Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Грижа в дома в Община Монтана" предвижда предоставяне на мобилни здравно-социални услуги на над 256 лица (възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания, включително и в контекста на пандемични ситуации ) на територията на Община Монтана за период от 18 месеца. Реализацията на проекта ще допринесе за подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастни хора в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания, както и за превенцията на риска от институционализация на тези хора, осигуряване на социални и здравни услуги, предлагани в домовете на потребителите.  Планирананите мобилни услуги целят тези лица да бъдат независими и да останат колкото се може по-дълго време в тяхната обичайна среда /в дома си/. Социално-здравните услуги ще са изцяло ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията и ще са адаптирани към основните нужди на  на потребителите включващи дейности за лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално - битови дейности, медицински грижи /допустими за предоставяне извън лечебно заведение/, психологическа подкрепа и консултиране. За целта ще се сформира екип пряко ангажиран с предоставянето на здравно - социалната услуга, в това число психологическа подкрепа и консултиране. Осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите ще се извършва с автомобил закупен по  проект "Патронажна грижа ". Компонент 2
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. : В рамките на дейността ще бъдат предоставяни почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на минимум 256 потребители (възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания) от град Монтана и 23-те населени места към Общината. Дейността има за цел да подпомогне ежедневието на възрастите хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и на хората с увреждания, за да могат те да останат в семейната си среда и да преодолеят ограниченията пред самостоятелния начин на живот, като по този начин се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението. Потребителите ще могат да бъдат лица с постоянен и настоящ адрес в Община Монтана. Дейността ще бъде осъществявана за период от 18 месеца, като услугите които ще получава едно лице ще са почасови и в зависимост от индивидуалните потребности ще включват: 1. Здравни услуги: измерване на кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с различни специалисти при необходимост. 2. Социални услуги- подкрепа на лицата за осъществяване на ежедневните им дейности и постигане на социално включване: пазаруване, доставка на храна и необходими продукти, включително лекарства, заплащане на сметки /със средства на потребителите/, административни и битови услуги, помощ в домакинството, помощ при поддържане на лична хигиена и хигиена в дома, придружаване до различни институции включително и до личен лекар, подкрепа в придвижването, разходки и др. 3. Психологическо консултиране и подкрепа.Услугите ще бъдат предоставяни след оценка на индивидуалните потребности на всяко лице, като ще бъдат изготвени Индивидуални оценки на потребностите. Кандидат-потребителите подават Заявление до Директора на Домашен социален патронаж - Монтана с приложения: Документ за самоличност/за справка/; копие от ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, при наличие; служебна бележка за настоящ адрес (при разлика с постоянния). Документ удостоверяващ представителство/при наличие на такъв/.Заявленията се регистрират в специален дневник. Ще се разработи формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности на потребителите и ще включва минимум: 1.Обща информация за лицето /име, възраст, контакт и лица, които могат да окажат подкрепа; 2.Информация за здравословното състояние; 3.Информация за ползване на други услуги от кандидата; 4.Информация за оценка на рисковете за лицето; 5.Информация за потребностите от мобилна подкрепа - придвижване и разходка, общуване и социално включване, административни услуги, готвене, хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области; 6.Информация за комуникативните и когнитивните способности на потребителя, често тези ограничения водят до допълнителни рискове за потребителите и/или трудност в предоставянето на услугата. Информацията ще бъде събирана от социален работник с активното участие на потребителя и по възможност с участието на негов близък. За всеки кандидат потребител ще се води лично досие. Въз онова на индивидуалната оценка на потребностите, ще се изготви индивидуален план за социални дейности, здравни грижи и психологическа подкрепа и консултиране. Осигуряването на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите ще се осъществява с лек автомобил, закупен в изпълнение на дейностите по проект "Патронажна грижа " Компонент 2. Предвижда се въвеждащо обучение за служителите предоставящи услугите, които не са преминали подобно обучение по друг проект или програма. Предвижда се надграждащо обучение 1 път през периода на изпълнение на дейностите по проекта. Предвиждаме провеждане на супервизия на екипа - периодично 4 пъти по време на изпълнение на проекта, като тя ще бъде: екипна, групова и индивидуална. Обученията и супервизията ще се извършва от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. 2 013 173.76 1 637 787.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.