Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0019-C01
Наименование на проекта Укрепване на капацитета на Община Дряново за провеждане на устойчиви социални политики на местно ниво
Бенефициент 000215729 ОБЩИНА ДРЯНОВО
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 22.02.2023
Дата на стартиране 01.06.2023
Дата на приключване 01.06.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Дряново

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът включва широк обхват от взаимосвързани дейности, които целят да повишат компетенциите и капацитета на Общинска администрация Дряново и нейните социални партньори за упражняване на правомощията и задълженията по ЗСУ, ЗХУ, ЗЛП и да подобрят качеството на социалните услуги. Проектното предложение цели ускоряване на реформата на системата на социалните услуги на общинско ниво, укрепване на капацитета на Община Дряново за провеждане на съвременни социални политики и повишаване на качеството на социалните услуги на местно ниво. Планираните резултати от изпълнението на проекта се свеждат до удовлетворяване на идентифицираните нужди на целевите групи по проекта. Целевите групи по проекта са:
- 15 души, служители на Община Дряново, които участват в изпълнението на правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, от които 2 души, членове на Съвета по въпросите на социалните услуги в Община Дряново; 
- Две безработни лица от територията на Община Дряново, които да бъдат наети на пълен работен ден.
Основните дейности по проекта включват:
1. Обзавеждане за фронт-офис за предоставяне на социални услуги;
2. Провеждане на тридневно изнесено обучение за 15 бр. служители на Община Дряново;
3.  Сключване на срочно допълнително споразумение към трудовите договори на трима служители на Община Дряново за 24 месеца;
4. Наема на двама нови служители на срочен трудов договор за 12 месеца за работа на "Фронт офис" за социални услуги;
5. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвета по въпросите на социалните услуги в Община Дряново;
6. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги;
7. Провеждане на еднодневно обучение в работна среда за 5 бр. служители на Община Дряново;
8. Провеждане на разяснително-информационна кампания.
Дейности
  • Дейност: Дейности, свързани с разходи за персонал на бенефициента: Поддейност 1. Сключване на срочно допълнително споразумение към трудовите договори на трима служители на Община Дряново за упражняване на функциите: I. Контрольор работата на механизма „Лична помощ“ на територията на Община Дряново - 11 930 лв. за 24 месеца; II. Контрольор по качествено информиране на лицата, ползватели на социални услуги, относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване - 11 930 лв. за 24 месеца; III. Контрольор по общинското жилищно настаняване на хората с трайни увреждания чрез общинския жилищен фонд при условия и по ред, определени в Закона за общинската собственост, съгласно ЗХУ - 11 930 лв. за 24 месеца. Функциите на служителите са подбрани, съгласно идентифицираните нужди за мониторинг за провеждане на реформи във всички социални услуги, предоставяни от Община Дряново и нейните социални партньори. Тримата служители на Община Дряново ще подготвят и предават на ръководството на общината тримесечни доклади от независимия мониторинг. На база докладите ще се извършва текущ контрол върху реалното предоставяне на всички социални услуги на територията на Община Дряново. Основна цел на тази поддейонст са 416 души на територията на Община Дряново, които са ползватели на социални услуги, тъй като дългосрочен ефект от изпълнението ще бъде подобряване на достъпа до социални услуги на територията на общината. Поддейност 2. Наема на двама нови служители /субсидирана заетост/ на срочен трудов договор за по 12 месеца за работа на "Фронт офис" за социални услуги в Община Дряново на стойност 31 565 лв. (15 782,50 лв. на човек за 12-те месеца). Услугата ще е свързана с насочването за ползване на социални услуги от гражданите, в това число предоставяне на детайлна и полезна информация, както и обратна връзка от потребителите на социални услуги към Община Дряново и нейните партньори. С изпълнение на тази поддейност ще се подпомогнат хората, които използват или ще използват социалните услуги, предоставяни на територията и същевременно ще бъде осигурена 12 месечна субсидирана заетост за две безработни лица от територията на общината. Двете лица ще преминат входящо обучение за изпълнение на трудовите си задължения, относно всички видове социални услуги, които се предоставят на територията на Община Дряново и необходимите документи за кандидатстване от гражданите. Поддейност 3 "Изготвяне на анализи и проучвания": Анализите, оценките, оценките на въздействието, политиките и фондовете в областта на социалните услуги, социалните въпроси и приобщаването гарантират, че местните политики се изготвят по открит и прозрачен начин с активното участие на заинтересованите страни, като се използват най-добрите налични данни, което и поражда необходимостта от изготвянето им. Темите на предстоящите за изготвяне анализи са определени от ръководството на Община Дряново, след консултация със служителите, участващи в изпълнението на правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ, и са следните: 1. Изготвяне на Проучване и анализ от потребностите от социални услуги в Община Дряново, в това число на социалните услуги в подкрепа на възрастните хора и на физическата среда за хората с увреждания на стойност 15 000 лв. 2. Изготвяне на Aнализ на младежите в Община Дряново извън системите на заетост, образование или обучение и препоръки към политиките за интеграция на стойност 8 000 лв. 3. Изготвяне на Aнализ на предизвикателствата пред социалната защита след пандемията в Община Дряново на стойност 8 000 лв. Анализите ще бъде възложен за изготвяне на опитни експерти чрез договора за услуга (граждански договор при спазване изискванията на ЗОП). Разходите за тях се определени след анализ на цените за този вид услуги и съобразно обема работа., Договорена стойност: 98 355.00 , Отчетена стойност: 39 852.56
  • Дейност: Дейности, свързани с разходи "Единна ставка": Поддейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Дряново по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси): Към момента на подаване на настоящото проектно предложение Община Дряново разполага с ремонтирана приемна (фронт-офис) за работа с ползватели на социални услуги и упражняване на правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Фронт офисът за предоставяне на социални услуги в Община Дряново се нуждае от оборудване и обзавеждане, което да бъде използвано от служителите и посетителите на фронт офиса. В изпълнение на дейността следва да се закупи обзавеждане за фронт-офиса на Община Дряново на стойност 5 740,52. с ДДС, изразяващо се в: 1. Офис мебели (бюра - 2 бр., офис стол - 2 бр., метален шкаф за документи, стелажи за документи, закачалка). 2. Диван за посетители - 1 бр. 3. Посетителски столове - 10 бр. 4. Щори за прозорци. 5. Оборудване - компютърни конфигурации - 2 бр. Поддейност 2. Провеждане на едно тридневно изнесено обучение за 18 бр. служители и партньори на Община Дряново, които участват в изпълнението на правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП на стойност 18 232 лв. с теми: - Техническа помощ за разработване на програми за изграждането и поддържането на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на достъпната среда в сградите и съоръженията общинска собственост по чл. 53, ал. 2, т. 1 и 2 от ЗХУ. - Техническа помощ за позициониране и организация на община Дряново като посредник между гражданите и АСП по механизма лична помощ по ЗЛП; - Методология на извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги и консултиране на лицата по чл. 73 от ЗСУ, в това число методология на Правилника за прилагане на ЗСУ, относно реда за насочване на гражданите за използване на социални услуги. Обучението ще включи 13 служители на Община Дряново и 5 души, представители на доставчиците на социални услуги на територията на Община Дряново. Темите за обучението са подбрани след допитване до целевата група (служители на Община Дряново, които участват в изпълнението на правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП) и са определени, съгласно трудностите и неяснотите, които възникват в общинската администрация при провеждане на социалната политика на Община Дряново. Поддейност 3: Подкрепа на Община Дряново за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги на стойност 2000 лв. Поддейност 4: Отпечатване на информационна брошура за социалните услуги, които предоставя Община Дряново на стойност 2000 лв. Поддейност 5: Организиране на информационен ден за хората с увреждания в Община Дряново. В секция Бюджет към тази дейност ще бъдат отбелязани технически и Непреки разходи за управление на проекта и публичност (40 % единна ставка) възлизат на 11 369,48 лв., Договорена стойност: 39 342.00 , Отчетена стойност: 15 941.02

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Калоян, Договорена стойност по проекта*: 23 000.00 , Отчетена стойност**: 8 000.00
  • Изпълнител: Ивайло, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 137 697.00 BGN
БФП 137 697.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 83 332.98 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN