Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели да осигури провеждането на инициативи, дейности и мерки за информация и публичност на ОПОС 2014-2020 г. в периода 2019 г. и 2020 г., които са в съответствие с Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. (НКС). НКС определя рамката за стратегическа комуникация за програмния период 2014-2020 г., така че да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство, на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността, както и общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Тези цели се постигат чрез достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки и прозрачност при управлението на оперативните програми, което да способства процеса на нарастващо обществено доверие. Съобразно НКС се разработват Годишни планове за действие (ГПД), които предвиждат изпълнение на всички задължителни дейности на ниво оперативна програма съгласно Регламент 1303/2013 г. ОПОС 2014-2020 г. има утвърден ГПД за 2019 г. През 2020 г. също ще бъде разработен ГПД. Комуникацията е насочена към своевременното осведомяване на следните идентифицирани  целевите групи:  широката общественост за обхвата,  целите и изпълнението на програмата; информиране на потенциални бенефициенти, партньорски организации и други заинтересовани групи за изпълненето на програмата, възможностите за финансиране с фокус върху процедурите в съответната Индикативна годишна работна програма; формиране на екологично съзнание в младите граждани на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Производство на печатни и рекламни материали : Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС и ще бъдат предоставени на 28-те информационни центрове за разпространение. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 240 000.00 210 961.20
Изработване и прожектиране на 3D видео мапинг анимация в изпълнение на мерките за информация и публичност на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." : Дейността включва изготвяне на 4 бр. идейни концепции и сценарии за 4 бр. 3Д видео мапинг анимации върху сграда и прожектиране върху сграда на 4 бр. 3Д видео мапинг анимации. Продължителността на всяка от 3Д видео мапинг анимациите се предвижда да бъде пет минути. Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите е извършено еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2018 година на фасадата на Национална галерия (филиал Квадрат 500). Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите ще се извърши еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2019 година. Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване нивото на информираност на заинтересованите лица и целеви групи за възможностите, които се предоставят чрез ОПОС 2014-2020 г. за подобряване качеството на живот на населението в страната и за повишаването на инвестициите в икономиката, посредством възможностите на съвременните интерактивни технологии. Прожекциите на изработените 4 бр. 3Д видео мапинг анимации целят да повишат разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и да информират широката общественост и заинтересованите лица относно целите и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г. 201 600.00 201 600.00
Социологически проучванния: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдeат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост, в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2019 г. и 2020 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. 28 800.00 25 776.00
Администриране на интернет-страницата на ОПОС : През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Евентуалното спиране функционирането на настоящия сайт би означавало, че съхранението на онлайн информацията ще бъде преустановено и целият масив от данни за предходния програмен период ще бъде заличен от интернет пространството. С оглед съхранение и достъпност до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) продължават. Ще бъдат предприети мерки за прехвърляне на хостинга на http://ope.moew.government.bg към сървърите на МОСВ, т. е архивът на интернет страницата на ОПОС да се съхранява на сървър, собственост на МОСВ и да бъде достъпен на интернет страницата http: moew.government.bg., което ще изисква администрирането й. В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. 20 000.00 17 508.00
Медийно планиране с цел популяризиране на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г.: В изпълнениена на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2019 г. и 2020 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2019 г. и 2020 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г. 34 500.00 33 480.00
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност: Основната цел на дейността е провеждането на събития (мероприятия, конференции, семинари за журналисти, пресконференции, раб. срещи, спектакли, представяния и др. събития) свързани с изпълнението на мерките за информация и публичност по ОПОС. Провеждането на определени мероприятия, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. По време на тези мероприятия информацията, засягаща ОПОС, ще бъде представена на медиите, гражданите, партньорски организации и институции, бенефициенти на програмата, както и на други заинтересовани страни. 150 000.00 58 359.84
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. : Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. ще обхване национална детска „Зелена олимпиада” - образователно събитие с екологичен характер, в което се включват хиляди ученици от 1 до 12 клас от цялата страна, като попълват тест, съобразен с приоритетите на Оперативна програма "Околна среда" и подготвят есе. Дейността включва: подготовка на конкурса, съставяне на регламент за провеждането на олимпиадата за 2019 и 2020 г.; изготвяне на тестове на екологични теми, за три възрастови групи; разпространение на конкурса сред училищата в България, както и до български училища в чужбина; проверка на получените тестове; • осигуряване на награди за победителите за всяка от трите възрастови категории, за всяко награждаване; • подготовка на еко викторини с въпроси, ; участие в представянето на регламента на откриващи събития в София; • участие в организацията на четири награждавания през 2019 г. и четири през 2020 г. на победителите от конкурса. Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. планира да използва и друг комуникационен канал портала „Уча.се“ - онлайн платформа , който да изработи и публикува видео уроци на екологични въпроси свързани с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“. Това ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата. Образователно -информационната кампания ще бъде подкрепена и чрез „168 часа“ ЕООД (издател на вестник „24 часа”) чрез изработване и разпространение на „Зелен буквар“ с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. Помагалото ще съдържа практични съвети за природосъобразен живот и любопитни факти за природата и нейните ресурси. Книжката ще бъде изработена изцяло от рециклирана хартия от екип на „24 часа” и ще бъде разпространена във всички начални училища в страната, като част от инициативата на ОПОС за приобщаване на учениците в страната към зелената идея. 84 000.00 35 988.00
Изработка на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2019 и 2020 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. 120 000.00 0.00
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност : В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на възнаграждения на ангажираните лица /жури, водещи, модератори и др./ в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи и мероприятия, свързани с популяризирането на ОПОС. 60 000.00 0.00
Изготвяне на мобилни приложения за популяризиране на целите на оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: В настоящата дейност е планирано изработването на мобилни приложения, съобразени с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“ за популяризиране на целите и резултатие на програмата сред широката общественост. 240 000.00 0.00
Осигуряване на графичен дизайнер за подпомагане дейността на УО при изпълнение на мерките за информация и публичност: Графичен дизайнер, който да подпомага дейностите по комуникация и информация на ОПОС 2014-2020 г. с изработването на иновативни дизайни (постери, брошури, визии за ползване в социалните мрежи и онлайн медиите и др.), с обработката на графични изображения и снимки и векторизиране и генериране на векторни изображения. 21 000.00 0.00
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор околна среда, свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. 90 100.00 0.00
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС: Закупуването на програмно време ще допринесе за популяризирането на информационните кампании на ОПОС. При планирането на предвидените средства са спазени всички изисквания заложени в утвърдена „Методологията за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инструменти, съфинансирани чрез ЕСИФ“. Чрез изплозването на основните медийни канали - радиото и телевизия ще бъде постигнат макисмален ефект на кампаниите , свързани с популяризиране на оперативната програма като финансов инструмент за подобряване качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмите, техните резултати и добри практики. Информацията ще достигне до голям брой граждани, което ще доведе до повишаване на нивото на обществена осведоменост за ОПОС. 720 000.00 703 023.62
Публикуване на материали в интернет издания : Публикуване на материали в интернет медиите цели повишаване разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и информиране на широката общественост относно предоставяне на финансова подкрепа, процедури, добри практики, информация свързана с изпълнението на договори и др. необходима информация по ОПОС. За реализиране на целите на дейността ще се използват интернет медии - съобразени с предмета и целите на програмата. 150 000.00 0.00
Разработване и позициониране на интерактивна инсталация: Чрез използването на новите компютърни технологии се цели да бъде изготвена идейна концепция, проектирана и създадена интерактивна инсталация, която да осигури възможност за нов атрактивен подход за комуникация с широката общественост. Поставянето й на обществено място с висок индекс на човекопоток ще привлече вниманието на широката общественост, което ще осигури популяризиране на политики в областта на околната среда, реализирани чрез съдействието на ОПОС 2014-2020 г. 240 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.