Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 963 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидат по настоящото проектно предложение е Фондация "За Доброто".Основна цел на организацията е да откликва на обществени потребности и дефицити и да насърчава гражданското общество да подобрява живота на нуждаещите се с кооперативност,взискателност и усърдие, в търсене на най-добрите решения.Приоритет на фондацията е работата с деца и жени, както и оказване на подкрепа за нуждаещите се граждани на трети държави,търсещи международна закрила и граждани на трети държави,получили временна закрила със специален фокус върху уязвими лица.Проектно предложение "Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията" е в синергия с общата цел на поканата и е насочено към подобряване на политиките, свързани с предоставяне на социални,образователни,медицински и правни услуги и повишаване на капацитета на държавните институции в областта на убежището и миграцията.Заложените в настоящото проектно предложение дейности отразяват нуждата от повишаване на капацитета на компетентните служби и заинтересованите страни, което е от съществено значение за правилното функциониране на системата в областта на миграцията и убежището в страната.Планираните дейности включват мерки, свързани със социална подкрепа и достъп до основни услуги,включително осигурена защита,социална и психологическа помощ в съответствие с нуждите на гражданите на трети държави,които търсят международна закрила и граждани на трети държави,получили временна закрила,със специален фокус върху нуждите на уязвимите групи.За реализиране на горното кандидатът е предвидил следните дейности:
-управление на проекта;
-информация и публичност;
-предоставяне на услуги за подкрепа на целевите групи;
-изграждане на капацитет;
-разработване на иновативна процедура за насочване, приемане и грижи;
-обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия.
Изпълнението на дейностите е обвързано със заложените цели и индикатори,което гарантира постигане на очакваните резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта : Дейността по управление на проекта включва доброто изпълнение на проектно предложение „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“. Същността на тази дейност е администриране на работата по проекта, обратна връзка с всички елементи от структурата на услугите, както и връзка с управляващия орган на програмата. Целта на дейността е да заложи в проектното предложение принципа за устойчиво развитие, да структурира екипа за управление на проекта в съответствие с необходимия административен и експертен капацитет, да формулира ясно задачите и отговорностите на всеки член от екипа и приоритетите в изпълнението при най-висока степен на прозрачност, отчетност и ефективност на разходите. За успешното управление и организация на дейностите по проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП). Всички членове на екипа притежават дългогодишен опит в управлението и изпълнението на проекти и дейности сходни на тези, включени в настоящото проектно предложение. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда следният екип за управление на проекта в състав: 1. Ръководител; 2. Финансов експерт ; 3. Технически сътрудник; Всички членове на ЕУП ще работят по проекта на непълен работен ден. Отговорностите и задълженията на членовете на екипа за управление на проекта са съобразени със спецификата на интервенцията и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. Предвижда се в началото на проектните дейности да се проведе първоначална среща на екипа, на която ще бъдат обсъдени всички предстоящи дейности, графика за тяхното изпълнение, възможните пречки и постъпките за тяхното преодоляване. В процеса на изпълнение на проекта ще се провеждат регулярни оперативни срещи за докладване и обсъждане на напредъка на проекта, предстоящи дейности, срещнати проблеми и трудности и пр. Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление има следните функции: - разпределя задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа; - определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; - обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; - обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; - подготвя искания за авансови, междинни и окончателно плащане; - подготвя искания за изменения в договора при настъпила необходимост; - осъществява вътрешна комуникация между членовете на екипа, представители на бенефициента и на партньора; - осъществява външна комуникация с целевите групи по проекта, представители на заинтересованите страни, включително с експертите на ПО на Програмата и на външните изпълнители; - създава архив и съхранение на документите по проекта; - изпълнява други задачи възникнали в хода на осъществяване на проектните дейности. Екипът за управление на проекта ще се ангажира още с отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите, контрол на риска, контрол на качеството и проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с изискванията на финансиращия орган и програмния оператор. Управление на проекта е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“, започвайки от първият месец от подписването на договора. 39 040.00 0.00
Информация и публичност: Мерките по осигуряване на информация и публичност по проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“ ще стартират непосредствено след подписване на договора на изпълнение. Дейността предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от Норвежкия финансов механизъм и е съобразена с изискванията на финансиращият орган, описани в Ръководството за информация и публичност. В рамките на дейността се предвиждат мерки по осигуряване на прозрачност при изпълнение на проектното предложение, популяризиране и разпространение на заложените цели и постигнатите резултати сред всички заинтересовани страни. Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проект „Предоставяне на комплексни услуги и повишаване на националния капацитет в областта на убежището и миграцията“ и демонстриране на неговата роля и значение за Фондация "За доброто". Мерките са насочени към целевите групи, бенефициенти и цялата общественост. Предвидените за изпълнение дейности по информация и публичност имат за цел: - да формулират последователно и комплексно послание; - да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмите и проектите; - да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Чрез изпълнението на планираните мерки се постига: - повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите Исландия, Лихтенщайн и Норвегия, - прозрачност и легитимност на помощта на донорите; - ясна картина за подкрепата от Финансовия механизъм на Европейското Икономическо Пространство в държавите бенефициери и донори; - информация за въздействието и резултатите от приноса на донорите на държавите бенефициери. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Норвежкия финансов механизъм и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото национално, регионално и / или местно равнище, включително съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа базов анализ и са описани целите, целевата аудитория, посланията, каналите и дейностите, предизвикателствата, оценката и бюджета за изпълнението на мерките. 14 850.00 0.00
Предоставяне на услуги за подкрепа на целевите групи: Същността на дейност "Предоставяне на услуги за подкрепа на целевите групи" е да създаде условия и осигури ресурс за предоставяне на комплексни услуги за целевата група, включващи социална, здравна и образователна подкрепа, психологическа помощ и правна подкрепа. За изпълнението на дейността ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип. В началото на дейността се предвижда новоназначения персонал, ангажиран с дейностите да премине интензивно обучение, организирано от екипа на Фондация "За доброто" за запознаване със социокултурните специфики на целевите групи и с политиките и процедурите по отношение на закрилата на детето. Всеки служител ще получи първоначално и продължаващо обучение за начините за разпознаване и откликване на опасения за насилие над деца, като са осигурени разнообразни възможности за повишаване на професионалната квалификация, обогатяване на опита, въвеждане на иновативни практики в социалната работа, използване на ефективни механизми за осигуряване на социално включване на целевите групи. В процеса на фактическото изпълнение на дейността е предвидено да се разкрият следните услуги: 1. Дейности по социално и трудово посредничество на граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица, и на граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица - услугата включва събиране и предоставяне на информация за работни места, социално и професионално консултиране. Следва да се има предвид, че дублирането на дейността с работата на бюрата по труда е само условно - не всички украинци и работодатели се регистрират в бюрата по труда и много компании Много фирми наемат украинци като акт на подкрепа, съдейства за свързването на тези фирми с бежанците. В рамките на дейността се предвижда посредничество за осигуряване на училища и детски градини за децата от целевите групи, в т.ч. логистика на процеса по събирането на документите за записване. 2. Психологическа подкрепа за представителите на целевите групи - в рамките на проекта се планира реализирането на индивидуални и групови консултации за деца и възрастни, с цел преодоляване на посттравматичните разстройства, страхови пристъпи и тревожност, съпътстващи бежанците и мигрантите. 3. Информиране, насочване и подпомагане достъпа до здравни и медицински услуги на лицата от целевите групи по проекта - услугата включва събиране на бази данни за здравни специалисти, работещи с бежанци и мигранти и формиране на кръг от специалисти, които работят по конкретни случаи. 4. Организиране на курсове по български език за преодоляване на езиковата бариера на целевите групи - в рамките на дейността се предвижда формирането на две групи - за деца и възрастни за обучение по български език с цел подкрепа за по - лесна и ефективна социализация. 5. Предоставяне на спомагателни услуги като писмен и устен превод и улесняване на процеса на комуникация между институциите и целевите групи. 6. Предоставяне на правни услуги и консултиране - услугата включва проучване на административните протоколи и процедури, през които трябва да преминат бежанците и предоставяне на информацията целевите групи; 7. Образователни дейности - предоставяне на образователни и обучителни дейности за представителите на целевите групи, развиващи творческо мислене, намаляващи стреса, създаващи навици и чувство за отговорност Мултидисциплинарния екип ще работи по посока подобряване на идентифицирането на уязвими граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица и граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица, както и мерки, свързани с посрещане на техните нужди. В рамките на настоящата дейност се предвижда разработване на наръчник с правата и задълженията на граждани на трети държави, търсещи международна закрила, включително уязвими лица, и на граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила, включително уязвими лица. 218 300.00 0.00
Изграждане на капацитет и провеждане на обучения в областта на убежището и миграцията: Настоящата дейност има за цел да повиши капацитета на национални институции, НПО и международни организации в областта на убежището и миграцията, както и в областта на законодателството за временна закрила. В рамките на дейността се предвижда реализиране на серия от обучения и обучителни семинари, чрез които персонала на съответните заинтересовани страни за повишаване на знанията, експертизата и управленските умения за подкрепа и защита на уязвими лица, търсещи убежище и уязвими граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила. С цел постигане на оптимални резултати при организирането и провеждането на обучения, в началото на дейността ще се извърши оценка на обучителните нужди на идентифицираните участници в обученията на ниво организация и ниво експерти. Оценката на обучителните нужди ще бъде реализирана от Фондация "За доброто".Цели се обхват на възможно най-широк кръг заинтересовани страни-социални и здравни работници,служители на реда,представители на национални институции,местни администрации и НПО.За целите на дейността се предвижда провеждане на проучване, имащо за цел да идентифицира индивидуалните потребности на обучаемите по отношение подкрепата и защитата на уязвими лица, търсещи убежище и уязвими граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила. На следващия етап от изпълнението на дейността се предвижда провеждане на обучения на служители от национални институции, неправителствени организации и международни организации, обучени в областта на убежището и миграцията.С цел постигане на оптимални резултати ще бъдат реализирани общо десет обучения, в рамките на които ще бъдат привлечени за участие специалисти в областта на убежището и миграцията-социални и здравни работници,психолози,служители на реда,правозащитници и прочие.По време на обученията ще бъдат интерактивно обсъждани теми свързани със досегашния опит на работа на институциите и в синхрон с миграционната политика на страната ни.Във фокуса на обученията ще бъдат: -Запознаване с институционалната система в областта на миграцията и убежището; -Нормативна уредба в областта на миграцията; -Създаване на ефективен механизъм за координация и взаимодействие на всички компетентни структури за постигане на по-добро управление на миграционните процеси; -Подобряване на сътрудничеството между институциите и неправителствения сектор; -Осигуряване социалното включване и интеграцията на граждани на трети държави и получили международна закрила лица; -Оптимизиране и повишаване на ефективността на работата по случаи на жертви на трафик на хора и непълнолетни непридружени лица; -Ефективни образователни и психо-социални практики на подкрепа на деца-бежанци, търсещи убежище и мигранти; -Повишаване на ефективността при предоставяне на услуги на целевите групи; -Укрепване на административния капацитет на работещите в областта на миграцията; -Информационно обезпечаване на миграционните процеси; Настоящата дейност предвижда организиране и провеждане на 1 бр. Национален практически семинар - целта на срещата е да даде възможност и пространство за обмен на опит и добри практики на експерти от цялата страна, работещи в областта на убежището и миграцията. В рамките на семинара ще се създадат предпоставки за обсъждане на случаи от практиката в мултидисциплинарни екипи, чрез организиране на представяния и обсъждания на отделни случаи, в които участват представители на местната и държавна администрация, юристи, полицаи, психолози, социални и здравни работници и др. Реализирането на подобен тип дейност се налага поради факта, че често пъти комплексната обусловеност на проблема, с който идва клиента и осигуряването на ефективна помощ е възможна само при споделен от всички план за действие за осигуряването на неговата защита. Чрез реализирането на национален практически семинар ще се положат основите за изграждане на капацитет и създаване и на устойчив координационен механизъм за сътрудничество на национално ниво. 20 500.00 0.00
Разработване на иновативна процедура за насочване, приемане и грижи : В рамките на настоящата дейност се предвижда разширяване на дейността на Фондация "За доброто" на територията на цялата страна, чрез разработване на иновативна процедура за работа с непридружени лица и внедряване на специализирана платформа за насочване, приемане и грижи на граждани на трети държави,търсещи международна закрила,включително уязвими лица,и за граждани на трети държави, на които е предоставена временна закрила,включително уязвими лица. Настоящата дейност включва три основни под-дейности,които са свързани с: -Изработване на методика за работа с непридружени лица; -Разработване на координационен портал (онлайн платформа) за насочване,приемане и грижи на представители на целевите групи; -Провеждане на обучение на заинтересовани страни за работа с платформата. Чрез изпълнението на дейността ще се разработят и внедрят общо две специфични процедури и стандарти за насочване, приемане, грижи и настойничество/представителство на непълнолетни. 1.Изработването на методика за работа с непридружени лица ще бъде базирана на проучване и оценка на досегашния национален и европейски опит в областта на миграцията и убежището.Фокус в методиката ще има върху индивидуалния подход при работата по всеки един случай-практиката на Фондация "За доброто" показва,че от една страна всеки случай е строго индивидуален, а от друга индивидуалния подход ще предостави възможност на работещия по случая мултидициплинарен екип да направи адекватна формулировка за наличния капацитет и конкретните нужди на отделните лица.Като задължителни елементи,методиката ще съдържа следните теми: -Насочване, приемане и грижи в контекста на съвременните миграционни процеси; -Работа по случай с бежанци/мигранти–необходимост,примери за възможностите на осъществяването й; -Работа с общности ; -Специфики на работата с деца бежанци/мигранти. -Подходи за работа със семейства на бежанци/мигранти. Като иновативен елемент в документа ще бъде изградена "мисловна карта", която ще предоставя набор от подходи и решения на конкретни проблеми на отделните случаи. Методиката ще се разпространява безплатно сред всички експерти и заинтересовани лица. 2.Разработването на координационен портал (онлайн платформа) за насочване,приемане и грижи на представители на целевите групи,с фокус върху уязвимите групи ще е специализирана платформа,която ще дава възможност на всички заинтересовани страни в реално време да обменят информация и предлагат решения под формата на хуманитарна помощ,социална,образователна и правна подкрепа, осигуряване на подслон и насочване към медицинска помощ на нуждаещите се.Към настоящия момент отделните организации и заинтересовани страни работят независимо едни от други,без да е налице координация между тях.В неформални разговори през последните шест месеца е идентифицирана необходимостта от централизирана система в подкрепа на организациите и на целевите групи.Платформата ще позволи на доброволци, НПО, местни и държавни структури да се регистрират в нея и предлагат и търсят подкрепа за конкретни лица и групи и да проследяват отделните случаи. Добавената стойност от изграждането на портала се състои във факта, че той щя бъде достъпен за заинтересовани страни от всички краища на България и ще бъде функционален координационен механизъм в процеса на оказване на помощ на нуждаещите се лица. Следва да се подчертае, че в рамките на платформата няма да е налична анонимността, която предлагат алтернативните социални мрежи за комуникация и в тази връзка ще се минимизира възможността за злоупотреби! 3. След като бъде разработена платформата се предвижда реализиране на хибридно обучение за работа с нея в онлайн и офлайн среда. Целта е да се даде възможност на всички организации и заинтересовани страни на територията на цялата страна да се запознаят с платформата и да бъдат обучени за работа с нея.Предвижда се в обучението да вземат участие представители на национални институции, НПО и международни организации, доброволци и други заинтересовани страни. 56 000.00 0.00
Обмен на опит и добри практики с партньор от Норвегия : Фондация "За Доброто" приема сътрудничеството в рамките на проектните дейности като продължителен процес, а не еднократен акт. В този смисъл организацията приема, че положителното развитие на една съвременна неправителствена организация изисква да се приложи подхода на партньорство. Вледствие на настоящата ситуация в Украйна Европейският съюз е изправен пред ситуация, която се характеризира с масово навлизане на разселени лица от Украйна, които не могат да се върнат в своята страна или регион на произход, 90% от които са жени и деца - те изискват мултидисциплинарен подход, изразяващ се в подкрепа и сътрудничество с различни организации и хора. Именно поради това обстоятелство, проектът се основава на активно и ефективно партньорство и сътрудничество. Настоящата дейност по обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия ще допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия между държавата донор и държавата бенефициент. Чрез реализирането на настоящата дейност ще се подкрепят усилията на Фондация "За Доброто" за повишаване на капацитета на експертите, пряко работещи с целевите групи и за създаване на предпоставки за обогатяването на услугите, реализирани от бенефициента по посока предоставяне на по - качествени услуги на мигрантите, бежанците и търсещите убежище жени и момичета. Международното сътрудничество с организация от Норвегия ще донесе висока социална значимост и до формирането на множество добри практики и е основание за формиране на дългосрочно и трайно партньорство между Фондация "За Доброто" и неправителствената организация от Норвегия - Rodna rech. Сдружение „Родна реч“ е самофинансиращо се независимо юридическо лице с нестопанска цел с ограничена отговорност, регистрирано на 5 юли 2017 г. в Кралство Норвегия. Организацията ръководи българското неделно училище „Родна реч“, насочено към български граждани, живеещи в Норвегия.То е вписано в два регистъра – на неправителствените организации с идеална цел и на юридическите лица в Норвегия под № 919257393. В училището се обучават деца от български, норвежки, турски произход и такива от смесени бракове на имигранти. Училището активно привлича в дейността си родителите и българската общност в Осло. Организацията е съсредоточена върху насърчаване на мултикултурния подход в обучението, мотивирането на учениците и прилагане на иновативни подходи за привличането и задържането им. Партньорът ще участва активно и да допринася за изпълнението на проекта с конкретна и ясно дефинирана роля: обмяна на опит и добри практики в сферата на образователните и социални услуги на деца и юноши. Основата за постигането на заложените в дейността цели, е поставена още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение - с установяването на контакти и сътрудничество с организацията-партньор по проекта и получената подкрепа за проекта, изразена с приложения проект на партньорско споразумение. При одобрение за финансиране на настоящият проект ще бъде подписано Споразумение за партньорство между Фондация "За Доброто" и Сдружение "Родна реч"- Норвегия. След началото на проекта представители на партньора от Норвегия ще проведат работна среща с екипа за управление на проекта, на която ще бъдат конкретизирани времевите периоди за изпълнение на планираните съвместни дейности. Инициативите в посока на укрепване на двустранните отношения ще продължат с: - организиране на провеждане на работна визита на 5 експерти от България в Норвегия. Целта на посещението е обмяна на опит и добри практики за повишаване на капацитета на експертите, пряко работещи с целевите групи и за създаване на предпоставки за обогатяването на образователните и социални услуги, реализирани от бенефициента по посока предоставяне на по - качествени услуги на мигрантите, бежанците и търсещите убежище жени и момичета. - организиране и провеждане на работна визита на 5 експерти от Норвегия в България и оказване на менторска подкрепа при адаптирането и прилагането на придобития опит в Норвегия. 42 603.89 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.