Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0104-C01
Наименование на проекта "Намаляване на енергоемкостта и повишаване на енергийната ефективност в "БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД"
Бенефициент 111577506 БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.08.2017
Дата на стартиране 09.08.2017
Дата на приключване 22.01.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез система от мерки за повишаване на ефективността на потреблението на енергия в "БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД" може да се намалят консумацията и разходите за енергия, както и емисиите на парникови и вредни газове в атмосферния въздух.
За увеличаване на енергийната ефективност на "БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД" и намаляване на енергийните му разходи се предвиждат следните мерки:
Мярка 1- Намаляване на разходите за електроенергия, увеличаване на енергийната ефективност, оптимизиране производствената дейност във фирмата посредством закупуване,доставка и монтаж на нова абкант преса с CNC управление - 1 бр.;
Мярка 2 - Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща хидравлична гилотина - 1 бр.;
Мярка 3 - Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността,посредством закупуването на нова, енергоспестяваща четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр.;
Мярка 4 - Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща полуавтоматизирана система за въздуховоди с интегриран фланец - 1бр.;
Мярка 5 - Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността,посредством закупуването на нова, енергоспестяваща машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал - 1 бр.;
Мярка 6 - Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр. 

Посочените мерки са необходими както поради това, че ще осигурят значително по-висока производителност в процеса на производството на продукцията на "БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД", така и особено поради това, че производството ще бъде значително по-енергоефективно и енергоспестяващо и на тази основа ще осигури значително намаляването на емисиите CO2.
Дейности
  • Дейност: Намаляване на разходите за електроенергия, увеличаване на енергийната ефективност, оптимизиране производствената дейност във фирмата посредством закупуване,доставка и монтаж на нова абкант преса с CNC управление - 1 бр.: Спрямо технологичната карта имаме три основни етапа на производството: - Първи етап /подготовка на получените материали/ - включва закупуване на материал, рязане и кроене на металните профили и листовия материал на необходимите размери и форма, изработване на PVC или алуминиеви профили. - Втори етап /изработка на готови изделия/ - включва събиране (сглобяване) на детайла. В повечето случаи готовите изделия се довършват чрез ръчно електродъгово заваряване, но има и изделия, които излизат в готов за финишни операции вид. - Трети етап /довършителен/ – включва финална обработка на готовите изделия - почистване, боядисване и др. операции с цел защита от корозия и придаване на окончателен, завършен вид на готовите изделия ,транспорт и монтаж на PVC или алуминиеви дограми. Обследваната в Мярка 1 от енергийния доклад машина – aбкант преса - участва в първия етап на производството. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Старата абкант пресата е с номинална мощност на работа 7,2 kW. Старата абкант преса е произведена преди повече от 30 години. Средната производителност на машината за 1 минута е около 0,5 дет./мин. Средният разход на електроенергия за година на старата абкант преса, с която правим сравнение, е 5 400 [kWh/год]. Средно-годишните разходи за електроенергия на старата абкант преса, с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (750h/год.). Изчисленията показват, че те са в порядъка 918лв/год. Годишното производство преди ЕСМ е 22 500 дет./мин. Настоящата дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния доклад, предвижда закупуването на новa абкант преса с CNC управление, която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на сeбестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Предвижда се инвестиция в нова машина с мощност на двигателя минимум 18 kW. Средната производителност на новата абкант преса за 1 час, по експертна оценка, ще бъде 20 дет./min, a средният разход на електроенергия, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 36 000 kWh/год. Годишно производство след ЕСМ ще е 2 400 000 дет./мин. При тези параметри, Факторът на енергийните спестявания ще e 93,75 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 442,26t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка (работни заплати и поддръжка на абкант преса) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 3 000 лв. до сумата от 500 лв./год. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния доклад, ще са в размер на 391 200 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 391 200.00 , Отчетена стойност: 391 200.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща хидравлична гилотина - 1 бр.: Спрямо технологичната карта имаме три основни етапа на производството: - Първи етап /подготовка на получените материали/ - включва закупуване на материал, рязане и кроене на металните профили и листовия материал на необходимите размери и форма, изработване на PVC или алуминиеви профили. - Втори етап /изработка на готови изделия/ - включва събиране(сглобяване) на детайла. В повечето случаи готовите изделия се довършват чрез ръчно електродъгово заваряване, но има и изделия, които излизат в готов за финишни операции вид. - Трети етап /довършителен/ – включва финална обработка на готовите изделия - почистване, боядисване и др. операции с цел защита от корозия и придаване на окончателен, завършен вид на готовите изделия ,транспорт и монтаж на PVC или алуминиеви дограми. Обследваната в Мярка 2 от енергийния доклад машина –стара гилотина – участва в първия етап на производство. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Старата гилотина е с номинална мощност на работа 12kW. Старата гилотина е произведена преди повече от 30 години.Средната производителност на машината за 1 минута е около 5 [дет./мин]. Годишното производство преди ЕСМ е 150 000 дет./мин. Средният разходна електроенергия за година на старата гилотина ,с която правим сравнение, е 6 000 [kWh/год]. Средно-годишните разходи за електроенергия на старата гилотина ,с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (500 h/год.).Изчисленията показват, че те са в порядъка на 1 020 лв/год.; Настоящата дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния доклад, предвижда закупуването на 1 бр. хидравлична, CNC Гилотина, която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на себестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Предвижда се новата инвестиция да е с мощност на двигателя 37 kW. Средната производителност на новата хидравлична гилотина за 1 минута, по експертна оценка, ще бъде 90 дет/min, a средният разход на електроенергия, с което ще се реализира производителността, ще бъде 75 100 kWh/год. Годишното производство след ЕСМ ще е 10 800 000 дет./мин. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще e 82,62%, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 292,30t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка (работни заплати и поддръжка на хидравличната гилотина) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 2 900 лв. до сумата от 1 300 лв./год. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 2 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния доклад, ще са в размер на 352 100 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 352 100.00 , Отчетена стойност: 352 000.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността,посредством закупуването на нова, енергоспестяваща четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр.: Спрямо технологичната карта имаме три основни етапа на производството: - Първи етап /подготовка на получените материали/ - включва закупуван на материал,рязане и кроене на металните профили и листовия материал на необходимите размери и форма, изработване на PVC или алуминиеви профили. - Втори етап /изработка на готови изделия/ - включва събиране(сглобяване) на детайла. В повечето случаи готовите изделия се довършват чрез ръчно електродъгово заваряване, но има и изделия, които излизат в готов за финишни операции вид. - Трети етап /довършителен/ – включва финална обработка на готовите изделия - почистване, боядисване и др. операции с цел защита от корозия и придаване на окончателен, завършен вид на готовите изделия,транспорт и монтаж на PVC или алуминиеви дограми. Обследваната в Мярка 3 от енергийния доклад машина – листоогъваща машина – участва в първия етап на производство. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Старата листоогъваща машина е с номинална мощност на работа 5,4 kW. Старата листоогъваща машна е произведена преди повече от 30 години.Средната производителност на машината за 1 минута е около 1,5 [дет./мин]. Годишното производство преди ЕСМ е 90 000 дет./мин. Средния разходна електроенергия за година на старата листоогъваща машина ,с която правим сравнение, е 5 400 kWh/год]. Средно-годишните разходи за електроенергия на старата листоогъваща машина ,с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (1000 h/год.).Изчисленията показват, че те са в порядъка на 918 лв/год. Настоящата дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад, предвижда закупуването на 1 бр. четиривалова хидравлична листоогъваща машина,която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на събестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Новата инвестиция ще е с мощност на двигателя 7,5 kW. Средната производителност на новата машина, по експертна оценка, ще бъде 30 дет/мин, a средният разход на електро енергия, с което ще се реализира производителността, ще бъде около 15 000 kWh/год. Годишното производство след ЕСМ ще е 3 600 000 дет./мин. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 93,06 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 164,62t/год. Годишните разходи за Еamp;П (работни заплати и поддръжка на четиривалова листоогъваща машина) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 900 лв. до сумата от 700 лв./год.; В конкретния случай с препоръчаната Мярка 3 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад са в размер на 156 500 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 156 500.00 , Отчетена стойност: 156 500.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща полуавтоматизирана система за въздуховоди с интегриран фланец - 1бр.: Обследваната в Мярка 4 от енергийния доклад система за възуховоди служи за производството на правоъгълни въздуховоди. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Старата система за въздуховоди, с която е направено сравнение, е с номинална мощност на работа 18 kW. Тя е произведена преди повече от 30 години. Средната производителност на машината за 1 минута е около 2 [дет./мин]. Годишното производство преди ЕСМ е 36 000 дет./мин. Средният разходна електроенергия за година на старата система за възуховоди, с която правим сравнение, е 5 400 [kWh/год]. Средно-годишните разходи за електроенергия на старата система за възуховоди,с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (300 h/год.).Изчисленията показват, че те са в порядъка на 918 лв/год. Настоящата дейност 4, която отговаря на Мярка 4 от енергийния доклад, предвижда закупуването на 1 бр.полуавтоматизирана система за въздуховоди, която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на себестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Новата инвестиция ще е с мощност на двигателя 12,5 kW. Средната производителност на новата машина, по експертна оценка, ще бъде 30 дет/мин, a средният разход на електро енергия, с което ще се реализира производителността, ще бъде около 25 000 kWh/год. Годишното производство след ЕСМ ще е 3 600 000 дет./мин. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 95,37 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 421,79t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка(работни заплати и поддръжка на система за въздуховоди с интегриран фланец) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 3200 лв. до сумата от 2200 лв./год.; В конкретния случай с препоръчаната Мярка 4 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 4, която отговаря на Мярка 4 от енергийния доклад ще са в размер на 645 480 лв. без ДДС Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 645 480.00 , Отчетена стойност: 645 480.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността,посредством закупуването на нова, енергоспестяваща машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал - 1 бр.: Обследваната в Мярка 5 от енергийния доклад машина е тази за производстовото на обли въздуховоди. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Тя е с номинална мощност на работа 7,2kW и е произведена преди повече от 30 години. Средната производителност на машината за 1 минута е около 3 [дет./мин]. Годишното производство преди ЕСМ е 153 000 дет./мин. Средният разходна електроенергия за година на старата машината за обли възуховоди, с която правим сравнение, е 6 120 [kWh/год]. Средно-годишните разходи за електроенергия на старата машината за обли възуховоди, с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (850h/год.). Изчисленията показват, че те са в порядъка 1 040,40 лв/год. Настоящата дейност 5, която отговаря на Мярка 5 от енергийния доклад, предвижда закупуването на 1 бр. машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал, която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на себестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието.Тя ще е с мощност на двигателя 7,5 kW. Средната производителност на новата машина, по експертна оценка, ще бъде 30 дет/мин, a средният разход на електро енергия, с което ще се реализира производителността, ще бъде около 15 000 kWh/год. Годишното производство след ЕСМ ще е 3 600 000 дет./мин. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 89,58 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 105,65t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка (работни заплати и поддръжка на новата машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 1700 лв. до сумата от 750 лв./год. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 5 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 5, която отговаря на Мярка 5 от енергийния доклад, ще са в размер на 195 600 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 195 600.00 , Отчетена стойност: 195 600.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия и повишаване на производителността, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр.: Oсновната дейност на обследваната в Мярка 6 – камера за дробометна обработка –служи за обработка на листов материал. Машината е налична в предприятието, тя е морално остаряла, енергоемка и неефективна за нуждите на предприятието. Избраната за сравняване камера за дробометна обработка е с номинална мощност на работа 26 kW. Тя е произведена преди повече от 30 години. Средната производителност на машината за 1 минута е около 3 [дет./мин]. Годишното производство преди ЕСМ е 54 000 дет./мин. Средният разходна електро енергия за година на старата камера за дробометна обработка, с която правим сравнение, е 7 800 [kWh/год]. Средногодишните разходи за електроенергия на старата камера за дробометна обработка,с която правим сравнение, са пресметнати на база средно-годишна часова използваемост на машината (300h/год.). Изчисленията показват, че те са в порядъка на 1 326лв/год. Настоящата дейност 6, която отговаря на Мярка 6 от енергийния доклад, предвижда закупуването на 1 бр. автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил, която да спомогне за повишаване на производителността, намаляване на себестойността на произведената продукция и респективно до повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Настоящата инвестиция ще е с мощност на двигателя 163,5 kW. Средната производителност на новата машина, по експертна оценка, ще бъде 30 дет/мин, a средният разход на електро енергия, с което ще се реализира производителността, ще бъде около 327 000 kWh/год. Годишното производство след ЕСМ ще е 3 600 000 дет./мин. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания ще бъде 37,12 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 158,07t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка (работни заплати и поддръжка на автоматичната камера за дробометна обработка на листов материал) се предвижда (отново по експертна оценка) да бъдат намалени с близо 2800 лв. до сумата от 1200 лв./год. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 6 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване и подмяна на съществуващо такова,се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. Инвестиционните разходи за настоящата Дейност 6, която отговаря на Мярка 6 от енергийния доклад, ще са в размер на 231 000 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 211 750.00 , Отчетена стойност: 211 690.00
  • Дейност: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайните резултати, от които са: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец), Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ;, Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 1 000.00
  • Дейност: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ;, Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 850.00
  • Дейност: Визуализация на проекта : Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от БЕРК ПЛАСТ ХМГ ЕООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ;, Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 850.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПРОФИЛ - И ООД, Договорена стойност по проекта*: 588 756.00 , Отчетена стойност**: 841 080.00
  • Изпълнител: МТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 900.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД, Договорена стойност по проекта*: 148 183.00 , Отчетена стойност**: 211 690.00
  • Изпълнител: ЕВРО ТРЕЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 565.00 , Отчетена стойност**: 2 850.00
  • Изпълнител: АПЕКС - 11 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 629 790.00 , Отчетена стойност**: 899 700.00
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 465.00 , Отчетена стойност**: 13 850.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 584.68 , Достигната стойност: 1 584.68
Индикатор 3 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 934.90 , Достигната стойност: 1 934.90

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 990 530.00 BGN
БФП 1 400 951.00 BGN
Собствено финансиране 589 579.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 400 569.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация и публичност на проекта
    Изпълнител: ЕВРО ТРЕЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 565.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/
    Изпълнител: МТ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване), Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергийно обследване по образец
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дълготрайни материални активи: Абкант преса с CNC управление - 1 бр; Хидравлична гилотина - 1 бр; Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр; Автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр;, Прогнозна стойност: 1 111 550.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на абкант преса с CNC управление - 1 бр.
    Изпълнител: АПЕКС - 11 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 273 840.00
  • Обособена позиция 2: Закупуване на хидравлична гилотина - 1 бр.
    Изпълнител: АПЕКС - 11 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 246 400.00
  • Обособена позиция 3: Закупуване на четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр.
    Изпълнител: АПЕКС - 11 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 550.00
  • Обособена позиция 4: Закупуване на автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 148 183.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дълготрайни материални активи: Автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр; , Прогнозна стойност: 211 750.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дълготрайни материални активи:Абкант преса с CNC управление - 1 бр; Хидравлична гилотина - 1 бр; Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр; Полуавтоматизирана система за въздуховоди с интегриран фланец - 1бр; Машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал - 1 бр; Автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр; , Прогнозна стойност: 1 971 880.00
  • Обособена позиция 1: Абкант преса с CNC управление - 1 бр
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Хидравлична гилотина - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Полуавтоматизирана система за въздуховоди с интегриран фланец - 1бр.
    Изпълнител: ПРОФИЛ - И ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 451 836.00
  • Обособена позиция 5: Машина за изработване на обли въздуховоди от лентов листов материал - 1 бр.
    Изпълнител: ПРОФИЛ - И ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 136 920.00
  • Обособена позиция 6: Автоматична камера за дробометна обработка на листов материал и профил с филтрираща система - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 465.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN