Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма  "Аси" ООД е основана през 1996 г. като семейна фирма с персонал от трима души. Към днешна дата дружеството е официален търговски представител на "КИА МОТОРС България" и оторизиран сервиз за леки автомобили на "Хюндай" .

Настоящият проект се отнася до наемане на четирима нови служители във фирма "Аси" ООД и повишаване на техните ключови компетентности. "Аси" ООД се занимава с:
•	Извършване на сервизни услуги на леки и тежкотоварни автомобили в собствена база;
•	Продажба на леки и товарни  автомобили в собствен шоурум;
•	Продажба на авточасти за тежкотоварни и леки автомобили в собствен и наети магазини.

Разширеният пазар на фирмата и увеличаващите се поръчки предполага наемане на нови служители за дружеството, които да повишат капацитета на фирмата за изпълнение на услугите, които предлага. На фирмата са необходими четирима нови служители, както следва: трима автомонтьори и един търговски представител. Същите ще преминат обучения по ключови компетенции - английски език и компютърна грамотност. Това се налага поради естеството на работа, което е е свързано с разучаване на компютърни програми за диагностика на различните системи на автомобила на английски език. Отделно всички инструкции за работа с отделните машини за сервизиране на леки и тежкотоварни автомобили са чуждоезикови. На съвременните автомобили диагностиката се извършва чрез закачване на преносими компютри, които идентифицират проблема и изисква добра компютърна грамотност за работа с отделните програми. Търговския представител също ще премине обученията поради естеството на неговата работа.

Целта на проекта е "Да създаде четири нови устойчиви работни места във фирма "Аси" ООД", която ще се осъществи чрез: инвестиции в нови служители, които да бъдат обучени за естеството на работа във фирмата чрез вътрешно фирмено обучение. Също така новите служители ще преминат обучения по ключови компетентности и за работа със новозакупен комбиниран стенд за геометрия на леки и тежкотоварни автомобили.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Организация и управление на проекта: Чрез изпълнението на тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на проекта. Предвижда се да се реализира по време на целия период на реализация – 13 месеца. Основните поддейности, които ще се осъществяват в рамките й ще включват различни процедури по вътрешен контрол и мониторинг, осъществявани от ръководителя на проекта, организация на дейностите, надлежно и навременно отчитане на направените разходи, изготвяне на протоколи. Към тази дейност влиза и комуникацията с Договарящия орган, а също и изготвянето на финансовите и техническите доклади, необходими за представяне при искане за плащане. Не на последно място тук попадат и процедурите за избор на изпълнители, с които ще бъдат реализирани основните дейности по проекта. Със заповед на управителя на фирма "Аси" ООД ще бъде сформиран Екип за организация и управление на проекта /ЕОУП/, който се състои от 3 члена: 1. Ръководител на проекта (РП): Ръководи изпълнението на проекта в съответствие с предвиденото в ДБФП и указанията на Програмния оператор (ПО). РП отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта. Осъществява контрол за количества, стойности, срокове, междинни плащания към изпълнителите от страна на фирмата. Отговаря за контрола по спазването на Плана за изпълнението на проекта и успешното му приключване; При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта, своевременно информира ДО. 2. Счетоводител на проекта - следи за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, подготвя междинните финансови отчети. Съдейства на всички проверяващи и одитиращи органи при извършването на проверки. Следи за законосъобразното оформяне на първичните и вторични счетоводни документи. Осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството; 3. Технически сътрудник - Подпомага управлението на проекта в съответствие с ДБФП. Подпомага Ръководителя на проекта при изпълнение на неговите задължения в съответствие с неговите компетентности и отговаря за спазването на Изискванията за осъществяване на мерки за информация и публичност. Координира и организира изпълнението на мерките за информираност и визуализация. Води и съхранява кореспонденцията по проекта. Съхранява и поддържа /актуализира регистри на документацията и цялостния архив по изпълнение на проекта (проектно досие), както и електронен регистър на документацията по проекта. Единствено Ръководителя на проекта е включен в бюджета на проекта, останалите двама члена на екипа представляват ресурс на дружеството кандидат по процедурата. Сформираният екип за организация и управление на проекта ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели и индикатори; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци. Целта на дейността е гладкото и безпроблемно протичане на изпълнението на проекта. 7 776.00 7 776.00
2. Наемане на четирима нови служители във фирма "Аси" ООД : Във връзка с увеличения обем на работа на фирма "Аси" ООД и специфика на поръчките се предвижда увеличение на средносписъчния персонал на фирмата от 14 на 18 човека. По времето на тази дейност ще бъдат наети четирима нови служители, както следва: • Техник-механик, автомобили и кари - 2 бр.; • Автомонтьор - 1 бр.; • Търговски представител - 1 бр. За позициите ще бъдат назначени, както следва: • Техник-механик, автомобили и кари - 2 бр.; • Автомонтьор - 1 бр.; - Безработен или неактивен на възраст над 54 годишна възраст (Инвестиционен приоритет 1) СЦ 3; - Безработни или неактивни на възраст между 30 и 54 години (Инвестиционен приоритет 1) СЦ 1 ; - Безработни или неактивни на възраст между 30 и 54 години (Инвестиционен приоритет 1) СЦ 1; • Търговски представител: - Безработен или неактивен със завършено средно или висше образование на възраст до 29 години (Инвестиционен приоритет 3) СЦ 3. Целта на дейността е увеличаване на капацитета на фирмата посредством инвестиции в допълнителен човешки ресурс, вкл. от уязвимите групи на пазара на труда. Новите служители, които ще бъдат наети попадат в инвестиционните приоритети (ИП) поставени в Приоритетна ос 1 на Оперативната програма: - Инвестиционен приоритет 1. „Достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от пазара на труда, а също и чрез местните инициативи за заетост, и подкрепа за мобилността на работната сила“ - Инвестиционен приоритет 3. „Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора,в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, включително младите хора, изложени на риск от социално изключване, и младите хора от маргинализирани общности, включително чрез прилагане на гаранция за младежта (с финансиране от ЕСФ). Продължителноста на дейността е 13 месеца. По време на нейното изпълнение ще се селектират новите служители на фирмата и ще се назначат на трудов договор в предприятието. Новите служители ще бъдат обучавани във фирмата кандидат относно спецификата на работата, която ще извършват. Също така служителите на дружеството ще вземат участие в ежегодните обучения провеждани в град Щаер в Австрия в специализиран учебен център на "МАН". Там персонала се обучава да извършва всички дейности и ремонти по стандартите, които производителя е наложил в практиката за оторизираните си сервизи. Отделно в следващите дейности фирма "Аси" е предвидила обучения за новите служители по английски език и дигитална компетентност. Това се налага поради това, че софтуера във фирмата се обновява постоянно и всички инструкции и програми са на английски език. Изисква се добра компютърна грамотност за работа със софтуера за диагностика на отделните системи на автомобила. Също така обслужваме чужди клиенти на австрийската фирма „24 Сервиз”, които ни предоставят поръчки да извършваме услуги на закъсали в България автомобили за което също е необходим английски език. За новите работни места по проекта е предвидено закупуване на стенд за геометрия на леки и товарни автомобили. На стенда ще работят тримата нови монтьори във фирмата. Услугата по реглаж на сходимостта на преден и заден мост на леки и товарни автомобили досега не се предлага във фирмата и е с голям пазарен потенциал на местно ниво. Търговския представител, който планираме да наемем ще отговаря на профила на (Инвестиционен приоритет 3) СЦ 3. Същия се очаква да увеличи приходите от продажби на услуги за товарни и леки автомобили и резервни части на фирмата. Търговския представител ще промотира услугите и продуктите на фирма "Аси" ООД на регионалния и национален пазар. Той ще посещава на място редовните клиенти на фирмата за по-качественото им обслужване и ще събира информация за нуждите и предпочитанията на клиентите. Също така ще бъде отговорен за привличане на нови клиенти и увеличаване на пазарния ни дял на местно и национално ниво. 44 976.00 44 597.06
3. Закупуване и въвеждане в експлоатация на комбиниран стенд за геометрия на леки и товарни автомобили: По времето на тази дейност ще бъде закупен стенд за реглаж на преден и заден мост. Той проверява правилното положение на мостовете спрямо шасито и сходимостта на колелата. На стенда ще работят новите служители на фирмата, които ще предоставят услугата по реглаж. Избора на доставчик на стенда по проекта ще се проведе съгласно: ПМС № 118/20.05.2014 г. Дейността включва следните етапи за изпълнение: • Проучване на приложимата процедура за избор, съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г.; • Подготовка на необходимата документация за провеждане на избора; • Решение за отваряне на процедура и провеждане на избора; • Заповед за определяне на комисия по оценка на оферти; • Публикуване на обява и/или изпращане на запитвания за оферти с подробни технически спецификации; • Приемане на офертите и оценка; • Подготовка на протокол и решение от проведения избор; • Сключване на договор за доставка на оборудването; • Монтаж на оборудването; • Мониторинг и обучение за работа с новото оборудване. Дейността е с продължителност от два месеца. Целта на дейността е да се осигури оборудване за новите работни места във фирма "Аси" ООД. Със закупуване на стенда за реглаж на леки и товарни автомобили дружеството разширява обхвата на услугите, които предоставя. Предвиденото за закупуване оборудване създава устойчивост за новите работни места, тъй като увеличава приходите от продажби от услуги на фирма "Аси" ООД. Дейността ще се осъществява като се залага на следните основни принципи при изпълнението и: • Експертност и професионализъм - за изпълнението на дейността ще се осъществяват консултации със специалисти и ще се търсят най-добрите идеи и решения. Ще се акцентира върху максималната ефективност на вложените средства; • Прецизна и редовна документация – ще се води отделно и ясно счетоводство за дейноста; документите по изпълнението на проекта ще се съхраняват отделно и по начин, по който лесно да бъдат представени при проверка; • Публичност – във връзка с изпълнението на договора за безвъзмездна помощ ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от Европейската общност, за целите и дейностите по изпълнението на проекта, за очакваните резултати и за прогреса по изпълнението на проекта; • Планиране - планирането най-общо представлява идеята да се предвижда и проектира състоянието в бъдещето, като се разработят същевременно и ефективни начини за достигане на желаните бъдещи резултати. Тук влиза и мониторинга и управлението на вероятните възникващи рискове и начините за тяхното смегчаване и/или преодоляване; • Контрол – необходим на всеки етап от изпълнението на даден проект. Благодарение на него се осъществява една превенция на риска от некачествено и ненавременно изпълнение на възложените задачи. С оглед на факта, че дейностите по проекта са взаимно свързани, контролът по изпълнението им е изключително важен от гледна точка на точното и навременно изпълнение на заложеното в проекта. 22 200.00 22 086.78
4. Провеждане на обучения по ключови компетентности на новите служители: Дейноста включва провеждане на обучения на новите служители на дружеството по ключови компетентности. Фирма "Аси" ООД планира да наеме трима нови монтьори за своя сервиз. Същите ще преминат обучения по ключови компетенции - английски език и дигитална компетентност. Това се налага поради естеството на работа, което при монтьорите е свързано с разучаване на компютърни програми за диагностика на различните системи на автомобила на английски език. Отделно всички инструкции за работа с отделните машини за сервизиране на леки и тежкотоварни автомобили са чуждоезикови. На съвременните автомобили диагностиката се извършва чрез закачване на преносими компютри, които идентифицират проблема и изисква добра компютърна грамотност за работа с отделните програми. Търговския представител също ще премине обученията, тъй като за неговата длъжност е необходимо свободно владеене на английски език и добра компютърна грамотност. Всички сервизни работници на фирмата учавстват в ежегодните обучения провеждани в град Щаер в Австрия. Там персонала се обучава да извършва всички дейности и ремонти по стандартите, които производителя е наложил в практиката за оторизираните си сервизи. За изпълнението на дейността ще бъде нает изпълнител съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. С оглед на бюджета на дейността постановлението позволява директно възлагане на дейността. В случай, че в оперативното ръководство за осъществяване на проектите по грантова схема "Ново работно място" не бъде упоменато друго, дейността ще се възложи директно. 1. Обучение по английски език Обучението се състои от три нива по 100 учебни часа всяко (50 учебни часа теория и 50 учебни часа практика), общо 300 учебни часа, като при стартиране ще се проведе входящ тест за да се установи нивото на хората участващи в него. • Теория: Запознаване с граматическите категории за съответното ниво и преподаване на нова лексика; • Практика: Граматически упражнения; Дискусии; Писане на текстове; Слушане на текстове; Говорене; Провеждане на различни лексически и комуникативни игри. 2. Дигитална компетентност Обучението се състои от 45 часа теория и практика разпределени, както следва: 15 часа теория и 30 часа практика. Обучението включва изучаване на следните модули: • Въведение в компютърните системи; • Организация и управление на данни; • Работа с офис техника; • Управление на корпоративни клиенти; • Приложен софтуер; • Текстообработващи програми и работа с тях: Windows, Word, Excel, Power point; • Периферни устройства, обща стопанска и търговска коренспонденция; • Работа в среда на Internet; • Деловодство и архивиране; • Управление на компютърната система; • Антивирусна защита. 3 000.00 2 920.00
5. Информиране и публичност : Тази дейност произтича от задълженията по договора за безвъзмездна помощ и е важна за коректното изпълнение на този договор. Предвижда се да бъде изработена постоянна информационна табела, голям размер, според изискванията за визуализация, която ще бъде разположена на видно място. На всеки компонент от новозакупеното оборудване – комбиниран стенд за геометрия на леки и товарни автомобили ще бъде поставен стикер с информация, че е бил закупен по грантова схема BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015 в рамките на ОП "Развитие на човешките ресурси" (2014-2020). Също така ще се отпечатат информационни брошури с информация за проекта, целите, резултатите и финансиращата програма. Предвидено е прессъобщение в регионалните медии за осъществяването на проекта. Отделно от тези дейности, във всички провеждани инициативи на фирма "Аси" ООД ще се предвиди споменаване на проекта и източника на финансиране, целите и очакваните/постигнатите резултати. В прессъобщението ще се представя в обобщен вид свършеното до момента и очакваното до приключване на проекта. Така описаните дейности се предвижда да бъдат достатъчни, за да осигурят необходимата широка публичност на проекта по различни информационни канали и ще представят приноса на средствата от Европейски социалин фонд. За реализацията на дейността ще се спазят изискванията за избор на изпълнител съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. и Оперативното ръководство и приложения към него по процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015. Дейността ще се осъществява по време на цялата продължителност на проекта, когато има провеждани инициативи от фирма "Аси" ООД , но основните разходи – за информационна табела и за стикери ще бъдат направени в началото на 3-ия и 4-ия месец след стартирането на проекта, когато ще се достави стенда и ще се постави табелата. „Аси” ООД ще използва активно цялостната си рекламна кампания за визуализация и публичност на проектното предложение, чрез следните инициативи: • Поставяне на логото и кратко описание на проекта в Интернет страницата на кандидата; • Изработване на информационна табела; • При публични изяви и интервюта на Управителя ще се информира обществеността за проекта; • Включване на информацията за проекта в Годишния отчет на кандидата; • Поставяне на логото на ЕС и ОП РЧР на всеки сертификат за преминато обучение на всеки участник и информация, че обучението е финансирано в рамките на ОП РЧР; • Поставяне на стикери на всеки компонент от закупеното оборудване; • Разработка на информационни брошури; • Публикация с информация за проекта в местната преса. 950.00 730.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.