Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-8.006-0024-C01
Наименование на проекта Подкрепа за Община Пловдив по ОПРР за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР
Бенефициент 000471504 Община Пловдив
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 30.06.2023
Дата на стартиране 30.06.2023
Дата на приключване 13.05.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект цели да осигури, в кореспондентност с целта на Процедура BG16RFOP001-8.006, подкрепа за повишаване капацитета на Община Пловдив за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027 и по този начин, да доведе до качествено усвояване на фондовете от ЕС на местно ниво. Проектът ще се осъществи в 3 основни направления: 1. Организиране и провеждане на обучения за повишаване капацитета на бенефициента, в т.ч. - в контекста на управление и изпълнение на интегрирани териториални инвестиции (ИТИ), за програмен период 2021-2027; 2. Изготвяне на документация (анализ „разходи - ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания) във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027; 3. Закупуване и доставка на компютърна и периферна техника за обезпечаване работата на структури и лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 и на териториалните органи по ПО1 на ПРР.
Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Пловдив за селектиране, управление и изпълнение на проекти, свързани с ПРР 2021-2027 и приложимите към същата подходи, ведно с осигуряването на нужните условия и подготвителни действия по изготвянето, депозирането и осъществяването на качествени проектни предложения със значение за местната общност и развитието на ЮЦР, както и с оглед целесъобразното усвояване на ресурсите от европейските фондове.
При осъществяването на проекта ще се спазват хоризонталните политики и принципите за равните възможности, недискриминацията и равенството между половете, съгл. приложимостта.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 - Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г.: За целите на функционирането на Звеното за подбор (сформирано от Община Пловдив със Заповед No 23OA-250/31.01.2023г.), изпълнението на функциите по ПО1 на ПРР 2021-2027, в т.ч.- за оценка и подбор на проектни предложения за новия програмен период, както и за обезпечаване на работата на служителите на администрацията, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027г., е необходимо надграждане и подобряване на капацитета на относимите лица. Ефективен инструмент за това е участието в обучения и обмен на опит на местно и международно ниво. Предвид изложеното, в рамките на Д1, е предвиден комплекс от обучения и събития за обмен на опит и добри практики, които целят да подготвят служителите от администрацията на Бенефициента за по-бърза и успешна адаптация към работата по проекти за периода 2021-2027г. и специфичните особености на интегрирания териториален подход. За изпълнението на Д1, Община Пловдив планира да проведе следните обучения по направления и брой служители: 1. "Организиране и провеждане на специализирани/тематични обучения за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано градско развитие по линия на ПРР - за бенефициенти по Приоритетна ос 1 (в България)": • 19 служители; • Участие в обучение - 28 500 лв. (1 500 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 19 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 2 280 лв.(40 лв. x 3 дни; 19 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 1 140 лв.; (30 лв. х 2 х 19 човека); Общо БФП: 31 920 лв. 2. "Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в страната по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие": • 10 служители ; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1 680лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв. ( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение); и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 3. "Участие в семинар и/или работна група по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие" - обучението ще предостави практически инструменти и материали, които да подпомогнат експертите при подготовката и реализирането на ИТИ: • 10 служители; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1680 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв.( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 4."Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина и/или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие (индикативни държави – Словения, Полша и Португалия или по заявка от община/общини бенефициенти на ПРР)"; • 9 служители; • Участие в обучение - 48 600 лв. (5 400 лв. с ДДС на участник в зависимост от държавата - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение, с включени транспортни разходи за самолетни билети); • Дневни командировъчни в размер на 3 186 лв.(118 лв.; 3 дни/2 нощувки; 9 служители; 1 бр. обучение); Общо БФП: 51 786 лв. , Договорена стойност: 120 906.00 , Отчетена стойност: 65 692.96
  • Дейност: Дейност 2 - Изготвяне на анализ „Разходи - Ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027.: Дейността включва изготвянето на анализ "разходи-ползи", проучвания и обследване във връзка с участие с проектно/и предложение/я, които ще бъдат предложени за финансиране по ПРР 2021-2027, в съответствие със заложеното в Програма за реализация към ПИРО (Прил.1) на Община Пловдив и т.нар. "кратък списък" с проекти (Прил. 1А), налични на адрес: https://www.plovdiv.bg/piro/. За целта и с оглед приоритетността на планираната инвестиция, Бенефициентът предвижда в рамките на настоящото проектно предложение, да се разработи документация (анализ "разходи-ползи" и съотв. проучвания) за проект: - Интегриран градски транспорт (ИГТ) на гр. Пловдив; индикативен бюджет: 263 003 583 млн. лв. (1) Изграждане и реконструкция на транспортна инфраструктура, вкл. изграждане на осветление, пешеходни пътеки и велоалеи по протежение на транспортната инфраструктура, част от ИГТ; и зелена инфраструктура покрай основните булеварди, и реконструкция на уличното залесяване (защитно залесяване и/или реконструкция на улично залесяване/зелени клинове), част от ИГТ - 50 млн. лв.; Реконструкция и разширение на бул. „Александър Стамболийски“ от бул. „Коматевско шосе“ от бул. Коматевско шосе до бул. „Кукленско шосе“ - 40 млн. лв. и друга допълваща инфраструктура; (2) Компонент на ИГТ - Изграждане на мрежа от буферни паркинги и гаражи за оптимизация на автомобилния трафик, вкл.: Буферен паркинг - 6,2 млн. лв.; "Многоетажен гараж"- 7009519 млн. лв.; (3) Доставка на подвижен състав - нови електрически автобуси, ново автобусно депо и инфраструктурата към тях (в т.ч. зарядни станции) - 20 млн. лв.; (4) Интелигентна транспортна система; Надграждане на системата за управление и контрол на транспорта и трафика, вкл. видеонаблюдение - 2.5 млн. лв.; Осъвременяване на електронната система за таксуване на пътници в градския транспорт - 3.5 млн. лв.; Изграждане на система за велосипеди под наем; Разширение на контролирана зона към главни входни артерии и ключови кръстовища. Обемът на планираната документация следва да обхваща индикативно подкомпонент велоалеи и компонентите,описани по т.2, 3, 4 от посочената интегрирана инвестиция, част от Програма за реализация на ПИРО на общината с планирано финансиране по линия на ПРР 2021-2027. Четирите компонента ще са предмет на следния индикативен анализ и части: 1. Анализ на разходите и ползите за оценка на фин.ефективност на инвестиц.компоненти, в т.ч.- дали очакваните ползи от инвестицията ще превишат разходите за изпълнението й; 2. Финансов анализ, включващ оценка на различни фин.показатели, като: Вътр.норма на възвръщаемост (Internal Rate of Return - IRR) - фин.ефективност на инвестицията за определяне рентабилността на инвестицията; Нетен настоящ стойност (Net Present Value - NPV) - стойността на инвестицията днес съобр. очакваните бъдещи разходи и ползи; Период на възвръщаемост (Payback Period) - времето, за възвръщаемост на инвестицията; 3. Предпроектно проучване: -Определяне на целите на проекта - изследване на целите на проекта и очакваните ползи от него, в т.ч. - проучване дали проектът има за цел да подобри градския транспорт, да увеличи броя на пътниците, да намали замърсяването или др.; Оценка на разходите и наличните ресурси - разходи за изграждането на необх.инфраструктура и закупуването на оборудване, в т.ч. - ще се проучат възможните източници за частично/цялостно финансиране на проекта; Анализ на потенциалните рискове - възможни рискове и мерки за намаляването им; Изготвяне на бизнес модел - който да покаже как ИГТ може да бъде финансово устойчив, в т.ч. - възможности за покриване на разходите, за генериране на приходи (субсидии, вноски от бизнеса, такси от пътниците и др.); Изготвяне на детайлен план за проекта - който да съдържа информация за необходимите ресурси, времевата рамка за реализацията му, етапите и отговорности на участниците; Оценка на социалните ползи - например: по-бърз, по-удобен и по-евтин транспорт за гражданите, по-ниско ниво на замърсяване и др.; Изготвяне на заключения и препоръки., Договорена стойност: 116 400.00 , Отчетена стойност: 115 146.00
  • Дейност: Дейност 3 - Закупуване и доставка на компютри (хардуер и софтуер) и на ИТ оборудване за обезпечаване на работата на структури (дирекции, отдели и др.)/ лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г. и на териториалните органи по ПО 1 на ПРР: Дейността е планирана с оглед обезпечаване работата на структури/лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 и на териториалните органи по ПО1. Предвид очакваните ангажименти на посочените лица, структури и органи, свързани с подготовка, изпълнение и подбор на проектни предложения по ПРР, е идентифицирана необходимостта от закупуване, доставка и монтаж на техническо оборудване. Сложността и интензитета на ангажиментите, които изпълняват служителите и експертите, работещи по ПРР и свързаните с нея подходи и инвестиции, могат да доведат до затруднения при изпълнението им поради липса на комуникационна и техническа обезпеченост. Служителите ще имат важни отговорности, свързани с изготвянето на проектни предложения, провеждане на срещи с потенциални институционални и бизнес партньори по проекти, базирани на концепциите за ИТИ, а звеното за подбор на проектни предложения ще провежда редовни срещи и ще обработва голямо количество документация като част от задълженията си, поради което нуждата от техническо обезпечаване безпроблемната работа на същите е безспорна. Закупуването на преносими компютри и периферия ще има положителен ефект не само по отношение на изпълнението на служебните ангажименти, но и ще подобри комуникацията със съответните отговорни структури, тъй като ще предостави техническа възможност за проследяването и провеждането на нужната своевременна комуникация, воденето на ключова кореспонденция с УО и др. заинтересовани страни, както и обработка на документация, свързана с подготвяни/представени за оценка проектни предложения за новия програмен период. Във връзка с повишаване ефективността на работата на горецитираните служители/органи, проектът предвижда да бъдат закупени: • Лаптопи и слушалки с микрофон - 19бр. - 9бр. броя за определените представители, част от Звено за подбор на проектни идеи на Община Пловдив и 10бр. - за служители, натоварени с функции по подготовка и изпълнение на проекти по ПРР 2021-2027 на обща стойност 25 467,60 лв. с ДДС (от които по следния начин 19 бр. х 1320,00лв. с ДДС на обща стойност 25 080,00лв. за лаптопи и 19 бр. х 20,40 лв. с ДДС на обща стойност 387,60 лв. за слушалки с микрофон); • Мултифункционални печатни устройства с повишен капацитет (копир\скенер\принтер) - 10 бр. х Мултифункционално устройство (х 1620,00лв. с ДДС на обща стойност 16200,00лв.);, Договорена стойност: 41 667.60 , Отчетена стойност: 27 332.80
  • Дейност: Дейност 4 - Информация и комуникация по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ОПРР 2014-2020 за реализацията на настоящото проектно предложение се предвиждат мерки за информиране на обществеността за получената подкрепа, съгласно Общите условия за изпълнение към административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. в контекста на предвидените конкретни дейности, които ще се изпълняват. Мерките включват разгласяване на информацията с оглед осигуряване публичността и информирането относно източниците на финансиране, основните цели на проекта, начините и условията за получаване на помощта, срока на изпълнение на заложените дейности, както и планираните резултати от изпълнението им. Минималните задължителни мерки, които ще се реализират в рамките на дейността за бюджетната линия са: - Включване на уеб-сайта на бенефициента на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставяне на мин. един плакат (с мин. размер - формат A3) с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място; - поради предвидената в Д3 доставка на оборудване, ще се постави стикер (лепенка) на подходящо място на повърхността на оборудването; Предприетите мерки ще са в съответствие с приложимите правила, предвидени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. По настоящата процедура, Община Пловдив ще предостави съфинансиране за обезпечаване на разходите свързани с изпълнението на дейностите по информация и комуникация по проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: НСОРБ - Актив ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 53 080.00 , Отчетена стойност**: 53 080.00
  • Изпълнител: ДАН ТРАВЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 50 000.00 , Отчетена стойност**: 6 102.20
  • Изпълнител: Ауторент България 1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 949.00 , Отчетена стойност**: 2 949.00
  • Изпълнител: ЗАД "АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ" АД, Договорена стойност по проекта*: 44.34 , Отчетена стойност**: 44.34
  • Изпълнител: Дартек БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 332.80 , Отчетена стойност**: 27 332.80
  • Изпълнител: САНПЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 115 146.00 , Отчетена стойност**: 115 146.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Закупени и/или доставени компютри (хардуер и софтуер) и/или ИТ оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.00 , Достигната стойност: 29.00
Индикатор 2 Обучени служители на бенефициентите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 48.00 , Достигната стойност: 48.00
Индикатор 3 Изготвени анализи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 179 385.26 BGN
БФП 179 385.26 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 179 385.26 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 28 786.50 0.00 28 786.50 САНПЕЛ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Предоставяне на туристически пакет услуги, включващ: самолетни билети; трансфер; хотелско настаняване; изхранване и др. съпътстващи хотелиерски и ресторантьорски услуги за служители и гости на Община Пловдив", Прогнозна стойност: 41 666.67
  • Обособена позиция 1: "Предоставяне на туристически пакет услуги, включващ: самолетни билети; трансфер; хотелско настаняване; изхранване и др. съпътстващи хотелиерски и ресторантьорски услуги за служители и гости на Община Пловдив"
    Изпълнител: ДАН ТРАВЕЛ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на лаптопи и периферно оборудване (мултифункционални устройства, слушалки с микрофон), Прогнозна стойност: 41 667.60
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: "Доставки и гаранционна поддръжка на компютърна техника и принадлежности за нуждите на Община Пловдив и по процедура BG16RFOP001-8.006 „Подкрепа на бенефициентите по ОПРР за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР“ по „Оперативна програма Региони в растеж“
    Изпълнител: Дартек БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 842.80
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на лаптопи и периферно оборудване (мултифункционални устройства, слушалки с микрофон) ОП2, Прогнозна стойност: 41 667.60
  • Обособена позиция 1: „Доставки и гаранционна поддръжка на мултифункционални печатни устройства с повишен капацитет за нуждите на Община Пловдив по процедура BG16RFOP001-8.006 „Подкрепа на бенефициентите по ОПРР за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР
    Изпълнител: Дартек БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 490.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Застраховка - ЗАД "АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ" АД, Прогнозна стойност: 44.34
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на анализ „Разходи - Ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027., Прогнозна стойност: 116 400.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на предпроектно проучване, анализ „разходи-ползи“ и финансов анализ във връзка с кандидатстване на община Пловдив с проект: „Интегриран градски транспорт на гр. Пловдив“ по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027г.".
    Изпълнител: САНПЕЛ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 115 146.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г. - Обучение 4 - Транспортна услуга, Прогнозна стойност: 2 949.00
  • Обособена позиция 1: Траспортна услуга за реализирането на Обмен на опит и добри практики в чужбина
    Изпълнител: Ауторент България 1 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 949.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г. - Oбучение 1,2 и 3 - Такса участие , Прогнозна стойност: 120 906.00
  • Обособена позиция 1: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г
    Изпълнител: НСОРБ - Актив ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 53 080.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN