Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на капацитета и ефективността на служителите на основните заинтересовани и компетентни страни - общинската администрация и социалните партньори в община Тополовград за идентифициране, адаптиране и прилагане на социални иновации за включване на етнически общности и уязвими групи. 
Въвеждането на социални иновации се налага от факта, че общинската администрация и социалните партньори нямат достатъчен капацитет за идентифицирането и прилагането на нови модели и практики в социалната дейност, както и поради това, че предоставяните социални услуги за етнически и уязвими общности са с много ниска ефективност по отношение на потенциала за социално включване.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности за проучване на потенциала за социални иновации и практическо обучение за прототипиране и прилагане на 2 вече идентифицирани социални иновации за включване чрез заетост на роми и трайно безработни. Предвижда се създаването на местни, регионални и международни партньорства за консултации, обмяна на опит и добри практики.
Като резултат от проекта ще бъде изграден траен капацитет на компетентните служители на общинската администрация и социалните партньори за идентифициране, адаптиране и прилагане на социални иновации за включване на етнически и уязвими групи, както и практически опит в изпълнение, който ще бъде приложим и в други региони, както и за други целеви групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на етнически и уязвими групи в община Тополовград: В рамките на тази дейност се предвижда извършване на проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на етнически и уязвими групи в община Тополовград. Целта на проучването е да опише досега прилаганите модели, практики и услуги в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи, да направи оценка на тяхната ефективност и да идентифицира положително, неутрално и негативно въздействащите модели, практики и услуги. Изследването ще се фокусира върху характерните групи за общината - при етническите групи основно върху ромите, а при другите уязвими такива – върху групите на трайно безработни, деца в риск и затруднено социално положение, хора с увреждания. Дейността ще допринесе за постигането на целите на инвестиционния приоритет тъй като ще даде възможност на общинската администрация и социалните партньори да планират необходимите реформи и повишат своята ефективност в прилагането на модели за социално включване като направят паралел между досега използваните методи с ниска ефективност и приложимостта на идентифицираните нови практики, както и други иновативни идеи. Проучването ще се базира на документален анализ, както и на анализ на резултатите от анкетно проучване сред минимум 100 представители на целевите групи в община Тополовград. За целта ще бъде разработена анкетна карта с преобладаващи затворени въпроси, чрез които да може да бъде направена оценка на ефективността и въздействието на предоставяните досега социални услуги на етнически и уязвими групи. Минималното съдържание на проучването следва да включва: 1) Преглед на социалните услуги, предоставяни в община Тополовград на етнически и уязвими групи; 2) Оценка на прилаганите модели в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи; 3) Идентифицирани проблеми и добри практики в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи в общината; 4) Оценка на приложимостта на планираните иновативни модели и добри практики в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи; 5) Изводи и препоръки. След извършване на проучването, резултатите от него ще бъдат обсъдени по време на еднодневна кръгла маса с 20 представители на заинтересованите страни в общината, в т. ч. общински служители, социални и здравни работници, представители на социалните партньори. Препоръките, отправени по отношение на извършеното проучване по време на кръглата маса ще бъдат отразени в окончателния вариант на доклада от проучването. 37 340.00 35 940.00
Повишаване на капацитета на общинските служители и социалните партньори за идентифициране, разработване и прилагане на социални иновации за включване на етнически и уязвими групи: При разработване на проекта са идентифицирани 2 бр. потенциални социални иновации, прилагани в Италия, за които се планира да бъдат пилотно приложени с цел повишаване на капацитета на служителите на общинската администрация и социалните партньори, както следва: 1. Повишаване капацитета на общинската администрация и социалните партньори за социално включване на етнически групи чрез осигуряване на заетост - създаване на ромски земеделски кооператив Социалната иновация включва въвеждане на иновативен модел за създаване на заетост на етнически общности – подкрепа с експертиза за създаване на ромски земеделски кооператив с минимум 5 членове, производство и предлагане на земеделска продукция. Иновативният елемент е нова идея/модел за работа на общината и социалните партньори за социално включване на етнически групи чрез осигуряване на заетост в най-характерния за общината икономически сектор – земеделие. 2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица Социалната иновация цели включване на други уязвими групи – трайно безработни лица, чрез създаването на умения и заетост в експониране и реставриране на обекти на културно-историческото наследство за целите на туризма. Иновативният елемент е предлагането на нова социална услуга за включване чрез обучение и заетост в сектор със много голям потенциал за развитие в общината – културно исторически туризъм.. Настоящата дейност предвижда организирането и провеждане на две 4-дневни учебни пътувания в Италия при Партньор 2 за всяка от идентифицираните социални иновации. Пътуванията ще се осъществят за 6 дни (2 дни път и 4 учебни дни с по 10 участници всяко - експерти и ръководители от общината и социалните партньори. Целта на пътуванията е експертите да се запознаят с тези и други модели на социално включване на етнически и съответно – уязвими общности, прилагани в Италия, като междувременно ще бъде обменен опит и ще се установят партньорства с подходящи организации. Планираният дневен ред е както следва, като детайлната програма ще бъде разработена от ПП2: Ден 1 Посещение при Партньор 2, уточняване на детайлната програма на посещението Запознаване с публичния и частния модел на социално включване в Италия на етнически общности (Посещение 1) /уязвими групи (Посещение 2) Ден 2 Ръководители: Работни срещи за обмяна на опит с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия на етнически общности (Посещение 1) /уязвими групи (Посещение 2) Експерти: Посещение в местната градска община Кастело, отдел за социални услуги - организация на социалната дейност и включване на етнически общности (Посещение 1) /уязвими групи (Посещение 2) Ден 3 Ръководители: Работни срещи за установяване на партньорства с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия Експерти: Посещение в местни кооперативи за запознаване с италианския кооперативен модел за включване на етнически общности (Посещение 1) /уязвими групи (Посещение 2) Посещение на училища за деца в риск, центрове за преквалификация и заетост Ден 4 Дискусия с Партньор 2 относно модела на адаптиране и прилагане на планираната социална иновация за включване на етнически общности (Посещение 1) /уязвими групи (Посещение 2) Обобщение на резултатите от пътуването В резултат от пътуването, ръководителите ще разработят доклад за идентифицираните добри практики и опит и перспективите пред партньорствата , а експертите ще изготвят обобщен доклад, описващ италианския опит в сферата на социалното включване на етнически и уязвими групи, както и да посочат други конкретни иновации и добри практики, които биха могли да бъдат приложени в България и по-специално такива в рамките на компетенциите и ресурсите, с които разполага общината или социалните партньори 55 900.00 55 200.00
Разработване на детайлни модели за адаптиране (трансфер) и пилотно прилагане на планираните социални иновации за социално включване на етнически и уязвими групи: В рамките на настоящата Дейност за така описаните социални иновации в предишната Дейност 2, ще бъдат разработени детайлни модели за адаптирането и прилагането им от страна на служителите на общинската администрация в партньорство със социалните партньори от община Тополовград. Моделите следва да отчитат спецификите на етническите и уязвими групи в общината и да вземат под внимание резултатите и препоръките от изпълненото проучване в рамките на Дейност 1 и резултатите от учебните посещение при Партньор 2 в рамките на Дейност 2. В допълнение, те следва да съответстват на изискванията на националното и европейското законодателство за извършването на социални дейности/услуги. Дейността кореспондира пряко с общата и специфичните цели на приоритета, като ще надгради капацитета на общинската администрация и социалните партньори за адаптиране и детайлно разработване на социални иновации, чрез външната експертиза, която ще получат. При разработването на моделите особено внимание ще се обърне на съблюдаването на равенството на половете, не-дискриминацията и равните възможности за всички участници и целеви групи. Моделите ще бъдат разработени под формата на подробни наръчници, които да описват методологията за прилагане на идентифицираните социални иновации за избраните целеви групи. Наръчниците следва да включват: - Описание на идентифицираната социална иновация - обосновката ѝ като такава, приложимостта ѝ спрямо избраните целеви групи в паралел с извършените промени спрямо оригинално изпълняваната такава, съответствие с общински и национални стратегически и нормативни документи - План за изпълнение – дейности, график на хронологията за изпълнение, човешки и материални ресурси, финансови средства, документални формати – както е приложимо - Методология за оценка на резултатите от пилотното прилагане (в краткосрочен план), тяхната устойчивост (средносрочен план) и въздействие (дългосрочен план). При разработването на детайлните модели за адаптиране и прилагане на социалните иновации от страна на служителите на общинската администрация и социалните партньори, ще бъдат извършени онлайн консултации с чуждестранния партньор по проекта. По конкретно, ПП2 ще консултира техническото задание за избор на външния изпълнител, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността. В допълнение, ПП2 ще даде препоръки по отношение на наръчниците с оглед най-ефективния начин за прилагане на социалните иновации в контекста на етническите и уязвими групи, както и по отношение на методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, устойчивостта и въздействието. Резултатите от тази дейност са необходими и ще бъдат използвани при изпълнението на следващата Дейност 4 - Пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на етнически и уязвими групи. 35 940.00 35 280.00
Повишаване на капацитета на служителите на общината и социалните партньори чрез пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на етнически и уязвими групи: Целта на тази дейност е повишаването на капацитета на общинските служители и социалните партньори, чрез практическото пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на етнически и уязвими групи. Пилотното прилагане се извършва на базата на разработените в рамките на предишната Дейност 3 модели, които адаптират и описват прилагането на 2-те планирани иновации за социално включване на етнически и уязвими групи. Ще се цели също така обхващането на максимален брой представители на целевите групи - служители на общината и социалните партньори в изпълнението на пилотните дейности, както и максимален брой обхванати представители на етническите и уязвими групи. Настоящата дейност представлява основната дейност на проекта, с най-голям принос за постигането на целите на проекта и приоритета чрез придобиването на практически знания и умения за прилагане на иновативни идеи и практики в социалната дейност от страна на отговорните служители на общинската администрация и социалните партньори. В рамките на тази дейност ще бъдат приложени следните планирани социални иновации съгласно разработените наръчници, съдържащи детайлно описание на необходимите етапи, човешки, материални, финансови, документални и времеви ресурси: 1. Повишаване капацитета на общинската администрация и социалните партньори за социално включване на етнически групи чрез осигуряване на заетост - създаване на ромски земеделски кооператив Прилагането на социалната иновация от страна на минимум 10 служители на общинската администрация и социалните партньори ще включва прякото организиране и изпълнение на следните основни етапи под контрола на екипа за изпълнение на проекта: - Информационна кампания сред етническата ромска група - Подбор на минимум 5 участници в кооператива, съобразно разполагаемите от тях ресурси - Провеждане на специфични обучения по цикъла на производство на избраната земеделска продукция, управление на кооператива, маркетинг на продукцията, възможности за финансиране – 5 -дневни - Експертна подкрепа за учредяване и първоначален маркетинг на кооператива и продукцията, вкл. участие в традиционния есенен панаир в Тополовград 2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица Прилагането на социалната иновация включва следните основни етапи: - Информационна кампания сред целевата група - Подбор на участници (минимум 10 човека) - Провеждане на специализирани обучения за експониране и реставриране на обекти на културно-историческото наследство, вкл. правна уредба – 5-дневни - Провеждане на 1-месечна практика – експониране на подходящ обект на културно-историческото наследство на територията на община Тополовград за целите на туризма, съгласно действащото законодателство и в координация с компетентните органи, напр. уникалния три-камерен долмен до с. Хлябово След пилотното прилагане на адаптираните социални иновации, от страна на общинските служители и социалните партньори, включени в изпълнението на дейността ще бъде извършена оценка на тяхната ефективност съгласно методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, описана в Наръчниците 27 650.00 27 500.00
Оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати : Съгласно Условията за кандидатстване, външната независима оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати е задължителна дейност. Извън нея, проектът въвежда собствена, вътрешна система за наблюдение и оценка на изпълнението и постигането на заложените конкретни продукти или резултати от дейностите чрез изпълнението на План за вътрешен мониторинг и контрол на качеството. Целта на конкретната дейност за оценка на постигнатите резултати е да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, съгласно следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Обективността и безпристрастността на оценката се осигуряват чрез избора на външен за изпълнител чрез провеждане на процедура по ЗОП. Резултатът от изпълнението на тази дейност ще послужи за изпълнението на следващата Дейност 6 – Разпространение на постигнатите резултати. 3 500.00 3 500.00
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността цели да популяризира адаптираните и пилотно изпълнени иновативни практики от предходните дейности и да насърчи устойчивия им трансфер, чрез създаване на условия за провеждане на конструктивен диалог между заинтересованите организации и институции, работещи в сферата на социално включване на етнически общности и уязвими групи. В тази връзка, дейността е необходима за повишаване информираността, относно идентифицираните иновативни практики за прилагането на интегрирани модели за социално включване на етнически и уязвими групи в община Тополовград, с което ще бъде заложено началото и на техния устойчив трансфер. Дейността е от съществено значение за изпълнението на общата и специфичните цели на проекта и приоритета, защото единствено споделянето на получените резултати от предходните дейности пред широката общественост може да допринесе за ускореното и разширено въвеждане на идентифицираните иновативни практики. Получените коментари по време на дискусионния формат също така ще спомогнат за допълнително прецизиране на моделите и анализите, което допълва капацитета на отговорните служители на общинската администрация и социалните партньори. По конкретно, дейността предвижда реализиране на мерки, които в максимална степен да позволят на други заинтересовани организации и институции да ползват опита на двата партньора от двете държави, както следва: - Изготвяне и отпечатване на сборник, съдържащ резюмета на учебните и работни посещения при партньора, моделите на прилагане на двете социални иновации по проекта, както и оценката на изпълнението – 30 печатни копия и публикуване на уебсайта на общината. - Организиране и провеждане на двудневна кръгла маса за разпространение на резултатите с минимум 30 участника. Предвижда се кръглата маса да бъде организирана за 2 дни – по 1 ден за всяка приложена социална иновация по проекта, при следния дневен ред: 1) Представяне и обобщение на резултатите от изпълнените дейности и постигнатите резултати. Тази част ще бъде базирана на обобщените резултати от приложението на съответната социална иновация и оценката на изпълнените дейности и постигнатите резултати; 2) Провеждане на съвместни консултации между участниците в проектните дейности и останалите участници от заинтересованите страни по отношение на възможностите за въвеждане на идентифицираните социални иновации в други региони и за други целеви групи; 3) Създаване на партньорства между различните заинтересовани страни по конкретни идеи, обмен на информация, опит и практики за други иновации в социалните дейности. 6 200.00 6 200.00
Организация и управление на проекта: Дейността включва цялостното управление и изпълнение на проектните дейности, координация с партньора, вътрешен контрол на качеството, мониторинг и оценка на изпълнението, докладване и отчитане. Дейността е подпомагаща за постигането на общата и специфичните цели на проекта и планираните резултати. Дейността ще се изпълнява от предлагания екип по проекта както следва: 1. Ръководител проект Квалификация и професионален опит – съгласно приложената автобиография. Планирани отговорности: Цялостно управление на дейностите по проекта, осъществяване на вътрешния мониторинг за постигане на целите и резултатите, лице за контакт и координация с Договарящия орган, докладване и отчитане по проекта. Останалите членове на екипа ще бъдат подбрани съобразно следните изисквания: 2. Координатор социални дейности ПП1 Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност Планирани отговорности: Отговорен за прякото изпълнение и координация на дейностите, имащи отношение към социалното включване на етнически и уязвими групи 3. Счетоводител ПП1 Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност Планирани отговорности: Осъществяване на финансовото управление и счетоводната отчетност на проекта. В допълнение, екипът по проекта ще ползва експертиза за подготовката на документации за обществените поръчки, както и за осъществяване на дейностите по информация и публичност по проекта. 17 003.00 16 711.92
Информация и комуникация за проекта: Дейността цели осигуряване на добра информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и публичност на резултатите, както и за съблюдаване изискванията на ЕС по отношение на визуализацията на проекти, финансирани от Европейския социален фонд. Дейността подпомага постигането на общата и специфичните цели на проекта, като в допълнение осигурява прозрачност и публичност при изпълнението на заложените в проекта дейности, както и допринася за ефективното управление и администриране на проекта. Дейността ще се организира като средство за привличане на заинтересованите страни в реализацията на инициативите по проекта. За разлика останалите дейности по проекта, които имат работен характер и са насочени основно към целевата група на проекта, включените тук поддейности имат много по-широка аудитория. Те изпращат формулираните послания на ясно разбираем език потенциално до всеки. Популяризирането на добрите примери и дейности при изпълнението на проекта, ще цели както въвеждането им като практика потенциално на по-широки нива и с по-широки целеви групи. Също така, дейността допринася и за координацията и информационния обмен между заинтересованите страни. 3 500.00 3 499.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.