Предварителни дейности: 1.Екзекутивно заснемане при липса на строителна документация, включително пълно архитектурно заснемане 2.Изготвяне на обследвания за установяване на технически характеристики и съставяне на ТП 3. Извършване на обследвания за енергийна ефективност и издаване на сертификати за енергийни характеристики на сградите.: Дейността е вече изпълнена и включва следните под дейности:
Под дейност 1: Екзекутивно заснемане при липса на строителна документация, включително пълно архитектурно заснемане.
В рамките на тази под дейност е изпълнено архитектурно заснемане на сградите- НЧ „Светлина 1934”, гр. Ахелой; НЧ „Самообразование 1928”, с. Гълъбец; Народно Читалище „Христо Ботев 1963”, с. Медово; и е изготвена документация към него за установяване на точните геометрични характеристики на сградите и актуалното състояние на външните ограждащи елементи. В документацията са отразени всички видове дограми (прозорци и врати), разположени по външните ограждащи елементи, както и участъците (ако има такива) с положена топлоизолация, описана по вид и дебелина. Конкретните действия за изпълнение на тази дейност се свеждат до точно измерване на: всички ограждащи елементи (стени, отвори, нива и др. елементи) в помещенията на обекта; височина на помещенията и обекта като цяло; материали на подови настилки, стени, тавани, покрив и фасади; конструкция.
Заснемането е извършено в следната технологична последователност (четири етапа):
1) първоначално събиране на информация;
2) обработка и подготовка на точна подложка;
3) повторно заснемане на ключови елементи и допълване на подробна информация;
4) пълно изчертаване с CAD приложение в мащаб 1:100 или 1:50 и подготвяне на документацията.
Под дейност 2: Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 176 а от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж изготвен в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите за всяка сграда – обект на интервенция.
В рамките на дейността е извършено обследване за установяване на техническите характеристики на всяка от сградите, обект на интервенция, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и са изготвени Технически паспорти на същите съгласно чл. 176а от ЗУТ. За целите на обследванията са използвани безразрушителни методи и уреди за изпитване на конструктивните елементи на сградите. Техническите паспорти на обектите са изготвени в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите.
Под дейност 3: Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ, за всяка сграда – обект на интервенция.
В рамките на тази под дейност е извършено обследване за енергийна ефективност на всяка от сградите, обект на интервенция и са предписани енергоспестяващи мерки в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност. Обследването за енергийна ефективност е извършено по реда, правилата и процедурите регламентирани от действащото законодателство: Закона за енергийната ефективност и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане.
Извършване на Енергийни обследвания от изпълнител вписан в публичния регистър на лицата, извършващи обследвания за EE и сертифициране на сгради и изготвяне на оценки за енергийни спестявания съгласно ЗЕЕ. Изготвени са доклади в обхват и обем съгласно ЗЕЕ, ЗУТ,ЗЕ и Наредба №7/2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Изготвяне на сертификати за енергийни характеристики на сградите: НЧ „Светлина 1934”, гр. Ахелой; НЧ „Самообразование 1928”, с. Гълъбец; Народно Читалище „Христо Ботев 1963”, с. Медово; Народно Читалище „Просвета 1888”, гр. Поморие.
Общата стойност на дейността кореспондира със сумарната стойност на бюджетен ред 7.1. Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване и технически паспорт на сграда |
5 669.89
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР и мерки за енергийна ефективност.
: В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности:
1.Работно проектиране- Проектирането ще включва следните основни етапи:
Етап 1 Предоставя се на проектантския колектив на избрания Изпълнител изготвените енергийни обследвания за обектите и цялата друга налична техническа документация за обекта като: технически паспорт, чертежи схеми и др. на сградите. Предоставяне на Възложителя одобреният план-график за посещение от проектантите, за безпроблемно осигуряване на достъп до съответния обект. Оглед и проверка на наличните архитектурни и конструктивни заснемания.
Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности
Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж.
2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството.Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане.След обявяването на обществена поръчка и извършеното класиране на участниците, Община Поморие е избрала външен изпълнител, които да извърша дейностите по изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 4 от ЗУТ и съставяне на ТП на съществуващ строеж и обследване за ЕЕ на сгради в гр. Поморие. Строителните дейности ще се извършват на база вече изготвените от избрания изпълнител обследвания.
Изпълнението на строителството ще включва:
- Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "В";
- Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите, съгласно част Б "Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти" от Техническия паспорт;
- Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване;
- Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания.
3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор при изпълнението на СМР дейностите по проекта.
В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инв. проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите.
Общата ст-ст на дейността в размер на 795 162.86 лв. с ДДС кореспондира със заложената ст-ст в б.р. 4.1. Разходи за инженеринг |
795 162.86
|
0.00
|
Упражняване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти.: Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад - констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор. След издаване на Констативен Акт обр.15 ще бъде сформирана приемателна комисия за издаване на Удостоверение за въвеждане сградата в експлоатация т.нар. – Акт образец 16.
В графика за изпълнение на дейността е предвидено време за подготовка на обществена поръчка за възлагането на дейността и сключване на договор с избран изпълнител. |
3 600.00
|
0.00
|
Дейности по организация и управление и публичност и информация на ПИИ : Бенефициентът ще изпълнява дейностите по организация и управление и информация и публичност на ПИИ, като не извършва изцяло възлагане на дейностите на външен изпълнител.
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ- За цялостната организация, управление и координация на дейностите по проекта ще има осигурен екип, който ще управлява, координира и отчита реализацията на ПИИ. Предвидено е разпределение на работата и възлагане на задачи в рамките на екипа, с цел постигане на общите и специфични цели и достигане на предвидените индикатори. През цялото времетраене на ПИИ ще се провеждат екипни срещи, за обсъждане текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейностите.
Екипът ще следи за оформяне на всички приложими документи, съгл. указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата: изготвяне на процедури свързани с изпълнение дейностите по проекта; изготвяне на документи съгл. ЗОП за ОП, кореспонденция; справки, доклади за напредък и становища; комуникация с УО; изготвяне на окончателен финансов, технически отчет и искане за плащане; осъществяване на контрол върху издадените разплащателни документи;
Резултат: Успешно изпълнение на планираните дейности, постигане на заложените индикатори. Утвърждаване на принципа на екипната работа при реализация и управление на проекта.
ПУБЛИЧНОСТ И ИНФОРМАЦИЯ
Тази дейност е насочена към широката общественост. Стремежът е да се съсредоточи общественият интерес върху съдържанието на програмата, конкретния проект, неговото изпълнение, срокове, принос на ЕС и резултати, като се посочи информация относно съответствието на планираните мерки по информация и публичност с условията и изискваният, описани в РЕГЛАМЕНТ(ЕС) 2021/241.)
Вътрешна целева група: служители в публичните административни сгради, чрез плакати на административните сгради и информация на сайта на Общината
Външна целева група: граждани, посетители на публ. сгради и изпълнители на заложените дейности, българското общество, чрез публикации на сайта на общината и чрез поставяне на информационните табели и плакати.
По време на изпълнението на проекта общ. Поморие ще информира медиите и обществеността за получената подкрепа, като:
• включи на своя уебсайт кратко описание на проекта, цели и резултати, като откроява фин. подкрепа от ЕС, упоменавайки „Финансирано от ЕС – NextGenerationEU
• постави информационни плакати 2 бр.- с информация за проекта(минимален раз-р А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС и е поставен на видно за обществеността място в сградата на община Поморие, както и в административните сгради, за да може обществеността да се запознае с изпълнението на проекта; той ще носи базова информация, като име на проекта, лога, финансова помощ, бенефициент и упоменаването „Финансирано от ЕС – NextGenerationEU;
• във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС:
• ще постави постоянни обяснителни табели – 2 бр., който ще съдържат следната информация: произход на финансиране от НПВУ чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с технич. характеристики с упоменаването „Финансирано от ЕС – NextGenerationEU.
Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни, медиите и местната общност относно дейностите, целите и постигнатите резултати по проекта, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности.
При всички мерки за информация и публичност, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез:
•Произходът на финансиране от НПВУ чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техн. характеристики с упоменаването „Финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“;
•Общото лого за програмен период 2021-2027 г. в съответствие с граф. изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнение на проекта, който се използва за информиране обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. |
12 840.59
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: В рамките на дейността се предвижда изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР на следните обекти:
1. Сграда за култура и изкуство- НЧ „Светлина 1934”, гр. Ахелой, Община Поморие, обл. Бургас;
2. Сграда за култура и изкуство- Народно Читалище „Просвета 1888”, гр. Поморие, Община Поморие, обл. Бургас.
Целта на одита е да даде ясна информация относно потреблението на енергия в сградите, както и оценка на енергийните спестявания.
Разходите за изпълнение на дейността са заложени в б. ред 6.1. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР и ще са собствено финансиране на Община Поморие. |
1 800.00
|
0.00
|