Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Предвидените за изпълнение дейности по проекта имат за цел внедряването и пазарната реализация на нови за България и света иновативни продукти за защита на група документи или ценни книжа, състоящи се от 2, 3 или n на брой свързани eлемента /виза, залепена на паспортна страница, документ с таксова марка и др./ посредством лазерна перфорация за шифрова маркировка, на база собствен патент и интегрира в себе си няколко иновативни решения. Проектът се основава на собствени патентна заявка и  патент и осъществяването му е световна иновация.
Основна част от проекта е възлагането на разработка на специализиран софтуер, който ще бъде инсталиран на машини за полагане на шифрова маркировка, собствено производство и ще обезпечи работата на лазерното оборудване при полагане на защитата на груповите документи и производството на мостри и къси серии документи. В допълнение се предвижда закупуването на основна апаратура, необходима за производството на къси серии групови документи (мостри) и малки поръчки за местния пазар. 
Проектът предвижда и дейности по елемент „Услуги“ като пазарно проучване, което да очертае различни ниши за внедряване на иновативните продукти, и консултантски и юридически услуги, свързани със защита на интелектуална собственост, чрез които ще се осигури устойчивост на резултатите по проекта по посока патентна защита на внедряваната иновация. 
В резултат на изпълнението на проекта „КЕИТ“ ще предложи на българския и международния пазар следните иновативни продукти и услуги:  
- цялостно решение за защита на такъв тип документи, основано на специализиран софтуер (машина с лазерен модул, специализиран софтуер за управление и лицензия)
- Лазерен модул, специализиран софтуер и лицензия за вграждане в съществуващи автоматични линии за защита на документи 
- Специализиран софтуер и лицензия за up-grade на съществуващи ръчни и автоматични линии за защита на документи, оборудвани с лазерен модул
- Услуга по полагане на защита на малки и средни серии документи
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативната услуга. Ще бъде извършена чрез закупуването на следните ДМА: лазерна система за перфорация 120 Вата - 1бр. и оборудване за диагностика на интензитета на лазерното лъчение - 1 бр.; : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: Един бр. лазерна система за перфорация и оборудване, необходимо за диагностика на интензитета на лазерно лъчение. Принос към изпълнението на проекта: По проекта ще бъдат внедрени до пълна готовност за пазарна реализация една иновативна услуга за маркиране на групови документи с цел защита срещу фалшификация и ще бъдат пуснати в производство машини, оборудвани с иновативен специализиран софтуер. Инвестицията по настоящата дейност е насочена към придобиването на основна апаратура, необходима за обезпечаването и осъществяването на предвидената за внедряване по проекта иновативна услуга по поставяне на шифрова маркировка за защита на групови документи срещу фалшификация. По-конкретно лазерната система ще позволи производството на къси серии групови документи (мостри) и малки поръчки за местния пазар. Производството на мостри е една от основните стъпки за осъществяването на целта на проекта за реализация на иновативната услуга на международния пазар, тъй като при участие в търгове за доставчици на специализирано оборудване за поставяне на шифрова маркировка /производство на КЕИТ /в чужбина се изисква производство и предоставяне на значително количество мостри, които клиентът да тества и одобри преди да бъде закупена технология и/или оборудване. От друга страна важен параметър от внедряването на иновативната услуга е фактът, че ще бъдат защитавани групови документи, които ще са произведени от различни материали и дебелина. От основно значение за конкурентостта на иновативната услуга е прецизността на поставяната маркировка, в която се кодира информация. За получаването на перфектни отвори с различна форма (тригълници, квадрати, полумесеци и т.н. съгласно патент BG66377B1) с отличнo качество на всички елементи от груповите документи от различен вид материал е необходимо източникът на лазерния лъч да е с дължина на вълната 9,3-9,4 микрометра (за разлика от наличните във фирмата на 10,6) и с идеално кръгла форма. При източници на СО2 лазери с голяма мощност се забелязва изкривяване на формата на лъча. За целта чрез диагностика се изследва диаметърът на лъча и чрез поставянето на диафрагми се постига лъч с възможно най-близката до кръг форма. Оборудването, което е предвидено за закупуване, ще позволи постигането на параметрите на патентования метод, на който се основава иновативната услуга. Оборудването за диагностика на лазерния лъч ще се използва също така за проверка и настройка на всички лазерни източници, които ще се продават на крайни клиенти. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Подготовка на необходимата документация за откриване на процедура за избор на изпълнител/и и изготвяне на подробно техническо задание в съответствие с посочените минимални технически и функционални характеристики, включително предоставянето на документацията за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО ( от 1-ви до 3 –ти месец вкл. от изпълнението на проекта); - Провеждане на процедурата за избор на изпълнител/и и предоставяне на протокол от дейността на оценителите за предварителен контрол от УО – (от 4ти до 5-ти месец вкл.) -След одобрение от УО ще бъде сключен договор с доставчик/ ци на избраното оборудване (от 6-ти месец.); -Доставка и инсталиране на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи – (от 6ти –до 8-ми месец вкл.); -Тестване и пускане в експлоатация на оборудването и подписване на финални приемо-предавателни протоколи (от 8-ми до 9-ти месец от изпълнението на проекта вкл.). 63 000.00 62 920.00
Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт. Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на разработен по задание на "КЕИТ "специализиран софтуер за защита на групови документи и ценни книжа – 1бр.: Като част от дейността ще бъде придобит чрез закупуване и пуснат в експлоатация следният актив: специализиран софтуер за защита на групови документи и ценни книжа. Принос към изпълнението на проекта: Разработването на специализиран софтуер за защита на групови документи по патентован метод за шифриране на информация и защита на документи е ключов за постигането на целта на проекта, тъй като софтуерът е основен елемент от методологията по полагане на маркировката. Софтуерът ще обезпечи работата на лазерното оборудване при полагане на защитата на груповите документи и производството на мостри и къси серии документи. Софтуерът ще бъде инсталиран в разработените от КЕИТ специализирани машини и модули за полагане на защитната маркировка, които в края на проекта ще бъдат готови за пазарна реализация основно на международния пазар. Софтуерът, обект на настоящия проект, е предназначен за управление на процеса по полагане на шифрирани маркировки върху групови документи. Процесът включва: - управление на различни видове лазерни източници и галванометри - Генериране на работни задачи - генерирането на кодове за маркировките с цел полагане на лазерни шифрирани маркировки чрез кодиране с различни форми, съгласно патент BG66377B1 - Натрупаната информация ще се записва в база данни, чрез която ще е възможна последваща проверка и автентификация. - Четене и цифрова обработка на шифрирани маркировки с възможност за последваща проверка и верификация. Софтуерът,който КЕИТ ООД притежава към момента, не може да управлява различни източници и галванометри, шифрира само чрез отместване на координатите на отворите, а не чрез перфорация с различна форма и не следи за дебелината на подаваната група документи, без което е невъзможно да се обезпечи иновацията. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Подготовка на необходимата документация за откриване на процедура за избор на изпълнител и изготвяне на подробно техническо задание в съответствие с посочените минимални технически и функционални характеристики, включително предоставянето на документацията за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО ( от 1-ви до 3 –ти месец вкл.от изпълнението на проекта); - Провеждане на процедурата за избор на изпълнител и предоставяне на протокол от дейността на оценителите за предварителен контрол от УО – (от 4ти до 5-ти месец вкл.) -След одобрение от УО ще бъде сключен договор с доставчик/разработчик на софтуер (от 6-ти месец.); -Разработване, доставка и инсталиране на софтуера на специализираните машини за полагане на маркировка, провеждане на функционални тестове на софтуера, пускане в експлоатация на машините и подписване на финални приемо-предавателни протоколи (от 6ти –до12-ти месец вкл.); 350 000.00 349 500.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите. Дейността ще бъде изпълнена чрез получаването и заплащането на пазарно проучване -1бр.: Като част от дейността ще бъде възложено и разработено пазарно проучване за нуждите, изискванията и потенциала на пазара от защита на групови документи от фалшификация. "КЕИТ" разполага със значителен опит в производството и реализацията на технологии за защита на единични документи и притежава реалистична информация за потенциала на националния и международния пазар за такъв тип продукти. Тъй като целта на проекта е реализацията на внедряваните по проекта иновативна услуга и продукти на международния и националния пазар, прецизното пазарното проучване ще ни очертае различни насоки/ниши за внедряване на иновативния продукт, от които зависят бъдещите приходи от реализацията на продуктите на КЕИТ ООД. Целта на проучването е да се фокусираме върху идентифициране на крайни обекти, върху които може да бъде приложена услугата и да анализираме потенциалните пазарни ниши и групи потребители на иновативната услуга и продукт в частния и държавния сектор в две направления: идентифициране на клиенти от традиционните ползватели на продуктите на "КЕИТ" към момента, при които би имала приложение новата иновативна услуга и продукт, и нови нишови клиенти, които до момента не са използвали защита на документи или са ползвали алтернативни методи, но биха имали интерес от внедряването й. За идентифициране на подобни групи следва да се проучат различните типове групови документи, циркулиращи на пазара, които до момента не са били подлагани на защита или се подлагат на частична защита като единични документи, поради липсата на техническо решение. Такива биха могли да бъдат нотариални актове и договори, митнически документи, дипломи за завършено образование и много други документи, състоящи се от повече от един лист. Като част от проучването ще се заложи анализ на потенциални рискове, съответно конкурентни предимства за въвеждане на иновативната услуга и продукт и ще бъдат анализирани и изведени различни стратегии за пазарно позициониране и ценова стратегия в зависимост от идентифицираните рискове и предимства спрямо съответните целеви групи. В проучването ще залегнат модели на ценова стратегия в зависимост от начините на пазарна реализация в съответствие с потенциалните ниши и клиенти в три основни направления – продажба на патентни права, продажба на иновативния продукт и услуга и предоставяне на иновативния продукт и услуга от страна на „КЕИТ“ за съответните клиенти. Поради широкия спектър на приложение и огромен потенциал на иновацията, текущата ниска степен на сигурност и защита на много типове документи, ще изследваме базовите нагласи на различните емитенти и техните изисквания в съответствие с потенциала на иновацията, като основа за формиране на дългосрочна маркетингова стратегия за навлизане, разпространение, реклама и реализация на продукта и услугата. Основният фокус на проучването ще бъде българският пазар, но обхватът, целите и методологията ще бъдат формулирани по начин, позволяващ използването му за формиране на основа за адекватна пазарна политика и идентифициране на пазарен подход за предлагането на иновативните услуга и продукт на международно ниво. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: - Подготовка на необходимата документация за избор на изпълнител и изготвяне на подробно задание в съответствие с целите, които си поставяме по отношение на проучване на пазара. ( 7-ми месец от изпълнението на проекта); - Изпращане на покани за представяне на предложения, оценка на получените предложения, изготвяне на обосновка на направения избор на изпълнител и сключване на договор. / представяне на документацията за последващ контрол от страна на УО/ (7-ми месец от изпълнението на проекта.) -Изготвяне на пазарното проучване от страна на избрания изпълнител в рамките на сключения договор, подписване на приемо-предавателен протокол за приемане на услугата; ( от 8-ми до 9-ти месец вкл. от изпълнението на проекта.) 20 000.00 119 750.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите. Дейността ще бъде извършена чрез заплащане и получаване на юридически услуги във връзка с патент BG66377B1 и патентна заявка 111846.: В рамките на дейността ще бъде заплатена и получена консултантска услуга за осигуряване на правна защита и закрила на технология, продукти и услуги, обект на патентна заявка и патенти, на които се основава внедряваната по проекта иновация. Услугите, които ще бъдат предмет на договора по тази дейност и ще се изпълнят изцяло от избрания изпълнител, ще включват: - Месечно абонаментно обслужване за периода на договора с избран външен изпълнител-36000лв., което включва : *пълно представителство и цялостна комуникация с Българското патентно ведомство по патент BG66377B1. * комуникация с Европейския патентен офис относно патент BG66377B1 (ЕР2374091);. * комуникация до издаване на патент от Българското патентно ведомство по патентна заявка 111846; *поемане на представителство по издадения патент по патентна заявка 111846; * комуникация с Европейския патентен офис относно европейска заявка ЕР 3209503 еквивалентна на БГ заявка 111846. - Осъществяване на комуникация с чуждестранни адвокатски кантори за заплащане на необходимите такси във връзка с обслужване на национални патенти и международни патентни заявки и заплащане на: - такси към Българското патентно ведомство по патент BG66377B1 за 11-та година - 900 лв. - такси към Европейския патентен офис на патент BG66377B1 по еквивалентната европейска заявка 09762149.4 (EP2374091) за 10-та година - 5300 лв. - такса към Европейския патентен офис за издаване на европейски патент по BG66377B1- 2000 лв. - искане за получаване на предварителна закрила в осем страни членки на европейски патент - еквивалент на патент BG66377В1 (преводи и комплектоване на документация) чрез централизирана услуга общо 28 000 лева (8 по 3500 лв.); - такси към Европейския патентен офис за поддържане на европейски патент ЕР 3209503 - еквивалент на патентна българска заявка 111846 за 5-та година - 1 700 лв. - искане за получаване на предварителна закрила в 8 страни членки на европейски патент ЕР 3209503 - еквивалент на патентна българска заявка 111846 - 28 000 лева (8 по 3500 лв.); - изготвяне на отговори по дадени становища по експертиза по същество на Патентно ведомство и Европейско патентно ведомство по българска заявка 111846 и по европейски патент ЕР 3209503 - за срока на проекта 2 становища - 2 400 лв. Обща стойност - 104 300,00 лв. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Подготовка на необходимата документация за откриване на процедура за избор на изпълнител и изготвяне на подробно задание, включително предоставянето на документацията за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО ( от 1-ви до 3 –ти месец вкл.от изпълнението на проекта); - Провеждане на процедурата за избор на изпълнител и предоставяне на протокол от дейността на оценителите за предварителен контрол от УО – (от 4ти до 5-ти месец вкл.) -След одобрение от УО ще бъде сключен договор с изпълнител (от 6-ти месец.); -Изпълнение на договора и предоставяне на консултански услуги по предмета на договора и подписване на финални приемно-предавателни протоколи след изтичане срока на договора и отчитането на извършените дейностите – (от 6ти –до 12-ми месец вкл.); 104 300.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.