Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 707 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. Ще бъде нает персонал, който да обслужва нуждаещите се на територията на град Елхово и селата от общината, като по този начин ще се повиши социалната активност и трудовата реализация на безработни лица, а също така и на членове на семейства ангажирани с грижи за възрастното население и лица с увреждания.
Настоящият проект ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания" и "Патронажна грижа +" като за представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности :
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);
3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, вкл. консултации с диетолог и др. специалисти;
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома: Дейността включва обявяване на прием на кандидати, потребители на здравно - социални услуги и кандидати за домашни помощници и медицински специалисти, които ще предоставят услугата. Първоначално на територията на Общината са идентифицирани 101 лица, които имат потребност да получават такъв тип услуги и грижа по домовете. След извършване на подбора на лица от целевата група, ще бъде възложено изготвяне на оценка на потребностите на кандидат потребителите. Интегрираните здравно-социални услуги (в т.ч. и дейности включващи доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите), предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост) ще се предоставят почасово на базата на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършената оценка на индивидуалните потребности. Ще бъде назначен координатор на услугите, пряко отговорен за определяне вида, времетраенето и графика на предоставяните здравно - социални услуги. Изпълнението на дейността ще включва подготвителен етап (2 месеца) и същинско предоставяне на интегрираната услуга (18 месеца). Предоставянето на услугите ще се изпълнява от 25 лица ( 23 домашни помощника и 2-ма медицински специалисти) назначени на трудов договор на пълно работно време - 8 часа /ден, които ще предоставят услуги по домовете на 101 лица от уязвими групи. За разрешаване на конфликтни ситуации възникнали в хода на предоставяне на услугата и консултиране по проблеми и въпроси за подобряване условията на живот на потребителите ще се провеждат консултации с психолог. Беседите и психологическата подкрепа ще се извършват в дома на потребителя на услугата. Участие при психологическата подкрепа могат да вземат домашният помощник, обслужваното лице и съответния специалист. При желание и необходимост ще се включват и членове от семейството на потребителя. Всички избрани лица за домашни помощници и медицински специалисти ще преминат въвеждащо ниво на обучение, а ако има лица преминали обучение през по- ранен етап по друга програма или друг ред, представят копие на документ за придобиване на съответните умения за предоставяне на услугата. Успешно преминалите курса на обучение , както и лицата преминали предишни обучения ще бъдат назначени за персонал предоставящ интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Ще бъдат проведени и три групови супервизии на персонала, насочени към подобряване на директната работа на домашните помощници и медицински специалисти и осигуряване на тяхната професионална подкрепа. Домашните помощници и медицински специалисти ще участват в супервизия необходима от една страна като превантивна мярка срещу професионално изпепеляване /burnout/ и като възможност за съвместна работа по трудни случаи. Супервизията ще даде възможност да се работи с преживяванията на персонала, което разширява капацитета за удържане на професионалната рамка и подобрява качеството на работата с потребителите на услугата. 817 171.31 626 640.81

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.