Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0074-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + община Златарица
Бенефициент 000133778 община Златарица
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 06.04.2021
Дата на стартиране 05.04.2021
Дата на приключване 01.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Златарица

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: Патронажна грижа: С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. Услугата се планира да стартира непосредствено след приключване на компонент 4 на патронажна грижа, в която община Златарица е партньор в изпълнението, за да не се допусне прекъсване. В предходният месец ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. Община Златарица е със затихващи функции, липсват транспортни връзки до общинските центрове, липсват лични лекари и медицински специалисти по селата, което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ. По настоящият проект, освен социално здравни услуги, ще се предоставя и психологическа помощ на потребителите.Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. Предоставените здравни услуги ще предотвратят риска от инвалидизиране и постъпване на потребителите в старчески домове или услуги от резидентен тип. След сключване на договор по проекта, ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно- социални услуги сред потребителите. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Медицинска сестра - 40 часа месечно, организатор спомагателни дейности - до 80 часа месечно /за двете направелния по проекта/ бр., Психолог - 5 часа месечно, Социални асистенети - 3 щатни бройки, които в зависимост от потребителите ще бъдат разпределени за по устойчива грижа в населените места в общината на непълен работен ден. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от целевата група, за да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Мониторинга и контрола по изпълнение на дейността по предоставянето на услугите ще се осъществява от организатор спомагателни дейности. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Прогнозният брой потребители са 18 лица от целевите групи. Предоставянето на комплекса от интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява без събиране на такси. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 25 875.69
  • Дейност: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: С тази дейност се цели превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности. На територията на община Златарица функционират следните социални услуги: ДСХ и ЦНСТ. Изпълнението на дейността ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на персонал за представяне на услугите. Персоналът на ДСХ "Донка Паприкова" гр. Златарица, се състои от 13 щатни бройки и 14 физически наети лица от тях - 5 бр. санитари, 2 бр. огняр по 4 ч., 1 бр. домакин - касиер, 1 бр. социален работник, 1 бр. тр. терапевт, 2 бр. медицинска сестра, 1 бр. директор и 1 бр. счетоводител на непълен работен ден. Капацитета на услугата е 26 места. В ЦНСТ "Вяра, Надежда и Любов"гр. Златарица, персоналът се състои от 12 щатни бройки и 13 физически лица, заемащи длъжност както следва: 1 бр. директор, 1 бр. социален работник, 9 бр. детегледач, 1 бр. мед сестра, 1 бр. домакин, 1 бр. счетоводител. Капацитета на услугата е 15 места.Социалната услуга е от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната за пълноценно израстване и развитие на младежи, отговаряща на ежедневните им потребности, както и на потребностите от организация на свободното време. Доставчик и на двете услуги е общината. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 73 395.99

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 59.00 , Достигната стойност: 57.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 36.00 , Достигната стойност: 36.00
Индикатор 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 59.00 , Достигната стойност: 57.00
Индикатор 4 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 36.00 , Достигната стойност: 36.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 138 980.35 BGN
БФП 138 980.35 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 138 980.35 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN