Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 498 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на "Елос" ООД е насочено към подобряване условията за работа и отдих на служителите , както и към повишаване на тяхната сигурност и безопасност чрез лични средства за защита и въвеждане на иновативни модели за организация на труда /ОТ/.
Приоритет ще бъдат лицата над 54 г., без да се пренебрегват представителите на другите възрастови групи и лицата, които имат потребност от гъвкави форми на заетост и професионално развитие.
Предвидените дейности са свързани с:
-Разработване,адаптиране и въвеждане на нови организационни практики, модели и системи за развитие на ЧР и иновативни модели за ОТ, с прироритетна целева група - лица над 54 г.
-Подобряване на работната среда чрез климатизация и СМР
-Осигуряване на висококачествени и надеждни ЛПС и СРО, вкл. за високорисковите позиции
-Нови социални придобивки за работещите, насочени към СМР и оборудване на помещения за отдих, хранене и физическа активност, включително осигуряване на преместваеми контейнери за почивка и хранене за служители - денонощна охрана на рискови обекти извън населените места
-Повишаване знанията и начините за превенция относно специфичните рискове при работа, с акцент върху психо-социален и професионален стрес, риск при смесен режим на работа, характерни за охранителната дейност, както и при опазване на високорискови обекти, като особено внимание ще се насочи към служителите над 54г.
В дейностите ще намерят приложение практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители-над 54 г.
С изпълнението на проекта "Елос" ООД ще осигури подобряване здравния статус на служителите си, удължаване на професионалния живот на по-възрастните, като и да удовлетвори идентифицирани потребности за по-висока защита на безопасността, особено при изложените на висок риск от нападения, вкл. въоръжени, както и наличие на места за активна почивка и хранене.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление, координация и отчетност на проекта: Дейността по организация и управление на проекта е една от основните дейности в проектното предложение. Организацията и управлението осигуряват доброто планиране, изпълнение и отчитане на всички останали проектни дейности и постигането на целите и индикаторите на проекта. Същността на тази дейност се свежда до насочване на хората, изпълняващи проекта, и проектните дейности към постигане на целите, очакваните резултати и индикатори при оптимални разходи за своевременно, качествено и количествено изпълнение на всички проектни дейности, заложени в план – графика. Целта на тази дейност е да създаде предпоставки и условия за успешна реализация на проекта и постигане на неговите цели и индикатори. Организацията и управлението започват веднага след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покриват всички предвидени по проекта дейности и приключват с отчитането на проекта. Предвид липсата на достатъчен ресурс и капацитет в организацията, проектното предложение предвижда възлагане на изпълнението на дейността по организация и управление на проекта на външен изпълнител, избран по реда на ПМС 118/ 20.05.2014 г. и актовете на Управляващия орган. Дейността обхваща следните етапи: 1. Избор на изпълнител на услугата "Организация и управление на проект". Сформиране на проектен екип, състоящ се от Ръководител проект и екип за организация и управление на външен изпълнител във връзка с техническото, правното и финансово управление на проекта. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности съгласно план - графика. При осъществяване на избор на изпълнител ще се съблюдават принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и предвидените в ЗУСЕСИФ, ПМС 118 и актовете на Управляващия орган правила. На база прогнозната стойност на предвидените услуги, ДМА и ДНА и нормативно определените праговете, дружеството ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на процедурите за избор на изпълнител, дружеството ще пристъпва към сключване на договори с избраните доставчици. 3. Управление на проекта. Дейността по управление на проекта започва след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покрива всички предвидени по проекта дейности и приключва с отчитането на проекта. Включва дейностите по ресурсно осигуряване на проектните дейности, редовно провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта и съответствието на дейностите с целите и индикаторите, финансово управление, следене на съответствие на сроковете, дейностите и записите (приемателни протоколи, присъствени листове, снимки и др.) със заложените в договора за БФП, управление на евентуални нередности, координация с Управляващия орган, управление на отношенията с доставчиците и приемане на доставените стоки и услуги и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. 9 900.00 9 800.00
Публичност и визуализация на проекта. : В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ и националния бюджет на Република България, "Елос" ООД е предприеме следните дейности: - Поставяне на табели с минимален размер А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз чрез ЕСФ и Република България на видно място в местата за изпълнение на проекта; - Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; - Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта документи/материали/сертификати; - Представяне на информация за изпълнение на проект и получено финансиране от ЕСФ и националния бюджет на Република България на интернет страницата на дружеството. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Регламент за изпълнение № 821/2014 на Комисията, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, като материалите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ЕСФ, общото лого за програмния период 2014 – 2020 г. 2 100.00 2 100.00
Осигуряване на индивидуална защита чрез предоставяне на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на работещите в "Елос" ООД: "Елос" ООД е от първите регистрирани в България частни охранителни компании, с многогодишен опит в тази високорискова дейност, като отдава нужното внимание на индивидуалната защита на работещите. Специфичното в охранителната дейност е, че освен работещи, охранителите са и длъжностни лица по опазването на имуществото на граждани и фирми 24 часа в денонощието при всякакви условия. Това налага използването на специфични СРО и ЛПС, които на първо място да гарантират живота, и след това здравето на работещите. В тази дейност на преден план излизат средствата за индивидуална защита, поради редица обстоятелства свързани с неприложимостта на т.нар. колективни средства за защита, които са силно ограничени и са свързани най вече с комуникация и координация с органите на реда. Друг съществен момент е "непредвидимостта" на опасностите пред които могат да бъдат изправени охранителите отзовавайки се на подаден сигнал. Ситуацията може да ги изправи пред сериозна, дори смъртна опасност, дефинирана в оценката на риска като "риск от посегателство", включително въоръжено нападение с хладно или огнестрелно оръжие. Предвид тези обстоятелства, СРО и ЛПС често остават последната и единствена защита на работещите. Това налага сериозен подход към избора на индивидуалните средства за защита - те трябва да отговарят на множество качества, гарантиращи едновременно защита, функционалност и дълготрайност. От първостепенна важност тук е защитата от хладно и огнестрелно оръжие, което представлява най-сериозната опасност изведена в оценката на риска. Поради това по настоящата процедура са предвидени за закупуване 21 броя бронежилетки, които да бъдат предоставени на най-застрашената група охранители - дежурни в автопатрул с отговорности към високорискови обекти - банки, валутнообменни бюра, трезори и др. На следващо място като индивидуално средство за защита е предвидено да бъдат закупени и предоставени на всички охранители (физическа охрана и автопатрул). 20 броя тактически фенери - 10 за патрули и за 10 физическа охрана. То е помощно средство, което подпомага ориентацията в зони и часови пояс със слаба видимост. Така се ограничава вероятността от настъпване на инцидент, полечаване на травма, вследствие подхлъзване, спъване, падане.Това е нестандартно и нетрадиционно защитно средство от позицията на ЗБУТ, но от изключително значение за безопасността при извъшване на охрана/обходи - то е непосредствено свързано с идентифицирането на опасностите в тъмната част от денонощието от страна на работещите На следващо място по важност в охранителната дейност са специалните защитни обувки (СРО) - с устойчива на пробождане подметка и подходяща гумирана подметка с едър грайфер срещу подхлъзване и осигуряване на сцепление по всякакви повърхности. Предвидени са за закупуване зимни и летни защитни обувки - съответно 20 чифта за автопатрула и 30 чифта за физическата охрана, общо 50 комплекта от посоченото СРО. Предвижда се да бъдат закупени и летни (панталон и куртка) и зимни (панталон и яке за патрула и шуба за физическата охрана) комплекти СРО отговарящи на най-високите стандарти за комплексна защита от прах, влага, вятър, студ и агресивни повърхности. Поради тези особености е предвидено панталоните да бъдат с двойно подсилени колена, а куртките и якетата с подсилени рамене и лакти. Такива комплекти ще бъдат раздадени на всички пряко заети с охрана работещи. На всички охранители (50 души) ще се доставят и студо защитни ръкавици, ватирани блузи (пуловери) и ватирани шапки. Ще бъдат предпочетени материи от т.нар. мембранни (дишащи) материи с цел осигуряване на оптимална защита на работещите при различни условия. Ръководството на фирмата възнамерява да осигури за всички охранители защитни очила с поляризация за защита от заслепяване, отблясъци и различни светлинни явления които могат да причинят влошаване на зрителното възприятие. 40 050.00 40 050.00
Разработване и адаптиране на система за управление и развитие на човешките ресурси с акцент върху удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители, оптимизирането на работните процеси и въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане: По отношение на кадровата обезпеченост за охранителния бранш настъпиха тежки времена - все по-трудно се намира персонал с необходимите качества за изпълнението на тази рискова, отговорна и значима дейност. Налице е явно изразена диспропорция между необходимото и наличното на пазара на труда, което принуждава ръководството на фирмата да обърне сериозно внимание на развитието на наличния състав и да създаде условия за бърза адаптация на новопостъпилите. В "Елос" ООД не се дискриминират по-възрастните работещи, тъкмо обратното те се насърчават да се адаптират по-лесно и да останат по-дълго време на работа като поддържат своята функционална дееспособност. Ръководството има специално отношение към предаването на позитивен професионален опит от страна на по-възрастните към по-младите, още повече, че голяма част от тях произлизат от структурите на МВР и ВС на РБ, както и самият управител на фирмата. Разработването и адаптирането на система за управление и развитие на човешките ресурси (СУРЧР) е първостепенен приоритет в развитието на фирмата поради характера на дейността - качеството на хората заети в нея, определят качеството на услугата. В системата задължително ще бъдат включени три основни компонента: 1. Удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители 2. Оптимизирането на работните процеси 3. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане Всеки елемент на СУРЧР ще бъде адаптиран спрямо фирмената политика и философията на ръководството по отношение на кадровата обезпеченост. Удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители (над 54 г.) ще бъде постигнато с набор от процедури и мерки, които допринасят за съхраняване на високото ниво на квалификация, специфични умения, работоспособност и мотивация за работа въпреки динамичната среда и бързото навлизане нови технологии и методи на работа и ще обхване - работно време, контекст (съдържание) на трудовата дейност, организация на труда, системи за заплащане, здравно наблюдение, обучение и квалификация и наставничество. По отношение на оптимизирането на работните процеси, ще бъде внедрен един целенасочен, повторяем, планомерен процес целящ намаляване на напрежението при работа, като естествено следствие от натоварването в процеса на работа, както и повишаване на ефективността и ефикасността на системата (работната система, в т.ч. производителността на труда). роцесът по внедряване на оптимизираните методи и начини на работа следва да има адекватен регламент и документален израз. За целта следва да има един основен регламентиращ процеса документ (наръчник), процедурни правила и указания (процедури), приложни документи за отразяване на ключовите моменти (индикатори и действия) имащи отношение към резултата от дейността (количествени и качествени показатели). Документацията следва да представлява оптимално съотношение между необходимия (достатъчен) обем информация, яснота и конкретност, непротиворечивост и недвусмисленост и разбираемост за целевата група. Въвеждането на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане ще се реализира чрез набор от процедури и мерки регламентиращ процеса на изграждане на кадрова инфраструктура в организацията гарантираща задоволяване на нуждите от квалифицирана и пригодна работна сила. По отношение на планирането и подбора на кадри, акцентът ще бъде поставен върху разширяване на обхвата на оповестяването и набора на подходящи кандидати и използването на специфични критерии за пригодност, които да бъдат лесно установявани с тестов инструментариум. Такива практики бяха регламентирани в ЗЧОД, но за съжаление отпаднаха като задължителен елемент, но ръководството на "Елос" ООД възнамерява да ги възстанови и надгради чрез разработване на собствени стандарти и критерии за психологическа пригодност и индивидуален подход при внедряването на новопостъпилите лица. 27 860.00 27 860.00
Подобряване на микроклимата на работното място: Дейността има за цел подобряване на микроклимата и работната среда, в която се осъществяват дейностите от целевата група, и която да не застрашава живота, здравето и безопасността на работещите - 71 души, с фокус върху включените в нея служители над 54 години. Необходимостта от изпълнение на дейността е определена въз основа на идентифицирани рискове: Предпоставките за възникване и хронифициране на простудни и респираторни заболявания и подобряване състоянието на хората с диспозиция към такива (при които ниската температура може да провокира обостряне и хронифициране на други общи заболявания) и непосредствения ефект, който имат върху здравето и работоспособността, във връзка с които ръководството планира подобряване на микроклимата и условията на работа чрез подмяна на дограма, а в някои помещения и врати. Помещенията, за които се предвижда изпълнението на дейността до този момент се поддържат с естествена климатизация и електроуреди, което не осигурява постоянен и комфортен климат. Микроклиматът (МК) е основен параметър на работната среда, оказващ влияние върху здравето и работоспособността на работещите. Обикновено неблагоприятното въздействие не е с висока интензивност, което води до подценяването му като фактор за безопасността и здравето при работа, но точно поради ниската интензивност микроклиматът се превръща във фактор от значение. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация), като реакциите касаят целия организъм – отслабва се имунната система и човек става по-податлив на вирусни и простудни заболявания. Също така МК действа кумулативно в съчетание с други неблагоприятни въздействия на работната среда – осветление, запрашеност, шум или организация на труда, както и с нездравословен начин на живот– употреба на алкохол, пушене, неправилно хранене, липса на двигателна активност и пр. Цел на дейността е да допринесе за привеждане на микроклимата в постоянни, оптимални нива и стойности, които създават предпоставка за максимална продуктивност и работоспособност. При оптимални условия на работната среда работещите са в състояние да постигат по-високи резултати, поради съхраняване на адаптационния резерв на по-високи равнища. Следователно при равни други условия работещите могат да понесат по-големи натоварвания, изразяващи се в повишаване на количеството произведена работа и натоварване, без да страда качеството и да се вреди на здравето. Предвиждат се дейности: 1За офис в гр. Благоевград - 14кв.м. Базата в Благоевград е новонаета и в нея не е извършван ремонт в последните години. Все още е със старата дограма и врати, които не правят добро уплътнение и има риск от течения, и енергозагуба, дискомфорт у работещите. Предвиденият ремонт включва: подмяна на стара, дървена дограма с прозорец ПВЦ - 1.5 х 1.5 и смяна на врата, тъй като базата, в която се помещават отскоро, не е реновирана в последните години. Осигуряване на 1 брой климатик. 2. За офис в гр. Разлог - 2 броя климатици 3. За офис в гр. Сандански - 1 бр. климатик 4. За офис в гр. Петрич - 1 бр. климатик 4 850.00 8 189.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Елос" ООД : Планираната за изпълнение Дейност е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.". Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки и насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите в предприятието, както и засилване на персоналната отговорност на всеки за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда. Дейността е насочена към място на изпълнение - изнесени работни места (извън населени места) в съответствие със сключени договори за денонощна охрана на обекти и изпълняваните от заетите в предприятието дейности: Сметище на гр. Разлог между с. Баня и с. Драглище ПСОВ на гр. Банско (извън територията на гр. Банско) Включените в целевата група за дейността са 18 заети. С оглед дейността на "Елос" ООД, характера и мястото на изпълнение на извършваната работа, въз основа на идентифицирани нужди от ръководството и от работещите, се предвижда осигуряване на по-добри възможности за почивка и места за хранене чрез битови помещения за почивка и хранене - мобилни контейнери. Поради отдалеченост от населено място , работещите определят като основна необходимост подобряване на условията за работа, съчетано с отдих и почивка. Контейнерите ще могат да се транспортират с камион (бордови), на платформа, като товаренето и разтоварването ще се извършва с кран. Заложеното оборудване е съобразено с желанията на работещите и отговаря на профила на трудовата дейност на фирмата, като се очаква да допринесе за повишаване на ефективността от почивките благодарение на възможността за съчетание на активна и пасивна почивка с очакван ефект- укрепване на здравето, а като резултат - и удължаване на професионалният живот на работещите и устойчивост на заетостта. Изпълнението на дейността ще има следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка и поставяне на контейнерите в определените зони. 24 600.00 24 500.00
Осигуряване на помещения за спорт, отдих и почивка : Фирмата планира да подобри средата на труд и почивка в базите си в Сандански, Петрич, Благоевград и Разлог. Помещенията, за които се предвиждат помещения за отдих, хранене и спорт. За офисните помещения се предвиждат и мерки, които ще подпомогнат ефективната климатизация на помещенията, което е разписано като отделна дейност, но е в тясна връзка с повишаване безопасността на работещите на работните места. Двете активности са свързани, тъй като за подобрението на микроклимата. Помещенията, за които се предвижда освежаване и климатизация до този момент се поддържат с естествена климатизация и електроуреди. В рамките на дейност "Осигуряване на социални придобивки чрез ремонт и оборудване на битови стаи" се предвижда да се извърши цялостно обновяване на стаите за хранене, почивка и спорт в обектите на "Елос" ООД в гр. Благоевград, Сандански, Петрич и Разлог. Към момента стаите в Благоевград и Петрич са в неподходящо за целта състояние, като до този момент са ползвани за помощни помещения и дори не правят добро уплътнение при затваряне. Те са неклиматизирани и създават условия за запрашеност и конденз, което от своя страна увеличава предпоставките за развитие на хронични заболявания и в този си вариант не могат да се ползват за такива цели. След съвместна проверка със СТМ ръководството на предприятието идентифицира необходимост от извършване на текущ ремонт на стаите за почивка и хранене за работниците и служителите и необходимостта от ново оборудване. Дейността обхваща следните помещения, намиращи се в базите на фирмата в: Благоевград - 1 помещение за почивка (13кв.м.) и 1 за спорт (23 кв.м) и оборудване: -Климатици - 2 бр., мощност при отпл. 1,3 - 2,8 kW, мощност охл. 1,3 - 2,5 kW - 1700 лв. -Оборудване стая за спорт - лежанка + тежести- 1000 лв , бягаща пътечка 1200 лв, гладиатор 1100 =3300 Петрич: Оборудване: климатик - мощност при отпл. 1,3 - 2,8 kW, мощност охл. 1,3 - 2,5 kW - 850 лв. Сандански: помещение спорт 15 кв.м. с оборудване: *Оборудване: гумирана настилка - 900 лв. * Оборудване спорт - лежанка + тежести- 1000 лв , бягаща пътечка 1200 лв, гладиатор 1100 =3300 *Климатик 12000BTU Изпълнението на дейността ще има следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка и поставяне на предвиденото оборудване 9 939.00 6 600.00
Провеждане на обучение за специфичните рискове в охранителната дейност за работещите в "Елос" ООД: Осъществяването на обучение с акцент върху психо-социалните рискови фактори, професионален стрес, и рискът при сменен режим на работа, характерни за охранителната дейност, с висока тежест при охрана на високорискови обекти, за лица над 54 г., както и за младите хора под 25 г. е приоритет очертан в стратегията за развитие на фирмата и в частност за развитието на човешките ресурси. Предвижда се да бъде проведено обучение на работещите във фирмата за специфичните рискове произтичащи от характера на дейността и особеностите на охранителната дейност. Обучението ще бъде насочено към организацията на дейността и специфичните рискове свързани отделни елементи от нея - физическа охрана на обекти, охрана със СОТ и автопатрули, монтаж и поддръжка на сигнално-охранителна техника, комуникация и координация между отделните звена. Особено внимание ще се отдели на психо-социалните фактори в контекста на дейността. По този начин ще се разшири целевата група на обучаваните лица, като в нея ще попаднат не само работещите на длъжност "охранител", но и техниците по монтаж на охранителни системи и устройства, диспечерите и отговорниците (организатори охрана). В обучението ще залегнат няколко основни модула насочени към специфичните рискове за дейността изведени от оценката на риска - риск от посегателство, риск от ПТП при отзоваване на сигнал с автопатрулен автомобил, специфични опасности при задържане и неутрализиране на нарушители, рискове произтичащи от територията и инфраструктурата на охраняваните обекти, както и свързани с особеностите на монтаж на охранителна техника, комуникация и координация между звената и характерните психо-социални рискове. В обучението ще се наблегне на методите и начините за оценка на риска в контекста на динамично изменяща се обстановки и методите за неутрализиране на идентифицираните опасности. Това познание ще даде възможност на работещите сами да преценяват и адекватно да реагират на възникващите опасности в хода на работата от приемането на нов обект за охрана, през организацията на дейността на него (маршрути, огради, осветление, технически средства) до неговото издаване. Оценяването на риска е изключително важен процес, с който всички работещи следва да бъдат запознати и да го прилагат ефективно, единствено без да го документират. Всеки охраняван обект има своите специфики свързани с неговото местоположение, предназначение, брой хора които имат достъп до него, инфраструкутрата, наличието на съоръжения с повишена опасност, нормативните и технологични изисквания за безопасност, ограничени зони за достъп и пр. За всеки от модулите в обучението се предвижда да бъде включено и практическо прилагане на усвоените знания на конкретни обекти охранявани от фирмата. Продължителността на всеки модул ще бъде минимум 6 учебни часа теоретична подготовка и минимум 3 учебни часа практически занятия на конкретни обекти на фирмата. Целевите групи включени в обучението ще бъдат разпределени както следва: Модул 1. Риск от посегателство - всички работещи на длъжност охранител - 66 човека. Модул 2. Риск от ПТП при отзоваване на сигнал с автопатрулен автомобил - 21 души работещи като охранител СОТ с автопатрул; Модул 3. Специфични опасности при задържане и неутрализиране на нарушители - 66 души охранители в т.ч. - 21 работещи като охрана СОТ и 30 работещи като физическа охрана на обекти; Модул 4. Рискове произтичащи от територията и инфраструктурата на охраняваните обекти - 66 души - охранители. Модул 5. Психо-социални рискови фактори в охранителната дейност - 66 12 800.00 12 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.