Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение ще изработи базов образователен модел за приобщаващо неформално образование и добра практика за деца и младежи с проблеми в развитието. Ще развива способностите и ще насърчава личностното им развитие, като им дава възможности за социализация и реализация в живота в сектора на изкуствата, туризма, занаятчийството и културата.   
Предвижда работа с 16 до 20 деца и младежи от 13 до 29 години, които ще бъдат включени в смесени ателиета по интереси за развиване на способностите и концентрацията, и формиране на умения за работа в екип.
Застъпва 5 ключови дейности за разработване и прилагане на програми за индивидуална и групова работа:
 психологическо и социално консултиране на децата и младежите от целевата група на проекта
 разработване на иновативна програма програма "МОДЕЛ- ТВОРИЛНИЦА ЗА РАЗВИТИЕ НА КОГНИТИВНИТЕ УМЕНИЯ И ПОВИШАВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА" на деца и младежи от целевата група
 откриване и развиване на специфични умения и таланти, и насърчаване на комуникацията и екипността между участниците
 назначаване на екип на проекта и творчески персонал за ателиетата по изкуства
 организиране и провеждане на социален маркетинг за популяризиране и устойчивост на дейностите по проекта
Заложените проектни дейности са в унисон с общата цел на процедурата: "Превенция на институционализирането, за насърчаване на социалното включване на деца и младежи в неравностойно положение, включително такива с увреждания и в риск, настанени в резидентни услуги, чрез реализиране на мерки в посока формиране на умения за самостоятелност, учене и работа и подкрепа на личностното развитие."
Очаквани резултати: 
(1) Изработена и апробирана програма за личностно и професионално развитие на целевата група по проекта.
(2) Оборудван център за приобщаващо и неформално образование.
(3) Промяна на нагласите на обществото към толерантност и приемане на различията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на психологическо и социално консултиране на деца и младежи от целевата група на проекта. : Психологическото и социално консултиране на децата/младежите е един от решаващите фактори при подпомагане на процесите на социализация и социално включване. Психологическата подкрепа е изключително важна, особено в тази рискова група, където е наложителна промяна в мотивацията, насочена към създаване на автономност, повишаване на капацитета за интерпретация на околния свят и комуникацията. 1. В проекта ще участват деца и младежи в неравностойно положение на възраст от 13 до 29 години, със специални потребности от София-град. 2. Преди началото на провеждането на сесиите, психолог, учител и социален педагог, ще изготвят първоначална оценка на нуждите на всяко дете/младеж– участник в проекта, която ще се има предвид при работата през предстоящите сесии. За целта ще бъде изготвена оценка на нуждите от допълнителна психологическа помощ, професионално и личностно ориентиране, както и мотивацията им да участват и да бъдат включени в дейностите. Фондацията ще съблюдава всички законови норми, целящи избягване на всякакви дискриминационни практики. Ще бъде оценена личната мотивация за включване в проекта. Ще се изготви индивидуален план за работа и постигане на резултати въз основата на индивидуалните потребности на децата и младежите. За нуждите на дейността ще бъде назначен един психолог, който заедно с учителя по проекта и социалния педагог, ще реализира предвидените консултации с участниците от целевата група по проекта, ще подготви психологическа карта на всяко дете и/или младеж от целевата група, и индивидуален план; ще обобщи резултатите и направи препоръки. Етапи на реализация: 1. Изготвяне на първоначална анкета за мотивация на участниците. 2. Оценка на капацитета на участниците - входно, междинно ниво и финал. 3. Ролеви игри за въвеждане в проектните дейности. 734.40 873.33
Разработване на иновативна програма програма за професионално и специфично личностно развитие на деца и младежи сс проблеми в развитието - "МОДЕЛ- ТВОРИЛНИЦА ЗА РАЗВИТИЕ НА КОГНИТИВНИТЕ УМЕНИЯ И ПОВИШАВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА": „Развитие на когнитивните умения и повишаване на креативността“ по проекта е програма за личностно, мотивационно и професионално развитие на деца и младежи с проблеми в развитието чрез иновативни успешни модели, които развиват мисловните способности за постигане на по-високи видими резултати. Иновативен елемент, който ще използваме за генерирането на качествен модел и умения за ползите от мисленето - „OUT OF THE BOX”. Ще бъдат представени и апробирани различни методи, средства и техники на принципа на метода „Mind mapping“-иновация в мисленето и запомнянето. 1./ Методология и логистична карта на иновативната програма: • Модулното съдържание ще бъде разделено на лесно усвоими дялове структурирано логически. • Обучителният процес да се направи развлекателен, интересен и забавен, за да не се отблъснат участниците от трудните за тях задачи. • Темповете на учене да бъдат нагодени към индивидуалните способности на участниците в проекта. • Интерактивна динамика и възприятие на външната среда чрез мултимедийни и видеопрезентации. • Изработване на логически мисловни карти за работа с представителите на целевата група. • Изграждане на интерактивния продукт (обучителната информална урочна единица) на основата на свойствата на интерактивните методи. • Визуализиране на най-близкия до житейския опит на участниците контекст, който да им позволи да прилагат новополучените знания и умения. • Разграничаване чрез различни ефекти на мултимедийната среда на представите и понятията, които ще се актуализират, от тези, които ще се формират. • Дозиране на плътността на визуализирания материал и умело съчетаване на интерактивни методи с оглед на предоставяне на възможност за творчески познавателни действия. 2./ Инструментариум: Проектът ще ползва свободен софтуер с инструментариум с универсални илюстрации, анимации и интересни възможности за презентации, както и софтуер с интуитивен интерфейс за потребителите от целевата група. 3./ Практически занимания: • В разработените нови образователни модули ще доминира атмосфера на внимание, интерес към ученето и мотивация за интеракция. Децата и младежите с проблеми в развитието ще бъде поставени в позиция на активен партньор в процеса на обучение и ще бъдат мотивирани целенасочено да работят в естествена среда. • Свободата на преподаването ще рефлектира и върху свободата при ученето, като по-големите участници в обучителния процес, ще бъдат насърчавани да подпомагат по-малките с цел емпатийни преживявания и приучване към работа в екип. Дейността ще се визуализира като форма на младежка медиация. • Ще има възможност за постоянно използване на Интернет и дигитални подкрепящи технологии. 4./ ДОБРА ПРАКТИКА, която ще надграждаме: Проект „Mодел за обучение и заетост в ИКТ сектора на хора с разтройства от аутистичния спектър” (2010 -2011) между ИТ фирми от БАСКОМ (Българска Асоциация на Софтуерните Компании), ЕСИ (Европейският Софтуерен Институт), Център Източна Европа, реализиран заедно с Асоциация АУТИЗЪМ, за предлагане на работни места за хора с увреждания, който включва както тренинг на ИТ фирмите, така и практическо обучение на кандидатите за работа. 4./Търсени резултати: • Видима ефективност и по-голяма свобода за нов и креативен обучителен процес, в който преобладават практическите занимания. • Генериране на нови дигитални помагала с 3D модели. • Използването на лесен и достъпен образователен софтуер. 0.00 0.00
Откриване и развиване на специфични умения и таланти, и насърчаване на комуникацията и екипността между участниците от целевата група. Транспортни разходи за участниците от целевата група до мястото - творилница на проекта.: Като начало ще се обособи необходимата гъвкава пространствена организация във всяко едно от помещенията, където ще се провежда обучителния процес. Нашият опит показва, че специфичните умения се откриват и развиват най-добре чрез различни творчески дейности, организирани в групи по интереси. Творческото задание е ключов инструмент за апробиране на образователния модел, който ще създадем и внедрим. Затова ще създадем първо ТВОРИЛНИЦА, която ще включва: (1) ателие по приложни изкуства - керамика и работа с глина; (2) ателие за работа с текстил, вълна и други материали; (3) ателие по графичен дизайн. I. Описание на ателиетата в Творилницата: 1.1. Описание на примерно ателие по керамика с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - керамика" , оборудван с обезопасена пещ, маси и подходящи столове за 8 до 10 лица. * На децата и младежите ще бъдат показани различни техники при работа с глина - техники за точене на грънчарско колело, изграждане на съдове с фуршове, шамотна глина, декориране и глазиране. Ще могат да работят по зададена тема /например: кукерска маска, касичка, костенурка, жаба, както и по собствени идеи – пана, чаши, моливници; пластики, пространствени фигури. Предвижда се да има няколко калъпа, изработени от професионален керамик, които да представляват тематични сувенири, подходящи за Великден, Коледа, Св. Валентин, както и типични фолклорни, прабългарски, археологически /артефакти/ и др. 1.2. Описание на примерно ателие по текстил с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - текстил", оборудван с: 2 маси с по 4 стола ( за работа с вълна и шев) и пространство за тъкане с 2 стола. Станове - хоризонтален и вертикален; шевни машини - електрическа и ръчна; малък ръчен дарак за вълната; машина за предене; шкафове за платове, прежди, вълна и допълнителни материали. * На децата и младежите ще бъдат предствени различни техники, така че всеки да се включи и да усети какво би работил и напредвал в знания и умения. В ателиетата по шев ще бъдат показани и изработени декоративни възглавници, малки несесери, пачуърк одеала, кукли, малки сувенири за различните празници, чанти, дрехи. В ателиетата по тъкане ще бъдат представени и изработвани малки декоративни черги с чан, пътеки от вълнени прежди и от рециклирани материали, малки пана с различни изображения и цветови комбинации. В ателиетата по плъсти ще се изработват различни по големина пана с тип акварелна техника, пана с техниката за иглонабиване, кукли от вълна, малки несесери, чанти, шалове, детски одеала, брошки, декоративни предмети. 1.3. Описание на примерно ателие по дизайн с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - графичен дизайн", оборудван с: маса за проектиране, принтери, таблети, аудио-визуална техника, възможност за работа със съвременни средства за комуникация при търсене на информация, специализирани програмни продукти за създаване на художествена творба. * В ателието по 'Графичен дизайн' участниците от целевата група ще се обучават да общуват в динамично променящата се визуална среда. Ще изучават рекламни послания. Ще изграждат графична култура за изработка на плакат, билборд, фирмен знак /лого/, шрифт, пощенска марка, визуална комуникация, средства за масова комуникация. Ще се поощрява творческата индивидуалност, инициативност, целенасоченост и отговорност. Ще се стимулира се търсенето на новаторски изразни средства. ВАЖНО: Предвид спецификата на обяваване на процедурите за разходите за обзавеждане, оборудване и консумативи за ателиетата, то те са изнесени и описани подробно в дейност 5 на настоящия формуляр. II. Разходи за транспортни услуги./ Придвижване участниците от целевата група по проекта до мястото на ателиета и обученията, ще се извършва с 2 МПС-та. 7 580.00 22 280.00
Назначаване на екип на проекта и творчески персонал за ателиетата по изкуства. / (1) Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта; (2) Разходи за експерти, ангажирани с реализацията на специфичните обучения в творилницата; (3)Разходи за стипендии на лицата от целевата група.: Проектът ще осигури заетост с различно времетраене за 4 лица на трудов договор: I. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта: 1.1. Специален педагог, 1 лице (14 м. на 8 часа) – консултира участниците в проекта; участва в изготвянето на индивидуални оценки и планове, поддържа досиета на всяко дете, в което са описани промените, настъпили следствие на участието в проекта; 1.2. 1 Учител И 1 Логопед - 2 лица (12 м. на 4 ч.) - подпомага провеждането на творческите процеси в тематичните ателиета на Творилницата. 1.3. Медиатор творчески дейности (18 месеца на 4 часа) - представител на целевата група, мотивиран за приобщаване на участниците от целевата група към дейностите на проекта и личностна собствена реализация на трудовия пазар. * Целта на тази дейност е да се обезпечи кадрово реализацията на всички дейности, които са предвидени в проектното предложение. Дейността пряко ангажира в заетост всяко едно от лицата, включени в проекта. С всички лица ще бъдат сключени трудови договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Работната седмица на лицата ще е петдневна с нормална продължителност на седмичното работно време до 40 часа. Ще бъде изготвен правилник за вътрешния трудов ред, в който се определят правата и задълженията на служителите и на работодателя по трудовото правоотношение и който урежда организацията на труда в социалното предприятие, съобразно особеностите на неговата дейност. С това се цели изграждане на цялостния административен и професионален капацитет, осигуряване на добро управление и създаване на добра работна среда. Всяко лице ще бъде запознато с длъжностна характеристика, задължения и отговорности за конкретната длъжност. Индивидуалният размер на основната заплата е определен в зависимост от нивото на заеманата длъжност и изискването за квалификацията за всяка длъжност. Трудовите и осигурителните отношения на наетите лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. II. За реализацията на специфичните обучения в Творилницата на проекта, ще бъдат на назначени на почасова ставка 9 квалифицирани експерти с правоспособност да извършват подобни дейности, а именно: 2.1. Художник приложник - 2-ма 2.2. Текстилен дизайнер - 2-ма 2.3. Художник графичен дизайнер - 2-ма 2.4. Музикален педагог- 1-н 2.5. Логопеди - 2-ма * Задачи на експертите, които ще преподават в ателиетата на Творилницата на проекта: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевата група спрямо конкретните й нужди. III. Стипендии на лицата от целевата група / Съгласно Условията за кандидатстване, стипендиите са допустим разход по проекта в случаите, когато обученията на лицата се провеждат извън местата за настаняване от резидентен тип и са в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден. 54 873.94 39 863.08
Други дейности: организиране и провеждане на социален маркетинг за популяризиране и устойчивост на дейностите по проекта - събития с кауза, изнесени ателиета на открито, дни на отворените врати в смесена среда и др. социално значими мероприятия и др.: Дейността е от изключително важно значение, както за постигане целите на настоящото проектно предложение, така и за устойчивото развитие на проектните дейности. Практическото приложение на маркетинга през специални събития ще окаже положително влияние върху целевите общности, като основната цел е чрез инструментариума и каналите на маркетинга да се подобри както благосъстоянието на целевата общност, така и да има положителен отзвук в обществото. Маркетингът е последователен и дълъг процес, който трябва да се извършва от самото начало на проектните дейности. Този процес е комбинация от гъвкави подходи и техники за ефективно присъствие в социалните мрежи, културния и социалния живот на съвременното общество. Първоначално ще бъде разработена стратегия за постигане на целите. I. Специални събития с кауза: 1.1. Предвид значимостта на маркетинга с кауза, по проекта ще бъде организиран календар от събития с кауза: (1) КОЛЕДНА РАБОТИЛНИЦА и (2) ВЕЛИКДЕНСКА РАБОТИЛНИЦА, с основен фокус популяризирането на приобщаващото неформално образование. 1.2. Лостове за брандиране на новата социална и образователна практика, която имаме намерение да изведем и промотираме ще бъдат социалните мрежи: - Фейсбук, YouTube канал и собствена образователна платформа - "Арт и Скок". 1.3. Организиаране на "Групова конна езда участници в проекта - връстници - родители" - 5 поредни месеци, от 5-ти до 10-ти м. на проекта. / Пример на добра практика за приобщаващо образование. 1.4. Организиране на месене на хляб в партньорство с Мрежа Хлебни къщи. хлебна къща в София - 5 пъти , от 11-ти до 16-ти месец на проекта. /въвличането на всички в една обща мисия, каквато е месенето на хляб заедно, е доказано успешен начин, за да се случи позитивна и устойчива промяна или дори да се появи намерението за такава/. Подкрепа за усвояване на знания и умения за нова професия. * Специални участници в тези събития ще бъдат, както децата и младежите от целева група на проекта и техните преподаватели - ментори, но и представители на социални институции и организации, общини и други организации работещи с деца и младежи от рискови групи, изложени на риск от отхвърляне. Чрез използването на СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ и комбиниране на различни подходи, ще се провокира изграждане на емпатия, приемане и взаимопомощ у обществото. II. Помощни събития: 2.1. Барабанотерапия в партньорство с Либера институт - 2 пъти за времето на пректа 2.2. Тиймбилдинг с ритъм карти „Дъга“, включващ родители, доброволци и връстници, в партньорство с Либера институт – 1 път 2.3. Спортни дейности на открито с доброволци от БЧК. 2.4. Зумба парти - 4 пъти за времето на проекта. 2.5. Пленер - Творилница на открито в с. Орешак, Троянско / https://oreshak.bg/index.php?route=information/newsamp;news_id=8 2.6. Пленер - Творилница на открито в с. Бусинци, Трън / https://opoznai.bg/view/muzei-na-grancharstvoto-busintzi 9 800.00 12 226.84
Дейности: (1) Закупуване на материални активи и оборудване; (2) Разходи за материали и консумативи.: За децата и младежите, които ще бъдат включени в проектните дейности като целева група, ще бъде адаптирана база под наем. Ще бъде създадена безопасна среда, в която да се провеждат творческите занимания, игрите и дейности на открито. Със средства от проекта ще бъдат обзаведени и оборудвани две основни помещения: - зала "Творителница - керамика, дизайн, моделиране и тъкачество"; - "мека" стая за почивка на участниците деца и младежи по проекта с проблеми в развитието./ Съгласно НАРЕДБА № 1 от 23 януари 2009г. за обучението на деца и ученици със специлни образователни потребности. I.За стартиране на дейностите по проекта кандидатът ще закупи: 1.1. Обзавежане и оборудване за организация на дейности на образователни ателиета в Творилница, разпределени по пера, както следва/обща стойност 24 000лв. ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ – ТЕХНИКА) / ателие ГРАФИКА 1./ Лаптоп с конфигурация офис пакет - 4 бр. 2./ Таблети – 10 бр. 3./ Интерактивна дъска - 1 бр. / или тъчскрийн екран около 32 инча 4./ Мултимедия и проектор - 1 бр. 5./ Мултифункционално устройство (принтер, скенер и копир) -1 бр. 6./ Принтер за текстил, сублимационен печат - 1 бр. 7./ Принтер за цветни снимки – 1 бр 8./ Фотоапарат / видеокамера – 1 бр. ПЕРО (ОБОРУДВАНE) / ателие ГЛИНА 1./ Керамична пещ с предно отваряне за печене на глина 2./ Комплект ластрини (плотни) за пещта 3./ Ролер за платки от глина 4./ Комплекти инструменти за моделиране ПЕРО – ОБЗАВЕЖДАНЕ - офис и обучителна зала 1./ Модулна система за офис – 1 бр. 2./ Сгъваеми офис маси – 3 бр. 3./ Посетителски стол с масичка – 10 бр. 4./ Посетителски стол, обикновен – 20 бр. 5./ Метален шкаф за документи – 1 бр. 6./ Офис стол – 2 бр. 7./ Въртящо се столче – 1 бр. 8./ Закачалки за стена - 3 бр. 9./ Стояща закачалка – 1 бр. ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ) / ателие ТЕКСТИЛ 1./ Шевна машина – 2 бр. 2./ Иглонабивна машина – 1 бр. 3./ Устройство за плетене – 1 бр. 4./ Малки станчета – 10 бр. ПЕРО (ОБЗАВЕЖДАНЕ) / МЕКА СТАЯ 1.2. Обзавеждане на "мека" стая: 1./ Параван – 1 бр. 2./ Пуф фотьойл – 1 бр. 3./ Пуф барбарон ябълка – 1 бр. 4./ Пуф барбарон голяма круша, мебелна бежова дамаска – 1 бр. 5./ Балансиращ конус - 1 бр. II. Разходи за материали и консумативи: 2.1. Разходи за материали и консумативи на "Творилница" / 15 000 лв.: - инструменти за музикотерапия (тарамбуки, перкусии, барабани, бонгос, звънчета, маракаси, клавеси) и др. - пясъчни часовници за онагледяване на времето - 3 бр.; - хартия; - акварелен, бирен, цветен, картон; - акварелни бои – 20 комплекта; - акрилни бои – 20 комплекта; - глина, глазури, ангоба, оцветители, комплекти за гравиране, шликер; - бои за рисуване върху текстил; - бои за рисуване с пръсти; - терапевтични ножици; - велкро; - вълна; - памучни и копринени платове; - зърнест пластелин; - гел топчета, - масажори (гривни, пръстени, цилиндри); - за кинетична стимулация - кинетичен лунен пясък; - емоционални топки с различни изображения; - ритъм карти; - монтесори материали, - парти гримове и др. *Допълнителни материали за заниманията по шиене - шевни игли, карфици, ножици, порачки, шаблони, списания за пачуърк, копчета, декоративни ширити и ивици, подлепващо, панама, мъниста, ципове, платове, дантели и др. *Допълнителни материали за заниманията по тъкане - прежди - памучни, вълнени, копринени, платмасови игли, шаблони, ножици, гребени, чанове и хлопки *Допълнителни материали за заниманията по плъсти - вълна, коприна, мерино, лен, подложки за иглонабиване, игли за иглонабиване, фолио с балончета, калъпи, различни цветове боя за вълна, книги, шаблони, рамки, основи за брошки и обеци, игли за ръчен шев, конци за бродерия. 2.2. Разходи за хартия, тонер и канцеларски материали за обслужване и администриране на дейностите по проекта. 48 800.00 39 290.37
Разходи за информация и комуникация.: Съгласно изискванията на ОП РЧР разписани в "Единен наръчник на бенефициента за работа по ОПРЧР, програмен период 2014 - 2020", ще бъдат използвани следните комуникационни канали: национална преса, социална мрежа, пресконференции и собствения сайт. Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и финансирането му по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Тази дейност подпомага предвидените в проекта цели, дейности и постигнати резултати да получат широка публичност. Планираните дейности включват: 1.Дейности по информиране, публичност и визуална идентификация на проекта: - провеждане на 2 конференции, популяризиращи проекта, неговите цели и резултати; - публикуване на статии в печатни издания - 3 бр. 2.Изработване и разпространение на рекламни материали: - предпечатна подготовка на плакати, пластмасови табели и брошури, папка, стикери и винил; - отпечатване на 1000 бр. презентационни брошури; - отпечатване на 2 бр. пластмасови табели с означенията и символите, задължителни за проекта; - отпечатване на 1000 бр. рекламни папки; стикери – 100 бр., постери – 50 бр., винил – 1 бр. Всички информационни и комуникационни материали включително и тези разпространявани по електронен път ще съдържат информация за ролята на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Основна цел на дейността е информиране на широката общественост за дейностите по проекта със съдействието на ОП РЧР и ЕСФ. 2 920.41 2 398.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.