Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0223-C01
Наименование на проекта Подобряване енергийната ефективност на „ПАСАТ ПРЕС” ЕООД
Бенефициент 103900924 ПАСАТ ПРЕС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 11.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
    Офсетовата печатница e основана през 1990 г. в град Варна. Фирмата предлага разнообразие от печатни услуги и се специализира в производството на богата продуктова гама, включваща: книги с твърда и мека корица, листовки, календари, брошури, менюта, етикети и папки. 
Чрез проекта за инвестиции, фирмата има намерения да разшири и увеличи производството, като въведе в експлоатация ново енергийно ефективно оборудване, да подобри енергийната ефективност на фирмата, да разнообрази произвежданите продукти и като крайната цел  да подобри конкурентоспособността си чрез следните дейности:
- Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на експонатор за термални пластини;
- Оползотворяване на остатъчната топлинна енергия от производствените машини, чрез монтиране на рекуператор в съществуващата вентилационна система;
- Въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението;
- Услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001;
- Услуги за изработка на Енергиен одит за набелязване на енергоефективни мерки за инвестиции;
- Услуги за Визуализация.
     Освен директните енергийни икономии спрямо производството, планираните инвестиции ще доведат до допълнителни ползи в други области, като ползи за околната среда чрез понижение на разхода на енергия и общо намаление на вредните въглеродни емисии. За производството си на пластини, фирмата ще използва алуминиеви листа, произведени от рециклиран отпадъчен алуминиев скрап.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено обродване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Експонатор за термални пластини- 1 брой: Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация на Експонатор за термални пластини- 1 брой Към настоящият момент изработката на печатни плаки се извършва на няколко отделни машини. Експонатор и процесор за филми с мощност 6,31 kW и производствена скорост 5 филма на час. Готовите филми се поставят в копирама за плаки с мощност 2,2 kW и производствена скорост 5 копирани филма на час. След копирането плаката минава през проявителна машина за плаки с мощност 2,35 kW и производствена скорост 5 проявени плаки на час. Съгласно инвестиционния проект, ПАСАТ ПРЕС ЕООД възнамерява да закупи нов експонатор за термални пластини. Той ще бъде поставен в Производствената база на фирмата. С високоефективната машина за експониране на термални плаки се избягва процеса на производство на филми за плаки и директно се експонира върху плаките с лазер с висока резолюция. Препоръчаната машина е с консумирана мощност 0,55 kW и производствена скорост 16 плаки на час. Придобития по проекта Експонатор за термални пластини ще произвежда печатни плаки, които служат за производство на продукти от хартия и картон, която е основната дейност по проекта. Продуктите са: Рекламни материали, етикети, опаковки, календари и други свързани с основната дейност по проекта по Кид 2008 17.29 -Производство на други изделия от хартия и картон. Закупуването на новия експонатор за термални пластини ще доведе до намаляване на текущите разходи за експлоатация и поддръжка, поради изключване на изработката на филми за печатни плаки, което ще доведе до намаляване на разходите за консумативи за оборудването, използвано при сегашното положение. Закупуването на новата машина ще доведе до разширяване на съществуващо производство и капацитета на печатната база като цяло. Инвестицията се отнася по мярка 1 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез провеждане на процедура „Избор с публична покана“, посочена в чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г(от 1 до 3 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 3 до 7 месец); 3. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация (от 7 до 8 месец)., Договорена стойност: 156 840.00 , Отчетена стойност: 156 800.00
  • Дейност: Придобиване на ново обродване. Дейностите ще бъде извършени чрез закупуване на система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия- 1брой и автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението- 1 брой.: Като част от дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия и автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението Съгласно инвестиционния проект, ПАСАТ ПРЕС ЕООД, планира да въведе оползотворяване на остатъчната топлинна енергия чрез монтиране на рекуператор в съществуващата вентилационна система. Вентилационната система има за цел да отвежда топлината от машините, за да не се задържат отделените изпарения от използваните мастила. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне или охлаждане на пресния въздух. Затопленият или охладен въздух преминава през топлообменник от типа „въздух-въздух“ и затопля или охлажда свежия атмосферен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно, през лятото. Рекуператорът е устройството, чрез което се извършва повторно използване на топлината или на студа във вентилационните системи. ПАСАТ ПРЕС ЕООД планира да внедри автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената база, която записва потреблението на електроенергия за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в разпределителите табла на компанията, монтиране на хaрдуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Направения анализ на разхода на електроенергия, производствено-технологичните параметри и ресурси, позволяват на управлението да планира и взема най ефективните решения. Инвестициите се отнасят по мярка 2 и 3 от енергийния одит. Стъпките за изпълнение на дейността : 1. Избор на изпълнител -ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения( от 2 до 4 месец ) ; 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 6 месец); 3. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация (от 6 до 8 месец)., Договорена стойност: 6 981.30 , Отчетена стойност: 6 817.70
  • Дейност: Консултански услуги за: енергиен одит, въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001, сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001 и Визуализация на проекта: Консултантските услуги за извършване на енергиен одит са задължителни за проекта и целят предписване на мерки за подобряване на енергийната ефективност на предприятието. Предписаните мерки се реализират в проекта предлаган от бенефициента, като предварително мерките и резултатите от тях са проверени от АУЕР. Агенцията за утсойчиво и енергийно развитие издава становище за съответствие на енергийния одит, което служи на бенефициента да кандидатства по процедурата за безвъзмездна финансова помощ "Енергийна ефективност за МСП". Енергийния одит е единствената услуга от проекта, която трябва да бъде извършена предварително и трябва да бъде регистрирана за стартиране в първия месец и да бъде с продължителност 2 месеца. Фирмата планира да използва консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление. Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: Енергийно планиране; Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; Планиране на управлението на енергията. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойноста на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. По проекта се планира да се направят разходи за публичност и визуализация като бъдат изготвени 2 броя обозначителни табели, които ще се поставят на видно място в производственото предприятие. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения.(от 2 до 4 месец ). Избора на изпълнител за услугата за извършване на енергиен одит е извършен предварително по старите указания на УО; 2. Сключване на договор за услугите (от 4 до 5 месец) ; 3. Реализация (от 5 до 8 месец )., Договорена стойност: 20 900.00 , Отчетена стойност: 20 790.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СЕРТИФИКЕЙШЪН ИНТЕРНЕШЪНЪЛ БЪЛГАРИЯ /СИ АЙ БЪЛГАРИЯ/ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 950.00
  • Изпълнител: АПОЛОН МР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 867.70
  • Изпълнител: НЕНКОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 950.00
  • Изпълнител: БАЛТОВ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 950.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 500.00
  • Изпълнител: ЕЛФИ РЕКЛАМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 390.00
  • Изпълнител: ХАЙДЕЛБЕРГ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 109 760.00 , Отчетена стойност**: 156 800.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.24 , Достигната стойност: 61.24
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.15 , Достигната стойност: 50.15
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 184 721.30 BGN
БФП 133 484.91 BGN
Собствено финансиране 51 236.39 BGN
Общо реално изплатени суми 133 243.39 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия- 1 брой, Прогнозна стойност: 2 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001, Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001, Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Публичност и Визуализация, Прогнозна стойност: 400.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуга за извършване на енергиен одит, Прогнозна стойност: 4 500.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението- 1 брой, Прогнозна стойност: 4 981.30
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА : Експонатор за термални пластини- 1 брой, Прогнозна стойност: 156 840.00
  • Обособена позиция 1: Експонатор за термални пластини- 1 брой
    Изпълнител: ХАЙДЕЛБЕРГ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 760.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN