Интегриране на нова лазерна машина за разкрояване на метални листи в производствения процес на предприятието-Мярка 1: Предложената мярка (интегриране на нова машина за лазерен разкрой на метални листи) ще участва в процеса на разкроване на метални заготовки. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 300 кг/ч и инсталирана електрическа мощност 35 kW.
Предвижда се интегриране в производственият процес на нова машина за лазерен разкрой на листов материал, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики:
Статични параметри:
• Ход по ос X: 2550 mm.;
• Ход по ос Y: 1300 mm.;
• Ход по oс Z: 100 mm.;
• Размер на масата: 2500x1 250 mm.;
• Максимално тегло на листа: 150 kg.;
• Бърз ход по Х: 80 m/min.;
• Бърз ход по У: 80 m/min.;
• Ускорение: 2 m/s2.;
• Точност при позициониране: ± 0,025 mm.;
• Повторяемост: ± 0,05 mm.
Модул за управление:
• CNC управление;
Максимален капацитет на рязане:
• Стомана- конструкционна: 10 mm.;
• Неръждаема стомана: 5 mm.;
• Алуминий (AlMg3): 3 mm.
Лазерен източник: 1000W;
• Начини на работа: CW и модулиран;
• Поляризация: няма;
• Диапазон на мощността: 10 - 100 %;
• Дължина на вълната: 1080 +-10 nm.
Средната производителност на новата машина за лазерен разкрой на метални листи е 1250 кг/ч. Както се вижда средната производителност на новата машина за лазерно разкрояване, в сравнение със сравняваната по Добрата стара практика е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция.
Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец).
2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец).
3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец).
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). |
426 926.00
|
426 500.00
|
Интегриране на нова лентошлифовъчна машина в производствения процес на предприятието-Мярка 2: Предложената мярка (интегриране на нова лентошлифовачна машина) ще участва в процеса на обработка на металните изделия. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 80 кв.м./ч и инсталирана електрическа мощност 8.1 kW. Предвижда се интегриране в производственият процес на нова лентошлифовачна машина, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики:
• Максимална ширина на материала: 600мм.;
• Максимална дебелина на материала: 1÷ 156мм.;
• Минимална дължина на материала: 300мм.;
• Размер на лентата: 635x1520мм.;
• Скорост на подаване: 2÷ 9м/мин.;
• Въздушен поток: 3000м3/ч;
• Мощност на двигателя: 7,5kW.
Средната производителност на новата машина е 190 кв.м./ч.
Както се вижда средната производителност на новата лентошлофовъчна машина, в сравнение със сравняваната по ДСП е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец).
2. Доставка на активите ( 6-16 месец).
3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). |
13 980.00
|
13 800.00
|
Интегриране на нов универсален струг в производствения процес на предприятието-Мярка 3: Предложената мярка (интегриране на нов универсален струг) ще участва в обработката на металните изделия. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 70 кг/ч. и инсталирана електрическа мощност 22 kW.
Предвижда се интегриране в производственият процес на нов универсален струг, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики:
• Макс. обработваем диаметър над тялото: 400мм.;
• Макс. обработваем диаметър над супорта: 240мм.;
• Разстояние между центрите: 1000мм.;
• Конус на отвора на шпиндела: МК6;
• Проходен отвор в шпиндела: 48мм.;
• Обороти на шпиндела: 100÷1800 об/мин.;
• Ход по ос Х: 210мм.;
• Ход по ос Z : 880мм.;
• Бърз ход по ос Х : 3000мм/мин.;
• Бърз ход по ос Z : 6000 мм/мин.;
• Повторяемост на позициониране по X/У: 0.012/0.016мм.;
• Ход на пинолата на задното седло: 110мм.;
• Конус на отвора на пинолата: МК4;
• Сечение на ножа: 20х20мм.;
• Мощност на гл. двигател: 5.5 kW.
Средната производителност на новата машина е 180 кг/ч. Средната производителност на новият струг, в сравнение със сравнявания по ДСП е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец).
2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец).
3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец).
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). |
32 000.00
|
31 800.00
|
Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина-Мярка 4 : Вентилация на производствена зона в ремонтното помещение не съществува. За базова линия вземаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Обекта се намира в климатична зона 4 и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона в производственото хале. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните:
- Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници;
- Висока енергийна ефективност над 75%;
- Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух;
- Спестени емисии CO2;
- Опазване на околната среда;
Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец).
2. Доставка на активите ( 6-16 месец).
3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). |
9 125.00
|
9 125.00
|
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението-Мярка 5 : Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление.
Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност.
Поради тази причина одита предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението.
За целите на одита, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на електроенергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация.
Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Лазерна машина за разкрояване на листов материал:
- Софтуер за енергиен мениджмънт:
- разработен на език HTML5.
- с възможност за анализ на разходите по различни активи.
- с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри.
- с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства.
- Уред за измерване ефективност на машини - измерване разход на електроенергия, работни часове, режими на работа и други:
На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото й потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Лазерна машина за разкрояване на листов материал), съобразени с плануваните количества на производството.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец).
2. Доставка на активите ( 6-16 месец).
3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец). |
6 854.00
|
6 800.00
|
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е:
-По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие;
-Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи;
-Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция;
-Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността;
Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура.
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец
2. Извършване на услугата – 1-2 месец
|
19 900.00
|
19 900.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление –
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството;
Резултатите от изпълнението на дейността:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец).
2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). |
1 000.00
|
990.00
|
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват:
-провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия;
-издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец).
2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). |
14 000.00
|
13 800.00
|
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец).
2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец).
|
3 000.00
|
2 880.00
|