Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0075-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на ЕТ „ИВАН ТОДОРОВ 98” чрез въвеждане на Система за управление на качеството и сертифицирането й съгласно стандарт - БДС EN ISO 9001 и чрез разработване и въвеждане на софтуер за управление на процесите- ERP система
Бенефициент 114125303 ИВАН ТОДОРОВ 98 ЕТ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 09.03.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
ЕТ „ИВАН ТОДОРОВ 98” е създадено през 1998 г. Основната направление, в което се развива е рекламна и издателска дейност, дизайн и изработка на рекламни и печатни материали. Компанията се е утвърдила с качеството на своите услуги, както и с изключително кратките срокове на производство и се стреми да извоюва позиции като водеща фирма в сферата издателската дейност. 
Основните проблеми, ограничения и предизвикателства пред развитието на компанията са свързани с необходимостта от постоянно поддържане на високо качество на продукцията и ефективното управление на работните процеси.
За успешното им преодоляване представеният проект включва следните допустими дейности по настоящата процедура за подбор на проекти:
1.Разработване и въвеждане на международна система за управление на качеството в съответствие със стандарт ISO 9001 и сертифициране й.
2.Разработване и въвеждане на специализиран софтуер за управление на процесите в предприятието-  ERP система.
3. Доставка на оборудване, допринасящо за въвеждане на стандарт ISO 9001     
Предприятието планира чрез две взаимно допълващи се дейности – внедряване на система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2008 и ERP- система да бъдат постигнати следните резултати:
-	Подобряване на планирането и цялостното управление на дейността на компанията; оптимизиране на всички работни процеси в предприятието;
-	Своевременно откриване на възникнали проблеми и въвеждане на средства и методи за избягване на повторни грешки;
-	Намаляване на разходите чрез елиминиране на неефективните бизнес процеси;
-	Значително намаление на времето за администриране на материалното стопанство;
-	Увеличение броя на новите клиенти на фирмата с 20 % спрямо настоящия им брой;
-	Увеличение на приходите от продажби на предлаганите изделия като пряк резултат от привличането на нови клиенти; 
-	Запазване доверието на основните клиенти, привличане на нови клиенти;
-	Запазване и разширяване на пазарните позиции в национален и международен мащаб
Дейности
  • Дейност: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на ISO 9001: Като модерна организация, осъществяваща своята специфична икономическа дейност в условията на конкурентна борба с висок интензитет и динамични, непредвидими и непрекъснато нарастващи изисквания на външната среда, ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 трябва да предприема навременни и адекватни стратегически действия в отговор на тези условия, за да може да осигури своята устойчивост, развитие и защита на пазарните си позиции. Към настоящия момент в фирмата няма изградена система за управление на качеството по ISO 9001. Ръководството на организацията осъзнава необходимостта от приложение на подход, ориентиран към клиента и неговите индивидуални нужди, за да си осигури неговата лоялност и да изгради стабилни дългосрочни договорни взаимоотношения. Основните ограничения (проблеми) пред развитието на дружеството, въз основа на които са идентифицирани нуждите и е предвидена настоящата дейност по проект са следните: 1. Проблем - Затруднено идентифициране, проследимост и контрол на документооборота- Необходимост от разписване и прилагане на ефективна процедура за въвеждане, проследяване, извеждане и архивиране на всеки издаден документ, което ще доведе до намаляване на документооборота и улеснено управление на записите, свързани с дейностите в организацията. 2. Проблем - Незадоволителна ефективност на работните процеси, висока себестойност на предлаганите продуктите/ услуги и невъзможност да се постигне пълна удовлетвореност у клиентите 3.Проблем - Невъзможност за оптимизиране организацията на дейноста по начин, който да позволи подобряване на качеството на предоставяните продукти/услуги и преструктуриране и подобряване на пазарните позиции;Необходимост от изграждане и въвеждане на система за управление на качеството, която ще гарантира подобрена ефективност на работните процеси и качество на всеки извършван в дружеството процес и дейност и ще подобри организацията на цялостната дейност на компанията и сертифициране на въведената система, в следствие, на което ще се подобрят пазарните позиции на ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98. Разработване, внедряване, провеждане на вътрешен одит и сертифициране на СУК по стандарт ISO 9001. Дейността ще премине през следните етапи: Диагностика на системата за управление на качеството • провеждане на предварителна среща (предварителен одит) с Ръководството на фирмата; • извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на осигуряване на качеството, и по-специално удовлетворяване на изискванията на клиента; • провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на ISO 9001; • определяне на Представител на ръководството и на специалисти от фирмата, които ще бъдат ангажирани с разработването, документирането, внедряването и по-нататъшното поддържане на системата за управление на качеството; • анализ на документите и дейностите, определяне на процесите, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, ресурси и обучение, произтичащи от изискванията на ISO 9001. Разработване и внедряване на системата за управление на качеството • Определяне на Политика и Цели по качеството; • Разработване на проекти на необходимите документи на системата за управление на качеството /Наръчник, Процедури, Инструкции, Оперативни документи и др./; • Съвместен преглед и редакция на проектите с представители на фирмата и консултантския екип, съгласуване и утвърждаване от ръководството на фирмата; • Провеждане на обучение на подбрани служители на фирмата за придобиване на квалификация “Вътрешен одитор” и “Мениджър по качеството”; • Организиране и пробно внедряване на документите на системата за управление на качеството; • Провеждане на вътрешен одит на внедрените документи на системата за управление на качеството; • Назначаване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия по отстраняване на несъответствия, установени при вътрешните одити; • Сертифициране и придобиване на сертификат. , Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 700.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система: Част от стратегията за развитие на дружеството е свързана с непрекъснато подобрение на производствения процес, разнообразяване на продуктовия асортимент, привличане на нови клиенти и навлизане на нови пазари. Тази стратегия може да бъде осъществена чрез непрекъснати инвестиции в нови машини и оборудване, обучение на персонала, инвестиции в софтуер, който да улесни и подпомага цялостния процес на управление и дейността на организацията ни. Внедряването и използването на ERP системата в предприятието ще подпомогне осъществяването на тази стратегия, тъй като ще се постигне интегриране на основните процеси, възможност за множество анализи и справки, автоматизиране на част от работния процес и подпомага дейността ни във всички аспекти от производството до финансовата политика. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на следната ERP система, чиито основни модули ще бъдат: Управление на проекти- дефинира и управлява основни параметри като клиент, обект и вид на поръчката, количества, отчетни периоди, срокове, етапи, приоритети,изпълните(и), вложени материали и др; осигурява се интеграция и връзка към другите модули, реално време отразяване на необходимите, доставени и вложени количества в материалите, времената и себестойностите; разпределение на количествено дефинираните поръчки/проекти към съответни производствени вериги; връзка към работните графици на служителите. Управление на отношенията с клиенти- Данните, които се показват са в реално време и се получават от всички, свързани с клиентите модули; достъп до пълната история на взаимоотношенията с контрагента ; всички потенциални продажби, проекти или възможности да бъдат свързани с клиента или проспекта и да се проследи целият им цикъл на изпълнение; неограничен брой дейности като телефонни обаждания, срещи, изпратени оферти и поръчки и т.н. Управление на финанси – следене напаричните потоци и наличности в компанията; детайлни справки за всяко отделно движение на пари от и към компанията, вземания, задължения; управлява цялото движение на финансови документи, създадени от служителите - проформи, разписки, фактури и др.,както и движението по банковите сметки на фирмата, данъци, изплатени аванси и др.; оценка на рентабилността. Управление на материалите- управлява пълната номенклатура от материали и спецификации на крайни изделия, както и отразяването на реалното потребление на материали в складовата наличност; подробни справки за материалите, участието им в различни готови изделия, разчети по различни разходни норми; заприхождавания, изписвания, резервации, трансфери; поддържа съответния документооборот, свързан с движението на материали, (складови разписки, планови задания и др.) Управление на отпадъците- необходими данни, свързани с обработката на отпадни продукти, например от гледна точка на логистиката, от правна гледна точка, физико-химични характеристики и т.н.; въвеждани каталози на отпадъците и кодове на отпадъците; въвеждат се количествата на отпадъците и се задейства по-нататъшното обработване на отпадъка; създавани, разпечатвани и управлявани различни типове документи за обработка на отпадъчни продукти; създадени множество отчети, свързани с управлението на отпадъците. Склад и логистика- свързване и координация на всички дейности по управление на материалните, финансовите и информационните потоци в компанията;обединява управлението на различни логистични дейности като: обслужване на клиенти; обработка на поръчки ;управление на запасите; управление на заявки; снабдяване; складиране; адресиране на складови пространства; управление на върнати стоки, брак и др. , Договорена стойност: 232 000.00 , Отчетена стойност: 232 000.00
  • Дейност: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново оборудване необходимо за въвеждане на ISO 9001- Широкоформатен цветен принтер- 1 бр. и Спектрофотометър- 1 бр.: Възприемането на Система за управление на качеството е стратегическо решение на ръководството на дружеството, чиято разработка и изпълнение да създаде нова организационна реалност чрез решителна намеса в управление на целите на компанията, съзнателно подобряване на качеството и генериране на нови концепции за ефективността. Чрез системата ще се постигне повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси, като същевременно се цели оптимално икономично използване на ресурсите, повишено качество и ориентация към непрекъснато осъвършенстване, която позволява да се търсят варианти за подобрение на вече постигнати цели. Ръководството на компанията идентифицира и необходимостта от закупуване на оборудване за осигуряване на постигане съответствие със СУК За да приведе процеса на предоставяне на издателски услуги и изработване на основните изделия като магазинни вестници, книги, каталози, фотокниги, брошури, е необходимо придобиването на съвременно високотехнологично оборудване, чрез което да се осигури реално подобряване на качеството. По проекта се предвижда закупуване на принтер от последно поколение. Към момента дружеството не разполага с такъв вид оборудване. Активът е от последно поколение и се отличава със своята точност на полагане на цветовете, а начинът на полагане им придава по-голяма издръжливост и здравина. В момента дейността се възлага на външни подизпълнители, които не работят с необходимата скорост и качество, която да задоволи търсенето на услугите на компанията и води до неефективност на работния процес. Със закупуването на принтера ще се увеличи капацитета на производство на печат на 20%. Новата машина ще подобри качеството и скоростта на предлаганите услуги. Ще даде възможност за увеличаване рентабилността при отпечатването на книги и други печатни изделия. Принтерът се характеризира с бърза обработка и отлична прогнозируемост при интеграция в цялостни PDF работни процеси; повишена сигурност благодарение на вграден контролер, сигурна свързаност в облака, вградена функция за автентикация на потребителя и опционен сваляем твърд диск; оптимално време за безотказна работа и ниво на качеството благодарение на автоматичното коригиране на неизправностите на дюзите без прекъсване на работния процес;новоразработен път на печатните носители без контакт с отпечатаната повърхност; изключителни резултати при сканиране на отбелязани с маркер зони; сензорен интерфейс, управляван с жестове като при таблет, достъпен и чрез мобилни и облачно свързани устройства. За подобряване на качеството на предлаганите към настоящия момент услуги е необходимо и закупуване на Спектрофотометър.Той е от изключителан важност за работните процеси на криейтив и предпечатния отдел, които зависят от акуратния цвят в работния поток. Чрез него ефектнивно ще се управлява и измерва цвета. Активът позволява да се измерва и сканира цвета спектрално, да се постигне прецизен цвят на всички дисплеи, да се използва за линеаризиране на принтерите, като лесно се добавят и допълнителни функционалности чрез модулите за други устройства. Благодарение на оборудване дружеството безпроблемно ще може да: -Създава профили при всякакви светлинни условия за оптимална визуализация на цветово критичните задания. -Избор на неограничени комбинации на параметрите гама, цветна температура на бялата точка и яркост, включително: избрана стойност на гама; избрана стойност на цветната температура на бялата точка в широк диапазон; бялата точка може да симулира белотата на хартия; измерена стойност на яркостта; - Проверка на дисплея за съответствие с еталонните параметри; - Оптимизиране на сивия баланс за по-неутрални и по-добри градации на сивото - Създаване на протокол за прецизността на профилирането - Настройка на предупреждение за необходимост от ново калибриране/профилиране с цел поддържане на точни цветове в целия срок на използване на монитора; -Използване на автоматичната калибрация за най-професионалните монитори за графична работа , Договорена стойност: 100 000.00 , Отчетена стойност: 100 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: САВАНТО АД, Договорена стойност по проекта*: 70 000.00 , Отчетена стойност**: 100 000.00
  • Изпълнител: Т К М-2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 860.00 , Отчетена стойност**: 9 800.00
  • Изпълнител: ТЕРА БАЙТ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 162 400.00 , Отчетена стойност**: 232 000.00
  • Изпълнител: ОТС ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 430.00 , Отчетена стойност**: 4 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 53 225.48 , Достигната стойност: 53 180.28
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 347 000.00 BGN
БФП 242 900.00 BGN
Собствено финансиране 104 100.00 BGN
Общо реално изплатени суми 242 690.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Широкоформатен цветен принтер- 1 бр. и Спектрофотометър- 1 бр., Прогнозна стойност: 100 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Широкоформатен цветен принтер- 1 бр.
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 70 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2:Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Спектрофотометър- 1 бр.
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 70 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване на система за управление на бизнес процесите- ERP система, Прогнозна стойност: 232 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на система за управление на бизнес процесите- ERP система
    Изпълнител: ТЕРА БАЙТ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 162 400.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: услуги по въвеждане на ISO 9001, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: услуги по въвеждане на ISO 9001
    Изпълнител: Т К М-2000 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 860.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: услуги по сертифициране на ISO 9001, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: услуги по сертифициране на ISO 9001
    Изпълнител: ОТС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 430.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN