Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно управление на мерките по проекта в съответствие с принципите за добро управление на програми и проекти по ОП РЧР. При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран екип в следния състав:
Ръководител на проекта - един. Ръководителят на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, възлага и следи за изпълнението на задачите, подписва документи (договори, отчети, фактури, доклади). Осъществява текуща комуникация между бенефициента и управляващия орган. Ръководителят следи за спазване на дейностите за информиране и публичност, точно изпълнение на предвидените процедури за избор на изпълнители, реализиране на хоризонталните принципи на програмата в дейностите по проекта, участва в изготвянето на междинните и финални технически доклади.
Координатор на проекта - един. Координаторът на проекта координира действията на екипа на проекта и преките участници в дейностите. Осъществява подходяща комуникация между бенефициента и всички заинтересовани страни. Съблюдава за спазването на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта, следи за мнението на участниците в проекта. Информира ръководителя на проекта за евентуално възникнали проблеми при изпълнението на проекта.
Счетоводител на проекта - един. Счетоводителят на проекта следи за правилното изразходване на финансовите средства по бюджета на проекта според изискванията на програмата, следи за представянето на разходооправдателни документи в съответствие със законодателството и изискванията на управляващия орган, изработва финансовата отчетна документация, извършва счетоводните записвания по сметките на проекта, ежемесечно изготвя отделни ведомости за трудовите възнаграждения на наетите лица и превежда необходимите осигурителните вноски, изготвя междинни и финален финансови отчети по проекта.
Членовете на екипа ще сключат договори, в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще актуализира план-графика на дейностите и ще отчита показателите за напредък на проекта. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта. |
27 048.00
|
27 048.00
|
Информиране и публичност на проекта: Осъществяването на дейността по информиране и публичност цели широко популяризиране на специфичните цели и постигнатите резултати, натрупания опит при изпълнението на проекта, добрите практики по проекта и финансовата подкрепа на ЕС. Принцип в осъществяването на проекта е осигуряване на широка гласност на дейностите и резултатите от изпълнението на проекта. Целта на всяко мероприятие по проекта е да се ангажира вниманието на широката общественост с целите на проекта, да се привлекат органите на местната власт и организации, работещи по въпросите на заетостта, за съдействие при неговото изпълнение. Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе масова и открита информационна и рекламна кампания на територията на област Монтана. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване – печатни медии, кабелни телевизии, радиа и др. за информиране на обществеността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2014 г. – 2020 г.” В Дирекция «Бюро по труда» – Монтана и Дирекция «Регионална служба по заетостта» – Монтана ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни диплянки с рекламно-информационна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На мястото за изпълнение на проекта ще бъде поставена информационна табела за визуализация на проекта. Ще бъдат изработени рекламни бележници, рекламни папки, рекламни календари, химикалки, носещи отличителните знаци на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. Методите за осигуряване публичност на проекта включват въвличането на различни комуникационни канали с оглед осигуряване на максимална ефективност. Една от формите на информиране, прилагани от екипа за организация и управление, ще бъде пряка комуникация – работни срещи, контакти чрез електронната поща или по телефона, в които ще бъдат представяни целите на проекта, средствата и дейностите за постигането им. Ръководителят на проекта ще има специално определени задължения за качество и пълнота на предоставяната информация при осъществяване на ефективно информиране и публичност. Целта е да бъдат въвлечени в максимална степен всички заинтересовани страни /и най-вече преките участници/ в постигането на заложените резултати. Проектът планира като основни комуникационни средства за осигуряване на публичност разработването и разпространяването на печатни информационно-рекламни материали (плакати, диплянки и др.) за проектните дейности, публикации в местните медии, медийни изяви от всякакъв характер при спазване изискванията за информиране и публичност по ОП РЧР. Обект на дейността по информиране и публичност са:
- представители на целевата група;
- представители на регионални институции по заетостта и широката общественост;
- представители на местните и регионални медии. |
2 691.00
|
2 689.47
|
Закупуване на оборудване, необходимо за създаването на нови работни места за представителите на целевата група в организацията кандидат: Закупуването на оборудване се извършва с цел осигуряване на материални условия, необходими за пряката трудова дейност на наетите безработни лица на новоразкриващите се работни места в предприятието работодател по проекта. Работодателят разкрива 23 нови работни места за шивачи, предназначени за представителите на целевата група. Работното място за шивач трябва да бъде в съответствие с нормативите за извършване на дейността - технологичните процеси, ергономичните изисквания, естетичните изисквания. Основното оборудване на работното място на шивач се състои от: права шевна машина и оверлог машина, маса за извършване на ръчни операции, гладачна маса, парна ютия, подлепваща преса, специални машини - машина за илици, машина за пришиване на копчета, за подгъв, машина за лайсни и др. На работното място на шивач се използва помощно оборудване и инструменти за работа. Разкритите 23 нови работни места по проекта трябва да бъдат оборудвани с 1 брой права шевна машина кл.301 с дигитален контрол,2 броя прави машини кл. 301 с иглен транспорт,1 брой пикир машина едноконечен бод, 2 броя машини за илици - едноиглова илична машина и машина за илик "око", двуконечна машина за пришиване на копчета, понт машина, 2 броя трииглови покривни машини и 5 броя парни ютии.
В началото на проекта се предвижда да бъде доставено необходимото оборудване за новоразкритите работни места за 23 безработни лица по проекта, назначени на работа във фирмата кандидат. Доставката ще бъде извършена от избран чрез тръжна процедура изпълнител при спазване на условията на сключения договор за доставка. Инвестиционната подкрепа, предоставена на работодателя за оборудване на новите работни места, осигурява условия за успешно осъществяване на дълготрайна заетост и гарантира стопанска заинтересованост на организацията кандидат от запазване на заетостта на новоназначените лица от целевата група. Оборудването на разкритите работни места е необходимо условие за осъществяване на пряката трудова дейност на всяко от новоназначените безработни лица по проекта, както и за тяхното адаптиране към новите работни места, създавани във фирмата работодател. Производството на текстил и облекло ще продължи да се развива преобладаващо в малки и средни предприятия, които ще внедряват иновационни технологии и съвременно оборудване в своята дейност, за да остават на силно конкурентния европейски пазар. Работата с доставеното по проекта оборудване оказва подкрепа на лицата от целевата група за адаптирането им към новите работни места с цел посрещане на настъпващите бързи промени и изисквания в реалния производствен процес. Оборудването ще даде възможност за създаване на подходящи практически умения в посочените целеви групи при провеждане на професионалното обучение и успешно и бързо интегриране в производствената дейност на фирмата работодател. Инвестициите (материални и в повишаване на професионалната квалификация), осъществени с настоящия проект, целят постигане на дългосрочни ефекти върху пригодността на представителите на целевата група за участие в трайна заетост в реалния сектор. |
73 990.00
|
122 219.78
|
Наемане на безработни лица за период от 12 месеца: Съществено предимство на предлагания проект е,че осигурява подходяща трудова заетост в реална работна среда за представителите на целевата група,включително лица с ниска степен на образование и младежи до 29 г.без квалификация,като едновременно с това предоставя възможност и за професионално обучение по изпълняваната трудова дейност.Гарантирането на едногодишна заетост на новите работни места в периода на изпълнение на проекта и възможността за още поне една година заетост след приключването му в предприятието кандидат,насърчава безработните лица към постоянна трудова заетост.Кандидатът счита,че е необходимо текущо да бъдат осъществявани повече проекти в тази насока,тъй като е известно,че такива проекти е по-вероятно да доведат до устойчива промяна сред младите работници.Това е важно,тъй като според редица изследвания активното трудово поведение на работно място,усвоено в по-млада възраст,има вероятност да се поддържа през целия живот на работника и да доведе до удължаване на активната трудова дейност в по-напреднала възраст. Поради това политиките по заетостта в ЕС и в РБългария приоритетно са насочени към повишаване пригодността за заетост на работната сила,предлагана от младите хора на пазара на труда.ЕК финансира различни програми за увеличаване на броя и качеството на стажовете,както и за гарантиране на работно място или обучение за младeжите в рамките на 4 месеца след като са напуснали формалното образование или са останали без работа,т.нар.гаранция за младежта.Представена беше Инициатива за младежка заетост,чиято цел е да се подкрепят по-специално младежите,които не участват в никаква форма на заетост,образование или обучение,в регионите с равнище на младежка безработица над 25%. Фокус в настоящото проектно предложение е поставен върху интегрирането в заетост на специфичните категории–безработни младежи до 29 г.вкл.,безработни лица на възраст над 54 г.и/или продължително безработни и неактивни лица,като за тях ще бъдат разкрити не по-малко от 12 работни места от създадените 23 нови работни места по проекта.В рамките на тази дейност,преди наемане на работа и сключване на трудовите договори, ще бъде извършен подбор на подходящи безработни и/или неактивни лица, вкл.младежи до 29г., регистрирани в ДБТ Монтана,за включване в субсидирана 12-месечна заетост по проекта.Определянето на преките участници в проекта ще бъде осъществено със съдействието на ДБТ Монтана при спазване на принципите за прозрачност,равенство между половете,равни възможности и превенция на дискриминацията.В заетост до 12 месеца ще бъдат включени 23 безработни лица от целевите групи,от които най-малко 12 лица от специфичните категории-безработни младежи до 29 г. вкл.,безработни лица на възраст над 54 години и/или продължително безработни и неактивни лица.Кандидатът Май-Централа ЕАД осигурява заетост за срок от 12 месеца по трудови правоотношения с 8-часова дневна заетост с 23 безработни лица.Те ще бъдат назначени на длъжност Шивач, мъжко/дамско облекло,код 7531-1003 по НКПД-2011г,в основната икономическа дейност на фирмата "Производство на горно облекло, без работно",код 14.13 по КИД-2008г.Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица се уреждат от работодателя при условията на българското трудово и осигурително законодателство.Лицата се наемат по трудово правоотношение за срок от 12 месеца от датата на сключване на трудовия договор.Практическата насоченост на предвиденото по проекта последващо професионално обучение по професия Шивач-първа степен на професионална квалификация,код 542110 по СППОО,гарантира възможност за упражняване на професията Шивач на длъжност Шивач,мъжко/дамско облекло,код 7531-1003 по НКПД-2011.Професионалното обучение,извършено в реална работна среда,от своя страна ще подпомогне по-бързата адаптация и ефективната професионална реализация на лицата от целевата група.Работодателят поема ангажимент да запази работното място за 12 месеца на 50% от наетите по проекта лица след приключване на дейностите по проекта. |
153 180.00
|
159 486.56
|
Професионално обучение на новоназначените лица по професия „Шивач” - първа степен на професионална квалификация: Целта на предвиденото професионално обучение е получаване на теоретични знания и практически умения от назначените лица по професия „Шивач” - първа степен на професионална квалификация и гарантиране на обучаемите възможност за упражняване на професията "Шивач" на длъжността "Шивач, мъжко/дамско облекло", код 7531-1003 от НКПД-2011 г. Обучението е по професия „Шивач” - първа степен на професионална квалификация, код 542110 по Списъка на професиите за професионално образование и обучение (СППОО), специалност „Шивачество”, код 5421101 по СППОО. То е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения от новоназначените лица за реализация по професията, формиране на базисни и специфични професионални компетенции, отговарящи на съвременните изисквания на заеманото работно място и необходими за изпълнение на дейностите на длъжност "Шивач", код 7531-1003 по НКПД-2011 г. Обучението гарантира на обучаемия възможност за упражняване на професията "Шивач" на длъжностите от НКПД-2011 г.,посочени в Държавното образователно изискване (ДОИ) за придобиване на квалификация по професията 542110 "Шивач", а именно: код 7531-1012 Работник, спомагателни шивашки дейности, код 7531-1003 Шивач, мъжко/дамско облекло, код 7533-1010 Шивач, драперии/пердета, код 7533-1014 Шивач. Обучението по задължителната професионална подготовка, включващо теория и практика, се регламентира с учебен план и учебна програма, която се разработва на базата на ДОИ по професията "Шивач" - първа степен на професионална квалификация. Съдържанието на обучението включва и специфични теми, определени от профила на дейност на работодателя и съобразно нуждите на обучаваните лица. Държавните изпити за придобиване на степен на професионална квалификация са два - по теория и по практика на професията, и се провеждат по национални изпитни програми в съответствие с ДОИ за придобиване на квалификация по професията "Шивач" - първа степен на професионална квалификация. Обучителният процес е с продължителност 300 учебни часа и ще протече в рамките на 150 дни по 2 учебни часа на ден и 10 уч. часа в два дни за полагане на държавни изпити по професията. Минималното входящо образователно равнище на лицата е завършен начален етап на основното образование или курс за ограмотяване по реда на ЗНЗ. Предвиденото обучение по професионална квалификация е предпоставка за създаването на устойчиви нови работни места. Придобиването на професионална квалификация и начален професионален опит от новоназначените лица, особено за назначените млади хора до 29 г., е от ключово значение за пълноценното им участие в устойчива заетост по проекта. Обучението по професия „Шивач” - първа степен на професионална квалификация, код 542110 по СППОО, специалност „Шивачество”, код 5421101 по СППОО включва: - знания на общи и специфични трудови дейности при производство на облекло, - икономически знания, знания за трудовите правоотношения, - знания за правилата за безопасност на труда и изискванията за опазване на околната среда при изпълнение на професионалните задължения. Завършено професионално обучение с придобита степен на професионална квалификация се удостоверява със свидетелство за професионална квалификация.
Общ хорариум: 300 учебни часа, от които
Теория 60 уч. часа
Практика 240 уч. часа
Брой обучавани лица: 23 новоназначени лица по проекта
Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация - образец 3-54 на МОН, издадено от лицензирана обучаваща организация. |
13 800.00
|
12 228.07
|