Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1129-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет в „СТАР НЕЙЛЗ - БЪЛГАРИЯ“ ООД
Бенефициент 825197093 СТАР НЕЙЛЗ - БЪЛГАРИЯ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.02.2016
Дата на стартиране 09.02.2016
Дата на приключване 29.12.2016
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
„СТАР НЕЙЛЗ-БЪЛГАРИЯ“ ООД е основана през 1993 година като търговска структура. Първоначално дейността на компанията е свързана с търговията на продукти за маникюр и педикюр. През 2000 година компанията стартира собствено производство, което е познато на пазара под марката SNB, като днес асортиментът от марката наброява повече от 150 артикула и продължава да расте. През 2014 година компанията изгради собствена фабрика в Пловдив с над 1200 кв. м. сграден фонд, която отговаря на капацитет и на профила на фирмата. Характерно за компанията е, че не се стреми към масовите пазари, произвежда и търгува с натурални професионални козметични продукти за крака и за ръце, като на практика преки клиенти на компанията са професионалисти, работещи в козметични салони. Индивидуалните клиенти са хората, които вече са ползвали наши продукти в козметичните салони и ги купуват оттам за домашна употреба. 
Планираните дейности по проекта целият разширяване на дейността на съществуващата фабрика и са в контекста на непрекъснато растящия интерес към нашите продукти от страна на потребителите. Характерно за нашите продукти е, че се произвеждат както в „стандартни“ като обем опаковки, така и в малки разфасовки-15, 30 и 60 милилитра. Тези малки опаковки създават усещането за уникалност, а често това действително е така. Освен това са изключително удобни за употреба, подпомагат процесите по внедряване на нови продукти, тъй като могат да се ползват и като мостри. Именно за този сегмент е предназначено планираното за закупуване оборудване.
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Индустриален принтер и хомогенизатор с обем 10 литра.
Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Хомогенизатор 10л. – 1 брой и Индустриален принтер – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1. Хомогенизатор 10 л.–1 брой 2. Индустриален принтер–1 брой Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 10 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 10-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Инвестиционните намерения на компанията и планираните дейности са взаимосвързани и всяка една от предвидените за закупуване и инсталиране машини, има непосредствено значение за работата на другата, като тяхното въвеждане в експлоатация ще подпомогне плановете на компанията за повишаване на производствения капацитет и развитие на експортния потенциал на дружеството. Проектът и планираните дейности се отнасят до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Кодът на икономическа дейност на предприятието е 20.42 Производство на парфюми и тоалетни продукти.Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа инвестиции в идентифицираните тематични области и за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области (производство на козметика), в които България има традиции, като фирмата е създала свои специалисти, перманентно разработва иновативни продукти и успешно се конкурира на международния пазар. Пълно е съвпадението и с постигането на двете оперативни цели на ИСИС. Компанията целенасочено използва ИКТ във всичките си дейности–от 1999 година е инсталиранa софтуерна система за управление с различни модули, а понастоящем използва пълнофункционална ERP система с модул CRM и връзка със сайта, и интернет магазина на фирмата. Практиката показва, че фирми, които инвестират в ново оборудване и развиват собствена ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на всички показатели. Планираното за закупуване оборудване е резултат от съчетание между дигитални технологии, ИКТ и специално оборудване. В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматично оборудване с високата степен на адаптивност, като и софтуерното управление на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС и допринася за реализацията на цитираната стратегия. , Договорена стойност: 328 400.00 , Отчетена стойност: 328 400.00
  • Дейност: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Хомогенизатор 10л. – 1 брой и Индустриален принтер – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1. Хомогенизатор 10л. – 1 брой; 2. Индустриален принтер – 1 брой Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 10 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 10-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта. Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-дигитални, автоматизирани и програмируеми, с електронно управление. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите. Със закупуването на новите ДМА ще оптимизираме процесите по хомогенизиране и етикетиране, ще избегнем използването на подизпълнители, като това осезаемо ще рефлектира в намаляване на бракуваните суровини и продукция. Планираното за закупуване оборудване представлява инвестиция, фокусирана в подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието. Със закупуването на новите ДМА ще оптимизираме процесите по хомогенизиране и етикетиране, ще избегнем използването на подизпълнители, като това осезаемо ще рефлектира в намаляване на бракуваните суровини и продукция. След инсталацията на новото оборудване, при повишен производствен капацитет и реализирани продажби ще постигнем следното: 1. Чрез използването на новия хомогенизатор ще намалим количеството изразходвана вода в предприятието от 470 м3 до 434 м3 на годишна база. 2. При използването на индустриалния дигитален принтер ще използваме опаковки, които са изработени от рециклирана пластмаса с малък грамаж. На годишна база очакванията са за спестяване на около 450 килограма пластмасови опаковки. Допълнително от бракувани етикети се очаква редуцуране на пластмасовите отпадъци с още 7.56 кг. Годишно. Консумативите за принтера, които са водно базирани мастила също представляват използването на технологии, щадящи околната среда., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПИ ЕС КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 229 880.00 , Отчетена стойност**: 229 880.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Мерна единица: м3/год., Базова стойност: 470.00 , Целева стойност: 434.00 , Достигната стойност: 36.00
Индикатор 2 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.07 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50 372.48 , Достигната стойност: 50 373.25
Индикатор 4 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 185.08 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 21.42 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 9 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.02 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 328 400.00 BGN
БФП 229 880.00 BGN
Собствено финансиране 98 520.00 BGN
Общо реално изплатени суми 229 880.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Хомогенизатор 10л. – 1 брой. Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Индустриален принтер - 1 брой., Прогнозна стойност: 328 400.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Хомогенизатор 10л. – 1 брой.
    Изпълнител: ПИ ЕС КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 229 880.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Индустриален принтер - 1 брой.
    Изпълнител: ПИ ЕС КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 229 880.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN