Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.039-0006-C02
Наименование на проекта „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради"
Бенефициент 000351743 Община Панагюрище
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 02.09.2020
Дата на стартиране 02.09.2020
Дата на приключване 08.02.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е част от Инвестиционната програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на община Панагюрище 2014-2020 г. 
Проектно предложение цели да осигури подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за институционалната закрила и защита на деца от улицата. 
Основни ползватели на комплекса от услуги и грижи в Центъра, са деца на улицата, идентифицирани като неглижирани, за които е установена липса на родителска или друга заместваща я грижа и контрол. Изпълнението на проектните дейности ще доведат до осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за институционалната закрила и защита на децата от улицата. Изграденият Център за работа с деца на улицата ще предотврати ранното отпадане от училищната система, неглижирането на здравето и социалната изолация на деца и младежи в риск от трайно или частично попадане на улицата. Оптимизацията и модернизацията на социалната инфраструктура ще допринесе за изграждане на сигурна и стабилна семейна среда, укрепване на взаимоотношенията между децата и родителите им и стимулиране на личностното, физическо и душевно развитие на децата, съобразно с възрастта и интересите им, което от своя страна ще повиши качеството на живот и ще съдейства за подобряване на човешкия капитал и пазара на труда в Панагюрище.
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Екипът за управление на проекта ще осигури безпроблемно реализиране на дейностите по проекта, спазване на графика и сроковете, ще гарантира качественото изпълнение, постигане на заложените цели и резултати по проекта, както и цялостното отчитане на проекта. Дейността предвижда: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта със Заповед на кмета на общината. Основните функции на екипа са цялостно планиране, организиране, координиране и отчитане изпълнението на проектните дейности, съгласно подписания ДБФП. 2. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол върху възложените дейности по изпълнение на проекта; 3. Изготвяне на технически и финансови отчети съгласно изискванията на ОПРР, както и създаване и поддържане на досие по проекта., Договорена стойност: 13 160.00 , Отчетена стойност: 13 136.80
  • Дейност: Инженеринг за изпълнение на Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради с идентификатори №55302.501.4945.1 и №55302.501.4945.2: С цел функциониране на Центъра за работа с деца на улицата е необходимо сгради с идентификатори №55302.501.4945.1 и №55302.501.4945.2 да претърпят основен ремонт и да бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Центърът за работа с деца на улицата ще се разположи в сграда, състояща се от три блока (блокове А1 и А2 са двуетажни, централно между тях е разположен едноетажния блок А3), обединени помежду си. В момента тези блокове са неизползваеми и не отговарят на санитарно – хигиенните изисквания за обитаване, както и на изискванията на Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Целта на дейността е да се извърши цялостна реконструкция и преустройство на сградите чрез внедряване на мерки за енергийна ефективност, ремонт на покрив, конструктивно укрепване, изпълнение на задължителните мерки по ВиК, ЕЛ и ОВК, вътрешен ремонт и осигуряване на достъпна архитектурна среда. Ще бъде изготвена документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител, проведена процедура и избран външен изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Избрания изпълнител ще трябва да организира и проведе всички дейности свързани с изготвяне на инвестиционен проект в работна фаза за „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради с идентификатори №55302.501.4344.1 и №55302.501.4344.2“, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор по време на строителството., Договорена стойност: 608 000.00 , Отчетена стойност: 725 959.82
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието: Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Обектът на интервенция в обхвата на проектното предложение е 4 - та категория, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 1 от 30 юли 2003 за номенклатурата на видовете строежи. С оглед получаването на добро изпълнение на дейностите по СМР качествено и в предвидените обем и срокове е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. Ще бъде изготвена документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител, проведена процедура и избран външен изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. В рамките на дейността изпълнителят на строителния надзор ще изготви и доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на организация, която притежава необходимата експертиза, лиценз, разрешителни и т.н. с оглед гарантиране ефективното и ефикасно изпълнение, както и постигането на очакваните резултати., Договорена стойност: 10 640.00 , Отчетена стойност: 7 916.40
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с Методиката за условията и начина на предоставяне на социалната услуга „Център за работа с деца на улицата”, която е утвърдена от АСП. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност, са описани в техническа спецификация към настоящото проектно предложение. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП., Договорена стойност: 26 000.00 , Отчетена стойност: 30 972.07
  • Дейност: Информация и комуникация: Дейността цели да се информира широката общественост за целите, дейностите, резултатите и ползите от проекта, както и да се оповести финансовото участие на Европейския съюз (ЕС) в проекта - получена финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Дейността ще се извърши в съответствие с правилата на Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за европейските структурни и инвестиционни фондове, Регламент № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., както и с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Дейността предвижда: 1 Публикуване на информация за проекта на уеб-сайта на Община Панагюрище след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ, включваща целите на проекта, дейностите и резултатите, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2. Изработване на 1 брой информационен банер. 3 Публични събития - пресконференция за старта на проекта и пресконференция за приключване на проекта; 4. Изработване и монтиране на 1 бр. билборд с размери 4х3м в близост до обекта; 5. Поставяне на 1 бр. постоянна обяснителна табела с размери 50х70 см на видно място в близост до обекта, достъпно за широката общественост; 6. Изработване на информационни материали; 7. Изработка на информационни стикери и за доставеното оборудване и обзавеждане., Договорена стойност: 6 480.00 , Отчетена стойност: 4 740.00
  • Дейност: Одит: Във връзка с необходимостта от независима експертна оценка на правилното разходване на отпусната безвъзмездна финансова помощ ще се сключи договор със сертифициран одитор. Той ще има за задача да изготви одиторски доклади в съответствие с Международните одиторски стандарти и Закона за независимия финансов одит. Целта на този документ е да се докаже коректността и законосъобразността на представените финансови отчети и тяхното удостоверяване пред Управляващия орган. Одиторските доклади ще бъдат изготвени на базата на изискванията на българското счетоводно законодателство и определени взаимосвързани процедури. Дейността е необходима с оглед на осигуряването на прозрачност при изпълнението на проекта и усвояване на средствата., Договорена стойност: 4 200.00 , Отчетена стойност: 1 476.00
  • Дейност: Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване: Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 ал. 1, т. (1 - 5) и ал. 2 от ЗУТ и съставяне на Технически паспорт на сградата. Изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и наредбите за неговото прилагане и издаване на сертификат за актуално състояние на сграда в експлоатация. Обследването за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – 5 и ал. 2 от ЗУТ е изпълнено в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Обследването ще послужи за: а.) установяване на конструктивната устойчивост на сградата; б.) даване на предписания и препоръки за изготвяне на техническа документация съобразно допустимите за финансиране дейности; в.) изготвяне на технически паспорт на съответната сграда; г.) даване на предписания и определяне на график за изпълнението на други ремонтни дейности, необходими за правилното функциониране на сградата. Поради липса на първична техническа документация, обследването включва и извършване на наложителните архитектурни заснемания. Обследването за енергийна ефективност предписва необходимите енергоспестяващи мерки за постигане на съответствие с изискванията за енергийна ефективност съгласно разпоредбите на наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ. В съответствие с изискванията на тази наредба докладът за енергийното обследване представя формирани алтернативни пакети от мерки със съответстваща технико-икономическа и екологична оценка., Договорена стойност: 3 380.00 , Отчетена стойност: 4 056.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНИ БИЗНЕС СИСТЕМИ АД, Договорена стойност по проекта*: 7 920.00 , Отчетена стойност**: 7 920.00
  • Изпълнител: "ТРАНС КО 04" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 25 453.99 , Отчетена стойност**: 17 546.95
  • Изпълнител: Консорциум Ани Проект Строй ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 728 400.00 , Отчетена стойност**: 725 959.82
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 740.00 , Отчетена стойност**: 4 740.00
  • Изпълнител: Марина, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 301.83
  • Изпълнител: Цветана, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 521.22
  • Изпълнител: АГЕНЦИЯ СТРОЙКОНТРОЛ - ВТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 916.40 , Отчетена стойност**: 7 916.40
  • Изпълнител: БГ ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 505.12 , Отчетена стойност**: 5 505.12
  • Изпълнител: БРЕЙН СТОРМ КОНСУЛТ - ОД ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 476.00 , Отчетена стойност**: 1 476.00
  • Изпълнител: Константин, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 834.54
  • Изпълнител: МОТИВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 056.00 , Отчетена стойност**: 4 056.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: Гарант Строй ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Ани Строй Груп ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Представители от маргинализирани групи, включително роми, които се ползват от модернизирана социална инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 14.00
Индикатор 2 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Население, ползващо подобрени социални услуги, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 450.00 , Достигната стойност: 931.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 784 019.22 BGN
БФП 784 019.22 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 784 019.22 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 237.00 0.00 237.00 ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 202.80 0.00 202.80 МОТИВА ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 979.10 0.00 1 979.10 АГЕНЦИЯ СТРОЙКОНТРОЛ - ВТ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на оборудване и обзавеждане за Център за работа с деца на улицата – реконструкция и преустройство на сгради“ по 2 обособени позиции, Прогнозна стойност: 21 360.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютри
    Изпълнител: "ТРАНС КО 04" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 907.04
  • Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане и оборудване
    Изпълнител: "ТРАНС КО 04" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 546.95
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на оборудване и обзавеждане за Център за работа с деца на улицата – реконструкция и преустройство на сгради“ по обособени позиции: № 1: Доставка на бяла и черна техника № 2: Доставка на компютри № 3: Доставка на обзавеждане и оборудване , Прогнозна стойност: 26 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на оборудване и обзавеждане за Център за работа с деца на улицата – реконструкция и преустройство на сгради“ по обособена позиция № 1: Доставка на бяла и черна техника за Център за работа с деца на улицата
    Изпълнител: БГ ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 505.12
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютри за Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради, Прогнозна стойност: 6 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютри за Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на компютри за Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради
    Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНИ БИЗНЕС СИСТЕМИ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 920.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване по три обособени позиции
    Изпълнител: МОТИВА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 056.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на дейности по информация и комуникация за проект „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради" , Прогнозна стойност: 6 480.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на дейности по информация и комуникация за проект „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради"
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 740.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг за изпълнение на Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради с идентификатори №55302.501.4945.1 и №55302.501.4945.2, Прогнозна стойност: 608 000.00
  • Обособена позиция 1: „Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор и строителство на обект: „Център за работа с деца на улицата" - реконструкция и преустройство на сгради, с идентификатори - 55302.501.4945.1 и 55302.501.4945.2, ул. „Олга Брадистилова“, гр. Панагюрище
    Изпълнител: Консорциум Ани Проект Строй ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 728 400.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Одит на проект „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради", Прогнозна стойност: 4 200.00
  • Обособена позиция 1: Одит на проект „Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради"
    Изпълнител: БРЕЙН СТОРМ КОНСУЛТ - ОД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 476.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието за обект "Инженеринг за изпълнение на Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради с идентификатори №55302.501.4945.1 и №55302.501.4945.2", Прогнозна стойност: 10 640.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието за обект "Инженеринг за изпълнение на Център за работа с деца на улицата - реконструкция и преустройство на сгради с идентификатори №55302.501.4945.1 и №55302.501.4945.2"
    Изпълнител: АГЕНЦИЯ СТРОЙКОНТРОЛ - ВТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 916.40

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN