Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 225 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проект Инвестиции за повишаване на иновационния капацитет на Смол Фут ООД цели да разработи финален прототип на иновация надуваема носилка-шейна.
Специфичните проектни цели са:
- да се реализира изследване и проучване на материалите, от които е изградена надуваемата носилка-шейна, по различни показатели и да се създаде технология на конструирането на изделието;
- да се реализират тестове на елементите на създадения прототип на надуваема носилка-шейна;
- да се реализират тестове на създадения прототип в реална среда;
- да се създаде финален прототип на иновативната надуваема носилка - шейна;
- да се подадат заявления за международни патенти на разработената иновация.
Иновацията, предмет на разработка се категоризира като продуктова иновация и ще достигне до седмо ниво на технологична готовност - TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда.
Също така, иновативните надуваеми носилки попадат сред няколко приоритетни направления на ИСИС, а именно "Нови технологии в креативните и рекреативни индустрии" и "Индустрия за здравословен живот и биотехнологии". 
Дейностите по проекта, в комбинация с инвестициите за назначаване на експертен екип, закупуване на активи и материали, необходими за разработването на продуктовата иновация и инвестициите за услуги попадат в категория инвестиции - Експериментално развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация.: Изпълнението на проекта ще стартира с извършване на необходимите изследвания и проучвания на материалите, от които е изградена иновацията, предмет на проекта, по различни показатели, с цел създаване на технология на конструиране на изделието, съдържаща описание на неговите елементи и начините за зашиване / залепване между отделните елементи. Дейността ще премине през следните фази: Фаза 1 - Назначаване на екип на проекта Като стартова фаза на проекта ще бъдат назначени следните експерти: - Изследовател реализиране на концепция, на 8 часов трудов договор, заетост в рамките на проекта - 24 месеца. - Изследовател материали и дизайн, на 8 часов трудов договор, заетост в рамките на проекта - 24 месеца. - Изследовател Технология на производство, ушиване и лепене, на 8 часов трудов договор, заетост в рамките на проекта - 24 месеца. - Оператор на машина, на 8 часов трудов договор, заетост в рамките на проекта - 20 месеца. - Шивач, на 8 часов трудов договор, заетост в рамките на проекта - 20 месеца. Фаза 2 - Изследвания и проучване на материалите, от които е изградена надуваема носилка-шейна, по различни показатели. В рамките на фазата, ще бъдат извършени проучвания на материалите, изграждащи надуваемата носилка - шейна, по различни показатели: здравина на материала, издържливост, износоустойчивост, възможности за лепене / шиене между отделните елементи - идентифициране на подходящи за целта текстили, опъваемост и якост на текстилите, избор на подходящ материал за изработка на дръжките и спирачките на надуваемата носилка - шейна. В резултат от проведените изследвания в рамките на фазата, ще бъдат определени подходящите материали, от които да се изгради надуваемата носилка - шейна. Фаза 2 ще бъде проведена от 1ви до 5ти проектен месец Фаза 3 - Създаване на технология на конструираното изделие В рамките на следващата фаза, и в зависимост резултатите от фаза 2, ще бъде създадена технология на конструиране на изделието - технологична карта, съдържаща описание на елементите, подходящите начини на зашиване / залепване помежду им. Изпълнението на фаза 3 ще продължи от 5ти до 7ми проектен месец, а фазата е ключова за по-нататъшното развитие на иновацията и представлява "крайъгълен камък" за проекта. В последната фаза от дейността е предвидено участието на всички членове на екипа, с цел осигуряване на комплексна експертиза, необходима за разработването на иновацията. 260 800.00 228 391.57
Създаване и тестване на прототипи, свързани с разработването на продуктова иновация: В следващия етап от разработването на продуктовата иновация ще бъдат извършени тестове на отделните елементи на продукта, създаване на прототип и неговото тестване в реална среда. Изпълнението ще протече през следните фази: Фаза 0 - Препотвърждаване на ангажиментите на екипа по проекта - заетостта на екипа по дейността ще продължи от 7ми до 24ти проектен месец Фаза 1 - Закупуване и доставка на специализирани материали, необходими за изработка на прототип. Фазата ще бъде разделена на следните етапи: - Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на материалите - от 7ми до 8ми проектен месец - Сключване на договор за доставка (9ти месец) и приемо-предаване на материалите. Определянето на точните видове и количества материали ще бъде изяснено в резултат от проведените в рамките на дейност 1 изследвания и проучвания. Закупените материали ще послужат за изработка на отделните компоненти на прототипа, както предвид предстоящите в следващите фази на дейността тестове, отделни елементи на прототипа ще бъдат изработени от различни материали, с цел тестване на техните параметри и определяне на най-подходящия материал, който да се вложи при изработката на финален прототип на надуваемата носилка - шейна. Фаза 2 - Тестване на елементите на прототипа ТУ-София, чрез своята катедра „Машинни елементи и неметални конструкции“ ще бъде отговорен за разработване на следните елементи на иновацията: тръбни елементи, дръжки и спирачна система. Предвидените тестове включват изследване на: най-подходящ материал за елементите, по отношение на здравина и лекота на материала; размери на елементите; разработване на спирачна система. Ще бъдат тествани и текстилната и надуваема част, ремъци за якост, триене, издръжливост, устояване на хоризонтален и вертикален натиск, опън и други силови влияния, здравина на залепване, издръжливост на екстремни температури. Продължителност- 8ми -10ти месец. Фаза 3 - Създаване на първи версии на прототипи на надуваема носилка - шейна В рамките на фаза 3 ще бъдат сглобени различни видове прототипи на надуваема насилка - шейна, състоящи се от: - надуваема рамка, снабдена с вентил за надуване и спадане и съставена от вътрешна надуваема част и външна текстилна част; - долна подсилена част, зашита към рамката съставена от текстил и гумирано покритие, за лесно приплъзване по всички видове повърхности; - тръбни елементи, захванати чрез ремъци от двете страни на надуваемата рамка; - дръжки, снабдени с механична спирачна система; - вакуум матрак, снабден със защитен двуслоен калъф; - регулируеми катарами; - халки и ръкохватки, прикрепени към надуваемата част и тръбните елементи. Продължителност - 11ти - 12ти месец Фаза 4 - Тестове в реална среда Вече готовите прототипи ще бъдат тествани в реална среда - тестове в зимни и летни условия, за проверка качествата на изделието. Тестовете в летни условия ще тестват износването при триене от скали, храсти, пясък, здравина на материалите – пробиване и скъсване, тестове издържливостта на дръжките и спирачките, както и експлоатация във вода. Тестовете в зимни условия ще бъдат проведени при минусови температури, за да се провери пързалянето на носилката върху сняг, спиране със спирачките, удобство при експлоатация - носене в сгънато и разгънато състояние, надуване и сглобяване. За извършване на различните видове тестове, ще бъдат изработени няколко прототипа, от различни материали. Продължителност - 13ти - 22ри месец Фаза 5 - Анализ Ще бъде извършен анализ на резултатите от тестовете, проведени във фази 2 и 4. Данните и информацията от извършения анализ ще се използват за определяне на най-подходящите материали и елементи за сглобяването на финален прототип, готов за масово производство. Продължителност - 23ти месец Фаза 6 - Създаване на финален прототип През последната фаза на дейността ще бъде изготвен финален прототип на иновативната надуваема носилка - шейна. Фазата ще бъде реализирана през 24ти проектен месец. 0.00 129 006.49
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация: В рамките на дейността ще бъде закупено оборудване, необходимо за разработването на прототипите на иновативната надуваема носилка - шейна както следва: Машина за високочестотно залепване на PU, PVC, синтетични материали и други - 1 бр. Оборудването е необходимо за залепяне на TPU бладера в правилна форма и за залепяне на корпуса на носилката Права шевна машина - 1 бр. Оборудването е необходимо за ушиване на спомагателните и прикрепващи детайли на прототипа Машина за рязане на лента - 1 бр. Оборудването позволява терморязане на лентите, които закрепват дръжките на носилката - шейна към корпуса и служат за основа на дъното Програмируем автомат за шиене - 1 бр. Оборудването е необходимо за закрепване на лентите и други носещи детайли към корпуса. Оборудването от тежък клас гарантира за здравината на шевовете. Дейността ще премине през следните фази: Фаза 1 - Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на необходимото оборудване и сключване на договор - При осъществяване на избор на изпълнител Смол Фут ООД ще съблюдава предвидените в ЗУСЕСИФ/2015г. и ПМС 160/2016 г. условия, както и изискванията на УО, описани в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК. На база прогнозната стойност на предвидената доставка, както и въз основа на указанията от УО, Смол Фут ООД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители, описани в чл.50 от ЗУСЕСИФ. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договор с избрания доставчик на предвидените за закупуване активи. Фаза 2 - Доставка и приемо-предаване на оборудването – В рамките на следващата фаза, ще бъде осъществена доставката на предвидените за закупуване активи, както и тяхното приемо-предаване. Приемо-предаването на активите ще бъде извършено след тяхното инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Фаза 3 - Визуализация - доставените в рамките на дейността активи ще бъдат обозначени със стикери, оказващи получената финансова подкрепа по програмата. 150 000.00 149 700.00
Защита на индустриална собственост на международно равнище: Дейността ще бъде разделена на следните фази: Фаза 1 - Избор на изпълнител - провеждане на процедура за избор на изпълнител, който да предостави услугите по защита на индустриалната собственост. Фаза 2 - Сключване на договор с избрания изпълнител Фаза 3 - Подготовка на необходимата документация и подаване на заявление за регистрация на международен патент. Подаденото заявление за регистрация ще съдържа цялата изискуема информация за описанието на продукта и заявителя / изобретателя, документи за платени такси за заявяване и проверка и други приложими документи. 20 000.00 20 000.00
Визуализация на проекта: Предвидената дейност цели оповестяване пред широка аудитория получената в рамките на програмата финансова подкрепа, промотиране на сътрудничеството с ТУ-София, разпространение на предвидените цели, резултати и дейности, като и предоставяне на информация за иновацията, предмет на разработка в рамките на проекта. Дейността ще премине през следните фази: Фаза 1 - избор на изпълнители за изготвяне на материалите за визуализация на проекта. Ще бъдат проведени процедура за избор на изпълнител, съгласно указанията на УО, детайлно описани в Ръководството за изпълнение на Договори за БФП по ОПИК, както и следвайки разпоредбите на ЗУСЕСИФ/2015 г. и ПМС 160/2016 г. Фаза 2 - сключване на договор с избрания изпълнител и приемо-предаване на разработените визуални материали. Избраният в рамките на фаза 1 изпълнител ще бъде отговорен за изработването на: - информационна табела - 1 бр. - информационни брошури - 200 бр. - видеоклип - 1 бр. 2 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.