Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва реконструкция и рехабилитация на ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман, както и реконструкция на прилежащите към улицата тротоари. В участъците предвидени за рехабилитация ще се изгради нова асфалтобетонова настилка, ще се подменят бордюрите и ще се възстанови тротоарната настилка. Ще се коригират уличните шахти и ще се изградят улични оттоци. Ще се положи пътна маркировка и ще се поставят пътни знаци. Ще се осигури достъпна среда за хора с увреждания, чрез понижаване на бордюри.
Освен предвидените строителни и монтажни работи, ще бъдат изпълнени и подготвителни дейности необходими за постигане на проектна готовност и кандидатстване по процедурата - консултантски услуги, свързани с изработване на проектно предложение, услуги за изработване на инвестиционен проект и услуги свързани с изработване на доклад за неговото съответствие. По време на изпълнение на проекта инвестициите включват и необходимите дейности за законосъобразно извършване на строителството - упражняване на независим строителен надзор и за упражняване на авторски надзор на проектанта, както услуги за управление на проекта. 
С реконструкцията/рехабилитацията на участъците от ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман ще се постигне възстановяване и подобряване на експлоатационните качества на улицата, осигуряване условия за безопасност на движението, на удобен, безопасен и икономичен транспорт на пътници и товари, комфорт на пътуващите и удължаване на експлоатационния период на инфраструктурата. Това ще доведе до подобряване на жизнената среда за населението на гр. Драгоман и на транспортната достъпността, с което ще се повиши качеството на живот и ще се стимулира икономическото развитие. 
От реконструираната рехабилитираната улица „Христо Ботев“ ще се ползва населението на гр. Драгоман - 3161 души, но също така и населението на останалите населени места в общината – общо 1175 души, както и туристи и други лица, посещаващи града.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на строителни и монтажни работи за рехабилитация на ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман: Ул. „Христо Ботев“ е част от първостепенната улична мрежа в гр. Драгоман и представлява входно-изходна артерия за града, чрез която се осъществява връзката с път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път. Улицата се пресича от I главна железопътна линия „Калотина-запад - София - Пловдив - Свиленград - границите с Турция и Гърция“. Проектното предложение включва извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и/или рехабилитация на ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман, включително съоръженията и принадлежностите към нея (от ОТ 59 0+040,00 до ОТ 161 1+309,08), втори етап на рехабилитация на улицата (от ОТ 59 0+000,00 до ОТ 59 0+040,00), както и реконструкция на тротоари в тези участъци. Вторият етап ще се изпълнява в съответствие с напредъка на инвестиционното намерение на АПИ за изграждане на пътен възел „Драгоман“ при км 14+389 на път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път. Участъкът от улицата, който попада в сервитута на железопътната линия (от ОТ 0+620,00 до ОТ 0+810,00) е изключен от проектното предложение. Ул. „Христо Ботев“ е е в лошо състояние; конструкция на пътната настилка, не отговаря на действащите норми за носимоспособност и увеличената интензивност на движение; тротоари – липсващи и компрометирани; отводнителни съоръжения, на които не са извършвани ремонти и реконструкции от построяването им. Общата дължина на улицата – от кръстовището с път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път до кръстовището с ул. „Балкан“ е приблизително 1980м. Ширината на уличното платно варира от 7,20м до 7,80м. От двете страни има улични бордюри, по-голяма част от които са „потънали” и нямат необходимата височина над асфалтобетоновата настилка. Тротоарите, където са изградени, са с променлива ширина - от 2,5 до 3,50м. Тротоарната настилка в по голямата си част е с напукани и хлътнали плочи. Наличните отводнителни съоръжения не са реконструирани/ремонтирани от построяването им. В инвестиционния проект са включени земни, асфалтови и пътни работи за реконструкция и рехабилитация на посочените участъци от улицата, работи, свързани с ремонт на дренажни и отводнителни системи, както и пътна маркировка и сигнализация. Предвидено е възстановяване на тротоарна настилка с осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. Съгласно проекта се предвижда полагане на нови асфалтови пластове за цялата ширина на улицата, разваляне и направа на нови бетонови бордюри за всички участъци от улицата. Предвидено е повдигане на ревизионни и дъждоприемни шахти, спирателни кранове и пожарни хидранти, където са налични, до проектните нива на настилката. Съществуващият тротоар от бетонови плочи или бетон ще се подмени с нов, а там където е от земна настилка, се предвижда направа на нов от бетонови плочи. При реконструкцията на тротоара са предвидени снижаване на бордюрите и поставяне на тактилни плочи. 1 082 434.00 1 015 158.34
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: • законосъобразно започване на строежа; • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 20 000.00 8 100.00
Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи. 8 162.46 48 978.78
Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: Дейността включва предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнението, управлението и отчитането на одобрения проект. Обхватът на услугите, включва извършването на следните дейности: • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на възложителя за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами. 9 850.00 19 700.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.