Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова ТПИ (трошачно-пресевна инсталация) – тип „промивна” (Мярка 1): Дейността предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, високоефективна ТПИ – тип „промивна” (т.е. с „мокри процеси”), която да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейния производствен капацитет. По-точно става дума за тристепенна трошачна инсталация, с няколко пресевни модула и обезводнителна с-ма (т.нар. „хидроциклон”) с утаител. По отношение на производствения процес новата ТПИ – тип „промивна” ще замени изцяло функциониращите към момента на обект Кариера „Горно езерово” 2 бр. стари ТПИ – тип „промивни”. Новото оборудване ще бъде много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност и с много по-нисък разход на вода за технологични нужди.
Старите 2 бр. ТПИ – тип „промивни”, които към момента работят на Кариера "Горно Езерово", са с обща сумарна инсталирана електрическа мощност малко над 2 270 kW. (съответно 990 kW на едната и 1 280,7 kW на другата). Общата сумарна производителност на двата броя стари ТПИ – тип „промивни” е не повече от 170 t/h. (съответно 60 t/h на едната и 110 t/h на другата), а годишното потребление на енергия инсталациите е 2 724 840 kWh/год.
Новата ТПИ – тип „промивна” ще бъде с обща инсталирана електрическа мощност от 1140 kW. Съществува обаче една техническа подробност: оборудването на два от технологичните модули на едната от старите инсталации ще остане в работа, т.е. ще бъде прикрепено към новото оборудване. Става дума за старите технологичните модули „Зареждане със скална маса” и „Първично трошене”. Тяхната обща инсталирана мощност е точно 250 kW (питател – 75 kW, челюстна трошачка – 160 kW и помощен двигател – 15 kW). Поради тази причина, общата инсталирана електрическа мощност на новата система, използвана при изчисленията в енергийния одит е различна от посочената в индикативната оферта и технически коректно е завишена с въпросните 250 kW - до крайните 1 390 kW. Производителността на новата ТПИ – тип „промивна” ще бъде 300 t/h. произведени фракции. Потреблението на енергия на новата инсталация ще е средно 1 459 500 kWh/год.
Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новата трошачно-пресевна инсталация: 6-ти - 24-ти месец. |
4 665 000.00
|
4 664 900.00
|
Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (Мярка 2): Дейността предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на Кариера “Горно Езерово”, в което работи производствения персонал.
Към настоящия момент осигуряването на пресен въздух е посредством обикновена механична (общообменна) вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията подсигурява средно 900 m3/h. пресен въздух.
Дейността предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 900 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри:
- Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Бургас, Кариера “Горно Езерово” (климатична зона 5)
- Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините - транспортни).
- Квадратура на производствената сграда - 6 m х 9 m
- Светла височина на производствената сграда - 5.5 m
- Брой на работещите в производствената сграда – 2 човека
- Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване)
- Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 75%
Отчетен е и разхода на електроенергия за осигуряване работата на вентилационната инсталация, а именно разхода на ел. енергия от вентилаторите и ел. нагревателя, който служи за доподгряване на външния въздух до температурата на подаване от 22 ⁰С. Изчисленият разход на ел. енергия от вентилаторите и ел. нагревателя са на база на следните параметри:
- ел. мощност на вентилатори - N=0,440 kW
- ел. нагревател с мощност - N=6.0 kW
- режим на работа – 2336 часа/година.
Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляема рекуперативна вентилационна система ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец. |
9 900.00
|
9 898.63
|
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг и контрол на енергопотреблението (Мярка 3): За целите на проекта, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на потреблението на ел.енергия в Обекта: Кариера “Горно Езерово”.
На кариера “Горно Езерово” има въведена система за мониторинг на енергопотреблението, но само по отношение на потреблението на дизелово гориво, което представлява 54,8 % от общия енергиен микс на обекта.
Конкретната автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението ще се отнася само и единствено за потреблението на ел.енергия, което в конкретния случай ще е от новата трошачно-пресевна инсталация и ще представлява 30 % от общия енергиен микс на обекта след подмяна на старото технологично оборудване с ново. Следователно със съществуващата система за мониторинг на енергопотреблението по отношение на потреблението на дизелово гориво, която представлява 54,8 % дял от общия енергиен микс и с въвеждането на нова система за мониторинг и контрол на потреблението само на ел. енергия, която представлява 30 % дял от общия енергиен микс се постига изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението на обекта (в конкретния обект тя ще бъде 84.8 %). Системата ще се състои от софтуер за енергиен мониторинг с безсрочен лиценз за сървър и хардуер, включващ технически измервателни средства. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото й потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец. |
18 000.00
|
17 750.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и обхваща следните основни процеси:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството;
Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец |
2 000.00
|
1 950.00
|
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, включва следните етапи:
- провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001;
- провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001;
- вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат.
Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др.
БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това.
Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове.
Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец |
13 000.00
|
12 900.00
|
Изготвяне на одит на проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец |
6 500.00
|
6 300.00
|
Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;
- упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;
- общото лого за програмен период 2014 - 2020 г.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец |
3 000.00
|
2 880.00
|