Създаване на модерна и достъпна инфраструктура, отговаряща на нуждите и интересите на младите хора: Дейността включва създаването на модерна и достъпна инфраструктура, отговаряща на нуждите и интересите на младите хора чрез изпълнението на СМР на обект: "Младежки Център, находящ се в УПИ II , кв. 122 по плана на гр. Поморие, п.и. 57491.506.525".
За целта е разработен и приложен към ФК инвестиционен проект, който обхваща разработката на младежкия център. Имотът е ограден от трите страни от улици, като от югоизток е ул. „Панайот Волов“, от североизток е ул. „Марица“, а от югозапад е ул. „П.Р.Славейков“.
Съгласно чл.137 ал.(1) от ЗУТ и спрямо постигнатите показатели сградата спада към четвърта категория: т.4 (б): „сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители“.
Обемът се развива в един етаж.
Пешеходният достъп към сградата е от североизточната фасада откъм ул. „Марица“. Спазени са изискванията на ЗУТ и Наредба №7 за ПНУОВТУЗ. При проектирането са спазени изискванията на Наредба 4 за ПИПССИДСНВХУ. Осигурена е достъпна среда до входа на сградата чрез рампа с наклон 5%. Предвидени е и тоалетна за инвалиди към тоалетните за посетители в сградата.
Функционалното разпределение на етажа е както следва:
ЕТАЖ 0 – ПАРТЕР: Входно фоайе, административен офис, конферентна зала, санитарно помещение, склад с външен достъп, тоалетни за мъже и жени, тоалетна за инвалиди, две многофунционални зали за 80 човека, които ще бъдат разделени с мебелна подвижна преградна стена на плъзгане, която при нужда ще се прибира и ще обединява двете зали в една по-голяма за 160 човека, два склада към залите и обслужващ коридор за достъп на едната зала.
В района на имота по-дължината на ул.Марица са осигурени брой паркоместа както следва:
Автомобилни паркоместа: Съгласно НАРЕДБА № РД-02-20-2 ОТ 20 ДЕКЕМВРИ 2017 Г. ЗА ППКТСУТ са необходими 18 паркоместа.
Конструкцията на сградата е стоманобетонна скелетно-гредова монолитна , с носещи колони, греди и плочи и с тухлени фасадни и преградни зидове. Покривът на високото тяло се предвижда от стоманена конструкция.
Проектът предвижда, фасадите да бъдат изпълнени от фасадна мазилка в три цвята. Прозорците ще се изпълнят от PVC дограма с нискоемисионни стъклопакети.
Всички инсталации са съобразени с изискванията на БДС.
Подробните характеристики са описани в разработките по съответните специалности.
ТЕХНИКО-ИКОНОМИЧЕСКИ ПОКАЗАТЕЛИ
ПОКАЗАТЕЛИ ПО ВИЗА:
ПЛОЩ НА УПИ:1494,00 м2
ЗАСТРОЕНА ПЛОЩ - 448,20 м2
РАЗГЪНАТА ЗАСТРОЕНА ПЛОЩ: 896,40 м2
ПЛЪТНОСТ НА ЗАСТРОЯВАНЕ: 30 %
КИНТ: 0,60
ОЗЕЛЕНЯВАНЕ: 44 %
МАКСИМАЛНА КОТА КОРНИЗ: 10 м
ПОСТИГНАТИ ПОКАЗАТЕЛИ:
ПЛОЩ НА УПИ: 1494,00 м2
ЗАСТРОЕНА ПЛОЩ: 447,8 м2
РАЗГЪНАТА ЗАСТРОЕНА ПЛОЩ: 447,8 м2
ПЛЪТНОСТ НА ЗАСТРОЯВАНЕ: 29,97 %
КИНТ: 0,30
ОЗЕЛЕНЯВАНЕ: 44,55 %
МАКСИМАЛНА КОТА КОРНИЗ: 5,90 м
Дейност 1 обхваща и осъществяването на съответния вид надзори, а именно: строителен и инвестиционен. Инвестиционния надзор ще бъде осъществен от 1 експерт на позиция "Инвеститорски контрол", ангажиран от общината, на 4 часа, втори трудов договор.
Центърът ще е разположен на комуникативно място, достъпно с обществен транспорт и осигуряващо улеснено придвижване както на младежите от гр. Поморие, така и на пътуващите от други населени места в общината.
Сградата на младежкия център ще бъде изградена в квартал в гр. Поморие, с преобладаващо ромско население. Това решение на общинското ръководство е продиктувано от стремежа, младежкият център да бъде припознат като привлекателно пространство за младите хора, вкл. и за тези от ромската общност.
Същевременно, имотът, на който ще бъде построен центъра е обект, подлежащ на съгласуване с НИНКН, за което по дейността са предвидени и съответните нормативно-определени, археологически проучвания на терена, на който се изгражда младежкия център. |
1 109 244.84
|
0.00
|
Осигуряване на съвременно мултифункционално обзавеждане и оборудване за центъра, съобразено с дейностите, нуждите и перспективите пред дейността му: Дейността включва осигуряването на съвременно мултифункционално обзавеждане и оборудване за центъра, съобразено с дейностите, нуждите и перспективите пред дейността му.
Оборудването и обзавеждането на центъра обхващат съответните артикули и бройки съгласно приложеното КСС за тях, в Секция 13 на ФК. |
55 945.03
|
0.00
|
Активна работа на терен с и при младите хора за активирането и овластяването им: Дейността ще е сред първите стартирали дейности, които центърът ще изпълнява. Назначените 2-ма младежки работници, ромският образователен медиатор и психологът, както и ангажирания от партньора–ССКБ „Спартак Поморие“ -1 младежки координатор (членове на специализирания екип за изпълнение на проекта–СЕИП), ще започнат работа на терен, целяща осъществяване на първоначален контакт, а впоследствие и активиране и овластяване на младежи на възраст от 13 до 29 г. от местната общност.
При първоначалния контакт младежите ще бъдат запознати с предстоящите дейности на центъра за привличане на вниманието им към възможностите, които ще им бъдат предоставени в подкрепа. В работата на центъра ще бъде имплементиран и реализиран основния стандарт при прилагане на овластяващи подходи: включване на младежите във всички дейности, които екипът на младежкия център предлага. В тази връзка, екипът ще включи младежите в:
1/ оценка на собствените им потребности,
2/ в планирането на дейностите за постигане на умения за самостоятелен живот,
3/ обособяването на отделни програми,
4/ прилагането им,
5/ тяхната оценка.
Включването на младежите по този начин ще създаде отношение на партньорство между младежи и екип, ще направи младежите съавтори в процеса на работа на центъра. Така младежите ще придобият умения за изучаване на потребностите си, за ефективността на програмите, в които участват, ще развият умения за критично мислене относно собственото си участие в програмите и ще развият по-сполучливи стратегии за собственото си развитие. За целта, ще бъде възложена от кандидата, по реда на ЗОП, услуга с предмет: „Разработване на методология за имплементиране и реализиране на основния стандарт при прилагане на овластяващи подходи: включване на младежите във всички дейности, които младежкия център в град Поморие предлага, и супервизия на изпълнението й“ (за детайли-Секция 11 на ФК).
Младежите ще бъдат мотивирани за участие, като на достъпен език им бъде представена основната роля на разкрития младежки център - да отговори в максимална степен на техните потребности, предлагайки широк набор от инициативи, безплатни и общодостъпни за всички ученици и младежи – ползватели на центъра.
За осъществяване на контакт и работа с младежите от местната общност ще се включи и още 1 младежки работник, ангажиран от ССКБ "СПАРТАК ПОМОРИЕ". Той ще работи главно с местните училища, както и с общностите и локациите, където клуба осъществява дейността си и работата си с младежите.Контакт ще се осъществи и с родителите на младежите от местната общност, учители и училищни психолози.
Младежите ще бъдат подпомогнати да инициират създаване на структури, позволяващи овластяването им. Това могат да бъдат ученически съвети, които да участват при вземането на решения от ръководството на съответното училище или младежки съвет/младежки общински съвет/младежки парламент, които да осъществяват сътрудничество с местната власт при формулирането на политики, отнасящи се до и засягащи младежите, както и други подобни инициативи, чрез които младите хора ще изразяват мнението си и ще участват в процесите на формиране, осъществяване и мониторинг на политики. За овластяването на младите хора, за формирането на гражданска позиция и социална ангажираност ще се работи комплексно освен в настоящата дейност на терен и в Дейности 7 и 9.
При работата на терен, СЕИП ще осигуряват обратна връзка от младите хора към ЕУП. Ще събират периодично, поне веднъж годишно, информация за нуждите на целевите групи и на тази база, при необходимост ще актуализират дейностите и/или инициативите на центъра.
Дейността ще продължи до приключване на проекта. Ще е насочена към активизиране на младите хора да участват в дейностите, да предлагат и изпълняват конкретни инициативи, както и в тяхното овластяване, на базата на основния стандарт при прилагане на овластяващи подходи. Служителите ще извършват и медиация между младежите, публичните органи и други институции. |
91 505.10
|
0.00
|
Активна работа на терен с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, вкл. ромската общност: СЕИП ще осъществява активна работа на терен, с цел първоначален контакт с млади хора от местната общност - от уязвими групи и общности в неравностойно положение, с фокус върху малцинствените групи.
В рамките на дейността от членовете на СЕИП ще бъдат реализирани действията по предходната Дейност 3, но фокусирани върху спецификите на представителите на уязвимите групи, вкл. ромската общност, и осъществявани в локациите в общината с преобладаващо малцинствено население. За целта, при разработването на методологията по Дейност 3, отделен фокус и внимание ще се обърне на младите хора от уязвимите групи и общности в неравностойно положение, вкл. ромската общност, отчитайки спецификите им и съобразявайки ги при имплементирането и реализирането на основния стандарт за прилагане на овластяващи подходи.
Работата на терен ще бъде насочена към преодоляване на идентифицираните проблеми с уязвими групи младежи в общината, изведени в секторните анализи в ПИРО Поморие 2021-2027г. Сред тях са:
• Различията в доходите на населението, което създава условия за социални неравенства и социално изключване, като поставя в риск от бедност големи групи от населението в общината;
• Задължителната училищна възраст съгласно ЗПУО е 16 години, след която се наблюдава тенденция на отпадане на ученици от системата на образованието особено от ромската общност;
• Ромската общност е сред най-ниско образованата в страната. Половината от лицата над 20-годишна възраст са с начално или по-ниско образование. Специфична особеност на групата е, че неграмотността се среща два пъти по-често при жените, отколкото при мъжете роми. Но понеже именно жените са тези, които се грижат за децата, тяхната неграмотност или ниско образование се оказват от изключителна важност за образователните аспирации и училищните успехи на децата;
• В малките населени места на територията на общината, където има голямо струпване на ромско население, социалната изолация на тази малцинствена общност се подсилва още повече. Много от ромските деца отпадат от училище в следствие липсата на мотивация от страна на родителите за интегриране в образователната система, както и поради трудности при усвояването на учебното съдържание, поради недобро владеене на българския книжовен език. Тази липса на мотивация е предпоставка за децата от ромската общност да копират модела на социална изолация от своите родители.
В уязвимите общности има вътрешна сегрегация, която допълнително маргинализира групи от младежи. Затова работата на терен ще използва онези формални и неформални лидери в общността, които вече имат доверие и могат да стимулират младежкото участие там. Работата на терен ще подкрепи онези младежи-лидери, за да могат те да станат ролеви модели в общността, да привлекат свои приятели и съученици в работата на центъра.
Допълнително, чрез индивидуални срещи, беседи и неформални разговори, младежите от уязвими групи ще бъдат мотивирани от СЕИП да се справят с трудностите и предизвикателствата и да работят за своето личностно развитие и за преодоляване на социалната изолация. Ще се прилагат целенасочени мерки приоритетно за обхват на момичета от ромски произход, като група, която в повишена степен е изложени на риск от отпадане от системата на образованието, водещо до последващи проблеми като социално изключване и в риск от бедност.
В рамките на изпълнението на дейността ще бъдат проведени на терен и посочените в Дейност 6 анкетни проучвания. Това ще позволи насочването на младежите от уязвими групи, предвид интересите и потребностите им, към най-подходящите за тях дейности, предоставяни от младежкия център. |
43 505.10
|
0.00
|
Дейности в координирано сътрудничество с партньори от други центрове и с Националната мрежа на младежките центрове: За ефективната дейност на новоизградения младежки център ще допринасят съвместните дейности и обмяната на опит с другите младежки центрове, подкрепили с писма за партньорско намерение проекта – Младежки международен център – Стара Загора и Младежки международен център - Бургас.
По дейността са предвидени общо 3 визити на място с цел обмяна на опит и добри практики между младежките центрове, в т.ч.: 1 визита на членовете на ЕУП и на служителите на МЦ-Поморие съответно в ММЦ-Стара Загора и 1 в ММЦ-Бургас, както и 1 визита по 3 лица от двата партниращи младежки центъра, съответно в МЦ-Поморие.
Допълнително, в рамките на редица планирани за изпълнение от центъра дейности е предвидено да бъдат канени за участие представители на Националната мрежа на младежките центрове (съгласно описаното по-долу в следващите дейности, във ФК). Те ще бъдат канени да споделят добри практики за реализирани дейности с младежко участие във вземането на решения и включване на младите хора в изготвянето и изпълнението на политики, както и спрямо овластяването им. Това ще представлява обмяна на добри практики и ще цели мотивиране на участниците в дейността, чрез информиране за реализирани инициативи по темата.
Всеки център ще създаде начин на представяне на работата си пред общността на младежките центрове. Този начин ще включва: данни за проблемите, с които работи, данни за стратегиите, които развива, данни за успехите които постига. Част от овластяването на млади хора е създаването на възможност те да представят своите активности пред други хора, да получават обратна връзка по това представяне, да създадат своя собствена общност, към която да принадлежат. Създаването на такава информационна система, както и правила за общуване между центровете, които са създадени съвместно с младежите, ще създаде младежка общност, която споделя общи ценности и език, на който да общува.
В изпълнението на дейността, към настоящия момент са привлечени като партньори по проекта горе-посочените 2 младежки центъра в България. В стратегически аспект, развитието на партньорството и координираното сътрудничество и с други младежки центрове, както от България, така и от чужбина, в т.ч. от страните от Европейския съюз и извън него, ще продължи своето развитие чрез разширяване на партньорската мрежа на центъра и с други младежки центрове и младежки общности. По този начин, в дългосрочен план, е предвидено да бъдат осъществени обмени на добри практики и съвместни дейности, както на национално ниво - с Националната мрежа на младежките центрове, така и на наднационално/международно ниво - с подобни структури в различни страни-членки на Европейския съюз, както и в такива от някои от побратимите градове на Поморие (град Неоаонхиало, Гърция и/или град Горoдец, Русия и/или град Троицк, Русия и/или град Енидже, Турция и/или град Аяк, Унгария).
Центърът ще участва в съвместни кампании, инициативи и обучения на Националната мрежа на младежките центрове. Ще представя реализираните дейности, ще взема участие в провеждани съвместни мероприятия, с готовност ще се включва в обучения и обмени на добри практики между младежките центрове, отчитайки предимствата и ползвайки опита на реализиращи се дейности с подобна насоченост.
Новоизграденият младежки център ще ползва опита на организации, работещи с млади хора, вкл. и на младежки центрове от други държави от ЕС. СЕИП и ЕУП ще се стреми да осъществи контакт и да си сътрудничи с младежки центрове от страната и чужбина, ще работи за осъществяване на сътрудничество и включването на центъра в различни мрежи на организации, работещи приоритетно за развитието на младите хора. |
8 484.60
|
0.00
|
Дейности, отговарящи на нуждите на уязвимите групи: подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение - ЧАСТ 1: Дейността ще се изпълнява чрез 7 под-дейности, целейки да се отговори в максимална степен на потребностите на ученици и младежи от уязвими групи:
Под-дейност 6.1. Картографиране потребностите на младежите в Община Поморие, с фокус върху локациите с преобладаващо малцинствено население, и на потребностите на местния бизнес от човешки ресурси, за намиране на пресечна точка между тях и информирани, обосновани решения от заинтересованите страни – съгласно описаното в Секция 11 на ФК.
Под-дейност 6.2. Провеждане на изследване, анализ и оценка на средата и условията за трудова реализация на младежите в рамките на община Поморие чрез прилагане на модела на Четворната спирала (Quadruple Helix Model) и на модела на Триъгълника на знанието на Европейския институт по иновации и технологии (EIT Knowledge Triangle Model), за адаптиране и въвеждане на нови практики за управление и развитие на човешките ресурси в местния бизнес, отговарящи на нуждите и потребностите на целевите групи по проекта, с изведени препоръки, адресиращи съответните заинтересовани страни - съгласно описаното в Секция 11 на ФК.
Под-дейност 6.3. Провеждане на изследване, анализ и оценка на степента на развитие на комуникационните умения на младежи от целевата група по проекта и предоставяне на последващи услуги по подобряването им, спрямо идентифицираните индивидуални нужди и потребности на обхванатите в изследването лица, с цел социална и/или трудова реализация - съгласно описаното в Секция 11 на ФК.
Под-дейност 6.4. Подпомагане на младите хора при търсене на работа - на база резултатите от под-дейности 6.1. и 6.2. в центъра ще бъдат проведени 3 форума – своеобразни младежки трудови борси, разпределени през период от около 6 месеца. Със съдействието на експерти от Дирекция „Бюро по труда” ще бъдат представени актуалните предложения за работа, подходящи за младежи до 29 г., както и възможностите за участие в курсове за квалификация и преквалификация. На тези форуми ще бъдат канени и представители на местния бизнес, които предлагат работни места за младежи. Те ще представят свободните работни места, както и изискванията към наеманите служители. Ще се подпомогне професионалната ориентация и ще се повиши мотивацията на младежите за търсене на възможности за реализация. Социалният работник ще оказва необходимото съдействие на младите хора при работа с институциите и представителите на бизнеса при търсене на работа. Ще се осъществи контакт между младежите и местния бизнес с цел последващо менторство и/или стажуване и/или други съвместни действия.
Под-дейност 6.5. Подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво – ще бъде реализирана интерактивно, ще цели активизиране на младите хора от уязвимите общности да отправят въпроси, препоръки и предложения към местата власт, по актуални за тях теми. В центъра ще бъдат организирани минимум 3 срещи, с представители на местната власт и институции, отговорни за провеждането на политиките, засягащи младите хора от уязвими групи в общината. Целта ще е създаване на предпоставки за диалог и сътрудничество между младежи от уязвими групи, институции и местни организации. Младежите ще бъдат мотивирани да предлагат инициативи, които да бъдат организирани и изпълнени от самите тях, с помощта на СЕИП. |
162 000.00
|
0.00
|
Дейности за стимулиране на младежки инициативи, инициирани и/или изпълнявани от ученици и младежи от общината, осигуряване на подкрепа и подпомагане за изпълнение на инициативите на младите хора от страна на назначения в центъра персонал: За изпълнението на дейността ще окажат благоприятно влияние стартиралите на по-ранен етап дейности, в които е извършено привличане на ученици и млади хора в дейностите на центъра и на база проведените проучвания, е налична информация за знанията, опита, интересите и нагласите им за участие в обществения живот и ангажираността им в изпълнението на целите за развитие на местно ниво.
Ще бъде организиран форум с максимално широко включване на ученици и младежи, вкл. от уязвими групи, в т. ч. роми, младежи в неравностойно положение и такива със специални потребности. Организирането на форума ще бъде извършено от СЕИП. Провеждането на форума ще бъде популяризирано чрез работа на терен и в младежкия център, чрез социалните медии, чрез младежката организация и младежките центрове – партньори по проекта, училища, читалища, институции, ангажирани с младежкото развитие, в това число местната власт.
В началото на форума ще бъде представена дейността, насочена към стимулиране и подпомагане на изпълнението на младежки инициативи. С цел мотивиране на участниците, ще бъдат подбрани и презентирани добри практики - успешно реализирани младежки инициативи, вкл. и такива, изпълнени от организации от други държави.
СЕИП ще представят предложените от младежите, в рамките на предходни дейности, инициативи. Ще се даде възможност на младите хора, предложили инициативите, сами да представят идеите си. Най-общо, инициативите ще бъдат групирани в следните 4 направления: (1)кръгова и нисковъглеродна икономика; (2)синя икономика, водни ресурси и водни екосистеми; (3) зелена трансформация и еколого-съобразно поведение; (4) инициативата Новия Европейски Баухаус. В направление 2 от СЕИП ще се постави фокус и насоченост на младежките инициативи и върху възможностите и начините за включване на училища на територията на община Поморие в Мрежата на Европейските сини училища.
На форума, младите хора ще бъдат насърчени да предложат различни инициативи в 4-те направления и да се аргументират за необходимостта от провеждането им, вкл. какви проблеми ще бъдат преодолени и как ще повлияят инициативите върху развитието на местната общност и/или икономика и/или релевантни екосистеми. Младежите ще бъдат насочвани да предлагат и инициативи, които ще се изпълняват в по-малки и отдалечени села и градове в общината.
Участващите млади хора ще имат възможност, според интересите и компетенциите си, да формират работни групи за работа по предложените инициативи в подкрепа на личностното и общностното развитие. Всяка работна група ще разработи концепция/план за провеждане на съответната младежка инициатива, като предварително се набележат опорни точки и въпроси, които групите да обсъдят и отразят, като например: цели на инициативата, заинтересовани от нейното провеждане страни, от кого зависи постигането на целите, определяне на партньори – институции и организации, които биха допринесли за успешното провеждане на кампанията/инициативата, място за провеждане на инициативата, кого ще обхване и с каква продължителност ще бъде подготовката и изпълнението й.
Всяка от групите ще излъчи свой представител, който ще представи пред аудиторията на форума разработения план за провеждане на конкретната предлагана инициатива. Ще се цели иницииране на минимум 12 кампании/инициативи (индикативно по 3 инициативи във всяко от 4-те направления), вкл. и такива с участници от други младежки центрове.
Младежката аудитория ще бъде насочена да задава въпроси и да отправя предложения към всяка представена инициатива.
Формираните работни групи ще продължат да работят целенасочено за организиране и провеждане на набелязаните инициативи, мотивирани и подпомагани от СЕИП. Това съдействие ще продължи до провеждането на всяка конкретна младежка инициатива.
След провеждане на инициативите, ще бъде организиран заключителен форум в рамките на дейността, на който младите хора ще представят постигнатите резултати от проведените инициативи пред заинтересованите страни. |
72 067.50
|
0.00
|
Повишаване дигиталната компетентност на младите хора: Дигитализацията в нашето съвремие влияе върху начина, по който младите хора живеят, общуват, учат и работят. Ето защо развитието на дигитални компетенции е особено важно. На базата на резултатите от проведените в предходните дейности проучвания сред ученици и младежи, вкл. от уязвими групи, СЕИП ще определи младежите, които са заявили интерес и желание за повишаване на дигиталната компетентност. Учениците и младежите от общината, вкл. и такива от уязвими групи ще бъдат насочвани и мотивирани от служителите на младежкия център за включване в обучението за повишаване на дигиталните компетенции, като ключови за обучението, работата и активното участие в обществото.
Освен умения и знания в ИКТ областта и в контекста на осигуряването на пригодността на младите хора към технологиите на Индустрия 4.0, в подкрепа на дигиталната трансформация на местната икономика, дейност 8 включва придобиването и на знания и умения за осигуряване на сигурност и етични принципи при използване на дигиталните умения. Важно е в тази област да се предлагат знания и умения, които да надграждат вече постигнати умения, които компенсират пропуски в образованието. Оценката на развитието на младежите в тази област ще бъде свързана задължително с общата им професионална квалификация.
Обучението по дигитална компетентност ще се осъществи в оборудваната (по Дейност 2) за целта зала в младежкия център. Залата ще разполага с 30 преносими компютъра за обучаемите, екран за прожектиране, мобилна стойка за мултимедиен проектор, мобилен флипчарт, мобилни пинборд стойки, регулируемо осветление, добър интернет, възможност за принтиране и копиране на материали А4. Модерно оборудваната зала за провеждане на обучения за повишаване на дигиталните компетенции ще разполага с индивидуални работни места, обзаведени с необходимата компютърна техника и програмни продукти. Освен, че ще създаде отлични условия за качествено обучение на ученици и младежи, ще представлява безопасна и мотивираща среда за тях, подпомагаща тяхното включване и стремеж към развитие. В тази връзка, е предвидено и осигуряване на киберсигурност в младежкия център чрез предоставяне на съответните ИКТ услуги/решения от външен изпълнител.
Обучението по дигитални компетенции ще бъде извършено от лицензиран за предоставяне на този вид обучение, външен изпълнител.
Служителите на центъра ще съставят график за провеждане на обученията, предвид възможностите и предпочитанията на обучаемите ученици и младежи. Графикът ще бъде съобразен със спецификите на целевите групи. При констатирана необходимост дейността ще се осъществява вкл. вечер и в почивните дни.
Дигиталните компетенции са ключови за обучението, работата и активното участие в обществото. Над 120 младежи и ученици, от които минимум 20% представители на уязвими групи, вкл. роми. ще бъдат включени в този вид обучения за придобиване и повишаване на дигиталната компетентност. Обучението ще предлага придобиване на основни умения за работа с компютър и компютърна грамотност. Участниците ще придобият знания и умения за справяне с предизвикателствата в дигитална среда – дигитална идентичност, сигурност, търсене на информация, работа с интернет приложения и използването им в ежедневието.
След приключване на обучението за придобиване или повишаване на цифровите умения, включилите се ученици и младежи ще преминат тест. След успешно положен изпит/тест те ще получават сертификат/удостоверение за дигитална компетентност. |
57 600.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на неформални обучения на младежи в областите на: гражданското образование, лидерски умения, меки умения: В рамките на дейността ще бъдат реализирани 5 под-дейности:
Под-дейност 9.1. Неформални обучения: „Гражданско образование“
Гражданското образование ще подпомогне учениците и младежите да станат активни, информирани и отговорни граждани и да участват в социалния живот. Ще се цели постигане на политическа грамотност, развиване на критично мислене по обществени теми, формиране на нагласи и ценности за социално отговорно поведение, насърчаване на активното участие и ангажираност към въпроси, отнасящи се до училището и местната общност.
Под-дейност 9.2. Неформални обучения: „Участие на младите хора във вземането на решения на местно и национално ниво“ - ще се изпълнява, използвайки посоченото в Ревизираната европейска харта за участието на младите хора в живота на общините и регионите: „Участието и активната гражданска позиция се свързват с правото, средствата, мястото и възможността, а при необходимост, и с подкрепата за участие и въздействие в процеса на вземане на решения, както и с ангажиране с действия и дейности, които допринасят за изграждането на едно по-добро общество“. Според цитирания документ „Това участие е особено важно днес, в условията на наблюдаваното през последните години все по-слабо ангажиране на младите хора в традиционните политически процес“. Ще се цели в това обучение да бъдат включени приоритетно и младежи от уязвими групи, с цел тяхното овластяване. Участниците ще придобият знания за различните форми и инструменти за участие във вземане на решения и във формулиране, мониторинг и изпълнение на политики. Ще бъдат представени успешни примери от дейности на младежки организации, кампании и инициативи, позволяващи включване на младите хора в управлението на различни нива, вкл. и такива практики от други държави. Дейността ще цели ангажирането на младите хора в процеси, в които те да планират действия, заедно с училищните ръководства и местната власт.
Под-дейност 9.3. Неформални обучения: „Опазване на природата и устойчиво развитие“
Уникалните природни условия и местни ресурси, наличието на защитени местности и природни забележителности, както и излаза на Черно море,определят опазването на природата като приоритетна тема. В рамките на дейността, младежите ще бъдат запознати с богатството от природни ресурси и природни забележителности в района, източниците и факторите за замърсяване, значението на рационалното използване на природните ресурси за устойчиво развитие, вкл. по линия на синята икономика, както и с възможностите на гражданите да влияят за опазване на природата. Дейността ще е с фокус върху младежите от ромски произход. Ще се дискутира вкл. вредата, която нерегламентираното изхвърляне на отпадъци и замърсяването на въздуха и водните ресурси (вкл. морската вода) оказват върху природата и климата, както и опасностите, произтичащи от това за човешкото здраве. Ще се цели младежите да инициират конкретни кампании по темите, при изпълнението на които те да имат ръководна роля.
Под-дейност 9.4. Неформални обучения: „Лидерски умения“
Дейността ще е изцяло с интерактивен характер, ще се предлагат различни сценарии и модели за групова работа, в които младежите ще определят помежду си неформални лидери. Мотивите им за избор ще бъдат дискутирани групово и така ще бъдат определени качествата и уменията, които те трябва да развиват, за да бъдат лидери.
Под-дейност 9.5. Неформални обучения за изграждане на „Меки умения“ по следните теми:
1. Комуникация и презентиране; Медийната грамотност, разпознаване на фалшиви новини, избор на подходящи инструменти за разпространение на съдържание и/или достигане до конкретна аудитория;
2. Кариерно развитие;
3. Справяне със стресови ситуации;
4. Работа в екип;
5. Емоционална интелигентност;
6. Многообразие и етническата толерантност;
7. Финансова грамотност, инициативност и предприемачество;
8. Основни човешки права, демократични ценности, равенство между половете. |
46 654.00
|
0.00
|
Дейности за информация и публичност: Община Поморие, като краен получател, ще изпълнява необходимите мерки за информация и публичност по проекта, с цел да повиши осведомеността на широката общественост за съществуването и целите на Механизма за възстановяване и устойчивост, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и Правилата за комуникация и визуализация.
Действията и резултатите от проекта ще бъдат популяризирани чрез предоставяне на последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността;
Ще бъде публикувана информация, непосредствено сред стартиране на изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Поморие, както и на тези на младежките центрове – партньори (в Стара Загора и в Бургас). Информацията ще представя етапите и целите на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от МВУ. В специално създаден за целите на проекта сайт ще се публикува периодично информация за стартирането, напредъка, постижения и резултати по проекта, снимки от дейности и събития, както и ясна информация за финансирането от МВУ. Ще се провежда маркетинг в социални медии (social media marketing) - поддържане на канали в социални мрежи.
Ще бъдат проведени 3 информационни срещи за по 20 участника, с кафе-паузи, съответно: при стартиране на проекта, при откриване на младежкия център и при приключване на проекта. Първата информационна среща ще се проведе непосредствено след стартиране на проекта, ще запознава обществеността, вкл. местни институции, ангажирани с младежката политика, медии и потенциални участници в дейностите, с проекта, предстоящото изграждане на младежкия център и неговите функции, ще представя информация за съществуването, финансирането и целите на Механизма за възстановяване и устойчивост.
Втората среща ще отразява приключването на СМР и откриването на центъра, а третата - изпълнените по проекта дейности и постигнатите резултати сред най-широк кръг хора. Освен посочените в първата среща групи участници, на заключителната информационна среща, за споделяне на постигнатите резултатите, ще бъдат канени и представители на други младежки центрове.
Ще бъдат изготвени 500 печатни информационни брошури – 250 при стартиране и 250 при приключване на проекта. Брошурите ще бъдат разпространени във формат на хартия и електронен. Ще бъдат публикувани на сайта, създаден по проекта и на уеб страницата на Община Поморие, в раздела, отразяващ проекта. Ще бъдат разпространени чрез СЕИП сред местната общественост, вкл. и сред представителите на целевата група. Разпространението им ще се осъществява и чрез Община Поморие, местните училища, институции, предоставящи и отговорни за социалните услуги в общината, Дирекция „Бюро по труда”, Дирекция „Социално подпомагане“ и др. Брошури ще бъдат предоставени и на участниците в проектните дейности, вкл. и на такива от други младежки центрове.
Реализирането на проекта ще бъде популяризирано чрез 8 публикации в регионални и местни медии.
Ще бъдат изработени и поставени стикери върху оборудването, закупено по проекта, с информация за финансовия принос на МВУ.
Във връзка с изграждането на новия младежки център, ще бъдат поставени: 1 билборд – при стартиране на СМР (включен в тях) и 1 постоянна информационна табела - на видно място, на сградата на центъра, при приключване на СМР и въвеждането му в експлоатация.
Община Поморие, като краен получател, при всички мерки за информация, комуникация и публичност ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането - „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. |
57 960.00
|
0.00
|
Дейности за управление и отчитане на проекта: За управлението и отчитането на проекта ще бъде сформиран 3-членен екип за управление на проекта (ЕУП), в състав: ръководител, координатор и счетоводител на проекта (повече информация е представена в Секция 10 Екип на ФК и приложените в Секция 13 професионални автобиографии на съответните лица).
За материалното осигуряване на работата на ЕУП, както и за поддържане на проектно досие, съответно ще бъдат закупени необходимите канцеларски материали и консумативи.
ЕУП ще отговаря за своевременното и надлежно управление и отчитане на проекта пред СНД, в съответствие с насоките за кандидатстване и за изпълнение; договора за финансиране и приложенията към него; националното законодателство.
ЕУП ще участва в планираните по проекта съвместни дейности с други младежки центрове в страната, за което членовете му ще бъдат командировани, при спазване на Наредбата за командировките в страната и избор на най-икономичен маршрут и превозно средство, в периода на изпълнение на проекта по дестинации Поморие-Стара Загора-Поморие и Поморие-Бургас-Поморие (във връзка с визити при партньори - ММЦ - Стара Загора и ММЦ-Бургас). |
94 735.48
|
0.00
|
Дейности, отговарящи на нуждите на уязвимите групи: подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение - ЧАСТ 2 НА ДЕЙНОСТ 6: Под-дейност 6.6. Предоставяне на насоки за неформално образование на местно ниво - ще бъдат организирани поредица от срещи (общо минимум 8 срещи) с младежи, вкл. от уязвими групи, включително и младежи, които нямат завършена образователна степен, ще им бъдат представени възможностите на неформалното образование за личностното им развитие. Ще се цели повишаване на интереса на учениците и младите хора към придобиване на знания и ключови компетентности в различни области и към разнообразните обучения, в които те могат да се включат в рамките на младежкия център.
Под-дейност 6.7. Реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение - ще се допълва с изпълняваната на терен Дейност 4. С помощта на ресорната дирекция в Община Поморие, РУО, училищата и местните ромски представители и/или лидери, СЕИП ще набави данни за младежи, отпаднали от образователната система или застрашени от отпадане и ще осъществи пряк контакт с тях. Фокус ще бъде работата с ромски момичета. Освен индивидуалната работа на СЕИП, ще се осъществят и поредица от минимум 3 фокус-групи, целящи възприемането на „Образованието като ценност“, на които младежи, родители, вкл. и попадащи в уязвими групи, учители и представители на институции с ресор - образование, ще дискутират причините за отпадане на ученици от системата на образованието и механизмите за преодоляване на проблема. СЕИП, предвид резултатите от първите 2 под-дейности, ще насочват младежите от уязвими групи към придобиване на професионални знания и умения, включително за младежи, които нямат завършена образователна степен, към включване в професионално обучение, предвид актуалните потребности на пазара на труда и възможностите за професионално обучение на местно ниво. |
0.00
|
0.00
|