Подбор и назначаване на експерти и специалисти в мултидисциплинарни мобилни екипи; на обслужващ и помощен персонал. : Дейността е основополагаща за проекта и нейните цели са пряко свързани с целите - общи и специфични, на проектните дейности. Етапите по дейността са:
1. Публикуване на интернет страниците на двете общини на условията за включване в проекта.
2. Прием на документи - електронно или в определените за целта офиси на проекта
3. Сформиране на комисии по подбор
4. Подбор и назначаване на два мултидисциплинарни екипи - по един за всяка община, в който са включени приложни специалисти, лица, помагащи в ежедневието на потребителите, медицински специалисти.
5. Подбор и назначаване на ръководител на мултидисциплинарните екипи и на двама координатори- диспечери на услугите - по един за всяка община (екип)
6. Подбор на специалисти и персонал за екипите, на помощен и обслужващ персонал
Мултидисциплинарните екипи включват: - за двете общини - ръководител -отговаря методически и организационно за цялостната дейност на екипите в двете общини, планира и координира оперативното изпълнение на всички дейности по предоставяне на услугите, работи и пряко с потребители при възникване на конфликтни ситуации, инциденти; следи за качеството на предоставяните услуги. специалист ЛФК - работи пряко с потребители, в чиито индивидуални планове са залегнали терапевтични, ЛФК дейности и кинезитерапевтична рехабилитация.
- за община Трън - социален работник/координатор, социален работник, две медицински сестри, психолог, 1 социален асистент, трима домашни помощници, шофьор; 1 обучител, 1 супервайзър.
- за община Земен - социален работник/координатор, психолог, медицинска сестра, двама домашни помощника, 1 социален асистент, един шофьор, 1 обучител.
7. Сключване на трудови / граждански договори.
8. Изготвяне и връчване на назначените длъжностни характеристики на назначените на трудов договор и технически задания- за гражданските договори. |
716.00
|
10 067.24
|
Подбор на потребители: Дейността включва следните поддейности: 1. Приемане и регистрация на заявления и документи за участие в проекта на хората от целевите групи – изпълнява се от екип по проекта. 2. Изготвяне на оценка на потребностите: а/Преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до междусекторни услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение; б/ Преценка на потребностите от ползване на услуги в зависимост от нуждите и потребностите – извършва се от назначените по дейност 1 специалисти. 3. Утвърждаване на крайните потребители от комисията по подбора. 4.Сключване на договори за услуги – ръководител проект. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални, рехабилитационни и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Попълва се и времеви график на услугите, като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с правилата и процедурите за подбор. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от екип в състав: управителя на услугата, психолог, социален работник, медицинско лице, а подборът се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между утвърдения краен потребител, или негов законен представител и последващо изготвяне на индивидуални планове за социални услуги, базирани на оценката на потребностите и в условията на информирано съгласие на утвърдените потребители. Договорът следва да уточнява вида на услугата/ времетраене, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия. |
2 800.00
|
5 955.17
|
Предоставяне на социално - здравни мобилни услуги за потребителите: Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора, които живеят в домашна среда. Всяко лице от целевата група получава здравно- социални услуги и/или психо терапевтична подкрепа до 2 часа на ден. Пакетът включва: почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.)изпълнявани от помагащи лица; професионална подкрепа от медицинска сестра, рехабилитатор, социален работник, психологическа подкрепа (информиране, консултиране, психотерапия, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда). Услугите се предоставят в условията на личен избор и съгласие. Акцентът върху услуга, която е най- съществена за потребителя, вида на съпътстващите услуги, продължителността и периодичността на дейностите се определят в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и капацитета на екипа. Мобилната услуга има няколко ключови цели по отношение на потребителите, а именно: пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания и възрастни хора; консултативна подкрепа на потребителите (и техни близки) относно двигателния/физически статус и социалните им права; превенция, сигнализация и подкрепа при риск, така че потребителят на услугата да запази своята самостоятелност и да живее активен живот в собствения дом; превенция на социалната изолация; стабилизиране на психо-емоционалния статус. Интегрираната мобилна услуга се предоставя съобразно етичните и професионални принципи на социална работа, както следва: 1. Прилагане на индивидуален подход-Услугата не е стандартен пакет от дейности, който се предлага на всички потребители. Включени са различни дейности за преодоляване на ограниченията пред самостоятелния начин на живот, с които се сблъсква конкретният потребител, както и за превенция на рисковете - помощ в бита, помощ при самообслужване и социално включване, здравно и социално консултиране, сигнализиране при риск (здравословен риск, риск от падане, риск от напускане на дома, нарушен прием на лекарства, стрес, кризи и др.). 2. Цялостната работа е насочена към гарантиране на запазеното достойнство и безопасността на потребителя. Конкретните мерки за справяне с риска и осигуряване на безопасност на потребителя се формулират в индивидуалния план и се проследяват при неговото изпълнение.3. Всеки потребител участва в процеса на предоставяне на услугата според възможностите си. 4. Постоянна обратна връзка с потребителите- Потребителят споделя мнението си относно услугата, конкретните дейности (като съдържание, периодичност и продължителност), техническото оборудване и комуникацията с мобилните екипи. Обобщеното мнение на всички потребители се анализира по посока устойчиво и качествено развитие на интегрираните социални услуги. 5. Гарантирано право на избор - потребителят избира дейностите, за които получава подкрепа от помощник/асистент/, медицински специалист/ рехабилитатор/, социален работник, психолог. Различните дейности в интегрираната услуга се наблюдават и анализират като качество, взаимни връзки и резултати за потребителите. Анализът е необходим за обективната оценка на ползите от интегрирани услуги, трудностите и необходимите условия и ресурси за тяхното развитие. Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги, мобилният екип гарантира, че няма дублиране на дейности и услугите взаимно се допълват, в най-добър интерес на потребителя. |
102 928.00
|
90 231.05
|
Транспортно и материално обезпечаване на проекта: От изключителна важност за качество на предоставяните услуги и за осигуряването на достъп до междусекторни интегрирани мултифункционални услуги в условията на транспортни ограничения за потребителите, особено в села, отдалечени от общинския център, е закупуването на леки автомобили за всяка една община. И община Трън и община Земен не разполагат с подходящ транспорт за превоз на мултидисциплинарните екипи. Двете общини в домашните социални патронажи разполагат единствено с амортизирани автомобили, с които основно се доставя храна, които често аварират и допълнително оскъпяват услугата. Автомобилите следва да бъдат избрани така, че да могат да превозват едновременно както специалистите от мобилния екип, така и съответните уреди и пособия, включително сгъваема медицинска кушетка за медицинска рехабилитация. Най-целесъобразно е да бъдат закупени два петместни леки автомобила. Всяка една от двете общини, които не притежават подходящ и достатъчен автомобилен парк поотделно, сама за себе си преценява инфраструктурата на района, релефа, отдалечеността на селата от общинския център и пристъпва към договарянето и закупуването на съответния автомобил. Поради късно публикуване на Методика за предоставяне на услугата "Патронажна грижа" допълнително в настоящия отговор се планира доставката на два компютъра с мултифункционални устройства към тях, които са записани като необходимо оборудване към кабинетите по проекта в общинските центрове на двете общини.
За обезпечаване на здравните грижи по дейност 3 със средства от компенсацията ще бъдат закупени:
1. Апарати за измерване - два електронни автоматични апарати за измерване на кръвно налягане /надлакътни/, два глюкомера, заедно с тест ленти, два уреда за измерване на температурата на повърхността на челото или в ухото, два апарата за неинвазивно отчитане нивото на наситеност на кръвта с кислород и измерване на сърдечната честота, два пулсоксиметъра за отчитане пулса и кислородното насищане на артериалния хемоглобин. Така посочените апарати са само за домашна употреба и изследванията, които правят не се заплащат от НЗОК с изключение на кръвната захар, но само за диабетици. /Проектът ще обслужва различни групи увреждания и хронични заболявания, при които с оглед възрастовите и суматични изменения е добре да се проследява периодично кръвната захар/.
2. Уреди за респираторна терапия - ще бъдат закупени два ултразвукови инхалатора, които се използват за лечение на горни и долни дихателни пътища в домашни условия. |
49 400.00
|
51 125.34
|
Осъществяване на психологическа подкрепа за потребителите. Предоставяне на психо - социални услуги.: Основна цел на дейността е да се подпомогнат потребителите по проекта в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и безперспективност, да се подпомогне самостоятелното справяне и независимост, да се постигне по- добро психо- емоционално равновесие.. Проектът включва следните видове подкрепа като част от комплексната услуга „Патронажна грижа”: 1. Психологична подкрепа: а/ след психологични изследвания на всеки от потребителите се изготвя психологична характеристика, съобразно която се набелязва включване в другите терапевтични дейности и интервенции, съгласно индивидуалния план на потребителите; б/ провежда се индивидуална работа с цел мотивация, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, толерантност към нуждите на другите, по-добро вграждане в група и социализиране; в/ работи се по посока за придобиване на познания за психичния живот и умения у човека; г/ реализира се стремеж да се мотивират потребителите да изразяват чувствата си и да ги владеят, насочвайки ги към съзидателни дейности. д/ осъществяване на комплексна психотерапевтична дейност за преодоляване на стреса/ кризата или тяхната превенция 2. Психо-социално консултиране и подкрепа - обсъждането и решаването на трудни индивидуални ситуации, стимулиране и развитие на уменията за междуличностното общуване и отношения, групова солидарност. Придобиване на нови и затвърждаване на придобити знания, умения и навици като: умения за себеобгрижване; развитие на навици за активен и рационален живот с положително отношение към света, общността, другите и себе си; придобиване на различни сръчности и умения, които да подпомагат запазването/ развитието на когнитивните процеси; усъвършенстване на фината моторика и координиране на движенията, свързани с паметта и мисленето, с психо-емоционалния свят; подобряване на съня и др. Дейността е многообемна и многопосочна и зависи от психо-емоционалния свят и характеристиките на отделната личност / невъзможно е да се опише в пълнота; решенията за терапиите се вземат в съответствие с оценката на потребностите и индивидуалните планове за услуги/. |
10 624.00
|
0.00
|
Обучение и супервизии на специалистите и помагащите лица: Целта на дейността е свързана с професионалното израстване и капацитет на специалистите от мултидисциплинарния екип и на лицата, ангажирани с оказване подкрепа в ежедневието на потребителите. След сформиране на екипите и начало на предоставяне на услугата специалистите и персоналът преминават през обучение, което е по програма, съгласно методологията на МЗ. Обучението въвежда и дава основни знания за конкретната мултидисциплинарна и комбинирана междусекторна услуга. С цел вътрешен контрол и мониторинг на предоставяните услуги по проекта и увеличаване на професионалния капацитет на екипите регулярно се предоставят супервизии.Супервизиите са насочени към консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тяхна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Проектът предвижда предоставяне на екипна, групова и индивидуална супервизия. Екипната супервизия- улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите - екипни, групови и индивидуални. В началния етап се предвижда сесия за екипна супервизия за обсъждане на нов случай; сесия за екипна супервизия за преглед на оценката на потребностите и обсъждане на индивидуалния план за услуги. В работния етап : планирани, на 2-3 месеца сесии за екипна супервизия на работата по случай, при която се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая; Предвидени са сесии за екипна супервизия на 3-ти месец след начало на предоставяне на услугата и периодично на всеки 3 месеца- за преглед на изпълнението на индивидуалните планове/плановете за предоставяне на услугата; обсъждане на резултати, пречки, възможности; установени благоприятстващи и противодействащи изпълнението фактори; действия, подходи, мерки при актуализиране на плановете и продължаване на работата, и други. В етапа на приключване на случая/прекратяване на услугата се провежда екипна супервизия, на която се оценява изпълнението на индивидуалните планове и се прави заключение с обсъждане на това дали са постигнати заложените в съответния план цели, подобрено ли е качеството на живот и нивото на независимо социално функциониране на потребителя, подобрено ли е здравето, постигнато ли е емоционално равновесие и т.н. Предвижда се и Екипна супервизия, насочена към членовете на екипа , която да подпомага координацията в начина на работа; да дава възможност за обмен на информация и опит; да развива уменията за вземане на екипни решения при спазване на принципа за мултидисциплинарно взаимодействие; подпомага разпределянето на отговорностите в екипа, техните граници и съвместимост. При необходимост се осигурява на 2 месеца |
3 892.00
|
3 221.71
|