Дейности по организация и управление и дейности за информация и публичност при изцяло външно възлагане: Дейността по организация и управление на проекта ще включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта , осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще обхваща целия период на изпълнение на основните дейности на проекта (внедряване на мерки за енергийна ефективност). Община Якимово ще възложи изпълнението на тази дейност на изцяло външен изпълнител по реда на ЗОП, който ще е пряко отговорен за управлението на проекта. При обявявне на процедурата, Община Якимово ще предвиди достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост.
Ще бъде създадена ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове с посочени функции и изисквания за необходимата квалификация и отговорности. Членовете на екипа за управление ще покриват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Членове на екипа за управление ще могат да съвместяват различни функции, с изключение на такива, при които едната от съвместяваните позиции е с контролни функции спрямо другата.
Дейности по информация и публичност на проекта. Чрез мерките за информация и публичност се цели да се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейностите за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на дейностите по проекта и ще популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Дейността ще включва като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на осъществяването на проектното предложение (ПИИ) Община Якимово ще информира обществеността за получената подкрепа, като:
Включи на уебсайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС.
По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери с необходимата информация.
Да бъде поставена постоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след отстраняване на билборда.
Да организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта.
Съответната дейност ще бъде възложена на външен изпълнител. |
18 000.00
|
0.00
|
Дейности по проектиране на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор и извършване на СМР дейности за подобряване на енергийната ефективност на Читалище Алекси Беремлиев” село Якимово, община Якимово: 1. Проектиране на инвестиционен проект. Съответно към момента на кандидатстване Община Якимово какдидатства с архитектурно заснемане, обяснителна записка и КСС по окрупнени показатели. за обект: Подобряване на енергийната ефективност на Читалище Алекси Беремлиев” село Якимово, община Якимово. След одобрението на проектното предложение, съответно ще бъде избран изпълнител, на когото ще бъдат възложени дейностите чрез "инженеринг" за изготвянето на инвестиционен проект във фаза "Техническа".
2. Упражняване на авторски надзор- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация.
3. Дейности по СМР на обект: Подобряване на енергийната ефективност на Читалище Алекси Беремлиев” село Якимово, община Якимово.
Проектното предложение на Община Якимово за Подобряване на енергийната ефективност на Читалище Алекси Беремлиев” село Якимово, община Якимово касае въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата.Проектното предложение на Община Якимово за Подобряване на енергийната ефективност на Читалище Алекси Беремлиев” село Якимово, община Якимово касае въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата. Мерките за енергийна ефективност, които се предвиждат са следните:
1. Топлинно изолиране на външните стени- Външните стени ще се топлоизолират със интегрирана топлоизолационна система от /фасадни плочи EPS /самозагасващ, стабилизиран фасаден експандиран полистирол/, с коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,032 W/mK . Реализирането на мярката ще доведе до намаляване на коефициента на топлопреминаване през външните стени от U = 1,86 W/m2K до U = 0,23 W/m2K
2. Подмяна на дограмата със системи от PVC профили и стъклопакети- подмяна на амортизирана дограма с обща площ 201 м2 /неподменените дървени дограми и РVС/Аl дограма в лошо състояние/ с 5 камерна PVC дограма двоен стъклопакет от ниско емисийно стъкло с коефициент на топлопреминаване λ ≤ 1,4 W/m2K. Реализирането на мярката ще доведе до намаляване на коефициента на топлопреминаване през дограмата от U = 3,08 W/m2K до U = 1,43 W/m2K
3. Топлинно изолиране на покрива- Покривната плоча ще се топлоизолира с ХРS с дебелина 12 cm и коефициент на топлопроводност λ 0,03 W/mK. Реализирането на мярката ще доведе до намаляване на коефициента на топлопреминаване през покрив от U = 3,37 W/m2K до U = 0,23W/m2K
4. Топлинно изолиране на пода- предвижда се полагане на топлоизолация от екструдиран пенополистирол XPS с дебелина 12 см на стените на отопляемия сутерен от страна на сутерена. Топлоизолацията ще е с коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,032 W/m2K.Реализирането на мярката ще доведе до намаляване на коефициента на топлопреминаване през пода от U = 1,62 W/m2K до U = 0,70 W/m2K.
Също така са заложени и мерки за изпълнение на съществуващите изисквания на чл. 169 от ЗУТ, които ще бъдат финансирани със собствени средства:
- СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и
- СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г.
в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата. |
1 036 023.36
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор и за оценка на съответствието: Упражняване на строителен надзор и оценка на съотстветсивто- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността обхваща изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2, както и упражняването на консултантски услуги по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа е предпоставка за одобрение и съгласуване на изготвените инвестиционни проекти във фаза "Технически проект".
Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България.
Строителният надзор следва изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е, както следва:
- отговорност за законосъобразно започване на строежите;
- отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежа, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежите, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително - монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти;
- обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. |
24 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт: На етап кандидатстване, следва да бъде представено Обследването за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в
експлоатация, изготвени съгласно действащата към момента на кандидатстване Наредба по реда на чл. 48 от ЗЕЕ . Докладът от обследването за енергийна ефективност следва бъде изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Мерките за повишаване на енергийна ефективност, които се препоръчват при всяка реконструкция, основно обновяване, основен ремонт на сграда или на части от сграда в експлоатация, следва да се оценяват по отношение на техническата и икономическата целесъобразност за използване на алтернативни инсталации и системи по чл. 31, ал. 2. от Закона за енергийна ефективност. Проекти, свързани с внедряване на мерки за енергийна ефективност, ще се финансират само след изготвен доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и
ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Тези дейности се считат за подготвителни по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 и не нарушават стимулиращия ефект на помощта! |
11 784.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка: След приключване на дейностите по изпълнение на СМР, следва да бъде възложена от страна на Община Якимово изготвянето на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) , която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Независимата експертна оценка следва да предтсави информация за:
1. Постигнат клас на енергопотребление
2. Подобрена инфраструктура - РЗП
3. Намаление на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия- % kWh/годишно
4. Намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия - % kWh/годишно
5. Намаление на емисиите на парникови газове СО2- t/годишно
6. Дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление- % |
18 000.00
|
0.00
|