Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси.: Цел: Да се подобри качеството на работните места в предприятието с въвеждане на ефективни и гъвкави форми за организация на труда и управление на човешките ресурси чрез: оптимизация на работните процеси, насърчаваща съвместяването на професионалния и личния живот на заетите, вкл. тези над 54г.; добри практики за удължаване на професионалния живот, за обезпечаване на човешките ресурси, управление на кариерата и учене през целия живот; оптимизация на вътрешната комуникация.
Обосновка: Стратегията ни е насочена към разширяване на дейността и на пазарите и високо качество на продукта. Инвестираме в политики по управлението на околната среда, които водят до икономия на ресурси, удовлетворение в работниците и повишен имидж. Целим подобряване условията на труд и мотивиране на персонала за увеличаване производителността на труда. Дружеството работи в обл. Хасково, при голяма конкуренция в шивашкия сектор и недостиг на квалифицирани работници. Стремим се към качествени работни места, които да привличат и задържат персонала. Анализът ни доказва нужда от системен подход и изграждане на последователна и прозрачна фирмена политика по управление на човешки ресурси (УЧР). В дружеството са заети по стандартен трудов договор на 8 часов работен ден 76 лица, в т.ч. 17 над 54г. Производствените процеси са монотонни и специализирани. По данни на СТМ, 50% от отсъствията по болест са при възрастните работници. Това налага оптимизиране на работните процеси и въвеждане на гъвкава заетост. Ключов елемент за мотивация на персонала и имиджа на компанията е нивото на вътрешен обмен на информация. Управлението и комуникацията се извършват основно по метода вертикално-надолу, често се вземат решения „случай за случай“. Налице е субективност при подбора и развитието на персонала, поради липса на утвърдени процедури и системи за УЧР. Тези проблеми рефлектират негативно върху мотивацията на заетите, което води до текучество, нарушаване на трудовата дисциплина, намаляване производителността на труда. Липсва информационна система за управление на човешки ресурси.
Необходима е подобрена фирмена политика по УЧР, насочена към развитие на корпоративна социална отговорност, увеличаване мотивацията и производителността на работниците и подобряване имиджа на дружеството.
Дейността включва елементите:
1. Разработване и въвеждане на Стратегия за управление на човешките ресурси, с процедури за подбор на персонал, оценяване на трудовото представяне,обучение и професионално развитие, управление на възнагражденията,създаване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд. Разработване на вътрешни правила и инструкции.
2. Разработване и внедряване на софтуер за УЧР. Осигурява справки за ежедневното изпълнение, обективна основа за решения от работодателя по планиране на обученията и управление на кариерата, въвеждане на нови системи за заплащане, актуализиране на стратегията.
3. Въвеждане на гъвкави форми на заетост в предприятието, в т.ч. за хората над 54г.: работно време с променливи граници и ротация на работните места.
4. Разработване на Програма за управление на възрастта с добри практики за удължаване на професионалния живот: мерки за обучение и развитие на уменията на работната сила, в т.ч. над 54г.; методи за предоставяне обучение на работниците, вкл. с наставничество от опитните; мерки за развитие в кариерата на по-възрастните; програми за управление и предаване на знанията.
5. Разработване на Процедури и харта за вътрешна комуникация с мерки за подобряването й: ежемесечен въпросник за обратна връзка относно условията на труд и управлението; процедури за участие на представители на работниците при вземане на решения за фирмата.
6. Въвеждане иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, обединяващ в система досегашните мерки и въвеждащ нови, чрез: Разработване на Ръководство за околна среда и правила за неговото актуализиране; План за действие по околна среда; Въпросник за самооценка и Чек-лист за проверка. |
56 418.00
|
57 903.77
|
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите лица от целевата група.: Цел: Насърчаване на географската мобилност на работната сила в област Хасково чрез осигуряване на организиран транспорт за заети лица от местоживеенето до местоработата им в Дани Фешън и обратно. Това ще осигури предпоставки за устойчива заетост на лицата. Дейността е в съответствие с целите на ос 2 на ОПРЧР, със Стратегията за заетост на РБългария и с политиките на ЕС за насърчаване мобилността на населението, залегнали и в Стратегия Европа 2020.
От 76 лица работещи в дружеството 4 лица са с настоящ адрес, различен от мястото на работа и пътуват ежедневно от гр. Тополовград до цеха в гр. Хасково. Транспортът се извършва с автомобили на работещите, като разходите се покриват частично от работодателя. Всеки работен ден пътуващите лица преминават следният маршрут:
1. гр. Тополовград - гр. Хасково, база на работодателя.
Описание: Избор на транспортна фирма по реда на ПМС № 118/2014г., която да е лицензиран/регистриран превозвач, съгл. Закона за автомобилните превози. Целевата група са 4 заети лица по трудов договор в "Дани Фешън" ЕООД, които при ежедневните си пътувания от и до работното си място нямат възможност да ползват обществен транспорт. Причината е, че часовете на тръгване и пристигане на обществения транспорт не съответстват на работното време във фирмата. Организираният от работодателя транспорт по проекта ще бъде съобразен с работното време на заетите лица. Това ще улесни и стимулира лицата да запазят заетостта си в "Дани Фешън" ЕООД и ще подпомогне работодателя да запази висококвалифицираните си работници. Тази придобивка ще повиши ефективността на труда и ще повиши доверието в работодателя.
При изпълнението на проекта ще бъде приложена следната транспортна схема за цеха в Хасково:
Сутрин от гаража на превозвача тръгва 1 транспортно средство до гр.Тополовград със спирка в центъра, качват се 4 лица, които пътуват до работното им място в "Дани Фешън" ЕООД, цех гр. Хасково, намиращ се в промишлената зона. Пристигат в 7:45 ч. на паркинга пред фирмата. В 17:40 ч. след края на работния ден същите 4 лица се качват на 1 МПС, пристигат в центъра на гр. Тополовград, слизат работниците, а транспортното средство се връща обратно в гаража на превозвача. Разстоянието по маршрута, който МПС-то изминава с работниците в едната посока е 85 км., а общо за деня е 170 км.
Мотивация: Дейностите по насърчаване мобилността са иновативни за област Хасково, която се отличава със слаба мобилност на населението. Това се определя от нередовния обществен транспорт между населените места и наличие на собствени жилища на населението в места, различни от местоработата. Същевременно в малките населени места нивото на безработица е високо, поради липсата на предприятия и свободни работни места. Поддържане заетостта на работници от малките населени места в предприятието чрез насърчаване мобилността е иновативно за региона и ще бъде добър пример за други работодатели и работници. Предприятието осигурява заетост в област Хасково, където равнището на безработица е над средното за страната. С тези дейности работодателят ще запази заетостта на 4 квалифицирани работници, които в Хасково се намират трудно, поради голямата конкуренция в шивашкия сектор.
Дейността допринася за постигане на заложеното в Областната стратегия за развитие на обл. Хасково, страт. цел 1, Приоритет 1.1. „Повишаване конкурентоспособността на регионалната икономика и подкрепа за малкия и средния бизнес. ”, защото "Дани Фешън" ЕООД, като част от местния бизнес, предприема мерки за осигуряване устойчива заетост и насърчаване мобилността за наети от други населени места работници чрез участието си в ОПРЧР по настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейността съответства на нуждите и приоритетите на предприятието кандидат, защото чрез създаване на условия за мобилност на работната сила постига запазването на дълготрайна заетост, гаранция за доходи и достоен живот на своите квалифицирани и опитни работници. |
9 350.00
|
9 350.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
3.1. Осигуряване средства за колективна защита, вкл. обезопасяване на съществуващи обекти и машини и подобряване условията на труд.
3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.
3.5. Обучение на работници за безопасна работа с нововъведеното оборудване.: Цел: Подобряване условията на труд в "Дани Фешън“ чрез въвеждане на нови колективни и лични предпазни средства и обучения за работа с новото оборудване.
В Анализа на риска са идентифицирани следните рискове: опасност от прах, шум, химични агенти, режещи инструменти, електричен заряд. За намаляване степента на риск работодателят е утвърдил Програма за овладяване на професионалните рискове на работното място и списък с ЛПС над минимално изискуемите по ЗБУТ.
Включените поддейности усъвършенстват системата по управление на здравословен и безопасен трудов процес и съответстват на Директива 89/686 ЕЕС, ЗЗБУТ и процедура ДБУС на ОПРЧР, а именно:
Поддейност 3.1.
Цел: Подобряване на микроклимата и намаляване запрашеността и вредните емисии в цех-Хасково, като се осигурят и въведат в експлоатация колективни предпазни средства, в съответствие с Програмата за минимизиране на риска, базирана на замерванията на факторите на работната среда и препоръките от Анализа на риска, а именно:
- система за централна климатизация и аспирация в цеха в Хасково, с обем 3696 м2
- модули със серво-мотор, позиционер и устройство за засмукване прах и изрезки към оверлозите – 23 бр.
- аспираторна кабина с винтов компресор за елиминиране влиянието на вредните химически изпарения от машината за чистене на петна от масло.
Предвидените СМР за климатизация и оборудване към машините, ще допринесат за подобряване на микроклимата, превенция на риска от прах и вредни агенти и управлението на отпадъците. Те са избрани, защото при рязане на плата от оверлозите прахът се вдишва от работника и се разпространява в цеховете, а изрезките падат върху работните плотове и пода. Процесът на чистене петна от масло, не е обезопасен и химичните агенти се отделят във въздуха на цеха, което е констатирано при замерване на този фактор и в Анализа на риска. Това прави работните места непривлекателни, а отделянето на прах и химични агенти в горната граница на нормите. Новото оборудване ще засмуква отделяните прах и изрезки при оверлозите и химични агенти при машината за чистене на петна и ще ги отвежда в торби или извън работното помещение. Системата за климатизация абсорбира прах, микроорганизми, статично електричество, йонизира въздуха и дава постоянна температура целогодишно. Тя има положителен ефект върху околната среда и намалява вредното въздействие от 30 до 50%.
Поддейност 3.2.
Цел: Да се осигурят качествени лични предпазни средства и специално работно облекло, съответстващи на динамиката на производствения процес.
Предприятието има утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС. На всички работници са осигурени работно облекло и ЛПС, съгл. ЗЗБУТ. Препоръките от замерване факторите на работната среда налагат нужда от специализирано работно облекло и ЛПС, и ергономия при работа за шивачи и администрация. Те ще съответстват на новите стандарти: манти от антистатична, дишаща материя; антиалергични, протвоизпотяващи и нехлъзгави обувки с твърдо бомбе; гумени ботуши; ръкавици от метални нишки; ергономични столове. Срокът на износването на работното облекло в дружеството е по-малък от посочения в Наредбата, поради което работодателят осигурява по 2 броя на година, от които 1 бр. ще се закупи по проекта. Планираните специални работни облекла и ЛПС ще бъдат по-качествени, с повишена здравина, топло и студоустойчивост, с по-добри технически характеристики от използваните.
Поддейност 3.5.
След въвеждането на новото предпазно оборудване ще се проведе 20 часа обучение на 30 заети в Хасково за безопасна работа с модулите за засмукване на прах и изрезки и аспираторната кабина. Доставчиците не осигуряват обучение за работа с тях, тъй като те не са самостоятелни производствени машини, а предпазни модули. Целта е заетите да придобият специфични умения за работа с машините, преминали модернизация, във връзка с подобряване на здравословните и безопасни условия на труд на работното място и свързаната с това промяна на технологичните процеси. |
124 042.00
|
123 922.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието.: Дейността цели да се създадат оптимални условия за отдих и хранене в базите на предприятието, като по този начин се спомогне за удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите в предприятието.
За удовлетворяване на нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата, ще бъдат обзаведени и оборудвани 2 стаи за хранене и 1 за почивка в цеховете в Хасково и Тополовград. Всяко от помещенията за хранене е 40 кв.м., а за стаята за отдих е 30 кв.м. и са собствени на фирмата.
Тъй като цеховете се намират в промишлени зони, където няма заведения за обществено хранене и са отдалечени от жилищата на работниците, ръководството е осигурило помещения за хранене и отдих, чието оборудване е недостатъчно и остаряло, това налага работниците да се хранят на смени, като често времето недостига всички работници да си стоплят донесената храна. Естеството на работа в предприятието води до натоварване на опорно-двигателния апарат и завишен риск от заболяване на опорно-двигателната система, според анализа на риска на Службата за трудова медицина. Това налага работодателят да вземе мерки за осигуряване на условия за отдих и възстановяване от неудобната седяща (шивачи, администрация) или правостояща (гладачи, окачествители, моделиери) работна поза.
Предвидените стая за отдих и помещения за хранене в двата цеха ще се използват в междинните и обедни почивки. Ще бъдат място за отдих и за подобряване на комуникацията на персонала.
Предвидено е закупуване и въвеждане в експлоатация на обзавеждане и оборудване, като по този начин се обособяват следните зони:
- Помещения за хранене в базите в Хасково и Тополовград – ще бъде обособен кухненски кът и столова за хранене, консумация на освежаващи напитки и приготвяне на храна. Работодателят е да осигурил места за хранене в двата цеха, тъй като работниците си носят храна, поради липсата на заведения за хранене в близост до цеховете. Необходимо е храната да се съхранява в хладилник, а в почивките да може да се стопли, което е важно за правилното хранене и възпроизвеждане на работната сила. Предвижда се оборудване с: кухненски маси, столове, хладилник, кафе машина, миялна машина, микровълнова печка.
- Зона за неформално общуване и почивка в офиса в Хасково – ще бъде обзаведена с мека мебел и ниска маса за обособяване на тих и комфортен кът, като по този начин в помещението ще се създаде още по-добра и приятна атмосфера, отговаряща на съвременните и световни стандарти за почивка. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците и служителите, ще подобри комуникацията в екипа, ще осигури по-добра мотивация за работа. |
8 250.00
|
8 250.00
|
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е осъществяване на качествено и професионално управление на проекта за гарантиране ефективност, ефикасност и устойчивост при постигането на очакваните резултати и заложените цели. Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за отчитане пред Управляващия орган (УО).
Принципът за „добро управление на програми и проекти” ще бъде спазен чрез дейността. Тя ще се развие в две основни направления:
- Мероприятия, които гарантират активност, прозрачност, жизненост и подкрепа на проекта;
- Мероприятия, които гарантират гъвкаво изпълнение на дейностите, постигане на резултатите и от тук на проектните цели.
За гарантиране на екипната работа със заповед на управителя ще се сформира екип по проекта, ще се оформят договори с ръководителя, счетоводителя и координатора по проекта и ще се разпишат длъжностните им задължения.
През първия месец на проекта екипът ще изготви и представи на УО график на тръжните процедури за всички предвидени по проекта договори, независимо от тяхната стойност.
Ръководният екип ще провежда ежемесечни работни срещи, които са инструмент за контрол, проследяване и вътрешна отчетност за изпълнението на дейностите. Срещите ще се протоколират и способстват за детайлно разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането на предстоящите действия за реализация на дейностите. Ще бъдат отчитани и планирани разходите, съвместно със счетоводителя, който ще съблюдава съответствието между планираните и реалните разходи, ще контролира всички разплащания по проекта за законосъобразност, ефективност и ефикасност и съответствие с правилата на програмата и законодателството. Счетоводителят и ръководителят по проекта ще изготвят ежемесечна информация за техническото и финансово изпълнение на проекта, която ще се представя на управителя на дружеството.
Екипът ще извършва проверки на място за провеждането на дейностите, доставките и СМР, които ще се удостоверяват с протокол. Ще изготви и прилага въпросници за обратна връзка относно ефекта от въведените системи за УЧР, придобитите колективни и лични средства за защита и социални придобивки. Ще изготвя междинни и окончателни технически и финансови отчети, които ще се представят пред Управляващия орган. Отговорните лица ще съхраняват в специален шкаф в офиса на дружеството в гр. Хасково документацията по проекта и ще я предоставят за проверки от УО и други контролни органи.
Ръководителят на проекта отговаря за цялостното изпълнение и логистика; изготвя план за действие; организира своевременно изпълнение на проектните дейности; финансовото и техническо отчитане; действията по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при реализацията на дейностите; контактува с вътрешния екип, целевата група, външните изпълнители УО и други заинтересовани страни; участва в подготовката и съгласува техническите и финансови отчети по проекта и ги подава в срок към Управляващия орган.
Координаторът на проекта осъществява контакти между екипа, ръководството на предприятието и целевата група, координира и организира изпълнението на дейностите и комуникацията между вътрешните екипи и външните изпълнители, следи за спазване на план-графика, участва в мониторинг и проверки на място, води кореспонденция и подготвя техническите отчети по проекта.
Счетоводителят на проекта следи за стриктното изпълнение на бюджета и целесъобразното разходване на средствата, изготвя финансови отчети, следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и изискванията на програмата и Управляващия орган. Резултат от изпълнението на дейността на счетоводител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган.
Продължителността за изпълнение на дейността е през целия период на проекта. |
16 826.13
|
14 802.73
|
Информиране и публичност.: Дейността цели информираност на възможно най-широк кръг от хора и заинтересовани страни и популяризиране за дейностите по проекта и приноса на ОПРЧР и ЕСФ.
Дейността ще се изпълни при спазване изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и в съответствие с общо приложимите за фондовете на ЕС разпоредби от Регламент (ЕС) №1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013г.
За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор с външен изпълнител, съгласно регламентираните прагове в ПМС № 118/2014. С покана, с ясно посочени спецификации, бенефициентът ще изиска оферта/и за предвидените услуги от външен изпълнител по мерките за публичност. В офертата следва да се дадат образци при спазването на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Времето за изпълнение на дейността е през целия срок на изпълнение на проекта.
Дейността включва изработка и доставка на 2 бр. информационни табели, 500 информационни листовки, 60 бр. стикери за оборудването, столовете и видимите тела на климатицазията; отпечатване на 2 публикации в местен вестник и 1 съобщение в местна телевизия.
Информационни табели – 2 бр., с размери 80/50 см, с общото лого на програмния период и информация, че проектът се реализира с финансовата подкрепа на ОПРЧР 2014-2020. Табелите ще са поставени на входовете на цеховете в Хасково и Тополовград.
Отпечатването на 60 бр. стикери ще е със задължителните елементи за визуализация по проекта. Публикациите в местната преса и съобщенията в телевизията ще съдържат информация за приноса на ОПРЧР и ЕСФ, ще информират широката общественост за целите, очакваните резултати и ползите за целевата група по проекта.
През първия месец от проекта и след успешното реализиране на дейностите ще се публикува информация за проекта и за приноса на ОПРЧР и ЕСФ на сайта на дружеството - www.danyfashion.com.
При цялостната реализация на проекта и осъществяване на проектните дейности за времето на изпълнявания период, както и при изготвянето на проектни документи и осъществяване на кореспонденция с Управляващия орган, външни изпълнители, както и всички други страни ще бъде отбелязвано, че проектът се реализира с финансовата подкрепа на ЕСФ чрез ОПРЧР 2014-2020.
В заданието за оферти и при изработката на информационните материали, както и при всяка комуникация и публикация по проекта бенефициентът ще спази изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 година, съгл. Регламент №1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013г. |
1 800.00
|
1 774.00
|