Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0742-C02
Наименование на проекта „Вендинг телеметрия“
Бенефициент 205264753 "МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС" ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.06.2019
Дата на стартиране 06.06.2019
Дата на приключване 19.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, с.Опанец

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение представя предприемаческия модел на „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС” ООД за създаване и развитие на бизнес в областта на производството на програмируеми комуникационни контролери за влагане в WEB базирани системи за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки.

Целевата икономическа дейност попада в обхвата на сектор С „Преработваща промишленост“, код 26.30 „Производство на радио-, телевизионна и далекосъобщителна техника“ от НКИД-2008, който е изведен като приоритетен в НСНМСП. 

Чрез реализацията на инвестиционната част от проекта, кандидатът ще удовлетвори характерната за всеки „start-up“ потребност от осигуряване на необходимите човешки и материални ресурси за стартиране на бизнеса. Предвидени са дейности по:
-	Сформиране на професионален екип за реализиране на предприемаческата идея;
-	Закупуване на необходимите за осъществяване на дейността ДМА, ДНМА и материали;
-	Ползване на специализирани външни услуги (икономическа, финансова и техническа оценка на продукта, маркетингова стратегия за реализация на продукта, интернет сайт, защита на интелектуална собственост);
-	Наем на работни помещения;
-	Участие в международни изложения (Париж, Кьолн и Шанхай);
-	Визуализация;

В икономическата си част, проектът обосновава пазарната приложимост на предприемаческата идея и доказва, чрез изчисленията в бизнес плана, икономическата й жизнеспособност. Предвижда се за изследвания период от 3 години след реализацията на проекта, дейността да генерира приходи в общ размер на 600 хил. лв. (300 % от стойността на безвъзмездната финансова помощ). 
Прогнозната претеглена стойност на EBITDA за съответния период е над 15% от заявената БФП. 

Планираната продължителност на проектните дейности е 18 месеца, а за реализацията им е необходим общ бюджет в размер на 249 987,00 лв., без ДДС.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 броя; наем на работни помещения - 18 месеца; закупуване на ДМА - 16 бр. и ДНМА - 1 бр. /специализиран софтуер/; закупуване на материали; получаване на специализирани външни услуги; интернет сайт; защита на интелектуална собственост; участие в международни изложения) : Цялостната дейност по реализация на предприемаческата идея, в рамките на проекта, се състои от изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1 - Наемане на квалифициран персонал: Предвижда се наемане на 4 бр. лица, притежаващи необходимите квалификация и опит в областта на предприемаческата идея. Екипът ще има следната структура и персонален състав: 1. „Инженер, електроник“ (код 2152.6004) - ще се изпълнява от предприемача Красимир Василев; 2. „Инженер, електроник“ (код 2152.6004) - ще се изпълнява от Гинка Ценкова (квалифицирано лице); 3. „Инженер, конструктор“ (код 2144.6042) - ще се изпълнява от Николай Кичуков (квалифицирано лице); 4. „Отчетник, планиране на материали“ (код 4322,2002) - ще бъде наето лице, покриващо поставени от бенефициента изисквания; Изпълнението на поддейността ще осигури необходимата експертиза за разработването на продукта, пускането му в серийно производство, създаване и управление на WEB базираната система за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати. Поддейност 2 - Наем на работни помещения: Предвижда се наемане на подходящи работни помещения в с. Опанец, общ. Плевен, в които да се да се обособят работните места на екипа и да се разположи оборудването. Така ще се осигури необходимото физическо пространство за извършване на дейността. Помещенията ще бъдат наети за целия период на изпълнение на проекта - 18 месеца. Поддейност 3 - Закупуване на ДМА и ДНМА: Предвижда се закупуването на следните ДМА и ДНМА: - Генератор на сигнали с произволна форма - 1 бр.; - Цифров осцилоскоп/анализатор - 2 бр.; - Спектрален анализатор - 1 бр.; - Робот– манипулатор за насищане на печатни платки (комплект с фидери) - 1 бр.; - Изнесен външен монитор 24’ - 1 бр.; - Програмируема тунелна пещ с 5 програмируеми зони - 1 бр.; - Конвертор за придвижване на печатните платки - 2 бр.; - Антистатичен стелаж за SMD компоненти - 3 бр.; - Работна маса с антистатично покритие - 3 бр.; - Полуавтоматичен стенсил принтер - 1 бр. - WEB базиран софтуер - 1 бр. Изпълнението на поддейността ще осигури техническата база за реализиране на идеята. Без закупуване на посочените активи, производството на контролерите и извършването на дейността са невъзможни. „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС“ ООД е новоучредена фирма и към момента на кандидатстване не разполага с необходимите технически средства за старт и развитие на дейността. Поддейност 4 - Закупуване на материали за производство и тестване на първоначални прототипи на контролера: Предвижда се закупуването на 10 бр. комплекта компоненти за производство и тестване на прототипи на контролера. Целта е да се конструира и произведе контролер с оптимални технически и функционални параметри. Поддейност 5 - Получаване на специализирани външни услуги: В рамките на поддейността се предвижда получаването на специализирани външни услуги, свързани с: - изготвяне на техническа, икономическа и финансова оценка на продукта „Програмируем комуникационен контролер“; - изготвяне на технология на производство на продукта; - изготвяне на маркетингов план за навлизане на контролерите и телеметричното управление на пазара; - защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище; - изработване на Интернет сайт; Поддейност 6 - Участие в международни изложения: Предвижда се популяризирането на продукта на международния пазар да се осъществи, чрез участие на следните специализирани вендинг изложения: 1. VendingParis (Париж, Франция) - https://www.vendingparis.com/en; 2. ЕuVend (Кьолн, Германия) - http://www.euvend-coffeena.com/EuVend_coffeena/index-2.php; 3. CVS (Шанхай, Китай) - http://www.chinavending.com.cn/en-us/overview/about; Това са най - престижните изложения в областта на вендинга, по време на които се представят последните новости и се осъществяват множество В2В срещи и сделки., Договорена стойност: 249 807.00 , Отчетена стойност: 195 028.35
  • Дейност: Визуализация (дейността ще бъде изпълнена чрез изработване и поставяне на 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери): Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на работните помещения на фирмата, ще бъде поставена, в съответствие с графичните стандарти, 1 бр. информационна табела, със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Правилата за визуализация ще бъдат спазени и при изработката на интернет сайта. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Изработка на 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на информационна табела и поставяне на стикерите. 6. Отразяване на правилата за визуализация на интернет сайта., Договорена стойност: 180.00 , Отчетена стойност: 164.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "АЙ БИ ЕС - БЪЛГАРИЯ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 1 984.00 , Отчетена стойност**: 2 480.00
  • Изпълнител: "М.П.Ел" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 984.00 , Отчетена стойност**: 7 480.00
  • Изпълнител: "ЕЛЕКТРОНИНВЕСТ ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 540.00 , Отчетена стойност**: 9 514.52
  • Изпълнител: "НВТ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 54 372.00 , Отчетена стойност**: 67 965.00
  • Изпълнител: "ИКОН" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 21 840.00 , Отчетена стойност**: 27 300.00
  • Изпълнител: "ПРОДЖЕКТ МЕНИДЖМЪНТ ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 792.00 , Отчетена стойност**: 14 740.00
  • Изпълнител: "ИК ЗИП" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 131.20 , Отчетена стойност**: 164.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.55 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 247 087.00 BGN
БФП 197 669.60 BGN
Собствено финансиране 49 417.40 BGN
Общо реално изплатени суми 156 153.85 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“ - Комплект компоненти за прототипи - 10 бр., Прогнозна стойност: 7 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализиран WEB базиран софтуер за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки., Прогнозна стойност: 14 800.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на специализиран WEB базиран софтуер за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки
    Изпълнител: "ИКОН" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 840.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“, Прогнозна стойност: 67 965.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“
    Изпълнител: "НВТ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 54 372.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на икономическа, техническа и финансова оценка на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Прогнозна стойност: 7 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на Маркетингов план за реализация на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Прогнозна стойност: 3 500.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на Технология за производство на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Прогнозна стойност: 3 800.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Изработване на интернет страница на „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС“ ООД, Прогнозна стойност: 2 500.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Изработване на материали за визуализация, Прогнозна стойност: 180.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Наем на работни помещения, Прогнозна стойност: 15 300.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN