Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Магистрален напоителен канал М-2, обект на инвестиция, при който ще се извършва ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, се намира землищата на с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци Община Ихтиман, Софийска област. М-2 е един от двата магистрални канала за водообезпечаване на земеделските земи, обслужвани от НС„Ихтиман”. Началото на МНК М-2 е след изходната част на водовземното съоръжение на язовир „Бакър дере”, а общата му дължина е 7 698 м. Въведен е в експлоатация през 1968 г.
В резултат на дългогодишната експлоатация каналът е в изключително лошо техническо състояние. Съществуващата бетонова облицовка е компрометирана. Фугите са с нарушена цялост, на места бетонът е начупен и с разместени парчета, вследствие на което земната основа под облицовката е изнесена. Има участъци със слягания по дигите, което при подаване на вода за напояване, става понякога причина за преливане през тях. На места каналът е обрасъл с тревна, храстовидна и блатна растителност, с натрупани наноси по дъното, с което се намалява проводимостта му. По цялото протежение на откритите части в участъка по бермите от двете му страни има израснала самонастанила се храстовидна и дървесна растителност, на доста места е гъста и пречи на достъпа до канала.
Напречното сечение на канала е трапецовидно с монолитна бетонова облицовка. Оразмерителните му водни количества са 1,300 м3/сек за участъка хкм 0+00 ÷ хкм 7+30, 1,030 м3/сек за участъка хкм 7+30 ÷ хкм 17+42, 0,880 м3/сек за участъка хкм 17+42 ÷ хкм 57+93 и 0,775 м3/сек за участъка хкм 57+93 ÷ хкм 76+98. Съоръжението е изградено да обслужва 23 576 дка земеделски площи в землищата на с.Веринско, с.Живково, с.Боерица и с.Полянци, Община Ихтиман. През корекцията на река Малка, каналът преминава посредством дюкер.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за реконструкция Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман, Софийска област, “Напоителни системи" ЕАД – София-клон: Дейностите по МНК " М-2 '' и подобряване на експоатационните му характеристики са следните най общо : Подготвителни работи: - направа на подход към канала в началото и края на всеки участък - направа на временна площадка в началото и края на всеки участък - направа на временни рампи за влизане и излизане в канала - почистване на храстовидна и дървесна растителност – по лява и дясна берми и откоси - изсичане и изкореняване на храсти и единични дървета - извозване на цялата дървесна растителност и изкопаните корени до 20 км - разбиване, прехвърляне и извозване на старата бетонова облицовка – монолитна бетонова и ст. бетонови плочи Земни работи - изкопаване и подравняване с булдозер или комбиниран багер или с мини челен товарач на местта на бермите на канала - изкоп за почистване на наносите по дъно и откоси, оформяне на профила и за пясъчната възглавница – машинно и ръчно - насип за оформяне на профила – уплътняване с пнемватична трамбовка - полагане на пясъчна възглавница по дъно – 10 см и откоси – 8 см Бетонови работи - направа на бетонова облицовка на канала с показатели за бетона C30/37 с ПП фибри, по дъно с дебелина до 10-12 см и откоси до 8 см Арматурни работи Армировка за фусове и конструктивно армиране бетонови сечения, СТ А III , В 420 , Стомана АIII БДС EN 10080, БДС 4758:2008 Изчислително съпротивление на стоманата...............................................Rs=375MPa Начален модул на еластичност на стоманата при натиск и опън..............Es=200 000 И стомана А I, В 235 БДС 4758:2008 за стремена , столчета и по-леко натоварени конструкций , с Rs=225MPa. Фуги - направа на работни фуги през максимум 5,00 м с широчина 3см и запълването й до 1 – 2 см под мокър откос с бетон клас С12 / 15 с полипропиленови фибри , като в бетона е поставен уплътнителен гъвкав профил от ПВЦ . Съоръжения – водостоци ,входни и изходни шахти на дюкер , и мост-канали - почистване от наноси и възстановяване (обработка) на целостта им , отпушване , укрепване подходи към някой от тях, рехабилитация ня водовземни шахти . Облицовка и водплътност При трапецовидните участъци се изспълнява с бетон клас С30/37 , положени върху предварително уплътнена основа и пясъчна възглавница по детайл 1 675 605.94 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН за "Реконструкция на Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман, Софийска област, “Напоителни системи" ЕАД – София-клон: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН 167 302.00 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда за "Реконструкция на Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорно течение. Предметът на настоящата поръчката включва: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация 98 165.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет на поръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относими нормативни документи. 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора за строителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване отВъзложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г. 16 500.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 9 500.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектнипредложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управление по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 19 410.73 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 16 756.06 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.