Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегририрани социално-здравни услуги за хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 години, други уязвими групи, включително лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Патронажната грижа се фокусира върху предоставянето на грижа и подкрепа за възрастни хора и лица с увреждания в тяхната домашна среда. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности, ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Домашни помощници – 3 бр. - Медицинска сестра –1 бр. - Психолог - 1 бр. Всяко лице от целевата група ще получава здравно-социални услуги като потребител до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контролът по спазването на графика, неговото актуализиране, включването на нови лица и/или отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите от Община Летница, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. Непосредствено преди стартиране на патронажната грижа на назначените служители ще бъде проведено обучение, чрез което ще се дадат указания за предоставяне на услугата. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали такова обучение. Патронажната грижа ще се предоставя на 14 лица и ще включва комплекс от услуги, както следва: 1. Помощ в дома, която включва дейности като чистене, пране, готвене, социални контакти и др.; 2. Медицински услуги – мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, почистване на рани, контрол върху приема на лекарства, консултации, съдействие при посещение при личен лекар и/или друг специалист и др.; 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителя или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителя или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Дейността ще допринесе за подобряване достъпа и разширяване на социалните услуги, които се предоставят в общността, подобряване качеството на живот и преодоляване на социалната изолация на лица от уязвими групи, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижа, както и са изложени на риск от заразяване с Covid-19. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от индивидуална и/или групова супервизия. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на състоянието и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и подобрени комуникативните възможности на служителите и техните умения за оказване на подкрепа. Ще се обсъдят трудности и проблеми, които биха могли да възникнат в хода на предоставянето, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 0.00 20 968.74
Превенция на Covid-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Летница функционират следните социални услуги, държавно делегирани дейности: 1. Дневен център за пълнолетни лица с увреждания в град Летница, с капацитет 20 места. В центъра се предоставя комплекс от социални услуги, които създават условия за цялостно обслужване на потребителите през деня, свързани с предоставяне на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, образователните и рехабилитационните потребности, както и на потребностите от организация на свободното време и личните контакти на лица навършили 18 години, които имат трайно увреждане. Персоналът на ДЦПЛУ е съставен от 8 служители: Директор социални услуги - 1 бр., Социален работник - 1 бр., Трудотерапевт - 1 бр. , Рехабилитатор - 1 бр., Медицинска сестра - 1 бр. , Готвач - 1 бр., Касиер-домакин - 1 бр. , Чистач-хигиенист - 1 бр. 2. Център за настаняване от семеен тип в село Крушуна с капацитетът 15 места. ЦНСТ е форма на социална услуга насочена към лица, които имат потребност от 24-часова грижа. Социалната услуга създава среда за живот близка до семейната, при която лицата получават необходимата им индивидуализирана подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот. Услугата се предоставя в комбинация и координация с базовите услуги в общността и с други социални услуги. Персоналът на ЦНСТ е съставен от 8 служители: Директор - 1 бр., Социален работник – 1 бр., Касиер домакин - 1 бр., Медицинска сестра – 1бр., Санитар – 1 бр., Готвач - 1 бр., Помощник готвач – 1 бр., Общ работник - 1 бр. 3. Център за социална рехабилитация и интеграция в село Крушуна с капацитетът 20 места. Предоставянето на услугата ЦСРИ цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социално изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен живот. Персоналът на ЦСРИ е съставен от 5 служители: Главен експерт - 1 бр., Социален работник - 1 бр., Рехабилитатор – 1 бр., Медицинска сестра – 1 бр., Трудотерапевт – 1 бр. Персоналът на трите центъра е общо 21 човека. В условията на глобална пандемия, предизвикана от разпространението на Covid-19, персоналът на услугите е изложен на голямо натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и здравето на лицата, за които полагат грижа. Подкрепата, която е предвидена по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на 7 лица, които ще бъдат назначени на длъжност "Санитар". Санитарите ще изпълняват превенция във връзка с предотвратяване разпространението на Covid-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, както следва: - Осигуряване на лични предпазни средства; - Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги; - Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги за Covid-19; - Въвеждане при необходимост на допълнителни мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите. 0.00 56 684.64

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.