Идентификация

Номер от ИСУН BG65BVPR001-1.003-0003-C01
Наименование на проекта Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите
Бенефициент 129010125 Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР
Източник на финансиране ИФПУГВП ==> ПРБИУГВП
Дата на сключване на договора/заповедта 23.02.2024
Дата на стартиране 23.02.2024
Дата на приключване 23.02.2029
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проекта включва изпълнение на две дейности:
I. Внедряване на системи за самообслужване, e-gates или ABC gates „Изграждане на система за автоматизиран граничен контрол за граждани на ЕС и граждани на трети страни на сухопътни граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево“, 
включваща, доставка на оборудване и инсталиране на специализиран софтуер, изграждане и внедряване в реална експлоатация на електронни гишета за извършване на автоматизиран граничен контрол (АГК) за граждани на ЕС и граждани на трети страни над 12 години, пътуващи с електронни документи, съдържащи биометрични данни, интеграция с българската информационна система за граничен контрол и обучение на служители на Главна дирекция "Гранична полиция".
II. Обособяване на зона за граничен контрол и изграждане на система за охрана на нови преместваеми обекти (кабини) за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни на ГКПП, разположени на речната граница на Република България – ГКПП Русе - Пристанище, ГКПП Никопол - Пристанище, ГКПП Лом и ГКПП Видин - Речна гара.
Проектът, подаден по настоящата процедура, е по одобрено от Европейската комисия специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3. 
Настоящото проектно предложение е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК и приложенията към него, които са прикачени в раздел 14.
Дейности
  • Дейност: Управление и изпълнение на проекта: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и изпълнение на дейности по проекта, отговарящ за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В екипа за управление са включени ръководител на проекта, заместник ръководител, координатор и двама счетоводители. С предвиден разход по проекта за екипа за управление: 37 122,06 лв. В екипа за изпълнение са включени тринадесет експерти по проекта от които, двама експерти юристи, двама експерти по обществени поръчки, останалите девет по направление на дейност, четирима Експерт /Информационни технологии/, четирима експерт /Гранични проверки/ и един експерт /Технически електронни средства и въоръжение/. Членовете на екипа за управление и изпълнение се предвижда да участват при изпълнението на всички дейности на проекта в различните етапи на изпълнението му. С предвиден разход по проекта за екипа за изпълнение: 57 184,70 лв. В проекта са включени непреки разходи на стойност 86 818,44 лв. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. Предвидени са 20 бр. Командировки необходими за осигуряване на членове от екипа на местата на локация за изпълнение на дейности по предмета на поръчката различни от населеното място на местоработата им. Под „Командировка“ да се разбира дневния разход за дневни и квартирни пари на 1 служител в общ, максимален размер до 100 лв. съгласно Наредбата за командировките в страната приета с ПМС №74 от 30.12.1986 с нейните изменения и допълнения, и заповед 8121з-808 от 23.06.2022 г. за командированите служители в МВР . Предвидени 2000,00 лв. „Средства за командироване на персонал“, изчислени индикативно: 20 бр. лица х 40 лв. дневни = 800 лв. за общо 20 броя дневни, и 20 бр. лица х 60 лв. за квартирни = 1 200 лв. за общо 20 броя нощувки. Заповед 8121з-808 от 23.06.2022 г. на МВР определяща размера на квартирните пари в МВР., Договорена стойност: 183 125.20 , Отчетена стойност: 13 954.31
  • Дейност: Внедряване на системи за самообслужване, e-gates или ABC gates „Изграждане на система за автоматизиран граничен контрол за граждани на ЕС и граждани на трети страни на сухопътни граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево": Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3 Дейностти: a) Проектът предвижда изграждане на система за автоматизиран граничен контрол (АГК), с функция за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни в автобусни терминали на сухопътните граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево. Двата гранични пункта са най-натоварените ГКПП, разположени на сухопътната граница на Република България. Основна цел на реализация на проекта за изграждане на система за АГК е увеличаване пропускателната способност на най-натоварените ГКПП в Република България на сухопътната и граница, осигуряване на бърза и сигурна гранична проверка на преминаващите през ГКПП лица, повишаване на удовлетвореността на пътниците. През 2022 г. през ГКПП Калотина са преминали над 6 200 000, а през ГКПП Капитан Андреево са преминали над 7 500 000 лица. През 2022 година, през ГКПП Калотина са преминали 25 088 бр. автобуса (с около 1 255 000 лица), а на ГКПП Капитан Андреево - 59 575 бр. автобуса (с около 2 980 000 лица). През летния туристически сезон, почивните и празничните дни, трафикът се увеличава почти двойно в сравнение с останалите дни от годината. През почивните дни пътникопотокът, преминаващ през ГКПП Калотина достига по 45 000 лица, а през Капитан Андреево достига 112 000 лица. b) Главна дирекция „Гранична полиция” – България в партньорство с дирекция „Комуникационни и информационни системи”. c) Предвидено е да се извърши: 1. Доставка, инсталация и внедряване в реална експлоатация на 12 броя устройства за АГК за нуждите на Система за влизане/излизане (СВИ) на ЕС. • система с три пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „излизане“ на ГКПП Капитан Андреево; • система с три пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „влизане“ на ГКПП Капитан Андреево; • система с три пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „влизане“ на ГКПП Калотина; • система с три пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „излизане“ на ГКПП Калотина. 2. Интеграция с една вътрешноведомствена информационна система - АИС „Граничен контрол“; 3. Обучение на най-малко 5 системни администратори за управление и поддръжка на оборудването; 4. Обучение на най-малко 20 потребители за работа с оборудването. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Капитан Андреево – автобусен терминал, трасе „излизане“ се състои от 3 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Капитан Андреево – автобусен терминал, трасе „влизане“ се състои от 3 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Калотина – автобусен терминал, трасе „влизане“ се състои от 3 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Калотина – автобусен терминал, трасе „излизане“ се състои от 3 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. По този начин се получават 4 системи по 3 пътеки със хардуерно и софтуерно оборудване – общо 12 броя. d) Предвид предстоящото пускане в експлоатация на СВИ, в резултат на което се предвижда увеличаване на времето за извършване на гранична проверка и забавяне на времето на преминаване на лицата през ГКПП, предизвикателство за ГКПП на сухопътните граници на ЕС ще е извършването на гранична проверка на преминаващите лица, пътуващи с автобус, предвид това, че едновременно пристигат голям брой пътници. .…… (Продължава в т. 2 от приложение „Допълнителна информация към проектното предложение“), Договорена стойност: 3 337 330.80 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обособяване на зони за граничен контрол на ГКПП, разположени на речната граница на Република България, изграждане на система за видеонаблюдение и охрана на кабини за гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни: Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3 Република България е предприела активни мерки за изпълнението на изискванията на Регламент (ЕС) 2017/2226 на Европейския парламент и на Съвета от 30 ноември 2017 година за създаване на Система за Вход/Изход (СВИ). Предстои въвеждане в експлоатация на Системата на територията на целия ЕС. Дирекция „Комуникационни и информационни системи“ – МВР е възложител по дейност с предмет „Мерки по привеждане на сухопътните, речните и морските ГКПП на Република България, в съответствие с изискванията на Регламент № 2226/2017 и Системата за вход/изход (СВИ) на ЕС“. Възложителят е избрал Изпълнител и е подписал Договор № 5290оп-234/23.06.2023 г. с него. В обхвата на дейността се предвижда доставка на нови преместваеми обекти за създаване на работни помещения за извършване на гранични проверки на ГКПП на граждани на ЕС и на граждани на трети страни, но не са включени дейностите, предвидени по настоящия проект. Настоящият проект цели допълването на дейностите, чиито възложител е ДКИС – МВР, така че да се подпомогне повишаването на сигурността и да се обезпечи покриването на изискванията на Регламент (ЕС) 2017/2226 за осигуряване на физическа защита и за предотвратяване достъпа на неупълномощени лица до оборудване на СВИ. Проектът предвижда на четири ГКПП, разположени на речната граница на Р България (ГКПП Русе „Пристанище“, ГКПП Сомовит-Никопол „Пристанище“, ГКПП Лом и ГКПП Видин „Речна гара“), да се извършат следните дейности: - доставка на оборудване; - изграждане и внедряване в реална експлоатация на системи за охрана на кабини за Система за Вход/Изход (СВИ); - обособяване на зона за граничен контрол. Обособяването на зони за граничен контрол на ГКПП Русе Пристанище, ГКПП Никопол Пристанище и ГКПП Лом ще се осъществи посредством поставяне на бариерни стълбове с изтеглящи се колани и автоматична система за прибиране на колана. Същите ще бъдат използвани и за насочване на пътникопотока към кабините за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни. Предвижда се доставка на бариерни стълбове с изтеглящи се колани. Индикативният брой е около 10 бр. за всяко от трите ГКПП – общо около 30 бр. В допълнение към изброеното се предвиж представяне от Изпълнителя на работата с доставеното оборудване на служители на Главна дирекция “Гранична полиция”. То ще е насочено към полицейските служители, които ще са оператори на системите за охрана (минимум 10 служители) и към системните администратори, отговорни за управление и поддръжка на оборудването (служители от звената ИТ в структурите на ГДГП-минимум 3 служители). Всички дейности по настоящия проект допълват непрекъснатите усилия на Република България, насочени към осъществяването на ефективен контрол на външните граници на ЕС. , Договорена стойност: 39 100.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Видимост, прозрачност и комуникация: При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП: - ще се публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците; - ще се поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване. Ще бъдат поставени общо 6 бр. информационни табели за проекта по местата на изпълнение на доставките по проекта: За дейност 2 по една на ГКПП Капитан Андреево и ГКПП Калотина, изискването за осигуряването им ще е на Изпълнителя на доставката. За дейност 3 по една на ГКПП Русе „Пристанище“, ГКПП Сомовит-Никопол „Пристанище“, ГКПП Лом и ГКПП Видин „Речна гара“, изискването за осигуряването им ще е на Изпълнителя на доставката., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой преминавания на границата през системите за автоматизиран граничен контрол и електронните врати, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8 235 000.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 от които брой закупени системи за автоматизиран граничен контрол/системи за самообслужване/електронни врати, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой единици оборудване, закупени за граничните контролно-пропускателни пунктове, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 559 556.00 BGN
БФП 3 559 556.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 13 938.96 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и внедряване в реална експлоатация на 12 броя електронни гишета/e-gates за автоматизиран граничен контрол., Прогнозна стойност: 3 337 330.80
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и внедряване в реална експлоатация на 4 цялостни системи за сигурност за охрана на кабини за граничен контрол , Прогнозна стойност: 39 100.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN