Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение предвижда изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на обект Общински  детски комплекс (ОДК), гр. Пещера, ул. "Г.Бенковски"№4.  Сградата е публична общинска собственост със ЗП-345 м2 ,РЗП-690,97 м2, пета категория буква "а" съгласно ЗУТ и Наредба №1/30.07.2003г. Видът на институцията, помещаваща се в сградата е образователна, съгласно Заповед № РД-14-126 от 20.07.2009г. на Министъра на Образованието и науката.

Въз основа за заключенията от изготвения технически паспорт, състоянието на сградата към момента не удовлетворява изискванията на чл.169 от ЗУТ по отношение на енергоефективност, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда. В сравнение с другите общински сгради, горепосоченият обект има изключително висока степен на необходимост от обновяване и потенциал за енергийни спестявания. Затова проектното предложение включва реализация на предвидените в Техническите паспорти мерки, с които ще доведе до постигане на клас "С" на енергопотребление на сградата и повече от 60% енергийни спестявания , в съответствие с целите на настоящата процедура.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на работен проект: Изработване на Работен проект в обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г., който обхваща необходимите мерки за подобряване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност на обекта на интервенция определени в Техническият Паспорт и Доклада по енергийна ефективност 10 000.00 24 000.00
Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране на Работния проект. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТ По време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за: - Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР; - Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; - Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Съставяне на необходимата строителна документация; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. 13 450.62 16 140.74
Управление на проекта: Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП), което ще включва: ръководител на проекта, координатор проект, счетоводител. инвеститорски контрол, инвеститорски контрол, юрист и технически сътрудник. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта. Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилата на ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР, Строителен надзор, Работно проектиране и Авторски надзор, Одит, Мерки за информация и публичност. Отговорностите на ЗИП ще включват също и: - Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане. - Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Постановление № 118 на МС/20.05.2014г. При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Пещера, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. 6 120.00 6 120.00
Осъществяване на Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана одиторска компания. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение - Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. - Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност 3 054.58 2 962.94
Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Пещера ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния пероид 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. 2 969.53 4 631.64
Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване, съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи: - Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация - Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация. - Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. - Издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация 1 000.00 59.55
Оценка на съответствието на проекта: Услуги свързани с изготвяне на доклад за оценка на съответствието на работния проект, в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ 659.08 790.90
Извършване на строително и монтажни работи в изпълнение на инвестиционния проект: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сграда на ОДК Пещера - държавна администрация. Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на техническия проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Задължителни дейности: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки,които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; -изпълнение на останалите мерки,които са предписани като задължителни в техническите обследвания; -изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението,включително за хората с увреждания. - препоръчителни мерки,предписани в техническото обследване на сградата ( съгласно Техническия паспорт на сградата,част Б «Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти»,т.2 «Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки» В количествено–стойностната сметка не са заложени дейности за интервенция по частта „Ресторант” в публично общинска сграда :ОДК. За частта „Ресторант” Община Пещера е предвидила мерки за енергийна ефективност само по външните фасадни стени. Предвижда се премахване на паянтовите пристройки и топлоизолиране на външните фасадни стени. Не са предвидени никакви ремонтни дейности по интериора на ресторанта и смяна на дограма в т.ч. на външните фасадни стени. Изпълнението на Строително-монтажните работи в това число и непредвидените 10% СМР по частта „Ресторант” в публично общинска сграда :ОДК,ще се финансира със собствени средства от Община Пещера. Стойността на разходите за СМР по публично общинска сграда ОДК,финансирани чрез БФП е : 283 488.99 лв. Стойността на разходите за СМР собственото финансиране за частта „Ресторант” в публично общинска сграда ОДК е : 18 463.64 лв 301 952.63 343 467.41
Осъществяване на авторски надзор : Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност 3 450.62 4 140.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.