Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение "Осигуряване на безопасност, здраве и постигане на благоприятен микроклимат в „Геномакс” ООД” е насочено към подобряване на работната среда в предприятието, чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, въвеждане на ефективни и гъвкави форми на организация на труда, управление на човешките ресурси и осигуряване на социални придобивки за работещите във фирмата, което ще допринесе за намаляване на рисковете, водещи до професионални заболявания и травми, оптимално съчетаване на професионалния, личния и семейния живот на заетите и удължаване на активността и заетостта на по-възрастните работници и служители. Тези мерки, реализирани в рамките на приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, обхващаща Инвестиционен приоритет 7 „Приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените” със специфична цел 1 „Увеличаване броя на обхванатите заети в предприятията с въведени нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд“ ще доведат до въвеждане във фирмата-кандидат на иновативни модели за организация и управление на труда и човешките ресурси, повишаване на производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата, както и опазване на околната среда. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности ще спомогнат за разрешаването на общи и специфични проблеми на целевата група, състояща се от всичките 43 заети лица във фирмата, от които 12 са лица над 54 г. възраст и 4 лица с намалена работоспособност, с издадено решение на ТЕЛК. Очакваните резултати от изпълнението на дейностите по проектното предложение са свързани с: осигурени безопасни условия на труд и превенция на риска от трудови злополуки; повишена сигурност при работа; подобрена организация на работа; повишено качество на работните места и като съвкупно следствие, повишена удовлетвореност и ниво на устойчива заетост за персонала.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на оптимизирани системи за развитие на човешките ресурси в „Геномакс” ООД (Дейност 1 от Условията за кандидатстване).: Целта на дейността е оптимизиране на работните процеси и организацията на труда в предприятието, чрез разработване, адаптиране и въвеждане на усъвършенствани системи за управление и развитие на човешките ресурси, насочено към постигне на по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на заетите, както и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Към настоящия момент във фирмата работят 43 човека, от които 12 са над 54 г. възраст и 4 лица с намалена работоспособност, с издадено решение на ТЕЛК. Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изработване и внедряване на стратегия за развитие на човешките ресурси на фирмата. Политиката на фирмата за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в областта на неговите човешки ресурси. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на фирмата материализират и гарантират изпълнението на политиката, целите и стратегията на фирмата за човешките ресурси. Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по управление на човешки ресурси, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в „Геномакс” ООД е съвкупност от нормативни актове на фирмата, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала във фирмата. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията свързани с подбора, обучението, кариерното развитие и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на Стратегията за развитие на човешките ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност - съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на фирмата; комплектност - обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност - оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност: прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, модели и др.) на информационни и комуникационни технологии, добри практики и върхови постижения; демократичност - пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност - предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда във фирмата. По същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи. Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото. Те стават все по-взискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда. Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на „Геномакс” ООД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места. 29 500.00 29 500.00
Осигуряване на средства за колективна защита, модернизация и реконструкция на производствено помещение и подобряване на микроклимата, чрез закупуване на котел с пелетно гориво, доставка и монтаж на окачен таван и мобилна аспирация за заваръчни газове (Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване).: Настоящата дейност има за цел постигане на нормативните параметри за температура в производствените помещения съгласно изискванията на действащото законодателство, подобряване на работната среда, чрез подобряване на микроклимата и повишаване на енергийната и екологична ефективност на енергийните източници в предприятието. За целта ще бъде доставен и монтиран окачен таван с цел намаляване на височината на помещението с до 4 м., запазващ в по-голяма степен температурата в помещението. Също така ще бъде монтиран котел на пелети, което в значителна степен ще подобри микроклимата и ще повиши производителността в помещението. Планираната дейност е обоснована, съгласно изискванията на ЗБУТ както и направените замервания в цеха и съответните предписания за вземането на превантивни мерки. Липсата на достатъчно топлина в помещението, води до преумора на организма предвид фактите на недостатъчна топлина в работните помещения през зимата и висока температура, прегаряне на организма през лятото. Това налага търсенето на най-ефективен начин за отопление като отоплението на пелети, което е едно от най-често предпочитаните в последните години поради следните причини: важна причина, заради което котлите на пелети се препоръчват и предпочитат за отопление това е автоматизацията. Ефективността при изгарянето на пелетите е изключително висока, като извлечената топлина е повече за отопление и позволява бързата възвръщаемост на вложените средства в този тип отопление. Третата основна причина е екологията. За разлика от отоплението на ток, природен газ и други горива, пелетите са екологично чист и възобновяем източник на енергия. Те се произвеждат от отпадъчна дървесна биомаса, чрез пресоване при високо налягане и без използването на слепващи вещества. Пелетите имат изключителна плътност и могат да се произведат с много ниски нива на влажност, достигащи до 10%, което ги прави изключително ефективни при горене. Обикновено те са отпадъчен дървен материал от дървообработващата индустрия. Допълнително предимство свързано с екологията е свързано с производството и изгарянето на пелетите. По време на тези процеси те отделят изключително ниски нива на въглероден диоксид, за разлика от други горива, които се извличат от земните недра и се изпускат в атмосферата под формата на парникови газове, допринасяйки за глобалното затопляне. Към момента на кандидатстване „Геномакс” ООД е осигурил минимума от средства за колективна безопасност, така че да е възможен производствения процес при нормални условия. Този минимум, обаче, не покрива високите европейски стандарти за безопасност и здраве при работа и частично някои от препоръките на СТМ. Кандидатът изпитва финансови затруднения за пълното обезпечаване на нуждите на предприятието по отношение на осигуряване на благоприятен и подходящ за работа микроклимат. "Геномакс” ООД има сключен договор със СТМ, чиито експерти са изготвили подробна и изчерпателна Оценка на риска, като всички пропуски и препоръки по отношение на безопасността на труда и покриване на минималните изисквания за качеството на елементите на работната среда са включени и описани в изчерпателна Програма за минимизиране на риска. Именно върху елементи от тази Програма стъпва инициативата за субсидирано подобряване на условията на труд в предприятието, като в тази дейност Кандидатът е включил елементи, които касаят пряката безопасност на заетите при изпълнение на задълженията им. Кандидатът планира да закупи и монтира мобилна аспирация за заваръчни газове. При електродъговото заваряване на метали се отделят вредни за здравето газове, които задължително се извеждат чрез локална принудителна вентилация. Работните места за заваряване са разположени в участъка “Металообработващи машини” и не са осигурени с аспирация. По такъв начин вредните изпарения се вдишват и от персонала неангажиран с операцията заваряване. При електродъговото заваряване на метали се отделят вредни за здравето газове, които задължително се извеждат чрез локална принудителна вентилация 75 000.00 75 000.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защитеност (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване).: Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието и е в съответствие с подписаната Европейска социална харта. Член 3 от нея е озаглавен "Право на безопасни и здравословни условия на труд" и в него са изброени 4 задължения, които страните членки трябва да реализират в консултации с организациите на работодателите и на работниците и служителите, а именно: да определят, приложат и периодично преразглеждат общата национална политика относно безопасността и хигиената на труда; да издават правила за здравословни и безопасни условия на труд; да установят провеждането на тези правила, чрез мерки за контрол и да насърчават прогресивното развитие на службите по трудова медицина за всички работници. Кандидатът е осигурил на своите работници и служители минималните изисквания, които трябва да се изпълняват при осигуряване на безопасността и здравето на своите работници и служители, като осигуряването на медицинско наблюдение на работниците и служителите, закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Независимо от изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията. Така икономическите и социални промени пораждат нови предизвикателства за защита на работниците. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място. В този списък неразделна част от проектното предложение са предвидени за закупуване лични предпазни средства и работно облекло, които надграждат вече съществуващите и раздадени от работодателя. Ще се закупят по-качествени, съвременни и иновативни лични предпазни средства и специално работно облекло, които да осигуряват по-ефективна защита на работното място: Работен полугащеризон /летен/, Работно яке /лятно/, Работна тениска памучна, Работен полугащеризон /зимен/, Работно яке /зимно/, Работна блуза ватирана /зимна/, Работен елек - Работните облекла ще са с по-голямо съдържание на памук, санфоризирани с понижена свиваемост при изпиране; Работни обувки /летни/, Работни обувки /зимни/ - с композитно бомбе - олекотени, с по-голяма гъвкавост при смачкване, от естествена хидрофобизирана кожа, маслоустойчиво ходило, противоалергични стелки, бомбето да е композитно, а не метално както досега; Предпазни очила - удароустойчиви, противонадраскващи се, незапотяващи се с цял поликарбонатен визьор, който обхваща и областта около слепоочието; Електронни антифони - с настройки на чувствителността към нивото на шум, в зависимост от генерираното ниво шум, така че да чува предупредителни сигнали и информация от колегите; Предпазна маска; Предпазни ръкавици - изработени от телешки велур и длан памучна подплата, усилени длан, показалец и палец; Защитни маски, противопрахови от едно порест полиуретан с филтър от полимерни влакна за предпазване от нетоксичен прах с растителен произход, лесно почистване, по-висок клас на защита, по-добри експлоатационни и хигиенни качества; Маска заваръчна; Ръкавици заваръчни - подсилени срещу претриващо въздействие от инструменти и по-сигурна защита от изгаряне; Заваръчен костюм/ яке, панталон/, летен и зимен-апретиран за трудна горимост, 100 % памук с комбинация от естествена кожа, по-ново поколение като материя и защитни качества.; Ръкавици електроизолационни /диелектрични/, Обувки електроизолационни, Респиратор, Очила закрит тип, Ръкавици с нитрилово покритие, Гащеризон антистатичен, Ръкавици антивибрационни. 29 750.00 29 750.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в „Геномакс” ООД - места за отдих, хранене и почивка (Дейност 4 от Условията за кандидатстване).: Факторите, които по съвкупност формират работната среда могат да бъдат суровинно – материални – суровини, материали, полуфабрикати, енергия, горива; технически машини, апарати, агрегати, инструменти, съоръжения, инсталации, работни помещения и работни площи, обзавеждане, степен на механизация и автоматизация; технологични – вид на технологията (отпадна, без отпадна), характер на технологията (физическа, биологическа, химическа, информационно комуникационна, смесена), начин на построяване на технологичните процеси (предметен, поточен, групов, смесен), тип на производството (единично, серийно, масово), температурна характеристика и др.; организационни – форма на организация на труда, вид на трудовото или служебното правоотношение, организация на работно място, работно време и режим на труд и почивка, форми и системи на заплащане на труда и оценка на трудовото представяне и др.; санитарно хигиенни микроклимат, химични, физични и биологични агенти, битови помещения, места за почивка и др.; психо-социални трудово натоварване, интензивност и монотонност в работата, социални контакти, мотивация за труд, психичен микроклимат и др; икономически свързани с равнището на производителност на труда, конкурентоспособност и икономическо състояние на предприятието и др. Съвкупното действие на факторите, които формират работната среда и трудовия процес, определят едно или друго състояние на условията на труд от гледна точка на опазване живота, здравето и трудоспособността на хората, работещи при тези условия. Целта на дейността по подобряване на условията на труд е да се въздейства така върху тези фактори, че условията на труд да станат здравословни и безопасни и се превърнат по нататък в достойни за работещите при тях хора. Това е продиктувано и от факта, че съгласно регламентираното законодателство в страната по време на работния процес трябва да се редуват режим на труд и режим на почивка. Това в голяма степен се определя и от вида производство. Така например за нуждите на шивашката индустрия, предвид положението на тялото по време на работния процес, работодателят ще преустрои и ремонтира помещение за отдих и почивка на своите служители. Към настоящия момент, кандидатът разполага с помещение, което се нуждае от оборудване, за да могат служителите през установените, съгласно нормативните документи почивки да възстановят пълноценно състоянието си. Това ще доведе до повишаване на производителността на производствения процес, до стимулиране на работниците и служителите за повишаване на самочувствието им и уважение към работодателя. За подобряване на условията на труд и осигуряване на условия за пълноценен отдих и почивка, за помещението ще бъдат закупени хладилник – 2 бр.; кафе машина – 2 бр.; микровълнова фурна – 2 бр.; сандвичмейкър - 2 бр.; тостер – 2 бр.; електрическа кана – 2 бр.; маси за хранене – 10 бр. и 40 стола. Режимът за труд и почивка е вътрешен трудов стандарт, който определя продължителността и редуването на времето за работа и времето за почивка на работниците и служителите в предприятието. Той може да бъде еднакъв за всички работещи или различен за отделни поделения или групи работници и служители в предприятието в зависимост от характера на производствената дейност, условията на труд, физиологическите изисквания за запазване и/или възстановяването на частично загубената работоспособност по време на работа и др. С модернизирането на местата за отдих и почивка в предприятието ще се допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд. Изграденото място за почивка и релаксация ще позволи на персонала на предприятието реално да намира място за отмора, релакс и среща с колегите си при изпълнение на динамичната ежедневна работа. Потребността от подобна социална придобивка е идентифицирана по-рано, но до този момент не е предоставяна възможност да бъде реализирана. 10 120.00 10 120.00
Информиране и публичност за популяризиране на проекта, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г. и на подкрепата от ЕСФ.: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 - 2020 г. цели популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г.” при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. • Изработка и доставка на информационни материали. • Разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. • Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на Европейският съюз, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – информационни табели, плакати, публикации на интернет-страницата на кандидата, брошури и стикери на закупеното оборудване при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го ОП РЧР се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 3 150.00 3 150.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е чрез осигуряване на необходимия организационен, човешки и технически ресурс да се осъществи координирано и ефективно управление на проектните дейности с оглед постигане на планираните цели и очакваните резултати. Дейността произтича от необходимостта да се осигурят условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите, предвидени за реализация в проектното предложение, които да гарантират достигане на планираните цели и резултати в рамките на определените времеви и финансови ресурси. Дейността ще се осъществява през целия период на изпълнение на проекта при стриктно спазване на изискванията на действащата нормативна уредба и Договора за БФП като включва: • Създаване, поддържане и оптимизиране при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране и отчетност, начините и периодиката на информационен обмен и др.; • Документиране и отчитане на изпълнените дейности, етапи и крайни цели. Изпълнението на дейността ще се осъществи от ръководител на проекта и консултантски екип на външен изпълнител на услуга „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ избран по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 118/20.05.2014 г. В отделните етапи на изпълнението на дейността се предвижда: • Организиране и провеждане на избор на външен изпълнител на дейността по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 118/20.05.2014 г. • Планиране, разработване и провеждане на процедурите за избор на изпълнители, обект на избор по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г.; • Създаване и поддържане на редовна комуникация и информационен обмен между фирменото ръководство, ръководителя на проекта и консултантския екип; • Изготвяне, съхраняване и поддържане на досие на проекта, съдържащо цялата документация по проектните дейности; • Цялостно администриране и изготвяне на междинни и финален отчет по проекта. На ръководителя на проекта ще бъдат възложени задължения, свързани с цялостното управление на проекта, организирането и отчитането на проектните дейности, които ще бъдат заложени в сключения с него договор: Ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по организация и управление на проекта; подготовката, осъществяването и отчитането на дейностите по проекта; навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители. Организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта. Незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта. Обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. След провеждането на процедурата, с избрания изпълнител на дейността ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения на консултантския екип: • Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение за реализирането на проекта; • Изготвяне, окомплектоване, подреждане и съхранение на документация по техническата част от изпълнението на проектните дейности; • Консултиране и съдействие при изготвяне на заданията, организирането и провеждането и документирането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта; • Наблюдение и спазване на времевия график и отчитане на напредъка по проекта; • Изготвяне на отчетите и документацията за авансово, междинни и окончателно искания за плащане; • Предлагане при необходимост на мерки за преодоляването на проблемни или рискови ситуации. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 16 350.00 16 350.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.