Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез настоящето проектно предложение се цели да се развие и подобри координационния механизъм сред компетентните органи в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво в Р България, както и да се създаде и развие капацитет сред отговорните институции за изпълнение на интеграционни политики и програми за бенефициенти на международната закрила и граждани на трети страни. Тези цели е предвидено да бъдат постигнати чрез набор от комплексни и добре балансирани дейности, които включват: 
- Преглед на изпълнението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила”;
- Провеждане на шест регионални работни срещи (работилници);
- Провеждане на три обучителни семинари;
- Разработване на наръчник с добри практики и препоръки за прилагане на интеграционни политики и провеждане на Международна конференция –София.
В допълнение към гореизброените дейности а предвидени и такива за управление на проекта и за информация и публичност. Целевата група на настоящето предложение са компетентни организации и институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво (неправителствени организации – юридическо лице с нестопанска цел; международни организации; държавен орган или публична институция; общини или райони на общини). Чрез предвидените мерки се очаква да бъдат достигнати пряко минимум 270 представители на целевата група, а чрез дейностите за разпространение и публичност, както и чрез планираните мерки за мултиплициране и устойчивост, пряко и непряко ще бъдат достигнати допълнително още най-малко 430 души или общо минимум 700 души.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Ще бъде разработена вътрешна стратегия и план за действие относно управлението и администрирането на проекта, включващи разпределение на отговорностите, срокове и необходими инструменти. Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. Екипът ще осигурява постоянен вътрешен контрол и ще бъде в непрекъсната комуникация помежду си и с ангажираните външни експерти и подизпълнители. 20 032.43 23 843.66
Дейност 2: Преглед на изпълнението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила”: В рамките на тази дейност ще бъде направен пълен преглед на приложението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила” (приета с ПМС № 144 от 19.07.2017 г., обн., ДВ, бр. 60 от 25.07.2017 г., в сила от 25.07.2017 г.). Към момента на започване на проекта ще бъдат анализирани подписаните до момента споразумения за интеграция между чужденци с предоставено убежище или международна закрила в Република България и кметове на общини, както и постигнатите резултати от страна на всички заинтересовани институции и ефективността на сътрудничеството между тях. Ще бъдат отчетени фактори, които възпрепятстват приложението на Наредбата, като например институционален капацитет и подготвеност, както и настроенията и обществените нагласи, информираност и толерантност на приемащото общество. Целта на тази дейност е да бъдат идентифицирани ключови проблеми, съществуващи и потенциални трудности и на тази база да бъде осъществена задълбочена подготовка за изпълнението на последващите дейности по проекта. Аналитичният преглед ще бъде публикуван впоследствие онлайн на интернет страницата на Европейския институт, със свободен достъп. 10 450.00 8 700.00
Дейност 3: Провеждане на шест регионални работни срещи (работилници): Ще бъдат проведени шест еднодневни регионални работи срещи (работилници) с представители на местната власт (кметове, общински съветници, администрация), неправителствени и граждански организации, медии и граждани. Във всяка една среща ще участват най-малко 20 участника. Целта на тези многостранни събития е ефективен обмен на опит и добри практики с други представители на държавни-членки. В тази връзка, като ключови лектори ще бъдат поканени трима експерти от други страни от ЕС и международни организации, които да представят интеграционния опит на Германия (провинция Бавария), Белгия, Малта, Португалия, Франция и Швеция. Ще се представят добри практики на успешни интеграционни модели в редица общини в посочените страни от ЕС, начини за стимулиране на местното управление и преодоляване на анти- имигрантските настроения и страхове у населението. Ще бъде поставен акцент върху представяне на услугите, които мигрантите получават в отделните страни, участието на представителите на местната власт, ще бъдат разгледани конкретни казуси и успешни примери. Презентациите на гост-лекторите ще бъдат последвани от дискусии за проблемите, които срещат представителите на местната власт в работата си и с обществеността. Ще бъде даден отговор на въпроси като: - Как най-добре да се използват ресурсите? - Как може местните власти, съвместно с работодателите на местно ниво, да подкрепят и да интегрират имигранти, техните семейства и същевременно да приложат устойчив подход, който да съвпада с най-прилаганите политики в тази сфера? - Каква е ролята на местните партньорства в решаването на тези проблеми и къде трябва да е техният фокус? 87 254.68 75 582.90
Дейност 4: Провеждане на три обучителни семинари: Изпълнението на тази дейност ще бъде предхождано от подготвителна съдържателна работа, чиято цел е разработване на набор от обучителни материали. Ще бъдат проведени три тридневни обучителни семинари в локации, които позволяват отделяне от градската и трудова среда. Във всеки един обучителен семинар ще участват най-малко 30 участника, представители на институциите, които имат отношение към изпълнението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила”, а именно: - Органите на местната власт в Р България; - Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет; - Министерството на образованието и науката; - Министерството на труда и социалната политика/Агенция за социално подпомагане; Агенцията по заетостта - Министерството на вътрешните работи; - Министерството на младежта и спорта; - Министерството на здравеопазването. Целта на тези интердисциплинарни обучителни семинари е създаване и развиване на капацитет за изпълнение на интеграционни политики и програми и подобряване на координационния механизъм сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. Обученията ще бъдат водени от екипа от външни експерти по проекта, в това число и гост-лекторите от други страни-членки и международни организации. Фокусът на обучението ще бъде върху теми като: - Добри практики и ефективно действащи механизми за съгласуваност на политиките и координация на програмите на ниво ЕС (според MIPEX -Индекс на политиката за интеграция на мигрантите); - Модели и добри практики за взаимодействие между институциите на централно ниво и местната власт в различни общини - Съответствия на уменията на мигрантите спрямо изискванията на трудовия пазар; - Проблеми и предизвикателства пред интеграцията на уязвими групи като деца (вкл. и непридружени малолетни) и жени; - Интеграцията на децата-бежанци в образователната система; - Преодоляване на негативни нагласи и предразсъдъци сред приемащото общество; - Справяне с рискове от радикализация сред мигрантите и приемащото общество; - Предизвикателства и трудности пред изпълнението на решението за разселване на бежанци, търсещи убежище; - Провеждане на информационни кампании за представяне на методиката и условията за сключване и изпълнение на споразумения за интеграция; - Разработване на модели на споразумения за интеграция. 52 292.47 46 725.38
Дейност 5: Разработване на наръчник с добри практики и препоръки за прилагане на интеграционни политики и провеждане на Международна конференция -София: Изпълнението на тази дейност ще бъде фокусирано върху разработване на Наръчник с добри практики и препоръки за прилагане на интеграционни политики. Наръчникът ще бъде съставен на база на заключенията от доклада по Дейност 2, споделените добри практики от Дейност 3 и обучителните материали, разработени по Дейност 4. Този Наръчник ще съдържа и набор от конкретни препоръки за ефективна координация сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. Впоследствие Наръчникът и съдържащите се в него препоръки ще бъдат официално представени на международна конференция, която Европейският институт ще организира в гр. София. Тя ще бъде еднодневна и участие в нея ще вземат най-малко 60 участника, представители на различни заинтересовани страни и институции, широката общественост, медии и НПО. Ще бъдат поканени представители на ЕК, международни организации, Върховният комисариат за бежанците на ООН и др. Лектори на конференцията ще бъдат международните експерти, членове на екипа по проекта, както и представители на различни институции в Р България. Целта на Наръчника, международната конференция и семинарите е подобряване на координационния механизъм сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. За постигане на по-добра устойчивост и мултиплициращ ефект Наръчникът ще бъде издаден в тираж 700 бр. и ще бъда достъпен свободно онлайн на интернет страницата на Европейския институт. 22 650.00 25 526.05
Дейност 6: Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, информационни събития, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/структури и специализирани организации, информационни и рекламни материали и др. Европейският институт има изградени контакти с различни местни и национални медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството и навременно отразяване на всички дейности по проекта и най-вече за ефективното изпълнение на Дейност 3 и Дейност 5. Те ще са от важно значение и за разпространение на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които Европейският институт работи традиционно, са: България Он Еър, „Телевизия Европа“, в-к „Сега”,, Дневник.bg, MEDIAPOOL, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, както и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми. За осъществяване на комуникационните дейности по проекта ще бъдат използвани и електронни канали за предоставяне на информация. На сайтовете, поддържани от Европейския институт, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на Европейския институт (http://bit.ly/2bQbbs0; https://www.facebook.com/EuropeDirect.Sofia/; https://www.facebook.com/EuropeDirect.IC.Ruse/) (Фейсбук страниците на Европейския институт към настоящия момент имат повече от 7 500 потребители). Ще се разпространява и информация за приоритетите на националната политика в областта на миграцията. Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в сферата на правосъдието и вътрешните работи. В рамките на проекта ще бъдат изработени: рекламен банер на проекта (1 бр.); комплект промоционални материали (включващ папка, торба, химикал и тефтер) (700 бр.). Ще бъде съставена и информационна брошура (700 бр.) и рекламни флаери (700 бр.). Върху всички печатни, електронни и рекламни материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност (и съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията). Върху материалите ще бъде посочено, че дейността е съфинансирана от ФУМИ. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer), съгласно изискванията. 29 320.42 23 790.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.