Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда повишаване на енергийната ефективност на системата за външно изкуствено осветление на с.Равда, община Несебър чрез реконструкция и модернизация на съществуващата инфраструктура. Дейностите и целите на проекта са в съответствие с целите и мерките за реализация на ПРОГРАМА ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА НА ОБЩИНА НЕСЕБЪР ЗА ПЕРИОДА 2016–2020г., както и в съответствие с ПРОГРАМА ЗА НАСЪРЧАВАНЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ЕНЕРГИЯ ОТ ВЪЗОБНОВЯЕМИ ИЗТОЧНИЦИ И БИОГОРИВА ОБЩИНА НЕСЕБЪР. Реализацията на проекта ще допринесе за изпълнение на националните стратегически документи в областта на екологията, както и на целта на настоящата процедура. Проектното предложение дава възможност на Община Несебър да придобие опит и експертна помощ при управление на енергийното потребление на общинските системи за улично осветление, които имат значителен дял в енергопотреблението и. На база на извършеното обследване за енергийна ефективност на съществуващото улично осветление на с. Равда, в проектното предложение са предвидени за изпълнение следните енерго-спестяващи мерки:
1. Подмяна на съществуващите осветителни тела с модерни ефективни светлодиодни осветители;
2. Въвеждане на ефективно автоматично управление и контрол на системата за улично осветление (СУО);
3. Въвеждане на енергиен мониторинг на енергоконсумацията от СУО;
4. Въвеждане на възобновяеми енергийни източници за електрозахранване на СУО.
В проектното предложение са включени и дейностите за упражняване на строителен и авторски надзор по време на строителството.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на работен проект: На база на извършеното обследване за енергийна ефективност на съществуващото улично осветление на с. Равда, ще бъде изготвен работен проект за реконструкция и модернизация на СУО, съгласно ЗУТ и под-законовата нормативна уредба към него, чрез който ще бъдат реализирани всички предвидени мерки от енергийното обследване, а именно:1. Подмяна на съществуващите осветителни тела с модерни ефективни светлодиодни осветители. 2. Въвеждане на ефективно автоматично управление и контрол на системата за улично осветление (СУО);3. Въвеждане на енергиен мониторинг на енергоконсумацията от СУО;4. Въвеждане на възобновяеми енергийни източници за електрозахранване на СУО.В работния проект (РП) ще бъдат спазени техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове от доклада отобследването за енергийна ефективност.Работният проект ще съдържа избор на класове за осветление, ще определя технически изисквания, ще включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийнаефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 иБДС EN 13201–5.Работният проект ще съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за уличноосветление и пътна сигнализация.РП ще включва инсталиране на малка фотоволтаична инсталация 3,5 kWp с акумулаторни способности за осигуряване на ел.енергия 4557 kWh/год. за нуждите на външнотоосветление.Същата ще се монтира на покривите на 2 сгради общинска собственост: на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ и на ЦДГ „Мечо Пух“, ще се свърже със СУО, както и със системаза автоматично управление и контрол. Фотоволтаична слънчева система ще генерира ел.енергия само за нуждите на СУО. Няма да се подава/продава енергия къменергоразпределителното дружество.Изготвеният работен проект ще съдържа съответните изискуеми части, съгласно ЗУТ, НАРЕДБА № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и др.приложима нормативна уредба. Същият ще се представи за разглеждане от Програмния оператор, за преценка дали заложените в работния проект технически параметри и инвестиционниразходи съответстват на техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове в доклада от обследването за енергийнаефективност, или водят до по-добри резултати.Работният проект ще бъде одобрен, съгласно изискванията на ЗУТ и ще бъде издадено Разрешение за строеж.Изпълнението на дейността е задължителен, нормативно регламентиран етап от въвеждането на енергоспестяващите мерки в СУО. 24 000.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва изпълнението на предвидени мерки от енергийното обследване, съобразно одобрения Работния проект, в т.ч.: 1)Подмяна на съществуващите осветителни тела със съвременни светлодиодни осветители. Предвижда се цялостна подмяна на всички улични осветители на територията на с. Равда и монтиране на нови LED осветители. 2) С цел намаляване консумацията на ел.енергия от СУО на с. Равда ще се въведе устройство за автоматично управление и контрол (УАУК) на уличното осветление. УАУК ще отчита потреблението на ел.енергия на входа в СУО в реално време. Данните ще се отчитат и показват през компютърен софтуер и ще се използват за непрекъснати анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира в компютърен сървър и при нужда ще може да се използва.Техническа спецификация на УАУК: Доставка на прибори за електро-енергиен анализ Доставка на компютър и специализиран софтуер Изработка на ел.табла Монтаж на ел.табла, изграждане и проверка Инсталация и настройка на специализиран софтуер, настройка и пуск Изработка на технническа документация и обучение на персонал 3) Въвеждането на непрекъснат автоматичен мониторинг на процесите на енергоконсумация от СУО в реално време. Мониторинга ще се осъществява от модул, функционално интегриран в УАУК. Данните ще се отчитат и показват през компютърен софтуер и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира и при нужда ще може да се използва.Модулът за автоматичен мониторинг на процесите на енергоконсумация от СУО ще бъде функционално интегриран в УАУК, ще функционира в паралел и интерактивно с УАУК и аргументите за въвеждане на УАУК в пълна степен важат и за позитивното приложение на автоматичния мониторинг. 4) Доставка и монтаж на фотоволтаични слънчеви системи с акумулаторни способности за нуждите на външното осветление, разположени върху сградите на ОУ „Св. Св. Кирил иМетодий“ и на ЦДГ „Мечо Пух“, свързване на системата с намиращите се в близост касети за улично осветление, както и с УАУК. Ел.мощност на фотоволтаичната инсталация е 3,5 kWp за осигуряване на ел.енергия 4557 kWh/год. за нуждите на външното осветление. При необходимост и във връзка с реализация на мерките от Енергийното обследване и съгласно Работния проект, ще бъдат подменени проводници и кабели, необходими за функциониране на реконструираната СУО. Изпълнението на дейността ще доведе до реалното изпълнение на предвидените в енергийното обследване мерки, в резултат на изпълнението и ще се реализират предвидените спестявания на въглеродни емисии, понижаване на енергиите и парични разходи при експлоатация на уличното осветление на с. Равда. 521 963.00 0.00
Авторски надзор: Дейността се състои в контрол за точното спазване на изработения от проектанта инвестиционен проект.Авторският надзор по време на строителството е регламентиран в чл. 162 от ЗУТ и се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително.Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Той заверява актовете и протоколите, за които е предвидено съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството,участва при съставянето на екзекутивни чертежи при необходимост, дава указания при възникнали проблеми по време на строителството.Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 " ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ " - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. Упражняването на авторски надзор е нормативно регламентирана дейност, необходима за въвеждането на СМР по внедряване на енергоспестяващите мерки в СУО. 4 800.00 0.00
Строителен надзор: В рамките на дейността се предвижда упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта , съгласно изискванията на ЗУТ, ППЗОЗЗ и подзаконовите нормативни актове. Консултантът осигурява законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството. Упражняването на строителен надзор ще се осъществява съобразно изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазването на стандартите и изискванията за качеството на изпълняваните СМР, влаганите материали и спазване нормите за безопасност.Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за:1. Законосъобразно започване на строежа;2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;3.Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 от ЗУТ и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 " ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ " - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. Упражняването на строителен надзор е нормативно регламентирана дейност, необходима за въвеждането на СМР по внедряване на енергоспестяващите мерки в СУО. 8 400.00 0.00
Управление на проекта: Описание Дейността осигурява качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение на проекта и реализацията на мерките за информация и комуникация.Членовете на екипа ще са служители на бенефициента и ще са ангажирани почасово с работата си по проекта. Екипът, ангажиран с управлението на проекта ще включва: 1. Ръководител на екипа 2. Технически експерт 3. Финансов експерт За осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки ще се провеждат работни срещи на ЕУП (месечни или на по-кратък период, в зависимост от предстоящите задачи), на които ще се докладва за напредъка на дейностите, ще се планират бъдещи действия и ще се разпределят задачите между членовете на екипа. Ръководителят на проекта ще докладва месечно на Кмета на Община Несебър или на по-кратък срок, при необходимост. Ръководителят има следните функции: • Носи пълната отговорност, определя и координира изпълнението на дейностите по проекта; • Организира дейността на екипа за управление на проекта, координира и оценява работата на членовете му ; • Осъществява координация и контрол за качественото и в срок изпълнение на дейностите по проекта, съгласно формуляра за кандидатстване и бюджета на проекта; • Отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта, включително и за изпълнението на заложените индикатори; • Води съвещанията на проектния екип; • Отговаря за наблюдението и контрола на изпълнението на сключените с външни изпълнители договори, както и за организация на провеждането на обществените поръчки, катоосъществява контакт със съответните служители от администрацията; • Участва в и контролира изготвянето на отчети и доклади; • Представлява Общината по отношение на проектните дейности в срещи с изпълнители, институции, организации, медии, граждани и др. • Докладва на Кмета на Общината за изпълнението на проекта. 2. Технически експерт Техническият експерт ще отговаря за техническото обезпечаване на проекта. • Организира съвещанията на проектния екип; • Ще бъде постоянната връзка на всички участници в проекта. • Ще носи отговорност за подреждането и съхранението на пълната техническа документация по проекта. • Води кореспонденция, подготвя новини и прессъобщения, изготвя информационни листовки за информация и публичност; • Подпомага Ръководителя за навременното изготвяне и предаване на техническите доклади, комплектова документацията, предоставяна на Програмния оператор. • Подпомага системата за контрол като събира и анализира постъпилата документация от изпълнителите и докладва на Ръководителя на проекта за напредъка на изпълнението. 3. Финансов експерт • Води финансово-счетоводната документация по проекта, изготвя междинни и окончателен финансов отчет и искания за плащане; • Осъществява оперативен финансов мениджмънт на средствата, обезпечава всички плащания по проекта, включително данъчни плащания, социални и здравни осигуровки,възнаграждения и командировъчни; • Следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта, както и за стриктното изпълнение на разходните пера на бюджета; • Извършва 100% документална проверка на първични счетоводни документи, обработва всички първични счетоводни документи, подготвя и извършва всички плащания; • Изготвя описи, фотокопия и др., свързани с финансовите отчети; 11 400.00 0.00
Информация и публичност: За да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. В тази връзка, Община Несебър при всички мерки за информация, комуникация и публичност изрично ще указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на осъществяването на проекта Община Несебър ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включи на уебсайта си кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Постави минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Постави постоянна обяснителна табела на мястото на реализация на проекта. - Организира две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.