Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 815 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е продължение на непрекъснатата подкрепа за рисковите групи в община Опака, които ежедневно разчитат на топла храна и са силно зависими от нея. Предоставянето на Топъл обяд стартира  от 02.11.2022г. по настоящия проект като Местна дейност, с оглед обезпечаване на услугата по предоставянето на топла храна за най-нуждаещите се лица/деца, определени след подбор. В работните дни се осигурява здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на до 322 лица и деца в риск (определени според  Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г.) от община Опака, безвъзмездно и при запазване на достойнството и зачитане на неприкосновеността на личния им живот,безвъзмездно и при запазване на достойнството и зачитане на неприкосновеността на личния им живот включително съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване. 
Приготвянето на топъл обяд се извършва от регистриран доставчик на услугата, пакетира в подходящи съдове и се превозва в лицензирани транспортни средства до пунктовете за раздаване на храна. Раздаването на храната се осъществява от 11.00 до 13.00 ч. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение ще се разпределя на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата. Предлагат се съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, които се изразяват в индивидуално/групово консултиране и/или съдействие за ползване на социални и/или административни услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене. 
Изпълнението на дейностите по проекта отчитат климатичните и екологичните аспекти, по-специално намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба, според принципа за „не нанасяне на значителни вреди.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: По проекта се осигурява прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, чрез използване на безопасни работни практики, спазване на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /в сила от 01.01.2005 г., Обн. ДВ. бр.70 от 10 август 2004 г., последно допълнен ДВ бр. 21 от 12.03.2021 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г., последно изменен и допълнен ДВ. бр.13 от 16 февруари 2021 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта се изготвят във съответствие с чл.13 от Закона за храните и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, предоставя се информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. В представените седмични менюта е включен номерът на използваната рецепта за приготвяне на съответното ястие. Менютата са изготвени на база Сборник рецепти за заведения за обществено хранене, приложение към Ръководството за изпълнение в който са указани и количествата от влаганите продукти, за да се гарантира качеството на приготвяната храна. Качеството и разнообразието на предоставяната храна се гарантира и въз основа на мнението и обратната връзка от крайните получатели на помощта.Ежедневно ще се предоставя супа, основно ястие, хляб и и поне веднъж седмично десерт като средномесечно стойността на обяда ще бъде 3,20 лв с ДДС. Приготвянето на храната ще е съобразено с възрастта и нужните на лицата.храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Информация за договора с избрания изпълнител "Фъц-2015" ЕООД - правно основание - чл. 20, ал. 4, т. 2, начална дата: 01.10.2022 и крайна дата на договора: 26.01.2023. Начална дата на изпълнение на доставка на Топъл обяд по проектното предложение : 02.11.2022г - крайна дата: 26.01.2023г, вкл. общия брой работни дни, в които ще се реализиране на дейността: 58 (В началото на м. 11 стартирахме с по-малък брой потребители, които в последствие се допълниха до 322 лица, получаващи Топъл обяд, като сме заложили средно 290 лица) 11.2022 - (02.22 - 30.11.2022г. ) 21 дни х 290 лица Х 3,20 лв=19488 лв 12.2022 - 19 дни х 322 лица Х 3,20 лв=19577,60лв 01. 2022 - 18 работни дни до 26.01.2023, вкл. - 18дни х 322лица Х 3,20лв=18547.20лв общо:57612.80 лв Материалната база за приготвяне на храната отговаря е регистрирана съгласно Закона за храните. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. В случай, че бъдат използва различни рецепти от посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, в това число касаещи вложени видове хранителни продукти и/или количества, то те ще бъдат изготвени от специално наето лице и ще бъдат утвърдени от кмета на общината или от упълномощено от него лице. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в съдове за еднокр употреба и ще бъде индивидуално пакетиран за всяко лице. След това ще бъда доставян с наличните автомобили до пунктове за раздаване на храна на територията на община Опака или до дома на потребителя. Приготвената храна ще бъда доставяна ежедневно в работните дни и ще се получава лично от лицата. 57 612.80 57 449.60
Предоставяне на топъл обяд: Предвиждаме обяда да бъде доставян в пунктове за раздаване на храна.Допускаме възможността за малките населени места на територията на общината при определен малък брой потребители или при липса на подходящ обект обяд да бъде доставян до дома на потребителите. Във всеки пункт ще има определено лице, което ще отговаря за предоставяне на обяда на потребителите и ще следи същият да бъде получен лично. Пунктовете са регистрирани в БАБХ и разполагат със съответните разрешителни/удостоверения. Ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания на контролните органи. Ще се спазват изискванията за дистанция и дезинфекция при необходимост. За предоставяне на приготвената храна на трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната ще се изработи специален механизъм - ако лицето се обслужва от личен асистент или от патронажни санитари. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора, ще се създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. Превозни средства са регистрирани по Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. При приготвянето и предоставянето на храната ще се прилагат механизми, които отчитат и климатичните и екологични аспекти, както и за намаляването на разхищението на храни и ограничаването на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба. 4 032.90 4 021.47
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа ще е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Съпътстващите дейности се предвиждат в допълнение към разпределянето на храни и/или основно материално подпомагане с цел справяне със социалното изключване и допринасяне към изкореняването на бедността, като например насочването към или предоставянето на социални и здравни услуги, включително на психологическа подкрепа, или предоставянето на съответната информация за публичните услуги или на консултации във връзка с управлението на бюджета на домакинствата. Община Опака реализира съпътстващи мерки по изпълнените до момента проектни предложения за Топъл обяд. При изпълнение на настоящият проект, отново ще се използва капацитетът на експертите на Община Опака: ще се изготвят информационни материали за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; семейно консултиране, консултиране за управление на семейния бюджет; за здравословно и балансирано хранене; повишаване информираността относно измененията на климат и влиянието им върху качеството на живот на хората и природата и други. При необходимост потребителите ще получат подкрепа от експертите при ползване на административни услуги, както и за подпомагане на достъпа до здравни услуги; индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на потребителите на услугата. Информационните материали ще се раздават на потребителите при получаването на храната, ще бъдат поставени и на видно място в сградата на общинска администрация. Индивидуалните консултации ще бъдат според индивидуалната потребност на потребителите на услугата, като ще обхваща всички теми от компетенциите на Общината -за формиране и разходване на семейния бюджет, разясняване на начина за получаване на социални помощи от POS терминали, за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, съдействие при издаване на документи от общината и други. Когато епидемичната обстановка позволява и при идентифицирана потребност, ще бъдат провеждани груповите консултации , а индивидуалните ще бъдат провеждани при изявена необходимост от потребителите. За всяка проведена консултация ще бъдат изготвяни протоколи от проведените срещи/разговори. 4 032.90 4 021.47
Определяне на целевите групи: След публикуване на изискванията за кандидатстване на 19.09.222г, Община Опака предприе бързи действия във връзка с организация за кандидатстване на потребителите (ползващи до сега услугата и нови). Разпространиха се новите приложения в гр. Опака и в селата, и с помощта на кметовете и администрацията в населените места се попълниха и се изпратиха за проверка в ДСП Попово списъците с потенциалните потребители, за установяване принадлежността към определена целева група /Приложение 5 от Ръководството/. Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации се приемат в Община Опака и в кметствата на общината през целия период на изпълнение на договора. При избора на целева група се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди. Услугата достига и до по-отдалечени места, където хората изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си. Допустимите целеви групи са според чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021 – 2027 г., съфинансирана от ЕСФ + (Наредбата) и т. 13 от Условията за кандидатстване по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“: -лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по т. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица; -лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците (към момента на територията на община Опака не са регистрирани такива нуждаещи се лица.) -членовете на едно семейство или домакинство попада в някоя от изброените групи, топъл обяд може да бъде предоставян на всеки един от тях, вкл. непълнолетни деца, когато същите попадат в някоя от изброените хипотези и за тях не е осигурено безплатно хранене по друг ред. допустимо е и изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.