Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.002-0022-C02
Наименование на проекта Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания
Бенефициент 000215630 ОБЩИНА ГАБРОВО
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 18.01.2019
Дата на стартиране 18.01.2019
Дата на приключване 17.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на настоящото проектно предложение е изграждане на инфраструктура, която да създаде условия за подобрено социално приобщаване на възрастни и хора с увреждания. Специфичните цели, които ще се постигнат са:
- осигуряване на условия за предоставяне на качествени социални услуги в общността на възрастни и хора с увреждания;
- създаване възможност за предоставяне на две нови социални услуги, насочени към възрастни и хора с увреждания.
За постигането на посочените цели проектът предвижда комплекс от мерки в основата си инфраструктурни, които ще бъдат реализирани в период от 24 месеца и включват 5 основни дейности:
-	Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги
-	Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане
-	Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания
-	Информация и комуникация
-       Управление на проекта
В резултат на изпълнението на проекта ще бъдат подкрепени 2 обекта на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация.
За изпълнението на проекта ще отговаря екип от 4 лица, служители на бенефициента – строителен инженер, архитект, счетоводител, експерт социални дейности.
За осъществяване на дейностите ще бъдат избрани 6 външни изпълнители, съобразно изискванията на закона за обществени поръчки. 
Дейности
  • Дейност: Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги: Преустройството ще се осъществи в съществуваща сграда от четири корпуса, три високи и един нисък, всички представляващи частна общинска собственост. Комплексът, построен през 1979 г. като дом „Майка и дете“, е инфраструктурно осигурен: съществуваща улица от северозапад, собствен трафопост (14218.520.173.7) в имота, налично ВиК захранване. Отделните корпуси са достъпни, освен през основния вход от север, така и чрез други входове/изходи, осигуряващи отделните функционални звена и връзките между тях, съгласно оригиналната планировка и предназначение. След извършени преустройства, от началото на 2015 г., функционират нови звена, предоставящи други социални услуги. Към момента, целият западен корпус 1 не се ползва. Състоянието на 8-етажната сграда е много добро. Конструкцията е монолитна – стоманобетоннови греди и колони, като подовите конструкции са частично монолитни, а в голямата си част – бетонни панели. Запазени са и съществуващите инженерни мрежи. Не са реализирани съвременни мерки за енергийна ефективност. Фасадите са с каменна облицовка, врачански варовик. Дограмата е дървена. Преустройството ще обхване четири от етажите на западния корпус 1 - по два за всяка услуга и помещения на втори етаж /кота +3,20/ от южния корпус 2, където ще се разположи администрацията за двете услуги. Целта на преустройството е създаване на два центъра за осигуряване за предоставяне на социални услуги за възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с различна форма на деменция. Капацитетът на всеки от двата центъра е 15 места. Наличните четири етажа от западния корпус имат подходяща планировка – общ надлъжен коридор, осигуряващ достъп до всички помещения и до изходите. Спалните/жилищните помещения са с южно изложение и осигуряват изискващата се площ на потребител, независимо дали стаята ще е за един или двама души. Планират се всички необходими обслужващи и сервизни помещения, както и медицински сектор, общо за двата центъра, предвид ежедневните нужди на тези групи потребители.Предвидено е пристрояване за монтиране на електрически асансьор, тип „болничен“.Така ще се осигури пряк достъп от теренната площадка до всички етажи. За изпълнение на посоченото преустройство ще бъде изготвен инвестиционен проект, във фаза „РАБОТЕН ПРОЕКТ“ с предмет: 1. Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги; 2. Спецификация на оборудване и обзавеждане /подвижно и неподвижно/ на преустроените помещения, съобразно функционалното преднзаначение и спецификата на социалните услуги, които ще се предоставят ; 3. Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания. Проектът ще съдържа минимум следните части: архитектурна, вкл. проект за неподвижното оборудване и подвижно обзавеждане; конструкции; електрическа; водоснабдяване и канализация; топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация; енергийна ефективност; геодезическа; пожарна безопасност; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци и проекто сметна документация, съдържаща подробни количествено-стойностни сметки по всички части. Всяка от проектните части ще съдържа работни решения и детайли, в нормативно определения обхват, с подробни количества и спецификация за доставката и изпълнението на строителните работи и обзавеждането. СМР дейностите ще се осъществят с упражняване на строителен и авторски надзор.Осъществяването на строителен надзор по смисъла на чл. 166 ал. 1 от ЗУТ, ще включва: упражняване на строителен надзор по изпълнението на обекта; проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите при упражняване на дейностите по т.1. Осъществяването на авторски надзор ще е, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. , Договорена стойност: 738 333.03 , Отчетена стойност: 808 267.67
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Ще бъде осигурена достъпна, качествено обзаведена/оборудвана и добре поддържана битова и околна среда. Обзавеждането в максимална степен ще възпроизвежда домашния бит и уют, като осигурява наличие на свободно жизнено пространство, съобразено с индивидуалните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги, пространство за различни занимания и възможност за осъществяване на съвместни дейности. За общуване и поддържане на социални контакти ще се осигури подходящо обзаведено отделно помещение /дневна/. На настанените лица ще се осигури хранене в приятна и уютна атмосфера в обособено помещение за хранене /трапезария/. В двата центъра ще бъдат обособени спални помещения за максимум двама потребители, като те ще бъдат обзаведени с легла , гардероби и индивидуални шкафове. В спалните помещения ще бъдат монтирани системи за повикване, снабдени с леснодостъпен бутон. Предвижда се двете социални услуги да бъдат разположени на 4 етажа и да бъдат обезпечени с асансьор, предназначен за превоз на лица с увреждания. Обзавеждането на санитарните помещения е съобразено за хора с увреждания. За всяко едно от настанените лица ще бъдат осигурени здравна профилактика, здравни грижи и лечение, като за осъществяването им ще бъде оборудван здравен кабинет. За обезпечаване дейността на центровете и осъществяване на пряка работа с техните потребители ще бъдат оборудвани офис-помещения за специалистите, които ще бъдат ангажирани с предоставянето на двете нови услуги. Предвижда се двата центъра - Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и Център за грижа за лица с различни форми на деменция да функционират с общо ръководство и специализиран персонал. В тази връзка, планираните помещения и тяхното оборудване ще бъдат съобразени с броя ангажирани лица., Договорена стойност: 125 563.74 , Отчетена стойност: 140 093.27
  • Дейност: Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания: Двете нови социални услуги ще се помещават на отделни етажи в обща сграда и ще бъдат обособени като самостоятелни със съответните специфични за всяка от тях дейности. Съществуващите вертикални комуникации – стълбища и асансьорни уредби, ще се запазят като общи части и обслужване на останалите части и етажи на корпусите. За обособяване зоната на двата центъра е допустимо да се предвиди частично технологично затваряне/изключване на някои асансьорни спирки, като комуникацията за останалите етажи и части от сградата се запази. Сградата, в която и към момента се предоставят социални услуги на различни потребители, се намира в приятна зелена зона в рамките на града. Районът около сградата е напълно подходящ за целевите групи - потребители на услугите лица, тъй като пространството позволява излизания, провеждане на разходки, общуване в природна среда. Съществуващия двор е голям и със значителна денивелация. Има изградени детски площадки и оформени зелени площи. Предвижда се за нуждите на двата центъра обособяване на дворно пространство от приблизително 300 кв. м. За осигуряване на архитектурна достъпност и за лица с физически увреждания, които ползват инвалидни колички, ще бъде изградена рампа за преодоляване на денивелацията. Благоустрояването ще включи ремонт и възстановяване на дворните настилки, презатревяване и поставяне на пейки и беседка., Договорена стойност: 32 980.23 , Отчетена стойност: 154 305.54
  • Дейност: Информация и комуникация: Официални церемонии Организиране и провеждане на начална конференция, включително "Първа копка" и заключителна конференция, включително церемония за откриване на обекта с представители на заинтересованите страни, институции, местни медии и др., които ще се проведат при стартиране и при приключване на проекта. Те ще представят планираните цели, заложените дейности, включените целеви групи, очакваните резултати и съответно степента на тяхното постигне и удовлетвореността на участвалите лица. Пакет промоционални материали (тефтер, химикал, USB) С пакета промоционални материали, брандирани съответно с изискванията на програмата и схемата ще се постигне информиране на обществеността относно проекта – същността и целта му, източника на финансиране и предстоящото предоставяне на две нови социални услуги в общността. Билборд Ще бъде поставен временен билборд с големи размери (3х4 м), който след приключване на дейностите по проекта ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. Информационни стикери Върху закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Публикации на сайта на Община Габрово Публикациите ще съдържат информация за проекта, за дейностите, за степента на тяхното изпълнение и за постигането на планираните цели., Договорена стойност: 8 565.00 , Отчетена стойност: 8 958.00
  • Дейност: Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" има за цел да осигури своевременно и пълно осъществяване на предвидените проектни дейности, цялостно качествено изпълнение на проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на реализация на интервенцията. ЕУ ще има ангажимента да управлява проекта в процеса на реализацията му и изпълни всички заложени дейности, като: спазва клаузите на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ и всички изискванията, поставени от УО по отношение изпълнението, документирането и отчитането на проекта; спазва вътрешните правила и процедури за работа, разработени и приети от Община Габрово; организира провеждането и изпълнението на всички проектни дейности, съобразно планираното; оперативно ръководи изпълнението, като следи реализацията на планираните дейности да са изпълнени качествено и в срок; осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на напредъка по изпълнението на проекта, в това число и върху работата на изпълнителите на договорените дейности. Екипът за управление на проекта включва ръководител, счетоводител и двама координатори, които ще бъдат подбрани на база образование и професионален опит, съобразно спецификата на проекта, предвидените за реализация проектни дейности, личните компетенции и опит в сходни инициативи. Дейността на екипа ще гарантира прозрачност на управлението, добрата отчетност, устойчивото и качествено изпълнение на проекта., Договорена стойност: 9 049.59 , Отчетена стойност: 9 305.02

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КУБЕР-ЛАЙТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 210.00 , Отчетена стойност**: 6 210.00
  • Изпълнител: Милка, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПАНДА-ПЕН ООД, Договорена стойност по проекта*: 48 583.85 , Отчетена стойност**: 48 583.85
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 28 612.62 , Отчетена стойност**: 28 612.62
  • Изпълнител: КИДАТ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 888 255.91 , Отчетена стойност**: 925 833.21
  • Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 352.00 , Отчетена стойност**: 17 352.00
  • Изпълнител: РЕТЕМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 900.00 , Отчетена стойност**: 2 900.00
  • Изпълнител: ЛАМБАДЖИЕВ СТАНДАРТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 068.00 , Отчетена стойност**: 2 748.00
  • Изпълнител: Татяна, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ХЕРАЛД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 45 544.80 , Отчетена стойност**: 45 544.80
  • Изпълнител: Люция, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: УЗУНОВ ПРОЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 33 840.00 , Отчетена стойност**: 33 840.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация, Мерна единица: обекти, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 077 782.93 BGN
БФП 1 077 782.93 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 077 782.93 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 310.50 0.00 310.50 КУБЕР-ЛАЙТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 145.00 0.00 145.00 РЕТЕМ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, Прогнозна стойност: 125 563.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 „Корпусна и мека мебел“
    Изпълнител: ХЕРАЛД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 544.80
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Кухненско и санитарно оборудване и обзавеждане“
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 697.54
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 „Медицинско оборудване и обзавеждане“
    Изпълнител: ПАНДА-ПЕН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 583.85
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 „Уреди за рехабилитация“
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 915.08
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция № 5 „Телевизори и офис оборудване“.
    Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 352.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Екип за управление, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Мария Дончева Стоева - ръководител проект
    Изпълнител: Мария
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Люция Тодорова Декова - Николова - координатор - архитект
    Изпълнител: Люция
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Милка Христова Проданова - координатор - социални дейности
    Изпълнител: Милка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Татяна Радкова Керемедчиева - Иванова - счетоводител проект
    Изпълнител: Татяна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на СМР, Прогнозна стойност: 742 073.67
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на СМР за „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (ЦГВХНС) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (ЦГЛФД), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци“.
    Изпълнител: КИДАТ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 888 255.91
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Работен проект", Прогнозна стойност: 13 750.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Работен проект"
    Изпълнител: УЗУНОВ ПРОЕКТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на информация и комуникация , Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 „Изпълнение на дейности за осигуряване на информация, публичност и визуализация по проект BG16RFOP001-5.002-0022 „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания”;
    Изпълнител: ЛАМБАДЖИЕВ СТАНДАРТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 068.00
  • Обособена позиция 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „Осигуряване на материали за информация, публичност и визуализация по проект BG16RFOP001-5.002-0022 „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания”;
    Изпълнител: КУБЕР-ЛАЙТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 210.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на строителен надзор, Прогнозна стойност: 8 500.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор за обект „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (ЦГВХНС) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (ЦГЛФД), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци
    Изпълнител: РЕТЕМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 900.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор, Прогнозна стойност: 14 450.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на авторски надзор за „Преустройство на сграда за социални дейности (част от корпус А и корпус В) за обособяване на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (цгвхнс) и на Център за грижа за лица с различна форма на деменция (цглфд), в УПИ I-173 от кв. 15 по плана на гр. Габрово - Борово-Велчевци“
    Изпълнител: УЗУНОВ ПРОЕКТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 340.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN