Осигуряване на психологическо и социално консултиране на деца и младежи от целевата група на проекта. : Психологическото и социално консултиране на децата/младежите е един от решаващите фактори при подпомагане на процесите на социализация и социално включване. Психологическата подкрепа е изключително важна, особено в тази рискова група, където е наложителна промяна в мотивацията, насочена към създаване на автономност, повишаване на капацитета за интерпретация на околния свят и комуникацията.
1. В проекта ще участват деца и младежи в неравностойно положение на възраст от 13 до 29 години, със специални потребности от София-град.
2. Преди началото на провеждането на сесиите, психолог, учител и социален педагог, ще изготвят първоначална оценка на нуждите на всяко дете/младеж– участник в проекта, която ще се има предвид при работата през предстоящите сесии.
За целта ще бъде изготвена оценка на нуждите от допълнителна психологическа помощ, професионално и личностно ориентиране, както и мотивацията им да участват и да бъдат включени в дейностите. Фондацията ще съблюдава всички законови норми, целящи избягване на всякакви дискриминационни практики. Ще бъде оценена личната мотивация за включване в проекта. Ще се изготви индивидуален план за работа и постигане на резултати въз основата на индивидуалните потребности на децата и младежите.
За нуждите на дейността ще бъде назначен един психолог, който заедно с учителя по проекта и социалния педагог, ще реализира предвидените консултации с участниците от целевата група по проекта, ще подготви психологическа карта на всяко дете и/или младеж от целевата група, и индивидуален план; ще обобщи резултатите и направи препоръки.
Етапи на реализация:
1. Изготвяне на първоначална анкета за мотивация на участниците.
2. Оценка на капацитета на участниците - входно, междинно ниво и финал.
3. Ролеви игри за въвеждане в проектните дейности. |
734.40
|
873.33
|
Разработване на иновативна програма програма за професионално и специфично личностно развитие на деца и младежи сс проблеми в развитието - "МОДЕЛ- ТВОРИЛНИЦА ЗА РАЗВИТИЕ НА КОГНИТИВНИТЕ УМЕНИЯ И ПОВИШАВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА": „Развитие на когнитивните умения и повишаване на креативността“ по проекта е програма за личностно, мотивационно и професионално развитие на деца и младежи с проблеми в развитието чрез иновативни успешни модели, които развиват мисловните способности за постигане на по-високи видими резултати. Иновативен елемент, който ще използваме за генерирането на качествен модел и умения за ползите от мисленето - „OUT OF THE BOX”. Ще бъдат представени и апробирани различни методи, средства и техники на принципа на метода „Mind mapping“-иновация в мисленето и запомнянето.
1./ Методология и логистична карта на иновативната програма:
• Модулното съдържание ще бъде разделено на лесно усвоими дялове структурирано логически.
• Обучителният процес да се направи развлекателен, интересен и забавен, за да не се отблъснат участниците от трудните за тях задачи.
• Темповете на учене да бъдат нагодени към индивидуалните способности на участниците в проекта.
• Интерактивна динамика и възприятие на външната среда чрез мултимедийни и видеопрезентации.
• Изработване на логически мисловни карти за работа с представителите на целевата група.
• Изграждане на интерактивния продукт (обучителната информална урочна единица) на основата на свойствата на интерактивните методи.
• Визуализиране на най-близкия до житейския опит на участниците контекст, който да им позволи да прилагат новополучените знания и умения.
• Разграничаване чрез различни ефекти на мултимедийната среда на представите и понятията, които ще се актуализират, от тези, които ще се формират.
• Дозиране на плътността на визуализирания материал и умело съчетаване на интерактивни методи с оглед на предоставяне на възможност за творчески познавателни действия.
2./ Инструментариум:
Проектът ще ползва свободен софтуер с инструментариум с универсални илюстрации, анимации и интересни възможности за презентации, както и софтуер с интуитивен интерфейс за потребителите от целевата група.
3./ Практически занимания:
• В разработените нови образователни модули ще доминира атмосфера на внимание, интерес към ученето и мотивация за интеракция. Децата и младежите с проблеми в развитието ще бъде поставени в позиция на активен партньор в процеса на обучение и ще бъдат мотивирани целенасочено да работят в естествена среда.
• Свободата на преподаването ще рефлектира и върху свободата при ученето, като по-големите участници в обучителния процес, ще бъдат насърчавани да подпомагат по-малките с цел емпатийни преживявания и приучване към работа в екип. Дейността ще се визуализира като форма на младежка медиация.
• Ще има възможност за постоянно използване на Интернет и дигитални подкрепящи технологии.
4./ ДОБРА ПРАКТИКА, която ще надграждаме: Проект „Mодел за обучение и заетост в ИКТ сектора на хора с разтройства от аутистичния спектър” (2010 -2011) между ИТ фирми от БАСКОМ (Българска Асоциация на Софтуерните Компании), ЕСИ (Европейският Софтуерен Институт), Център Източна Европа, реализиран заедно с Асоциация АУТИЗЪМ, за предлагане на работни места за хора с увреждания, който включва както тренинг на ИТ фирмите, така и практическо обучение на кандидатите за работа.
4./Търсени резултати:
• Видима ефективност и по-голяма свобода за нов и креативен обучителен процес, в който преобладават практическите занимания.
• Генериране на нови дигитални помагала с 3D модели.
• Използването на лесен и достъпен образователен софтуер. |
0.00
|
0.00
|
Откриване и развиване на специфични умения и таланти, и насърчаване на комуникацията и екипността между участниците от целевата група. Транспортни разходи за участниците от целевата група до мястото - творилница на проекта.: Като начало ще се обособи необходимата гъвкава пространствена организация във всяко едно от помещенията, където ще се провежда обучителния процес. Нашият опит показва, че специфичните умения се откриват и развиват най-добре чрез различни творчески дейности, организирани в групи по интереси. Творческото задание е ключов инструмент за апробиране на образователния модел, който ще създадем и внедрим. Затова ще създадем първо ТВОРИЛНИЦА, която ще включва: (1) ателие по приложни изкуства - керамика и работа с глина; (2) ателие за работа с текстил, вълна и други материали; (3) ателие по графичен дизайн.
I. Описание на ателиетата в Творилницата:
1.1. Описание на примерно ателие по керамика с оборудване и ДМА:
Кът "Творилница - керамика" , оборудван с обезопасена пещ, маси и подходящи столове за 8 до 10 лица.
* На децата и младежите ще бъдат показани различни техники при работа с глина - техники за точене на грънчарско колело, изграждане на съдове с фуршове, шамотна глина, декориране и глазиране. Ще могат да работят по зададена тема /например: кукерска маска, касичка, костенурка, жаба, както и по собствени идеи – пана, чаши, моливници; пластики, пространствени фигури. Предвижда се да има няколко калъпа, изработени от професионален керамик, които да представляват тематични сувенири, подходящи за Великден, Коледа, Св. Валентин, както и типични фолклорни, прабългарски, археологически /артефакти/ и др.
1.2. Описание на примерно ателие по текстил с оборудване и ДМА:
Кът "Творилница - текстил", оборудван с: 2 маси с по 4 стола ( за работа с вълна и шев) и пространство за тъкане с 2 стола. Станове - хоризонтален и вертикален; шевни машини - електрическа и ръчна; малък ръчен дарак за вълната; машина за предене; шкафове за платове, прежди, вълна и допълнителни материали.
* На децата и младежите ще бъдат предствени различни техники, така че всеки да се включи и да усети какво би работил и напредвал в знания и умения. В ателиетата по шев ще бъдат показани и изработени декоративни възглавници, малки несесери, пачуърк одеала, кукли, малки сувенири за различните празници, чанти, дрехи. В ателиетата по тъкане ще бъдат представени и изработвани малки декоративни черги с чан, пътеки от вълнени прежди и от рециклирани материали, малки пана с различни изображения и цветови комбинации. В ателиетата по плъсти ще се изработват различни по големина пана с тип акварелна техника, пана с техниката за иглонабиване, кукли от вълна, малки несесери, чанти, шалове, детски одеала, брошки, декоративни предмети.
1.3. Описание на примерно ателие по дизайн с оборудване и ДМА:
Кът "Творилница - графичен дизайн", оборудван с: маса за проектиране, принтери, таблети, аудио-визуална техника, възможност за работа със съвременни средства за комуникация при търсене на информация, специализирани програмни продукти за създаване на художествена творба.
* В ателието по 'Графичен дизайн' участниците от целевата група ще се обучават да общуват в динамично променящата се визуална среда. Ще изучават рекламни послания. Ще изграждат графична култура за изработка на плакат, билборд, фирмен знак /лого/, шрифт, пощенска марка, визуална комуникация, средства за масова комуникация. Ще се поощрява творческата индивидуалност, инициативност, целенасоченост и отговорност. Ще се стимулира се търсенето на новаторски изразни средства.
ВАЖНО: Предвид спецификата на обяваване на процедурите за разходите за обзавеждане, оборудване и консумативи за ателиетата, то те са изнесени и описани подробно в дейност 5 на настоящия формуляр.
II. Разходи за транспортни услуги./ Придвижване участниците от целевата група по проекта до мястото на ателиета и обученията, ще се извършва с 2 МПС-та. |
7 580.00
|
22 280.00
|
Назначаване на екип на проекта и творчески персонал за ателиетата по изкуства. / (1) Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта; (2) Разходи за експерти, ангажирани с реализацията на специфичните обучения в творилницата; (3)Разходи за стипендии на лицата от целевата група.: Проектът ще осигури заетост с различно времетраене за 4 лица на трудов договор:
I. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта:
1.1. Специален педагог, 1 лице (14 м. на 8 часа) – консултира участниците в проекта; участва в изготвянето на индивидуални оценки и планове, поддържа досиета на всяко дете, в което са описани промените, настъпили следствие на участието в проекта;
1.2. 1 Учител И 1 Логопед - 2 лица (12 м. на 4 ч.) - подпомага провеждането на творческите процеси в тематичните ателиета на Творилницата.
1.3. Медиатор творчески дейности (18 месеца на 4 часа) - представител на целевата група, мотивиран за приобщаване на участниците от целевата група към дейностите на проекта и личностна собствена реализация на трудовия пазар.
* Целта на тази дейност е да се обезпечи кадрово реализацията на всички дейности, които са предвидени в проектното предложение. Дейността пряко ангажира в заетост всяко едно от лицата, включени в проекта. С всички лица ще бъдат сключени трудови договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Работната седмица на лицата ще е петдневна с нормална продължителност на седмичното работно време до 40 часа. Ще бъде изготвен правилник за вътрешния трудов ред, в който се определят правата и задълженията на служителите и на работодателя по трудовото правоотношение и който урежда организацията на труда в социалното предприятие, съобразно особеностите на неговата дейност.
С това се цели изграждане на цялостния административен и професионален капацитет, осигуряване на добро управление и създаване на добра работна среда. Всяко лице ще бъде запознато с длъжностна характеристика, задължения и отговорности за конкретната длъжност. Индивидуалният размер на основната заплата е определен в зависимост от нивото на заеманата длъжност и изискването за квалификацията за всяка длъжност. Трудовите и осигурителните отношения на наетите лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
II. За реализацията на специфичните обучения в Творилницата на проекта, ще бъдат на назначени на почасова ставка 9 квалифицирани експерти с правоспособност да извършват подобни дейности, а именно:
2.1. Художник приложник - 2-ма
2.2. Текстилен дизайнер - 2-ма
2.3. Художник графичен дизайнер - 2-ма
2.4. Музикален педагог- 1-н
2.5. Логопеди - 2-ма
* Задачи на експертите, които ще преподават в ателиетата на Творилницата на проекта: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевата група спрямо конкретните й нужди.
III. Стипендии на лицата от целевата група / Съгласно Условията за кандидатстване, стипендиите са допустим разход по проекта в случаите, когато обученията на лицата се провеждат извън местата за настаняване от резидентен тип и са в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден. |
54 873.94
|
39 863.08
|
Други дейности: организиране и провеждане на социален маркетинг за популяризиране и устойчивост на дейностите по проекта - събития с кауза, изнесени ателиета на открито, дни на отворените врати в смесена среда и др. социално значими мероприятия и др.: Дейността е от изключително важно значение, както за постигане целите на настоящото проектно предложение, така и за устойчивото развитие на проектните дейности.
Практическото приложение на маркетинга през специални събития ще окаже положително влияние върху целевите общности, като основната цел е чрез инструментариума и каналите на маркетинга да се подобри както благосъстоянието на целевата общност, така и да има положителен отзвук в обществото. Маркетингът е последователен и дълъг процес, който трябва да се извършва от самото начало на проектните дейности. Този процес е комбинация от гъвкави подходи и техники за ефективно присъствие в социалните мрежи, културния и социалния живот на съвременното общество. Първоначално ще бъде разработена стратегия за постигане на целите.
I. Специални събития с кауза:
1.1. Предвид значимостта на маркетинга с кауза, по проекта ще бъде организиран календар от събития с кауза: (1) КОЛЕДНА РАБОТИЛНИЦА и (2) ВЕЛИКДЕНСКА РАБОТИЛНИЦА, с основен фокус популяризирането на приобщаващото неформално образование.
1.2. Лостове за брандиране на новата социална и образователна практика, която имаме намерение да изведем и промотираме ще бъдат социалните мрежи:
- Фейсбук, YouTube канал и собствена образователна платформа - "Арт и Скок".
1.3. Организиаране на "Групова конна езда участници в проекта - връстници - родители" - 5 поредни месеци, от 5-ти до 10-ти м. на проекта. / Пример на добра практика за приобщаващо образование.
1.4. Организиране на месене на хляб в партньорство с Мрежа Хлебни къщи. хлебна къща в София - 5 пъти , от 11-ти до 16-ти месец на проекта. /въвличането на всички в една обща мисия, каквато е месенето на хляб заедно, е доказано успешен начин, за да се случи позитивна и устойчива промяна или дори да се появи намерението за такава/. Подкрепа за усвояване на знания и умения за нова професия.
* Специални участници в тези събития ще бъдат, както децата и младежите от целева група на проекта и техните преподаватели - ментори, но и представители на социални институции и организации, общини и други организации работещи с деца и младежи от рискови групи, изложени на риск от отхвърляне.
Чрез използването на СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ и комбиниране на различни подходи, ще се провокира изграждане на емпатия, приемане и взаимопомощ у обществото.
II. Помощни събития:
2.1. Барабанотерапия в партньорство с Либера институт - 2 пъти за времето на пректа
2.2. Тиймбилдинг с ритъм карти „Дъга“, включващ родители, доброволци и връстници, в партньорство с Либера институт – 1 път
2.3. Спортни дейности на открито с доброволци от БЧК.
2.4. Зумба парти - 4 пъти за времето на проекта.
2.5. Пленер - Творилница на открито в с. Орешак, Троянско / https://oreshak.bg/index.php?route=information/newsamp;news_id=8
2.6. Пленер - Творилница на открито в с. Бусинци, Трън / https://opoznai.bg/view/muzei-na-grancharstvoto-busintzi |
9 800.00
|
12 226.84
|
Дейности: (1) Закупуване на материални активи и оборудване; (2) Разходи за материали и консумативи.: За децата и младежите, които ще бъдат включени в проектните дейности като целева група, ще бъде адаптирана база под наем. Ще бъде създадена безопасна среда, в която да се провеждат творческите занимания, игрите и дейности на открито.
Със средства от проекта ще бъдат обзаведени и оборудвани две основни помещения:
- зала "Творителница - керамика, дизайн, моделиране и тъкачество";
- "мека" стая за почивка на участниците деца и младежи по проекта с проблеми в развитието./ Съгласно НАРЕДБА № 1 от 23 януари 2009г. за обучението на деца и ученици със специлни образователни потребности.
I.За стартиране на дейностите по проекта кандидатът ще закупи:
1.1. Обзавежане и оборудване за организация на дейности на образователни ателиета в Творилница, разпределени по пера, както следва/обща стойност 24 000лв.
ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ – ТЕХНИКА) / ателие ГРАФИКА
1./ Лаптоп с конфигурация офис пакет - 4 бр.
2./ Таблети – 10 бр.
3./ Интерактивна дъска - 1 бр. / или тъчскрийн екран около 32 инча
4./ Мултимедия и проектор - 1 бр.
5./ Мултифункционално устройство (принтер, скенер и копир) -1 бр.
6./ Принтер за текстил, сублимационен печат - 1 бр.
7./ Принтер за цветни снимки – 1 бр
8./ Фотоапарат / видеокамера – 1 бр.
ПЕРО (ОБОРУДВАНE) / ателие ГЛИНА
1./ Керамична пещ с предно отваряне за печене на глина
2./ Комплект ластрини (плотни) за пещта
3./ Ролер за платки от глина
4./ Комплекти инструменти за моделиране
ПЕРО – ОБЗАВЕЖДАНЕ - офис и обучителна зала
1./ Модулна система за офис – 1 бр.
2./ Сгъваеми офис маси – 3 бр.
3./ Посетителски стол с масичка – 10 бр.
4./ Посетителски стол, обикновен – 20 бр.
5./ Метален шкаф за документи – 1 бр.
6./ Офис стол – 2 бр.
7./ Въртящо се столче – 1 бр.
8./ Закачалки за стена - 3 бр.
9./ Стояща закачалка – 1 бр.
ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ) / ателие ТЕКСТИЛ
1./ Шевна машина – 2 бр.
2./ Иглонабивна машина – 1 бр.
3./ Устройство за плетене – 1 бр.
4./ Малки станчета – 10 бр.
ПЕРО (ОБЗАВЕЖДАНЕ) / МЕКА СТАЯ
1.2. Обзавеждане на "мека" стая:
1./ Параван – 1 бр.
2./ Пуф фотьойл – 1 бр.
3./ Пуф барбарон ябълка – 1 бр.
4./ Пуф барбарон голяма круша, мебелна бежова дамаска – 1 бр.
5./ Балансиращ конус - 1 бр.
II. Разходи за материали и консумативи:
2.1. Разходи за материали и консумативи на "Творилница" / 15 000 лв.:
- инструменти за музикотерапия (тарамбуки, перкусии, барабани, бонгос, звънчета, маракаси, клавеси) и др.
- пясъчни часовници за онагледяване на времето - 3 бр.;
- хартия;
- акварелен, бирен, цветен, картон;
- акварелни бои – 20 комплекта;
- акрилни бои – 20 комплекта;
- глина, глазури, ангоба, оцветители, комплекти за гравиране, шликер;
- бои за рисуване върху текстил;
- бои за рисуване с пръсти;
- терапевтични ножици;
- велкро;
- вълна;
- памучни и копринени платове;
- зърнест пластелин;
- гел топчета,
- масажори (гривни, пръстени, цилиндри);
- за кинетична стимулация - кинетичен лунен пясък;
- емоционални топки с различни изображения;
- ритъм карти;
- монтесори материали,
- парти гримове и др.
*Допълнителни материали за заниманията по шиене - шевни игли, карфици, ножици, порачки, шаблони, списания за пачуърк, копчета, декоративни ширити и ивици, подлепващо, панама, мъниста, ципове, платове, дантели и др.
*Допълнителни материали за заниманията по тъкане - прежди - памучни, вълнени, копринени, платмасови игли, шаблони, ножици, гребени, чанове и хлопки
*Допълнителни материали за заниманията по плъсти - вълна, коприна, мерино, лен, подложки за иглонабиване, игли за иглонабиване, фолио с балончета, калъпи, различни цветове боя за вълна, книги, шаблони, рамки, основи за брошки и обеци, игли за ръчен шев, конци за бродерия.
2.2. Разходи за хартия, тонер и канцеларски материали за обслужване и администриране на дейностите по проекта. |
48 800.00
|
39 290.37
|
Разходи за информация и комуникация.: Съгласно изискванията на ОП РЧР разписани в "Единен наръчник на бенефициента за работа по ОПРЧР, програмен период 2014 - 2020", ще бъдат използвани следните комуникационни канали: национална преса, социална мрежа, пресконференции и собствения сайт.
Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и финансирането му по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Тази дейност подпомага предвидените в проекта цели, дейности и постигнати резултати да получат широка публичност.
Планираните дейности включват:
1.Дейности по информиране, публичност и визуална идентификация на проекта:
- провеждане на 2 конференции, популяризиращи проекта, неговите цели и резултати;
- публикуване на статии в печатни издания - 3 бр.
2.Изработване и разпространение на рекламни материали:
- предпечатна подготовка на плакати, пластмасови табели и брошури, папка, стикери и винил;
- отпечатване на 1000 бр. презентационни брошури;
- отпечатване на 2 бр. пластмасови табели с означенията и символите, задължителни за проекта;
- отпечатване на 1000 бр. рекламни папки; стикери – 100 бр., постери – 50 бр., винил – 1 бр.
Всички информационни и комуникационни материали включително и тези разпространявани по електронен път ще съдържат информация за ролята на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г.
Основна цел на дейността е информиране на широката общественост за дейностите по проекта със съдействието на ОП РЧР и ЕСФ. |
2 920.41
|
2 398.22
|