Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0165-C01
Наименование на проекта Укрепване на административния капацитет на Община Троян
Бенефициент 000291709 ОБЩИНА ТРОЯН
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 24.04.2023
Дата на стартиране 01.06.2023
Дата на приключване 01.06.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Троян

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение включва дейности, чрез които ще се подкрепи капацитета на Община Троян за изпълнение на правомощията ѝ по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, плавното и безпроблемно въвеждане на реформи в областта на социалните услуги и ще ускори предоставянето на по-качествена и ефективна грижа за лица от най-уязвимите групи от населението. За тази цел по проекта ще се извършат подготвителни дейности за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, чрез обособяване на фронт-офис и създаване на работни места, обучение и супервизия на персонала, извършване на оценки, анализи, разработване на програми, планове и др. вътрешни документи и процедури, провеждане на разяснително-информационни кампании, организиране и координиране на заинтересованите страни в състава на Съвета по въпросите на социалните услуги.  
Проектът е с продължителност от 24 месеца, разделен за изпълнение в две дейности и обхваща не по-малко от 15 лица,  представители на целевите групи - служители на Общинска администрация Троян, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители на социални и интегрирани здравно-социални услуги. Чрез реализирането на дейностите по проекта се цели повишаване и усъвършенстване на общинският капацитет за предоставянето на лична помощ на хора с увреждания, на прилагането на стандартите за качество на социалните услуги, както и осигуряване на възможностите за реализирането на правата на българските граждани с увреждания. Проектът ще допринесе за ускоряване предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от уязвимите групи на общината.
Дейности
  • Дейност: Подготвителни дейности за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис): В рамките на дейността ще се извърши подготовка за обезпечаване дейността на общината за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, чрез обособяване на помещения за фронт-офис. Вменените ангажиментите по цитираните закони се изпълняват от отдел „Социална и здравна политика“ към Общинска администрация Троян, който се помещава в отделна административна сграда, различна от сградата, в която се извършва административното обслужване на гражданите на общината. В тази връзка за целите на проекта е предоставено помещение за обособяването на фронт-офис, в което ще се извършат строително-ремонтни дейности. Помещението представлява едноетажна масивна административна сграда – общинска собственост със застроена площ от 75 кв.м., по кадастралната карта на гр. Троян с адрес: ул. „Любен Каравелов“ № 42, ет. 1, на който адрес се помещава и отдел "Социална и здравна политика". Дейността на фронт-офиса ще бъде обезпечена чрез закупуване на офис оборудване и обзавеждане. Чрез предвидените за закупуване мултимедия с екран и киоск устройство ще се осигури по достъпен и нагледен начин информация за наличните социални услуги на територията на общината, възможностите и реда за тяхното ползване, както и необходимите документи и образци за тяхното ползване. Броят на предвидените мултифункционални устройства е съобразен с броя на персонала и технологичната възможност за мрежова свързаност на компютърната техника при печат, предвид големината и разположението на помещението. Ще бъдат изпълнени мерки за подобряване на достъпната среда за гражданите до офиса, както и зони за изчакване, попълване на документи и достъп до информация за услугите и дейностите за подкрепа на територията на общината. Ще бъде извършено и необходимото окабеляване и интернет връзка на фронт-офиса. Ще бъде инсталирана операционна система и офис пакет на закупеното офис оборудване. Дейността ще се обезпечи с необходимите канцеларски и други материали и консумативи и външни услуги – ток, телефон и интернет., Договорена стойност: 40 698.86 , Отчетена стойност: 5 972.26
  • Дейност: Изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Дейността включва следните поддейности: 1. Наемане на нов персонал, необходим за изпълнение на ангажиментите по консултиране, приемане на заявки и насочване на гражданите към подходящи услуги, отговарящи на техните потребности. Ангажиментите на служителите ще бъдат вменени в длъжностните характеристики. Работните места ще бъдат обособени в рамките на създаденият фронт-офис и обезпечени със закупеното оборудване и обзавеждане. 2. Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Провеждането на обучения е необходимо предвид подобряване знанията и повишаване квалификацията на персонала по прилагане на законодателството и консултирането на гражданите от уязвими групи. 3. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ на потребности от социални услуги. Ще бъдат изготвени инструменти и извършени проучвания и анализи в сферата на социални услуги - за целевите групи, за профила на нуждаещите се лица по видове увреждания, нуждите на целевите групи, рисковите фактори, човешкия ресурс, ангажиран с обслужването на потребители - профила на работещите в услугите, нуждата от специалисти, анализи и проучвания за потребностите от конкретни услуги и др. подобни. 4. Анализ на предоставяните социални услуги и интегрирани-здравно социални услуги, планиране и разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Ще бъдат извършвани анализи на състоянието, качеството и ефективността на предоставяните социалните услуги с мерки за тяхното подобряване. Ще се разработят програми за развитие на качеството на социалните услуги, планове за организация на предоставянето на социалните услуги и начина на тяхното управление, и др. подобни вътрешни документи, подобряващи предоставяните услуги. При изпълнение на дейността ще се извършва мониторинг по изпълнението на програмите и плановете с препоръки за спазване на стандартите за качество на съответните социалните услуги. 5. Провеждане на разяснително информационни кампании за предоставянето на лична помощ, социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите на общината относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За целта ще бъдат изготвени и разпространени информационни материали, в електронен формат и на хартия. Същите ще бъдат разпространени чрез интернет портала на Община Троян, фронт-офиса по проекта и на място по населените места от общината. 6. Обезпечаване на механизма за сътрудничество и наблюдение на социалните услуги, чрез създадения Съвет по въпросите на социалните услуги. В отговор на необходимостта от повишаване взаимодействието между заинтересованите страни на местно ниво ще се организират работни срещи с представителите на общината, изпълняващи политиките в сферата на социалните услуги и представителите на Съвета по въпросите на социалните услуги. Целта е засилване ролята на съвета в произтичащите от ЗСУ отговорности и ангажименти. , Договорена стойност: 101 747.14 , Отчетена стойност: 14 930.65

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ФАНТАСТИКО-МЕБЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 700.40 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 142 446.00 BGN
БФП 142 446.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 49 392.11 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN