Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е предвидена с цел :
Качествено изпълнение на дейностите по проекта, текущ контрол и постигане на заложените цели и резултати от него.
Дейността ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и ще включва действия по:
-вътрешен мониторинг и контрол;
-стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на възлагане на поръчки- ПМС 118/20.05.2015 г.;
-надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта;
-законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ;
-качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство;
-коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите;
-качествено архивиране и сигурност в съхраняването на документацията по проекта;
-законосъобразност и целесъобразност при разходването на средствата от безвъзмездната финансова помощ;
- спазване мерките за информираност и публичност;
-отчитане напредъка за изпълнение на проекта и индикаторите;
-организиране и координиране на отделните мерки и дейности;
-комуникация с Управляващия орган на оперативната програма.;
-изпълнение, управление и отчитане на проекта;
-осигуряване на проследяемост, прозрачност и надеждно съхранение на проектната документация;
-предприемане на корективни мерки при необходимост.
Управленският екип се състои от ръководител и счетоводител. С ръководителя на проекта ще се сключи граждански договор, а счетоводителят на проекта ще бъде външен доставчик. Регулярно ще се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачи и отчитане на напредъка по проекта, ще се изготвят доклади за извършената работа и отчетни таймшийтове за отработеното време. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето, представляващо кандидата. Счетоводството на проекта ще се предостави на счетоводител - фирма, външен доставчик на услуги. При избора на външен доставчик за счетоводно обслужване ще се спазва ПМС 118. Счетоводителят ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта, ще съгласува дейността си с ръководителя на проекта и ще го подпомага. Ръководителят и счетоводителят на проекта ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група, да се включат в проектната инициатива.
Екипът по организация и управление на проекта ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118. Дейността е предвидена да се осъществява в рамките на 14 месеца, през целия период на изпълнение на проекта. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизирането на проектните ресурси и извършването на разходите по проекта в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление.
|
5 420.00
|
5 420.00
|
Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел изпълнение на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти с европейско финансиране.
Целта е да се информират целевите групи и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на,ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г.
Дейността е комплекс от мерки, представляващи различни начини за информираност на целевите групи, граждани, общността, общински и държавни структури, частния бизнес и заинтересованите страни.
В хода на изпълнение на проектните дейности са предвидени:
Организиране и провеждане на два броя информационни срещи. Първата среща ще се организира след стартирането на проекта, за да се оповестят целите на проекта и предвидените дейности за постигането им. Целта на първата информационна среща е да запознаят присъстващите, в частност потенциалните представители на целевите групи, за включване в проектната инициатива, със задачите и целите на проекта, сроковете за тяхното изпълнение, целевите групи, дейностите по проекта, източника на финансиране и бюджета на проекта, информация за ОПРЧР, ЕСФ и ЕС. Бенефициентът очаква след проведената първа информационна среща да мотивира и активизира потенциалните представители на целевата група да се включат в заетост чрез проектната инициатива.
Втората информационна среща ще бъде организирана и проведена при приключване на проекта, за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на втората информационна среща е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори.
Предвидена е изработка и доставка на 1 бр.информационна табела, която ще бъде поставена на сградата на бенефициента.
Предвидена е изработка и доставка на 1 бр.информационен банер, който ще бъде поставен на мястото, където ще се проведат информационните срещи.
Ще бъдат изработени, доставени и разпространени 200 бр. информационни дипляни.
На закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени информационни стикери.
Всички документи, свързани с изпълнението на проекта и материалите за визуализация и публичност, ще съдържат в себе си емблемата на европейския съюз, наименование на финансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответните графични стандарти, указани в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Чрез тези мерки ще се постигне визуализация и разпространяване на информация за целевите групи, източника на финансиране, стойността на безвъзмездната финансова помощ , резултатите от проекта и финансиращата програма, ЕСФ и ЕС.
Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с популяризирането на проекта, мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати.
Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати.
Публичността на проекта и резултатите от изпълнението ще покаже една добра практика, пример за други предприятия в областта на трудовата заетост и интегриране на хора, попаднали в риск на пазара на труда, което ще бъде стимул за други работодатели да инвестират в развитието на човешките ресурси.
С изпълнението на дейността ще се постигне информираност на всички участници в проекта и всички заинтересовани страни за извършваните дейности и прозрачност относно постигнатите резултати чрез предоставяне на пълна информация с изпълнените мерки за информираност, визуализация и публичност. |
1 080.00
|
1 080.00
|
Наемане на безработни и/или неактивни лица и предоставяне на заетост
: С настоящата дейност се предвижда осигуряването на 12 месечна заетост за 4 лица, представители на целевата група. Дейността ще стартира през 3 проектен месец, за да може през първите два месеца от изпълнението на проекта бенефициентът да информира и мотивира и да осъществи подбор на представители на целевата група.
Ще бъдат подбрани и наети 4 лица, безработни и/или неактивни участници, попадащи в следните специфични категории на пазара на труда, описани в т.3.1.7 от Насоките за кандидатстване:
-Безработни лица на възраст над 54 г.;
-Безработни младежи до 29 г. възраст;
-Безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3);
-Продължително безработни и неактивни лица;
"Метеор 1981" ЕООД е фирма с дългогодишна стопанска дейност в сферата на довършителните строителни дейности и търговията на дребно със строителни материали. Фирмата има търговски обект за строителни материали и сформирана бригада за извършване на довършителни строителни работи на строителни обекти на частни лица и организации. Фирмата се е специализирала по поставяне на фасадни облицовки с индивидуален дизайн, топло и влаго изолации, шпакловане, измазване и боядисване. Чрез процедурата "Ново работно място 2015" бенефициентът има възможност да предложи подходящи работни места с добри условия на труд за различни категории хора на пазара на труда.
Новите работни места ще бъдат разкрити за осъществяване на трудова дейност на безработните и неактивни лица в сферата на довършителните строителни работи. С настъпване на икономическата криза, секторът на строителството е един от най-засегнатите. Инвестициите в бранша са сведени до минимум, а това от своя страна води до освобождаване на квалифицирана работна ръка. Хората, останали без работа, трудно намират постоянна и устойчива реализация в строителния бранш.
Бенефициенът има заети пазарни позиции и ще предостави работа на желаещи да се включат в проекта, безработни и неактивни лица, като ще им осигури добри условия на труд и заплащане.
Ще бъдат разкрити 4 работни места (за четири длъжности), на които ще бъдат наети 4 нови работници, представители на целевата група, безработни и/или неактивни лица
Ще се предоставят нови работни места за следните длъжности:
-Работник изолация-1 лице;
-Зидаро-мазач-1 лице;
-Резач камъни-1 лице;
-Работник- строителство на сгради-1 лице.
Работникът изолация ще осъществява дейности по поставяне на различни видове топло и влаго изолации на фасади и тавани.
Лицето, назначено на длъжност "Резач камъни", ще работи на специализирана машина за изрязване на естествени и изкуственни каменни облицовки за облепване на фасади и подове.
Зидаро-мазачът ще извършва дейности по зидария, измазване, облепяне, шпакловане, грундиране, боядисване и др.
Работникът строителство на сгради ще извършва обща строителна работа и ще е в помощ на останалите работещи лица във фирмата.
Новоназначените по проекта 4 лица ще сформират бригада за изпълнение на довършителни работи на индивидуални клиентски поръчки и специални поръчки.
На лицата ще им се предоставя работа през целия сезон за извършване на вътрешни и външни строителни довършителни работи.
На всичките 4 лица, включени в проекта, ще им се осигури заетост за 12 месеца по време на изпълнението на проекта, а след приключване на изпълнението на проектната инициатива ще се осигури заетост за най-малко още 12 месеца на минимум 2 от тях.
С осъществяването на тази дейност ще се даде равен шанс на различни лица, представители на целевата група, за включване в качествена заетост и предотвратяване на всякаква дискриминация. Това е основният мотив, поради който се разкриват разнообразни работни места за хора на различна възраст, опит, ниво на образование, трудови умения и възможности, като целта е да се постигне интегриран ефект на заетост с разнородни представители на целевата група.
|
31 540.00
|
31 540.00
|
Закупуване на оборудване за новите работни места: Дейността е планирана с цел осигуряване на материално-техническата база на 4-те нови работни места.
Предвидено е да се закупи оборудване и инвентар, необходими конкретно за новите работни места, за наетите представители на целевата група, безработни и неактивни лица. Предвиденото за закупуване оборудване е необходимо, за да могат новонаетите лица да осъществяват свободно и професионално трудовите си задължения, да натрупат опит на заеманите длъжности и позиции и да се постигне качество на заетостта. Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение. Дейността е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица по съответните длъжности описани в проекта.
С новозакупеното оборудване и инвентар ще се обезпечат технологично новите работни места и ще се създаде база за ефикасно протичане на ежедневните трудови процеси. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно и по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите.
Дейността е насочена към закупуване на оборудване и инвентар:
-Машина за рязане на камъни, професионална, с електрически двигател, за разкрояване на камъни с различни размери - 1 бр.
-Рамково фасадно скеле, работна височина около 12 м. - 1 бр.
Машината за рязане на камъни е основно оборудване за лицето което ще заеме длъжността "Резач камъни". С машината ще се извършва разкрояване на камъни по ширина и дължина. Разкроените камъни са основна заготовка, която ще се използва за облицовка на подове и фасади и за поставяне на первази под прозорци. Машината притежава различни функции и чрез нея ще се извършва основно и финно разкрояване на камъните.
Рамковото фасадно скеле е основен инвентар на лицата, които ще заемат длъжностите "Работник изолация", "Зидаро-мазач" и "Работник строителство на сгради".
Фасадното скеле е съвременно, с модерни, обезопасени и устойчиви сглобки, подходящо за свободно движение по него и извършване на определени видове строителни работи, като поставяне на изолации, измазване, шпакловане, грундиране и др.
Фасадното скеле е изключително важен инвентар за ежедневната работа на новонаетите по проекта лица, то е базов инвентар за нормално протичане на трудовите процеси и за качествено осъществяване на довършителната строителна работа по поставяне на изолации и измазване. Скелето ще се използва и от трите лица едновременно. Новото скеле е съвременно, с висококачествени сглобки и е от голямо значение за нормалното протичане на трудовата дейност и добрите условия на труд на новонаетите по проекта лица.
На новонаетите по проекта лица ще им се предостави и допълнително оборудване и работни инструменти, с които фирмата разполага.
Предвидените за доставка дълготрайни активи са в пряка връзка с длъжностите, които ще заемат представителите на целевата група и са предпоставка за постигне на по-качествена и устойчива заетост.
Закупеното с безвъзмездната помощ оборудване ще е ново, високотехнологично, щадящо климата и екологичната среда. Планираното за доставка по проекта оборудване е от изключително значение за новите работни места. С него новонаетите безработни и неактивни лица ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, вътрешна мотивираност за работа и респективно постигане на качествена заетост. |
16 300.00
|
16 300.00
|