Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Устойчивото социално-икономическо развитие на всяка община е неразривно свързано със съществуващата инфраструктура и качеството на предлаганите услуги за населението. Проектното предложение “Рехабилитация и реконструкция на улична мрежа на територията на община Харманли” цели да подобри средата на живот и достъпа до културни, образователни, развлекателни и др. базови услуги за населението на територията на МИГ Харманли, чрез реконструкцията на публична инфраструктура – улици, които да отговарят на съвременните екологични изисквания и да дават възможност за устойчиво развитие на обществото. 
В рамките на проекта се предвиждат на база на одобрен инвестиционен проект изпълнение на дейности по рехабилитация и реконструкция на улици в гр. Харманли – ул. „Кирил и Методий“ и ул. „Климент Охридски“. Предвидените строителни дейности включват: земни работи , подготовка на земната основа за асфалто полагане, оформяне на трасето на пътното платно спрямо одобрения регулационен план, полагане на асфалтова смес, вертикална и хоризонтална сигнализация. С изграждането на инфраструктурата ще бъдат решени комуникационни и екологични проблеми на регионално равнище и ще се подобри естетическия облик на населеното място. 
За осигуряване на законосъобразното изпълнение на строителството ще бъдат изпълнени дейности по строителен и авторски надзор. В резултат от изпълнението на проекта ще се подобри жизнена среда в гр. Харманли  като предпоставка за осигуряване на устойчива и екологична среда с по-високо качество на живот и нови възможности за икономическо и социално развитие. Ще се подобри привлекателността на населеното място, както и ще се осигури  достъп за 19 989  жители на общината и 5 000 туристи, посещаващи общинския център, до безопасна, устойчива и с високо екологично и естетическо качество физическа и жизнена среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 20 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 20 работни дни от сключване на административния договор с Община Харманли, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до дванадесет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане. При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Харманли за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Харманли при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. 3 632.00 3 025.00
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект “Рехабилитация и реконструкция на улична мрежа на територията на община Харманли”: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.) и изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., съгласно приложение № 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014 - 2020 г.; Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, логото на МИГ Харманли, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Харманли ще информират обществеността за получената финансова покрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработване, доставка и монтаж на 4 /четири/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР - - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната Интернет страницата на община Харманли. 1 000.00 0.00
Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици на територията на град Харманли: На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Харманли, инвестиционни проекти, във фаза Технически проект, избран от община Харманли по реда на ЗОП строител ще изпълни следните видове работи: 1. Обект 1: Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „Климент Охридски“, град Харманли от осова точка 616 до осова точка 708. В момента асфалтобетоновата настилка е с множество дупки и пукнатини, което затруднява движението и води до компрометиране на пътната конструкция. Във функционално отношение улицата е V клас. 2. Обект 2: „Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Харманли. Във функционално отношение улицата е събирателна - VI клас. В момента асфалтобетоновата настилка е с множество дупки и пукнатини, което затруднява движението и води до компрометиране на пътната конструкция. Неравностите и лошото отводняване влошават непрестанно състоянието на настилките. Основните видове СМР, предвидени при изпълнението на двата обекта включват: - Подготвителни работи; - Фрезоване на асфалтова настилка; - Разбиване и извозване на бетон, - Демонтиране на пътни знаци и табели. - Земни работи; - Изкопи и насипи до проектно ниво; подготовка и оформяне на земната основа за асфалто полагане; - Асфалтови работи – Доставка и полагане на битумен разлив, Доставка и полагане на неплътен асфалтобет, Доставка и полагане на плътен асфалтобетон; - Пътни знаци и маркировка – Доставка и монтаж на пътни знаци-стандартни, Пътна маркировка - с бяла боя и перли и цветна - Други – монтаж на пожарен хидрант, корекция нивото на ревизионни шахти, корекция нивото на дъждоприемни шахти, знаци за временна сигнализация. 363 293.90 358 475.13
Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на двата обекта в експлоатация.: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите. Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 137, ал. 1 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари, съоръжения и принадлежности към тях е строеж на 4-та категория. Поради тази причина община Харманли е задължена да осигури надзор на строителните обекти от лицензиран субект. Строителен надзор ще се осъществява чрез екип от правоспособни квалифицирани лица и включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Екипът на избрания изпълнител ще извършва контрол за съответствието на СМР съгласно разработените технически проекти за обектите на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР, а в случай на констатирано забавяне или нарушаване своевременно следва да бъде уведомена Община Харманли в качеството ѝ на Възложител. Ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на съответния обект и договорените за изпълнение. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обектите по договорени цени, съгласно сключените договори за строителство. Строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността субектът, упражняващ строителен надзор ще изготви нов технически паспорт (ТП) на строежите. ТП е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на СМР се изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат на Гл. Архитект на община Харманли за издаване на удостоверение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Харманли, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с:предотвратяване на излишни разходи, контрол върху качеството на СМР и влаганите материали, контрол върху качеството и количеството на вложените материали, контрол върху оферти и актове, контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи,контрол за изпълнението на проектната документация. 9 889.00 2 700.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.