Необходимостта от социално подпомагане в община Омуртаг се детерминира от няколко главни фактора: висок дял безработни, ниски доходи, нарастване на дела на възрастните и самотно живеещи хора в селата, наличие на силно уязвими групи. Социалната политика е насочена приоритетно към подобряване качеството на живот на лица от рисковите групи. Такива са лицата със значими здравни и социални проблеми (социално слабите, инвалидите и др.).Основните проблеми на хората над 65 г., които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват вкъщи, най-често поради здравословни проблеми и обикновено самотноживеещи, е невъзможността да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липсата на социални контакти. Предоставянето на общинско ниво на почасови услуги за хора с увреждания и възрастни хора, които имат затруднения в обслужването си и предоставянето на интегрирани услуги, улесняване на достъпа до здравни услуги и други, според потребността на човека с увреждане, ще спомогне за подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Омуртаг : *Подбор на кандидат – потребители на територията на Община Омуртаг- В проекта ще се включат - Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства; Достъп до услугата ще имат всички лица, които попадат в целевата група и са насочени от компетентно лице или орган - общопрактикуващ лекар, специалисти от извънболничната и болнична медицинска помощ, общински служби или самонасочване. Сроковете за набиране на потребители ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на общината. След оформяне на задължителната документация за всеки кандидат-потребител се създава лично досие, в което се съхраняват изготвените документи. Предоставянето на услугата започва с оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности, разработване на план за здравни грижи и план за социални дейности за всеки потребител на патронажната грижа, срокове за изпълнение на дейностите и за актуализиране на плановете. Оценките на потребностите на желаещите да ползват здравно-социални услуги се извършват от екипа за управление на услугата - социалния работник и медицинско лице от персонала. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител, който заявява потребностите си от услуги, като времето на тяхното предоставяне е до 2 ч. на ден. В План за предоставяне на услуги (здравни/социални) се вписват брой часове по видове дейности. Неизползваните през месеца часове не могат да бъдат прехвърляни за следващ месец. Жалбите и сигналите се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в Процедурата за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. *Персонала на услугата включва: - Екип за управление на услугата: Ръководител/диспечер на услугата, Социален работник/оценител и шофьор. -Персонал за предоставяне на услугата: Домашни санитари-10 бр., Специалист по "Здравни грижи"-2/3 бр. и Експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Екипа на услугата ще организира срещи между потребител и служител от персонала. Един служител ще трябва да работи с повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. В хода на здравно- социалната услуга, при необходимост от напускане/освобождаване от длъжност на член на персонала, кмета на общината избира и назначава друго лице. Така ще се осигури непрекъснатост на услугата.
*Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Здравно-социалните услуги ще се извършват съгласно програма/методика за предоставяне на патронажната грижа, стандарти за качество на услугата, също разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедурата. Община Омуртаг ще предприеме на местно ниво мерки за определяне на услугите по предоставяне на патронажна грижа, като услуга, която е част от политиката по социално включване на общината, в съответствие с изискванията към мерките по настоящата процедура. Това ще стане чрез приемане на съответните наредби или друг вид актове/документи от общински съвет, които да регламентират начина на предоставяне на услугата и съответните изисквания. Изискванията в наредбите задължително ще се залагат съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по настоящата процедура.
113 100.00
113 721.98
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране;: По проекта, като част от персонала за предоставяне на услугата ще бъде осигурен Експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според техните индивидуални потребности. Същият ще изготвя психологически статус на потребителите на здравно- социални услуги и ще оказва мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според техните индивидуални потребности.
4 860.00
4 860.00
Обучение и супервизия на персонала.: Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания.
3 000.00
1 300.00
Оборудване на подходящо помещение и закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: В състава на Община Омуртаг са 41 бр. населени места, като отдалечеността на някои населени места от общинския център достига 31 км. С цел осигуряване своевременното извършване на мобилната работа, е необходимо закупуването на транспортно средство.
За обезпечаване администрирането на мобилната работа, е необходимо закупуването на Компютърна система - 1бр. и Мултифункционално устройство.
50 000.00
49 204.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN