Дейности по организация и управление на проекта: Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с човешки ресурс, притежаващ необходимия експертен капацитет, квалификация и опит. За целта проекта ще бъде ръководен от Мариела Стефанова Николова (Ръководител), притежаваща дългогодишен опит в планиране, разработване, изпълнение и мониторинг на национални и международни социални, структурни и инвестиционни проекти (приложена е Автобиография). Дейностите по организация и управление на проекта ще бъдат възложени на фирма - външен изпълнител, избран по реда на ПМС №160/2016 г., с изрични изисквания за притежаване на богат опит в изпълнението и отчитането на проектни дейности за повишаване на конкурентоспособността на работната сила и създаването на гъвкави форми на устойчива заетост.
Доброто планиране и акуратното изпълнение на тази дейност са от изключителна важност за създаването на условия за постигане на общата и специфични цели на проекта, както и реализацията и отчитането на всички останали проектните дейности според изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“.
Прилагайки принципите на добро управление, привлечените външни експерти ще подпомогнат допълнително институционалния капацитет при управлението на проекти на фирма ПСГ АД, допринасяйки със своя богат приложен опит в управлението на проекти по оперативните програми и по програми от предприсъединителни и други финансови инструменти.
Етапи на изпълнение на Дейност 1:
1. Сключване на граждански договор с Ръководителя на проекта;
2. Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител за организация и управление на проекта, подписване на Договор за доставка на услуга, в който в детайли ще бъдат уточнени функционалните задължения и отговорности на фирмата-изпълнител, в т.ч. финансовата отчетност при управлението на проекта и за съхранение на проектната документация (одитна пътека);
3. Приемане на план-график за организация на конкретните дейности и мероприятия свързани с избор на външни изпълнители за провеждане на обучения и доставка на оборудване;
4. Извършване на подбор на представители на целевата група за включване в дейностите по проекта;
5. Провеждане на избор на изпълнители по реда на ПМС №160/2016 г.;
6. Текущ контрол по изпълнението на възложените на изпълнители дейности;
7. Текущо отчитане по фази и етапи на изпълнението на проекта;
8. Регулярен и окончателен мониторинг на самооценката на бенефициентите за степента на тяхната удовлетвореност от реализиране на отделните етапи на проекта и след окончателното му приключване;
9. Окончателно отчитане на изпълнението на проекта. |
29 000.00
|
25 455.01
|
Създаване на нови устойчиви работни места във фирма ПСГ АД: Дейност 2 има за цел провеждането на процедури за подбор на представители на целевата група и сключването на трудови договори с тях за работа в офиса и на обектите на фирма ПСГ АД в гр. София или при необходимост на обектите на територията на страната. Предвижда се да бъдат изпълнени две процедури за подбор - в началото и в края на проекта за наемане на безработни и неактивни лица със срок от минимум 12 месеца и за подбор на минимум 50 % от вече наетите лица, на които ще бъде предложена заетост със срок от минимум още 12 месеца. Дейността е задължителна по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“.
Първата процедура за подбор ще изиска идентифициране, събеседване и подбор на представители на целевата група, от които ще бъдат избрани общо 20 души, като минимум 50 % от тях ще са представители на поне две от следните специфични категории безработни лица:
- Продължително безработни и неактивни лица;
- Безработни лица на възраст над 54 г.;
- Безработни младежи до 29 г. вкл.
След провеждане на процедурата за подбор, избраните лица ще бъдат наети на трудовоправоотношение за срок от 12 месеца в офиса и на обектите на фирма ПСГ АД в гр. София или при необходимост на обектите на територията на страната.
Първата процедура за подбор на представители на целевата група ще бъде извършена на база нарочно разработени минимални изисквания към безработните и неактивни лица, произтичащи от длъжностните характеристики за следните длъжности:
- Експерт обществени поръчки
- Инженер строителен
- Технически ръководител строителство
- Работник строителна изолация:
Общо: 20 души
Втората процедура за подбор, която ще се проведе през последния месец на изпълнение на проекта ще има за цел удължаването на заетостта с още минимум 12 месеца на минимум 50 % от вече наетите лица по проекта. Осигуряването на последваща заетост на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда, предоставя изключителна възможност не само за придобиване на допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните задължения, но и шанс за по-добра адаптация към трудовата среда. През времето на последваща заетост на лицата ще бъдат делегирани допълнителни права и задължения, както и практико- приложни задачи с по-висока трудност, като специално внимание ще се обръща на резултата от самостоятелно изпълняваните цели и индивидуалната отговорност по отношение на вземането на решения и качеството при изпълнение на служебните задължения. Всички тези обстоятелства създават предпоставки и възможност трудовите правоотношения с голяма част от служителите в последваща заетост да бъдат предоговорени от срочни на безсрочни дори и преди изтичане на вторите 12 месеца.
Изпълнението на дейността изцяло отговаря на Общата и специфичните цели на проекта, като допринася за изпълнение на целите на процедурата и на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. |
160 075.10
|
119 433.43
|
Дейности по организация и провеждане на предвидените обучения за повишаване на професионалната квалификация: Дейност 3. има за цел да осигури включването на новонаети лица в обучение за придобиване на необходимата професионална квалификация, според изискваните знания и умения за заемане на съответната длъжност:
- "Технически ръководител строителство" - 5 души
1. Професия "Строителен техник" (582010), Специалност "Строителство и архитектура" (5820101) за придобиване на част от професия за трета квалификационна степен;
- "Работник строителна изолация" - 10 души
1. Професия "Строител- монтажник" (582040), Специалност "Изолации в строителството" (5820405) за придобиване на втора квалификационна степен;
След приключване на обучението лицата придобиват документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. |
17 925.00
|
19 971.26
|
Дейности по организация и осигуряване на условия за включване в обучения по ключова компетентност : Дейност 4 има за цел да осигури включването на една част от представители на целевата група (6 души), които ще работят с информационни и комуникационни технологии, базирани предимно в офиса в на ПСГ АД в гр. София - да преминат обучения за Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Изпълнението на дейността ще допринесе за постигане на общата и специфичните цели на проекта, както и за повишаване на конкурентоспособността на новонаетите лица и създаването на необходимите условия за разгръщане на техния трудов потенциал. ПСГ АД предвижда да включи в обучение за ключови компетентности, новонаетите лица за чийто длъжности е необходимо свободното владеене на чужд език и притежаването на компютърна грамотност, а именно:
- 24215022 Експерт обществени поръчки:
- 21426012 Инженер строителен:
- 31233001 Технически ръководител строителство:
За целта горепосочените наети лица ще бъдат включени в следните обучения:
- Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”:
Лицата получават документ, доказващ завършеното обучение (сертификат).
След определяне на нивото на владеене на чужд език чрез задължителен входящ тест, представителите на целевата група ще имат възможност да се запишат в три последователни нива от всичките 6: (A1) (A2) (B1) (B2) (C1) (C2)
- Обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”:
Лицата получават документ, доказващ завършеното обучение (сертификат).
Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще включва теория и практика по следните теми: Работа с MS Office: Word, Excel, Power point; Обучение за работа с база данни, съхраняване и управление на информация; Сигурност на информацията; Етика на общуване с електронни средства(електронна поща, мрежови инструменти).
За работещите в България чуждият език и компютърната грамотност все още не се владеят на необходимото ниво, а днес те са сред най- използваните средства за комуникация на работното място. Поради това, участието на представителите на целевата група в курсовете за обучение по ключови компетентности ще повиши значително тяхната конкурентоспособност и възможности за включване в последваща устойчива заетост не само у нас, но и в чужбина. Повишаването и затвърждаването на знания по две от най- търсените ключови компетентности на националния и международен пазар на труда ще допринесе за плавната интеграция и адаптация на представителите на едни от най- уязвимите групи на пазара на труда. Обучението по ключови компетентности в комбинация с включването в заетост са сред основните мерки по настоящия проект, които не само ще подпомогнат социално включване на представителите на целевата групата към активно трудещите се, но и ще повишат индивидуалната самоувереност и икономическия статус на всеки един от тях.
Изпълнението на дейността изцяло отговаря на инвестиционните цели на процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015", както и допринася за изпълнение на целите на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. |
5 700.00
|
5 700.00
|
Дейности по закупуване на оборудване за новите работни места в ПСГ АД: Дейност 5 има за цел осигуряване на инвестиционна подкрепа за закупуване на най-необходимото оборудване и обзавеждане за разкритите 20 нови работни места за представителите на целевата група, които ще работят в офиса и на строителните обекти на фирма ПСГ АД в гр. София и при необходимост на територията на страната. В тази връзка, Бенефициентът - ПСГ АД, предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане:
- Бюра, шкафове, стелажи;
- офис столове;
- принтери, скенери и копири;
- компютърни конфигурации с Windows и офис пакет;
- Майкрософт проджект - Специализирани програми за управление на проекти;
- Специализирани строителни програми;
- преносими компютри с Windows и офис пакет;
- лични предпазни средства;
- бъркалки
- винтоверти;
- акумулаторни перфоратори;
- генератори;
- алуминиево подвижно скеле;
- фасадно поцинковано скеле;
Доставката на оборудването и обзавеждането, необходими за физическото разкриване на новите работни места за представителите на целевата група ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на външен изпълнител/и по реда ПМС № 118. Изпълнението на дейността е важно условие, което ще позволи да се оборудват новите работни места с необходимото за дейността на наетите лица оборудване, по този начин новоразкритите работни места ще функционират пълноценно, позволявайки и по-добрата интеграция на новонаетите лица в работната обстановка.
Дейността на ПСГ АД е насочена в областта на проектирането, строителството, строително - ремонтните и строително - монтажните работи, като за постигане на високо ниво на предлаганите услуги е важно постигането на синергиен ефект от висококвалифициран персонал и професионално оборудване. Избраното оборудване по проекта е изцяло насочено към всяко едно конкретното работно място и е пряко необходимо за изпълнение на служебните задължения на заетите лица от целевата група. Ще бъде осигурена гъвкава форма на заетост за всички служители назначени по проекта, като те се предвижда те да бъдат включени под различна форма в разнообразни съвместни екипи. Оборудването на работните места с качествени инструменти или подходящо обзавеждане ще подпомогне и облекчи значително, изпълнението на служебните задължения на новонаетите лица по извършване на различни видове строително-монтажни и ремонтни работи на строителните обекти на фирма ПСГ АД. В допълнение към това, натрупването на практически опит от страна на представителите на целевата група ще бъде подкрепено и от квалифицирания и експертен състав на фирмата. ПСГ АД разполага с квалифициран инженерно - технически и изпълнителски състав, гарантиращ високо качество при проучването, инженеринговата дейност и изпълнението на строителни обекти. |
94 500.00
|
72 856.34
|
Дейности по информация и публичност: Дейността има за цел информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на Европейския съюз в рамките на ОП „Развитие на човешките ресурси". Дейността е задължителна съгласно изискванията на настоящите насоки за кандидатстване.
Чрез реализирането на дейностите за информация и публичност ще се гарантира ефективното и прозрачно усвояване на средствата, предвидени по проекта. За настоящите служители на ПСГ АД се предвижда организиране на вътрешно информационно събитие, което да се проведе в началото на изпълнението на проекта, с цел по-доброто информиране на всички заети в компанията за целите и очакваните резултати от проекта. Събитието ще привлече вниманието към целите на проекта, насърчавайки проактивното отношение на служителите към представителите на целевата група, което е особено необходимо за бързата интеграция и адаптация на новоназначените лица и оказвайки положително влияние върху възможностите за последваща устойчива заетост.
Планираните дейности по обезпечаване на информация и публичност на изпълнението на проекта са:
• Една (1) информационна табела, изработени в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР. Информационната табела ще бъде използвана за визуализиране на офиса на ПСГ АД, в който ще бъдат създадени новите работни места. Табелата ще бъде поставена на видно място в административната сграда, където се помещава компанията.
• Един (1) брой рекламен банер за популяризиране на проекта по време на публични събития, в които участва ПСГ АД.
• Петдесет (50) информационни стикери, които ще бъдат използвани за визуализиране на закупените за целите на обособяване на новите работни места на представителите на целевата група;
• Две хиляди (2000) броя рекламни брошури, с цел популяризиране на проектните дейности;
• Две (2) публикации в печатни и/или електронни медии, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност на заинтересуваните страни и широката общественост относно заложените и постигнатите резултати и ползи, съдържащи графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР.
Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за планираните/изпълнените дейности и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР. |
2 800.00
|
2 800.00
|