Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.004-0064-C01
Наименование на проекта Повишаване на ресурсната ефективност на ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 с въвеждане на пилотнa процесна иновация за ефективно използване на ресурсите.
Бенефициент 114125303 ИВАН ТОДОРОВ 98 ЕТ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 27.11.2018
Дата на стартиране 27.11.2018
Дата на приключване 08.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Дружество ЕТ „ИВАН ТОДОРОВ 98” е създадено през 1998 година. Основната направление, в което се развива е рекламна и издателска дейност, дизайн и изработка на рекламни и печатни материали. Част от продукцията, която се произвежда към настоящия момент са светлинни надписи, включени в изработваната външна реклама от страна на компанията.
Дружеството винаги е било предприятие с висока конкурентоспособност и за да продължава да бъде такова ръководството му идентифицира необходимостта от разширяване на капацитета, повишаване на ресурсната ефективност в производството на светлинни надписи чрез намаляване на влаганите суровини и предотвратяване на образуване на отпадък. Именно поради това компанията насочи услията към прилагане на нови технологични решения/процеси в изработване на светлинни надписи. Разработената концепция на дружеството е иновативна и пилотна за българския пазар. Иновативния процес е свързан с прилагане на нови съвременни технологи и нови практики при отделните производствени операции, които все още българските фирми не използват.
Внедряването на новото технологично решение е предпоставка за успешната пазарна реализация на крайното изделие, гарантирайки по-добри качествени параметри и за реализация на екосъобразен производствен процес, водещ до постигане на намаляване разходването на суровини и по-ефективното управление на отпадъците, намаляване на вредните емисии и опазване на околната среда като цяло.
За успешното внедряване на иновативния процес е необходимо закупуване на нова високотехнологично оборудване. В тази връзка е предвидена дейност за придобиване на УВ принтер 1 бр. и Дигитален кътер 1 бр., с които да се реализира на практика новия метод за изработка на светлинни надписи.В проекта са предвидени и дейности, целящи мултиплициране на резултатите чрез представяне на широка аудитория от дружества, произвеждащи подобен вид продукт, пилотното за България технологично решение, което е изцяло приложимо за внедряване и от тяхна страна.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Придобиване на УВ принтер и Дигитален кътер, свързани с внедряване на технологични решения и методи за оптимизиране на производствените процеси и намаляване на използваните суровини и за предотвратяване образуването на отпадъци при изработката на светлинни надписи: Дейността е обвързана с внедряването на ново иновативно технологично решение- метод за изработка на светлинни надписи с обемни светещи букви. Иновативният процес, предмет на настоящото проектно предложение се явява пилотен за България и се базира на въвеждане на съвременни високотехнологични решения за отделните етапи на производствения процес на светещи надписи, който не е прилаган към настощия момент в България и чрез който се постига едновременно намаляване на суровини и по-ефективно управление на отпадъците, а именно тяхното предотвратяване. Дейността изцяло съответства на дейности от т. 1.2 и т. 4.6 от раздел IV на одита за ресурсна ефективност. Предвижда се да се закупят два актива, които да се съчетаят в производствения процес. Новите активи, които ще се използват в производствения процес на светлинни надписи, са УВ принтер– 1 бр. и Високотехнологичен дигитален кътер- 1 бр. Те ще участват в процеса на изработка на обемните светещи символи/букви, които се съчетават за производството на светлинни надписи. На новия високотехнологичен кътер ще се изрязват формите (символите/буквите), които ще оформят надписа и ще се използват за изработка на контрукция за закрепване.Чрез неговата употреба ще се постигне намаляване на суровините, както следва: - Поради наличието на разнообразни по вид и точност инструменти ще може да се получи максимално оползотворяване на акрилните плосости при процеса разкрой,т.е. намаляване на суровината и до намаляване на отпадъка, образуван от акрилните плочи от вложените суровини. - При по-прицизния процес на изработка на носеща конструкция от метални и/или алуминиеви профили за буквите ще доведе до намаляване на този вид суровини- намаляване на металните профили с 40%, на алуминиевите профили със 70 %. Ще се редуцира и използваните суровини боя – със 70%, заваръчна тел със 60%, Крепежни елементи (болтове, дюбели, самонарезни винтове)- с 20%. - Ще се намали използването на лепилото за акрил с 50% за залепване на гърба на буквата, поради по-прецизния процес на разкрой на акрилните плоскости. - при новата технология на гърба на формите посредством кътера се издълбава (фрезова) канал. В този канал в последствие се поставя светещата система на надписа, а именно миниатюрни лед осветителни елементи(модули). С оглед новия метод се постига намаление на броя на светодиодните модули влагани в изделието с над 40%. Процесът на брандиране на самия надпис(лого) ще се постига чрез печат на целият елемент(буква) на УВ принтера. Той е предназнаен за печат директно върху акрилната плоскост. Предвид това ще се редуцира до 0% използването досега на PVC самозалепващо фолио и лепило за залепване на фолиото. Чрез тази проектна дейност ще се осъществява и по-ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията. Следствие на това ще се постигне предотвратяване чрез намаляване на следните отпадъци: -Стърготини, стружки, изрезки от цветни/черни метали са генериран отпадък от производствения процес при използването на цветни/черни метали ламарина и профили. С внедряване на новия кътър ще се намали използването на алуминиеви профили и ламарина и образувания отпадък от производствения процес. -Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества са обрзивани следствие на използването на боя и разредител коресилин. Те се образуват при процесите измиване, обезмасляване и почистване. Състоят се от опаковките на суровините обезмаслител, боя и грунд, които в състава си имат ОХВ. С намаляването на количеството материали за боядисване и намаляване на количеството коресилин ще се намалят и отпадъците от опаковки на използваните суровина и спомагателен материал. -Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси са генериран отпадък от производствения процес при разкроя на акрилните плоскости. При новия процес на разкрой и използване на новия кътер ще се постигне оптимално използване на акрилната плоскост и ще намали се намали генерирания отпадук от влаганата в производството суровина., Договорена стойност: 664 699.00 , Отчетена стойност: 664 699.00
  • Дейност: Дейност 2:Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Дейността по изготвяне на одит за ресурсна ефективност в ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 е извършена преди подаване на проектното предложение от компетентни лица. Целта на одита е описание на употреба на суровини и спомагателни материали преди и след изпълнението на проекта, установяване на намаляване на употреба на ОХВ, информация относно принос на внедряваните технологични решения / методи съгласно йерархията на управлението на отпадъците, информация за намаляване на количеството емисии в атмосферата. Изготвянето на одита на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на иновационния капацитет и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез внедряване на пилотни за България технологични процеси при изработка на светещи надписи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции, водещи до опазване на околната среда и намаляване на вредно въздействие от отделени емисии - Осъществяване на стратегия за ефективното управление в областта на суровините; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. , Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Дейност 3:Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: С оглед спазване на изискаванията на настоящата процедура дружеството в рамките на одита за ресурсна ефективност кандидатът залага базови и целеви стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството. Съгласно изискванията на одита за ресурсна ефективност базовите данни за този показател, както и контролните данни, отчетени след въвеждане в експлоатация на активите по проекта, следва да са въз основа на извършени измервания от акредитирани лаборатории. Тъй като ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 не разполага със собствена лаборатория, услугата се възложи на външен изпълнител. Към настоящия момент наетата лаборатория извърши такива измервания в рамките на периода на изготвяне на одита за ресурсна ефективност. Измерването на базовите показатели за емисии е извършено в периода след обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение. За да удостовери, че измерванията са извършени от акредитирана лаборатория (външна за кандидата) кандидатът прилага към т. VI от Одита за ресурсна ефективност (Приложение Е) сканирано копие на сертификата за акредитация на лабораторията съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Сканирано копие от протоколите от лабораторията също са приложени надлежно към одита за ресурсна ефективност. Информацията от тях е включена в т. 3.3. Информация за емисиите след изпълнение на проекта от Раздел IV Използване на ресурси. Дружеството ще спазва стрикто всички последващите си задължения съгласно Условията за кандидатстване. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4:Организиране и провеждане на събитие за мултиплициране на резултатите от проекта- 1 бр.: Тази дейност обхваща организиране на работна среща, на която ще бъдат покани фирми, които развиват своята дейност в сферата на производство на външна реклама, включително и светлинни надписи. Целта за осъществяване на такъв вид мероприятия е да се представи пред широка аудитория резултатите от реализация на дейностите проекта, обвързани с внедряване на технологични решения и методи за оптимизиране на производствените процеси и намаляване на използваните суровини и за предотвратяване образуването на отпадъци в съществуващо производство. Тъй като тези решения се явяват пилотни за България и към момента не се прилагат от нито една от компаниите в сектора, събитието ще бъде изключително полезно и ще допренесе за представяне на множеството ползи от използване на новите иновативни производствени процеси. На проведената работна среща ще бъдат подробно презентирани новостите, ефекта от тяхното прилагане, технологичните и икономически предимства, които те ще донесат при реалното им внедряване във всяко едно подобно производствено дружество. Благодарение на реализиране на този вид дейност компанията ще има възможност да покаже и докаже превъзходтсвото на иновативните методи при изработката на този вид продукт пред досегашните използвани технологии, с което ще се постигне значителен мултиплициращ ефект., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност5:Публикации в дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта- 3 бр: Кандидатът ще изпълни дейността като отрази в 3 дигитални медии резултатите от проекта. Изборът медиите да бъдат дигитални, а не традиционни се дължи на развитието на този вид печат и по-голямата аудитория, която предпочита използването на Интернет изданията пред хартиените. Чрез публикациите ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 цели да разпространи иновативната и пилотна идея, имплемитирана в проекта като внедряване на нов метод за изработка на светлинни надписи. Предвид множеството си предимства, успехът за популяризация и въвеждането му в подобни секторини предприятия е категоричен. Тъй като към настоящия момент кандидатът също използва познатите на българския пазар технологии, прави иновативния технологичен процес приложим за всички останали комании, което гарантира практическата възможност за мултиплициране на резултатите от реализацията на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МИРАЖ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 465 289.30 , Отчетена стойност**: 664 699.00
  • Изпълнител: П И Н КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 500.00 , Отчетена стойност**: 15 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.85 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.64 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Реализирани пилотни и демонстрационни инициативи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Подкрепени проекти свързани с управление на отпадъците в промишлеността, Мерна единица: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 68.73 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Срок на откупуване, Мерна единица: години, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.74 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 66.32 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 236 970.66 BGN
БФП 165 879.46 BGN
Собствено финансиране 71 091.20 BGN
Общо реално изплатени суми 475 789.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на устойчивост 309 909.84 132 818.50 442 728.34 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на УВ Принтер- 1 бр. и Дигитален кътер- 1 бр., Прогнозна стойност: 664 699.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА: Обособена позиция 1: УВ принтер- 1 бр
    Изпълнител: МИРАЖ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 465 289.30
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА : Обособена позиция 2: Дигитален Кътер- 1 бр.
    Изпълнител: МИРАЖ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 465 289.30
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност- 1 бр., Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност- 1 бр.
    Изпълнител: П И Н КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN