Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към деца в нужда от община Правец, като е планирано поне 250 деца и техните семейства да бъдат обхванати от комплексни интегрирани социално- здравни услуги  за  подобряване качеството на живот и мерки за социално приобщаване и равни възможности. Услугите ще бъдат насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата, подкрепа на семействата, качествено образование и здравеопазване и достъп до услуги за предотвратяване  на социалното изключване. Проектното предложение  ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения и повишаване на здравната култура и здравна профилактика. Програмите, които ще се приложат  ще предоставят информация по въпроси за семейно консултиране и подкрепа,формиране и развитие на родителски умения, формиране на  здравна култура за правилно отглеждане на децата, адресирани към  детските потребности.Чрез патронажната грижа ще се  осигурява възможност за ранна интервенция и  достъп до здравни и социални  услуги в общността. Проектът е от стратегическо значение за Община Правец, защото с реализацията му ще се надгради проекта за Социално включване и последвалата го процедура BG05M9OP001-2.004 "Услуги за ранно детско развитие" на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г, която приключва на 30.06.2023г. Чрез проекта ще се продължи устойчивостта на модела на социална местна политика за предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие, гарантиращи превенция на социалното изключване на деца и семейства в риск, подобряване качеството на живот и на достъпа на услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на децата и техните семейства от рискови групи, вследствие от десетгодишните усилия на община Правец в посока  формиране на подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на децата, осигуряване на подкрепа и повишаване на познанията за стандартите за ранно детско развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: За реализация на дейността ще се обяви подбор на подходящи лица. Община Правец ще проведе подбора по процедура за набиране, подбор и обучение на персонала. Тя ще бъде съобразена изцяло с изискванията и стандартите за предоставяне на услугите, съответстваща на изискванията на българското антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите на услугата. Конкретните длъжности и задължения на наетите лица са следните: -Ръководител дейност СЦ2– 1 лице – ръководи цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа - Шофьор – 1 лице – управлява превозно средство за извършване на пряка работа с целевите групи, превозва потребителите и персонала до мястото на осъществяване на дейността -Технически сътрудник – 1 лице – Записва и обработва документация , свързана с отчетни документи- договори с потребители, регистри и др. Осъществява мониторинг на дейността; следи за избягване дублирането на дейности, разпределя задачи и отговорности между участващите лица, осъществява обратна връзка с екипа, както и между него и потребителите -Хигиенист – 1 лице – Поддържа хигиенните стандарти в помещенията, където ще се предоставя услугата -Сътрудник социална работа – 1 лице – Идентифицира потребители на услугите. Проучва и анализира индивидуалните потребности на деца и родители от целевите групи и ги насочва към подходящите за тях услуги, включително и чрез работа на терен.Разработва индивидуални планове за работа с родители и техните деца, съвместно с други специалисти. Провежда групова и индивидуална консултация с родители. Създава и поддържа на досие на потребителите -Педиатър – 1 лице – Провежда групови и индивидуални консултации в подкрепа на родители на здравна тематика.Акцент на сесиите ще е профилактика на детските заболявания, норми на развитие на бебето и малкото дете. Провеждане на консултации с родители относно здравословния режим, хранене, хигиена. -Стоматолог – 1 лице - Обучение на децата и техните родители в основни правила за поддържане на добра устна хигиена и здраве,профилактика и ежедневна грижа за детските зъби -Медицинска сестра – 2 лица – Идентифицира потребители на услугите и мотивира за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете, консултира и подкрепя за придобиване на практически умения за грижа за бебето. Разработва програми и обучителни материали за провеждане на групова и индивидуална работа с целевите групи. Участва в изготвяне на индивидуални планове за работа съвместно с другите консултанти по съответната услуга -Медиатор – 1 лицe – Провежда работа на терен – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, посредничество и сътрудничество с останалите специалисти. Участва в организирането и провеждането на мобилната работа със специалистите.Дава информация за оценка на потребностите на конкретните целеви групи– дефиниране на проблемите, конкретните нужди и оплаквания, рисково поведение. Работи със семейството по отношение на мотивиране за редовно посещение на услугите. Съдейства за провеждане на сесии и консултации. Насочва и/или придружава потребители до услугите. Подпомага специалистите при реализация на дейностите в конкретните услуги по отношение на връзката „специалист – семейство” -Сътрудник Социални дейности – 1 лице - Подпомага потребителите по време на пряката работа, извършва дейности, подпомагащи организацията на пряката работа, както и спомагателни дейности и социално включване. Осъществява посредничество между потребители, нуждаещи се от социални услуги и външни лица и институции. Подпомага работата на сътрудника социална работа при проучване на положението на лицата, които са обект на социални помощи и на социални услуги 139 702.14 50 099.43
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: За реализация на дейността ще се обяви подбор на подходящи лица. Община Правец ще проведе подбора по утвърдена собствена писмена процедура за набиране, подбор и обучение на персонала. Тя ще бъде съобразена изцяло с изискванията и стандартите за предоставяне на услугите, съответстваща на изискванията на българското антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите на услугата. Приложения към процедурата ще бъдат длъжностни характеристики на персонала, ангажиран с дейности по СЦ3. Планира се да се назначат лица, по трудов договор, планираното възнаграждение за лицата ще бъде формирано съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Допуска се сключването на граждански договор със специалисти, в случай, че няма възможност за сключване на трудов договор. Допуска се някои от лицата да работят на непълно работно време, но това ще се определи след като се идентифицират конкретните представители на целевите групи, изготвят се оценки на потребностите и се набележат мерки за тяхната социална закрила. Допуска се едно и също лице да работи и по СЦ2 с СЦ3 на една и съща позиция, като продължителността на работното време ще бъде съобразно изискванията на Методологията за възнагражденията. Общата стойност на разходите за възнаграждения за съответните лица е 139 702,14 лв., като те са посочени в б.п.2.1.Планирано е в първите два месеца от реализация на проекта да се изпълнят подготвителни дейности. Тогава ще се осъществи публично мероприятие за информиране на обществеността относно проекта и финансирането от ЕС. През първите два месеца ще се разработят всички документи, свързани с доказване и отчитане на дейността - правила, процедури, бланки и др. подобни. Ще се проведе и подбор на персонал, ще се сключат договори. Всеки специалист ще подготви програми , по които ще работи с целевите групи през следващите 16 месеца,информационни материали, графици необходими за изпълнение на дейностите. Ще се проведат интервюта с потенциални потребители, ще се изготвят документи за включването им в проекта, оценки на потребностите им и индивидуални планове на семействата. През останалите месеца наетите лица ще работят съгласно сключените трудови или граждански договори и подписани длъжностни характеристики, затова дейността е планирана за времето на целия период от изпълнение на проекта. Новоназначеният персонал ще премине през инструктаж за безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, специфика на работата, изисквания към работното място и т.н. За персонала, нает за работа по проекта ще се поддържа досие, съдържащо - заявление за работа, автобиография, протокол от проведе конкурс за избор, заповед за назначаване, медицински свидетелство, длъжностна характеристика, подписана от лицето и работодателя, годишна атестация, план за професионално развитие, молби за ползвани годишни отпуски и др., декларация за конфиденциалност, декларация за проведен инструктаж по ЗБУТ, протоколи от проведени индивидуални супервизии. Задължително веднъж годишно се извърша атестация на служителите 139 702.14 53 991.93
Планирани дейности по СЦ2: Целта на дейността е оказване на комплексна подкрепа на деца и техните семейства от рискови групи за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на здравна култура за правилно отглеждане на децата като средство за превенция на здравните рискове. Дейността е насочена и към подготовка на родителите за създаване на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди и потребности. Първоначално ще се извършат оценки като ще се приложи метода „социална оценка”, който включва преглед и оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; социалната му активност и интереси; социални контакти; допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове. Ще се извърши индивидуален за всяко семейство анализ на нуждите от подкрепа чрез мерки по СЦ2. Акцент ще се постави на превенция на детската заболеваемост, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 деца и родителите им. В дейността ще бъдат обхванати родители на новородени и на малки деца, представители на целевите групи. Мерките ще се провеждат след изготвяне на прецизни графици, от които да е видно разпределението на представителите на целевите групи по дни, наименование на провежданата сесия, както и специалистите, които ще провеждат сесиите. Бенефициентът ще гарантира, че недопускането на двойно финансиране с дейностите, които се финансират от НЗОК по следния начин: -още със стартиране на проекта ще се изготви документ ”Вътрешна процедура за недопускане на двойно финансиране” -Родителите на децата ще представят декларации, че не ползват същите или сходни услуги чрез НЗОК - Община Правец периодично ще изисква писмена информация от личните лекари или лекари-специалисти, дали услугите по проекта не се предоставят и чрез финансиране от НЗОК -Екипът по проекта ще е ангажиран с контрола върху евентуалното двойно финансиране. Предвидено е пряката работа с целевите групи да бъде за период от 18 месеца. Работата с целевите групи ще се провежда в подходящи помещения – в изградения Център за семейно консултиране и подкрепа по проекта по Световната банка и процедура УРДР, както и по селата – в общински помещения, кметства и др.подобни. Всяка група ще бъде водена от най-малко един специалист, подпомаган от медиатор. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично за групи от по 8-10 души. Ще се провежда и мобилната работа, където ще се предоставят базови общодостъпни услуги на терен, а когато се идентифицира нужда от специализирана услуга, ще се насочват нуждаещите се към други социални екипи чрез застъпническата си дейност. Мобилната работа цели да подкрепи родителите да се справят с потребностите на детето и възникващите предизвикателства в средата, в която живеят без да са принудени да търсят допълнително оборудване. Приоритет в дейността е подкрепата с информация, обучения, консултации, застъпничество и посредничество по различни въпроси от здравен и социален характер. Специално внимание се обръща на образованието и подкрепата на децата да продължават обучението си. Услугите, които се предоставят извън дома на детето и неговото семейство, целят да отворят гостоприемно пространство за тях. Ще се разработи система за вътрешен контрол и мониторинг с цел да следи за качеството на предоставяната услуга 55 880.85 20 039.78
Планирани дейности по СЦ3: Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 деца и родителите им. Първоначално ще се извършат оценки като ще се приложи метода „социална оценка”, който включва преглед и оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, социалната му активност и интереси, социални контакти, допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Ще се извърши индивидуален за всяко семейство анализ на нуждите от подкрепа. Планираните мерки за деца и семейства ще се осъществяват в подходящи помещения или чрез мобилна превантивна общностна работа – включително работа в маргинализирани общности. Всяка група ще бъде водена от най-малко един специалист, подпомаган от медиатор. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично за групи от по 8-10 души, а индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост. Общодостъпните социални услуги за информиране, консултиране, обучение за реализиране на социални права и за развиване на умения, предоставяни по СЦ3, ще са насочени към осигуряване на равен и навременен достъп на уязвимите групи до ресурсите на общността. Услугата ще обхване бъдещи родители и родители на деца /с приоритет от 0 до 7 г./ от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си, неглижират потребностите им и ги излагат на риск. В дейността е предвидено и попълване на документация, която специалистите ще водят за времето на изпълнение на проекта. Всеки специалист ще попълва ежемесечно отчетни документи, на база на които се изчислява и извършеното от лицата, което им се заплаща. За пряката работа с целевите групи ще се изготвят графици за провеждане на групова и индивидуална работа в услугите за деца и техните родители, както и за работата на терен. С изготвянето на графиците се регламентират ангажиментите на специалистите, разпределението на целевите групи и хронологията на осъществяване на сесиите за предстоящия месец. Графиците се изготвят от съответния социален работник след съгласуване между специалистите и по време на провежданите периодични срещи с останалите специалисти. Предвидено е провеждане на периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел по- добра организация на съвместната работа, подобряване на прилаганите методи. Срещите се провеждаха в зависимост от предстоящите сесии, обсъждат се документите, програмата, начина на протичане на сесиите през месеца. Създаден е документа „Протокол от периодична среща”, който доказва провеждането на тези срещи между специалистите. 55 880.86 21 596.77

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.