Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда стимулиране на активността на младежи до 29 г. вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, както и не са регистрирани като безработни лица в Дирекция „Бюро по труда” (неактивните лица от целевата група). В рамките на проекта се предвижда изпълнението на дейности, с които да се идентифицират неактивните младежи и да се активират и мотивират да започнат обучение или работа. Проектът предлага иновативни решения при привличането на младите хора, като ще се приложи многовариантен подход за активиране на младежите. След регистрацията им в бюрата по труда за младежите ще се търси реализация на първичен пазар на труда. За целта се предвижда младежите да се включат в „Ателиета за търсене на работа“. Те ще са с продължителност максимум 5 дни. Със средства по проекта ще се осигури оборудване/обзавеждане на помещения, което ще осигури необходимите условия за провеждане на ателиета на територията на цялата страна. В „Ателиета за търсене на работа“, ще се подпомогне активизирането на младежите, и повишаването на мотивацията им за търсене и намиране на работа. По проекта се предвижда организиране и на трудови борси, като със средства по проекта ще се осигурят информационни материали, зали, осигуряване на транспорт за участниците и др. дейности за по-ефективно взаимодействие между работодателите и търсещите работа лица. 
Предвидените дейности допълват и надграждат мерки в подкрепа на младежката заетост, реализирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007-2013 г., Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., Националния план за действие по заетостта за и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта 2014-2020 г., като се очаква да бъдат активирани 10 хиляди неактивни младежи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Идентифициране, информиране и мотивиране на активно поведение на пазара на труда на икономически неактивни младежи до 29 г. вкл., които не са в образование или обучение и не са регистрирани в ДБТ.: Целта на дейността е идент., инф. и мот. на активно поведение на паз. на труда на икон. неакт. мл. до 29 г. вкл., които не са в образ. или обуч. и не са регистр. в ДБТ. Осн. елементи в този цялостен процес по ид. и мот. на лицата от ц. гр. са откриване на неакт. мл., предоставяне на акт. инф. за паз. на труда и мотивация и насърчаване на лицата в процеса на ориентиране при избора на подх. работа. За идент. на неакт. мл. в 1 етап от изпълнение на д. АЗ предвижда да разработи мет-ка за ид. и акт. на неакт. мл. до 29 г. възраст вкл от ц. гр. Мет.ще съдържа набор от дей-я, които да се предприемат в процеса на ид. с цел да се достигне до неакт. мл. В нея ще се опишат и подходите за работа за отделните групи неакт. лица с оглед актив. им и привличането им за участие в пр. Мет. ще съдържа и анк. карта за събиране на инф. за мл. Въз основа на събраната инф. ще се определи доколко участвалите лица са част от ц. гр. и какви д-я следва да се предприемат за активирането им. Получените данни ще се анализират периодично в хода на изп. на пр., като при необх. ще се извършват и промени за подобр. работата по идент. на неакт. мл. При уст. на контакт с лицата от ц. гр., експертите, наети за изпълнение на дейността ще убеждават младежите да се регистрират в бюр. по труда като използват ел. модул „Лич. профил на търсещо работа лице”. Предвижда се да се организират 111 събития за идент. по разл. повод с уч. предимно на млади хора, с цел стимулирането им да попълнят анк. карта. Предвижда се орг. на още 35 бр. събития на терит. на Североз. р-н. В рамките на д. се предвижда да се закупи и необх. об.(шатри, сгъваеми маси и столове) за служ. на бюр. по тр., с което да се осигури възможност за обос. на места в ц. части на нас. места, където да се представят услугите на АЗ и да се привличат мл. към посещения на бюрата по труда и насочване към актуалните предложения на обуч. орг. и инст., както и на работ. за осигуряване на обуч. и заетост. Във 2-я етап от изпълнение на д., с цел да се гарантира прилагането на цялостен подход при идент. на неакт. мл., ще се разчита на опит и ресурси на външна орг. През този етап се предвижда прилагането на практики и подходи, които не са извършвани през 1-я ет. Предвидените д-я в 1 ет. е възможно да не са достатъчни по отн. привличането на неакт. мл. В тази връзка ще се прилага „ноу-хау” на орг./и с опит при работата с мл., които познават техните нагласи и предпочитания, съответно ще прилагат инов. методи за идент. на неакт. мл. Ще бъде изготвена Обща Методика за идент. на неакт. мл., която да обхване прилаганите добри практики за привличане на мл. в заетост и ще бъде апробирана и прилагана от АЗ. За да се насърчи мотив. за акт. поведение на паз. на тр. на идент. неакт. мл., в случай че се рег. в ДБТ ще се предоставят изработени по проекта инф. м-ли. На всяко лице от ц. гр. при рег. в ДБТ ще бъде предоставяна по 1 бр. торбичка, която ще съдържа флаш памет, чадър, външна бат. за телефон, бележник, химикал и брошура с инф. за нас. актив. на мл. Проведените услуги за мотив. на неакт. м-жи ще се подпомогнат от изпращането на SMS-и, които ще съдържат акт. инф. за възможностите, предоставяни от АЗ в рамките на изпълняваната активна политика на паз. на тр. SMS-те достигат бързо и лесно до заинт. лица и е подходяща и добра възможност за инф. им. Те може да предоставят инф. за повишаване на квал. чрез вкл. в мерки за обуч. или образ., или за намиране на работа. Инф. с SMS-и ще подпомогне лиц. да направят самост. избор чрез получаване на актуална, достоверна, достъпна инф. за възможностите, които се предлагат на паз. на тр. В рамките на д. се предвижда да бъде извършено национално социологическо проучване сред специфична ц. гр.: лица без трудов или граждански договор и които не са самонаети; които не са в образователен или друг квалификационен процес; които не са възпрепятствани да работят поради нетрудоспособност; които не са в отпуск за отглеждане на дете; които не са регистрирани в Агенцията по заетостта, като търсещи работа. 8 516 170.05 8 435 072.96
2. Провеждане на „Ателиета за търсене на работа“ с максимална продължителност 5 дни, психологическо подпомагане на неактивни лица: Целта на дейността е да бъдат приложени съвременни методи и техники при индивидуално и групово консултиране с оглед подпомагане на неактивните лица в процеса на търсене на подходяща работа. „Ателиетата за търсене на работа“(АТР) заимстват идеята от работещите във Франция-Ателиета за заетост, като успешно адаптира услугата към организацията на предоставяне на услуги по заетост в нашата страна. Чрез АТР ще се предложи възможност на търсещите работа лица да подобрят своите уменията за търсене на работа и успешно представяне пред работодатели. В рамките на дейността се предвижда да се подобри материално-техническата база за провеждане на АТР. Изпълнението на дейността ще модернизира и досега провежданата от АЗ услуга за мотивиране на безработни лица в АТР, като в тази връзка е изключително важно да се осигури добра атмосфера, чрез обновяване на помещенията и техническата база, с което да се предизвика интереса на целевата група и да се насърчи активното и участие. За обособените зали за провеждане на АТР на територията на цялата страна ще се осигури оборудване и обзавеждане, което ще бъде съобразено с големината на помещенията. По време на ателиетата, лицата ще подават своите док. по обявени свободни работни места. В тази връзка ще се осигурят настолни компютри, външни DVD RW устройства, МФУ за обработка на док., мултимедия, рутери, екрани със стойки-трипод и бели дъски за обезпечаване дейността на модераторите на АТР при мотивиране на лицата за търсене на свободни раб. места, както и при предоставянето на практически съвети за подготовка на док. си за кандидатстване. В залите, където ще се провеждат АТР, с цел осигуряване на оптимална температура, ще се осигурят климатици, където е необходимо (в наетите помещения и в помещенията, където са налични няма да се купуват климатици по проекта). Ще бъдат закупени конферентни столове и двуместни бюра, които ще бъдат използвани от лицата от целевата група в АТР. Вследствие проведено проучване на АЗ за наличните помещения, където могат да бъдат провеждани АТР в сградите стопанисвани от ДБТ, в някои населени места, се установи, че е необходимо със средства по проекта да се наемат помещения във връзка с реализиране на дейността. По време на организираните АТР с максимална продължителност 5 дни, лицата от целевата група ще бъдат подпомагани при подготовката на документи за кандидатстване за свободни работни места при работодатели, изработване на индивидуален профил с описание на наличните квалификации и умения на кандидата за работа; изготвяне на план за действие с конкретни и последователни стъпки; даване на съвети за попълване на документи за кандидатстване за нова работа – мотивационно писмо, автобиография и др., както и по отношение на начините за добро представяне по време на интервю с работодател; информиране за наличните източници за свободни работни места на пазара на труда. АТР са добър инструмент за неактивните и безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда, както и за тези със слаба мотивация за търсене на работа, тъй като те предоставят лесен достъп до информация за лицата и дават възможност за прилагане на методи и техники при индивидуално и групово консултиране, с оглед подпомагане на лицата в процеса на търсене на подходяща работа. С цел подобряване качеството на услугите в АТР ще се организират семинари между служителите и ръководството на АЗ за обмяна на добри практики и споделяне на опит в работата с представителите на целевата група. За лектори в семинарите ще се наемат и специалисти в работата с младежи, с познания в областта на човешките ресурси, подбора на персонал и професионалното ориентиране и мотивиране. На семинарите ще се обсъждат теми, свързани с професионалното мотивиране, стимулиране на активно поведение у лицата и подпомагането им в индивидуалното оползотворяване на професионалната информация и за вземане на самостоятелно решение, както и активиране при проектирането и осъществяването на конкретните планове за намиране на подходяща работа. 4 857 025.79 3 952 715.91
3. Насочване към подходящи, съобразени с индивидуалния профил на лицата, мерки за обучение, образование и обучение: Целта на дейността е да се предостави услугата насочване към подходящо работно място на идентифицираните неактивни младежи от целевата група. В тази връзка ще се насърчават младежите да се регистрират като търсещи работа лица в ДБТ. Регистрацията се извършва по утвърдени в АЗ процедури с помощта на Националната база от данни на пазара на труда и ЕСФ (НБД). След регистрацията на лицата, в зависимост от индивидуалния им профил, ще бъде извършено насочване към релевантна и съобразена с личните му желания и нужди работа на първичен пазар на труда или в програма и мярка по НПДЗ или проект на АЗ по ОП РЧР за обучение и/или субсидирана заетост. Продължаващото обучение е от съществено значение за безработните младежи от целевата група, тъй като ще надгради техните умения и ще развие компетенциите им за добро представяне при кандидатстване и в крайна сметка за намиране на качествена и отговаряща на техните потребности работа. Насочването е част от посредническите услуги, които Агенцията по заетостта ще предоставя на лицата от целевата група по проекта. То се състои в правилно ориентиране на дадено лице към подходящо и отговарящо на неговите потребности обучение с оглед по-лесното намиране на качествено и добре платена бъдеща работа. Насочването ще бъде както с цел заетост, така и за идентифициране на потребностите от обучение въз основа на разработения индивидуален профил на младежа, представяне на възможности за обучение, вкл. възможности за „втори шанс” за образование, и насочване за включване в подходящо обучение. Насочването е важно от гл.т. осъществяването на избор, адекватен, както относно възможностите на младежа, така и по отношение търсенето на пазара на труда. Младежите, които се нуждаят от нови знания и умения, ще се насочват към обучения с практическа насоченост, включително и финансирани с ваучери. Обученията са с широк обхват: по част от професия, за придобиване на квалификация по професия, обучения по ключови компетентности, търсени на пазара на труда, в т.ч. информационно-комуникационни технологии и чуждоезиково обучение. Финансирането е осигурено със средства от Държавния бюджет и по ОП РЧР. За младежите, които са неграмотни или с ниска грамотност, ще се насочват за включване в курсове за ограмотяване и в курсове за обучение за завършване на класове от основното образование. 0.00 0.00
4. Организиране на трудови борси за срещи на активираните младежи с работодатели: Целта на дейността е да се организират 189 трудови борси за времетраенето на проекта за насърчаване на заетостта на представителите на целевата група, като от тях 10 броя трудови борси ще бъдат организирани и проведени на територията на Северозападен район. С организирането на трудовите борси ще се подпомогне наемането на работа на безработните младежи от целевата група, чрез улесняване на достъпа им до информация за свободни работни места и осигуряване на пряк контакт и договаряне с работодатели. От една страна, лицата ще се запознаят с изискванията на потенциалните работодатели за заемане на обявените вакантни позиции, а от друга – работодателите ще имат възможност да осигурят необходимия им персонал по обявените свободни работни места. На предвидените в рамките на дейността трудови борси ще бъде предоставена възможност за среща на представителите на целевата група с работодатели и ще се насърчават работодателите да наемат вече активираните по проекта безработни младежи. Агенцията по заетостта има опит в организирането на трудови борси, включително и специализирани за младежи, чрез които се осъществява пряк контакт с работодателите, насърчава се мобилността и трудовата реализация на младите хора. Чрез тях се привличат обезкуражените и неактивните лица и се стимулира участието им на трудовия пазар. С реализирането на дейността ще се подпомогне материално-техническото осигуряване на събитията. В тази връзка ще се осигури помещение за провеждане на борсите, ще се осигурят информационни материали, ще се организира транспорт за участниците и други организационни дейности, подпомагащи реализирането на трудовите борси. Подобряването на условията за провеждането на борсите ще доведе до по-добра информираност, както за безработните лица, така и за работодателите, ще осигури повече възможности за личен контакт на двете страни, както и ще привлече повече участници в събитието. Реализирането на трудовите борси ще се извършва на следните (примерни) етапи: - осигуряване на зала и логистика (транспорт, осигуряване на маси-щандове, осигуряване на мултимедия, микрофони и озвучаване, медийна кампания и информиране на обществеността чрез публикации в местни медии и други дейности, свързани с цялостната организация) за провеждане на събитието; - комуникация и отправяне на покана до работодатели с оглед потенциално участие в трудовите борси; - доставка на пакети с информационни материали; - информиране на лицата от целевата група за мястото и часа на предстоящите трудови борси; - провеждане на самата трудова борса. Организирането на трудовите борси ще бъде подпомогнато и от служители на АЗ, които да информират заинтересованите страни за предстоящото провеждане на трудова борса. 565 344.00 450 360.00
5. Организация и управление на проекта: С цел успешно управление и изпълнение на проекта се сформира екип от експерти, които ще ръководят, координират и изпълняват проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от служители на Конкретния бенефициент-Агенция по заетостта, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът ще изпълнява следните задачи:  изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;  поддържане на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта;  изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности;  контрол върху изпълнението на проектните дейности;  извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;  своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. Екипът за изпълнение на проекта се състои от: ръководител на проекта - 1; координатор - проект - 1; юрист -1; счетоводители - 2; експерти на ниво ЦА, ДРСЗ и ДБТ - 15. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. 1 329 678.16 1 163 444.20
6. Информация и комуникация: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, в съответствие с условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ЕСФ. В рамките на дейността се предвижда прилагането на следните мерки: • Поставяне на банери в административните сгради на Агенцията по заетостта - Банерите са един от най-ефективните методи за по-широко разпространение и привличане на внимание на клиентите, които посещават административните сгради на Агенцията по заетостта. Целта на поставянето на банери е да се привлекат младите хора, включително и от целевата група на неактвините младежи да посетят бюрата по труда и да потърсят възможности за своята трудова реализация. • Публикуване на актуална информация за проекта на интернет страницата на Конкретния бенефициент-АЗ. В резултат на прилагането на тези мерки ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни материали с цел популяризиране на дейностите по проекта. 100 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.