Изпълнение на Мярка 1 - Подмяна на стар челен товарач с нов челен товарач: Дейността включва - Придобиване на ДМА, необходим за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност.
Като част от дейността ще бъде закупен 1 бр. челен товарач за вътрешно-технологичен превоз със следните характеристики:
- Мощност на двигателя - 105 kW
- Разход на гориво - 9 л/мч
- Големина на кофата 3.00 м3.
Дейността представлява първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
Чрез закупуване на нов челен товарач, значително ще се подобрят производствените процеси в Мазалат ЕООД и разшири капацитета на съществуващ стопански обект. В настоящият проект се предвижда закупуване на нов Бетонов център със система за рециклиране на бетон. Използването на челен товарач за вътрешно-технологичен транспорт ще оптимизира работният процес, ще замени много дейности, които до сега са се извършвали неефективно и с много малки обеми. Той е необходим за осигуряване на по-голяма производителност и снабдяване с инертни материали /фракция и пясък/ към течките, които пропускат материала. При вдигане капацитета на бетоновия център от 25 m3 на час на 35 m3 на час е необходимо и по-голямо захранване с инертен материал. Именно затова е необходим по-мощен челен товарач с по-голям обем на кофата.
Мазалат ЕООД използва за обслужване на бетоновите центрове и дейността си стар и амортизиран колесен челен товарач с разход на дизелово гориво- 30 л/моточас и големина на кофата 2,4 м3. По данни на фирмата машината работи 400 часа годишно, като обработва(пренася) 24 м3/час инертни материали (пренася 10 кофи по 2,4 м3 средно на час). Неенергийните разходи на “Мазалат” ЕООД възлизат на 12000.00 лв./год за ремонт и поддръжка на старото оборудване.
Новото оборудване се предвижда да бъде по данни на доставчици, челен товарач с разход на дизелово гориво- 9 л/моточас и големина на кофата 3.00 м3.
По план на фирмата машината ще работи 1200 часа годишно заради увеличеното производство , като ще обработва(пренася) 30 м3/час инертни материали (ще пренася 10 кофи по 3.00 м3 средно на час). Неенергийните разходи след подмяна на стария челен товарач с нов се определят на 500 лв./год. за ремонти и поддръжка, като намаляват защото машината е нова и гаранционна.
Изчисление на енергийните спестявания от Мярка 1:
Коригираното енергопотребление на стария челен товарач е 439538,40 kWh/год., а консумацията на новата машина е 105489,22 kWh/год. Спестената енергия възлиза на 334049,18 kWh/год. След подмяната фактора на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 76,00%.
Отделените емисии CO2 от челен товарач при коригирано енергопотребление са 117,36 t/год., а емисиите CO2, отделяни от новата машина са 28.17 t/год. След подмяната на машината емитираният CO2 ще намалее с 89.19 t/год.
Разходите за електроенергия на старата машина при коригирано енергопотребление са 76919,22 лв./год., а разходите на новата са 18460,61 лв./год. Енергийните спестявания възлизат на 58458,61 лв./год. Неенергийните разходи на предприятието преди подмяната на старата машина са 12000.00 лв./год. След подмяната разходите ще са 500.00 лв./год. Неенергийните спестявания възлизат на 11500.00 лв./год.
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Сформиране на екип по проекта
2. Избор на изпълнител:
Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител за доставката на ДМА - челен товарач при прилагане на ПМС 160 и Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ. Процедурата за избор на изпълнител за доставката ще се проведе / 1 месец - 3 месец/.
3. Сключване на договор / 3 месец - 4 месец/
4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол - / 5 месец - 6 месец/
5. Визуализация и публичност, според „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 - поставяне на информационни стикери на закупения актив |
385 000.00
|
379 900.00
|
Изпълнение на Мярка 2 - Подмяна на бетонов център, закупуване на нов бетонов център със система за рециклиране на бетон – 1 брой: Дейността включва - Придобиване на ДМА, необходим за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност.
Дейността представлява първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
Дружеството използва за производство на бетонови смеси бетонов център. Той се състои от бетонов смесител, складово стопанство за инертни материали, везна, силоз и приходящите към тях транспортни системи за материали, захранващи смесителя. Те са морално и физически остарели, с ниска енергийна ефективност и с възможност за производителност на бетоновия център 25 м3/ч.
Като част от дейността ще бъде закупен нов бетонов център със система за рециклиране на бетон със следните минимални технически характеристики:
- Инсталирана мощност бетонов център - 40 kW
- Инсталирана мощност система за рециклиране - 8 kW
- Производителност бетонов център - 35 м3/ч
- Производителност система за рециклиране - 10 м3/ч
Неенергийните разходи на “Мазалат” ЕООД възлизат на 35000.00 лв./год за ремонт и поддръжка на старото оборудване и 5000.00 лв./год. брак. Бетоновия център се обслужва от трима работника с месечни заплата от 850(30600лв/год), специфичния разход за труд на кубик произведен бетон е 3.06 лв/м3.
Препоръчана мярка
Съгласно инвестиционния проект, “Мазалат” ЕООД възнамерява да подмени стария бетонов център, с нов такъв. Предвижда се и закупуване на система за рециклиране на бетон. След инсталирането й не се предвиждат разходи за брак.
Неенергийните разходи след подмяна на старото оборудване се определят на 1000.00 лв./год. за поддръжка, като намаляват защото машината е нова и гаранционна и не се предвижда брак след инсталирането на система за рециклиране на бетон.
Коригираното енергопотребление на старото оборудване е 100800,00 kWh/год., а консумацията на новото е 38400,00 kWh/год. Спестената енергия възлиза на 62400,00 kWh/год. След подмяната фактора на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 61,90%
Отделените емисии CO2 от старото оборудване при коригирано енергопотребление са 82,56 t/год., а емисиите CO2, отделяни от новото са 31,45 t/год. След подмяната емитираният CO2 ще намалее с 51,11 t/год.
Енергийните спестявания възлизат на 13478,40 лв./год.
Чрез закупуване на актива значително ще се подобрят производствените процеси в Мазалат ЕООД и разшири капацитета на съществуващ стопански обект.
Система за рециклиране на бетон е мярка за внедряване на съвременни безотпадни технологии; внедряване на иновационни производствени материали и повишаване използването на рециклируеми материали за постигане на Ресурсна ефективност и ефикасност. Тя осигурява повторно използване на суровините, намалени отпадъчни продукти, оптимизиране на производствените процеси и намаляване използването на суровини. Това ще доведе до разширяване на капацитета на бетоновия център.
Система за производство на бетон ще даде възможност да се увеличи наличният капацитет и постигне максимална производителност – до 35 m3 на час при стандартен бетон. Досега тази производителност за бетона е до 25 m3 на час. С по-големият производствен капацитет ще се изпълняват и големи заявки за 8 часов работен ден, без да се работи с удължен работен ден и да се заплаща извънреден труд.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител: Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител за доставката на бетонов център със система за рециклиране на бетон. Процедурата за избор на доставчик ще се проведе през /2 месец - 4 месец/
2. Сключване на договор / 4 месец - 5 месец/
3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол - / 6 месец /
4. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация на актива. Подписване на финален приемо-предавателен протокол - / 7 месец/
5. Визуализация и публичност - поставяне на информационни стикери на закупените активи. |
333 000.00
|
331 900.00
|
Изпълнение на Мярка 3 - Подмяна на стар бетонсмесител с нов бетонсмесител - 2 броя: Дейността включва - Придобиване на специализирани транспортни средства от категория N3 съгласно Закона за движение по пътищата и представлява ДМА,
необходими за изпълнението на мярка, включена в обследването за енергийна ефективност.
Дейността представлява първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект, тъй като новите бетонсмесители са с по-голяма вместимост и ще подпомогнат обслужването на новият бетонов център, който ще бъден закупен по проекта и ще е с по-голяма производителност.
Дружеството използва за превозване на бетон два стари и амортизирани бетонсмесителя, които по данни на фирмата правят по 3 курса на ден, на средно разстояние 10 км. Техническите им характеристики са:
Разход на гориво за моточас – 4,8 л/мч
Вместимост на бетонсмесителя – 6 м3
Работен режим – 100 дена в годината
Мочаса на ден -4
Неенергийните разходи на “Мазалат” ЕООД възлизат на 10000.00 лв./год за ремонт и поддръжка на старото оборудване.
Препоръчана мярка
Съгласно инвестиционния проект, “Мазалат” ЕООД възнамерява да подмени два стари бетонсмесителя, с нови такива.
Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики. Новите бетоновози ще са с по нисък разход на гориво и по голяма вместимост. Предвижда се те да работят 250 дена в годината по 4 курса на ден на средно разстояние 10 км, повишаване на производителността им до 36000 м3/год. Освен това новото оборудване е с по-висока степен на енергоефективност.
За изчисление на енергийните разходи на дружеството след въвеждане в експлоатация на новото оборудване са използвани технически характеристики на предлагани на пазара бетон смесителя:
Разход на гориво за моточас – 2,5 л/мч
Вместимост на бетонсмесителя – 9 м3
Работен режим – 250 дена в годината
Мочаса на ден -4
Неенергийните разходи след подмяна на старите бетонсмесители с нови се определят на 1000,00 лв./год. за ремонти и поддръжка, като намаляват защото машината е нова и гаранционна.
Коригираното енергопотребление на старите бетонсмесители е 1172102,40 kWh/год., а консумацията на новите машини е 394607,808 kWh/год. Спестената енергия възлиза на 777494,59 kWh/год. След подмяната фактора на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 66,33%
Отделените емисии CO2 от старите бетонсмесители, при коригирано енергопотребление са 312,95 t/год., а емисиите CO2, отделяни от новите машини са 105,36 t/год. След подмяната емитираният CO2 ще намалее с 207,59 t/год.
Разходите за електроенергия на старите машини при коригирано енергопотребление са 205117,92 лв./год., а разходите на новите са 69056,37 лв./год. Енергийните спестявания възлизат на 136061,55 лв./год.
Неенергийните разходи на предприятието преди подмяната на старото оборудване са 10000.00 лв./год. След подмяната разходите ще са 1000.00 лв./год. Неенергийните спестявания възлизат на 9000.00 лв./год.
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Избор на изпълнител: Процедурата за избор на доставчик ще се проведе през /3 месец - 4 месец/
2. Сключване на договор /5 месец/
3. Доставка на двата бетонсмесителя и подписване на приемо-предавателен протокол - /6 месец - 7 месец/
4. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация на актива. Подписване на финален приемо-предавателен протокол - / 8 месец/
5. Визуализация и публичност - поставяне на информационни стикери на двата бетонсмесителя. |
529 000.00
|
527 800.00
|
Изпълнение на Мярка 4 - Подмяна на два стари влекачи с два нови влекача : Тази дейност предвижда закупуване на два влекача, с които да се превозват необходимите инертни материали за работа на бетоновия център. Влекачът е специализирано транспортно средство, предназначено за превоз на товари, с технически допустима максимална маса 40 t (категория N3 съгласно Закона за движение по пътищата).
Придобиването на специализирани транспортни средства от категория N3 съгласно Закона за движение по пътищата - представлява ДМА, необходими за изпълнението на мярка, включена в обследването за енергийна ефективност.
Дейността е първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
За превозване на необходимите инертни материали до бетоновият център, дружеството използва два стари и силно амортизирани влекача с гондоли. Всеки от тях прави по 2 курса на ден, 60 дена в годината, на средно разстояние 20 км в едната посока. Разходът на гориво на новите машини е по 0.7 л/км и всяка от гондолите е с вместимост 20т.
Неенергийните разходи на “Мазалат” ЕООД възлизат на 10000.00 лв./год за ремонт и поддръжка на старото оборудване.
- Препоръчана мярка:
Съгласно инвестиционния проект, “Мазалат” ЕООД възнамерява да подмени два стари влекача с два нови такива. Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики. Новите машини ще са с по нисък разход на гориво – 0.4 л/км и позволява прикачане на гондоли с по-голяма вместимост – 24 тона. Новото оборудване е с по-висока степен на енергоефективност.
За изчисление на енергийните разходи на дружеството след въвеждане в експлоатация на новото оборудване са използвани технически характеристики на предлагани на пазара влекачи. Неенергийните разходи след подмяна на старото оборудване се определят на 1000 лв./год. за поддръжка, като намаляват защото машината е нова и гаранционна.
- Изчисление на енергийните спестявания от Мярка 4:
Коригираното енергопотребление на старото оборудване е 498846.78 kWh/год., а консумацията на новото е 237546.09 kWh/год. Спестената енергия възлиза на 261300.70 kWh/год. След подмяната фактора на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 52.38%
Отделените емисии CO2 от старите машини, при коригирано енергопотребление, са 133.19 t/год., а емисиите CO2, отделяни от новите са 63.42 t/год. След подмяната емитираният CO2 ще намалее с 69.77 t/год.
Разходите за електроенергия на старите машини, при коригирано енергопотребление, са 87298.19 лв./год., а разходите на новите са 41570.57 лв./год. Енергийните спестявания възлизат на 45727.62 лв./год.
Неенергийните разходи на предприятието преди подмяната на старото оборудване са 10000.00 лв./год. След подмяната разходите ще са 1000.00 лв./год. Неенергийните спестявания възлизат на 9000.00 лв./год.
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Избор на изпълнител: Процедурата за избор на доставчик ще се проведе през /4 месец - 5 месец/
2. Сключване на договор /6 месец/
3. Доставка на двата влекача и подписване на приемо-предавателен протокол - /7 - 10 месец /
4. Визуализация и публичност - поставяне на информационни стикери на двата влекача |
268 000.00
|
267 800.00
|
Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001:
Внедряването на ISO 50001:2011 има за цел подобряване енергийната продуктивност и повишаване на конкурентоспособността на организацията като в същото време се работи в насока подобряване на околната среда и устойчивото развитие.
ISO 50001:2011 определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системи за управление на енергията, чиято цел е да позволи на организацията да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийното управление, включително енергийната ефективност, използването на енергия и потреблението.
ISO 50001:2011 определя изискванията, приложими към използването на енергия и потребление, включително на измерване, документиране и докладване, проектиране и закупуване на оборудване, системи, процеси и персонала, които допринасят за енергийното управление.
Стандартът дава инструменти за измерване и анализиране на енергийната резултатност и създава условия, в които решенията и практиките в областта на енергийното потребление и консумация, се базират на обективно получени данни и записи.
ПОЛЗИТЕ ОТ ВНЕДРЯВАНЕ И СЕРТИФИЦИРАНЕ НА СИСТЕМА ISO 50001:2011
• Подпомагане на организацията за по-пълноценно използване на енергоемките активи;
• Улесняване на прозрачността/ комуникацията относно управлението на енергийните ресурси;
• Насърчаване на най-добрите практики при управление на енергията;
• Подпомагане на средствата при оценяване и определяне на приоритетите при прилагане на нови технологии за енергийна ефективност;
• Осигуряване на рамка за енергийна ефективност по цялата верига на доставки;
• Улесняване на подобренията по проекти за намаляване на емисиите на парникови газове;
• Интеграция със съществуващите системи за управление в организациите.
ПОЛЗИТЕ ОТ ВНЕДРЯВАНЕ И СЕРТИФИЦИРАНЕ НА СИСТЕМА ISO 50001:2011
• Подпомагане на организацията за по-пълноценно използване на енергоемките активи;
• Улесняване на прозрачността/ комуникацията относно управлението на енергийните ресурси;
• Насърчаване на най-добрите практики при управление на енергията;
• Подпомагане на средствата при оценяване и определяне на приоритетите при прилагане на нови технологии за енергийна ефективност;
• Осигуряване на рамка за енергийна ефективност по цялата верига на доставки;
• Улесняване на подобренията по проекти за намаляване на емисиите на парникови газове;
• Интеграция със съществуващите системи за управление в организациите.
ОСНОВНИ ЕТАПИ ПРИ ВНЕДРЯВАНЕ НА СИСТЕМА ISO 50001:2011
• Диагностичен одит на съществуващите практики, оказващи влияние върху енергийната ефективност на организацията
• Получаване на данни за анализ на които да се базират решенията и регламентите в областта на енергийното потребление и консумация
• Разработване на фирмена политика по енергийно управление и ползване на енергия
• Разработване на цели и задачи, чрез които тази политика да се реализира в конкретната обстановка на конкретната организация
• Измерване и анализ на енергийната резултатност
• Провеждане на прегледи за да се установи как се прилага политиката
• Създаване и прилагане на механизми за постоянно подобряване на енергийното управление
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Избор на изпълнител за Въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. /8 месец/
2. Извършване на услуга по Въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 /8 месец - 11 месец/
3. Избор на изпълнител за Сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. /12 месец/
4. Извършване на услуга по Сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 /12 месец - 14 месец/
5. Придобиване на сертификат за въведената система за управление - 14 месец |
19 000.00
|
18 850.00
|
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение и включва обследване за енергийна ефективност на Мазалат ЕООД и подготовка на Приложение Б към Условията за кандидатстване. Енергийният одит е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
Разходите за енергиен одит са извършени преди датата на подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура, като плащането по тях са направени. Представени са:
- три оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит
- Приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата, попълнен по образец от Ръководството за изпълнение на договори по ОПИК;
- Копие на енергийния одит, входиран в АУЕР |
6 000.00
|
6 000.00
|