Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Фонд "Убежище, миграция и интеграция"

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът „Повишаване на административния капацитет на националните органи в областта на убежището и миграцията“ ще бъде реализиран в рамките на Норвежки финансов механизъм 2014-2021 г., по-специално PA 18 „Убежище и миграция“, която предвижда изпълнение на проекти насочени към изграждане на капацитет чрез обучение. 

Проектът е разработен с цел подобряване на прилагането на законодателството и повишаване на знанията и уменията на служителите, работещи с граждани на трети страни, търсещи международна закрила на територията на Република България, чрез обмен на опит и добри практики със съответните органи в Кралство Норвегия и ЕС.

Общата му цел е да допринесе за укрепване на двустранните отношения и дългосрочно сътрудничество между Република България и Кралство Норвегия в приоритетния сектор на вътрешните работи и сферата на международната закрила.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и организация на проекта: Тази дейност е свързана с функцията на ДАБ като организатор на проекта. Целта на тази дейност е да се гарантира ефективно управление, организация и координация на дейностите и да се създадат условия за планиране на дейностите и успешно организационно, документално и финансово междинно и финално отчитане на проекта. Екипът за управление на проекта ще се състои от: Ръководител - отговаря за цялостното ръководство и контрол на предвидените за изпълнение дейности, поддържане на контакт с проектният оператор и управление на работата на екипа на проекта; Координатор - координира изпълнението на планираните дейности и осъществява комуникацията с партньорите; Счетоводител - отговаря за изготвяне на финансови доклади, текущ мониторинг на средствата, осчетоводяване на първични счетоводни документи, проверка и контрол на движението на разходите по бюджетните пера; Четирима технически сътрудници - отговарят за цялостната документация по проекта, отговарят за събирането, класирането и съхранението на документите. При необходимост контролират изпълнението на дейности на място. Наличието на технически сътрудници е крайно необходимо, тъй като предвидените за изпълнение в рамките на проекта дейности са с голям обем и с продължителност. Това налага определяне на служители, които да поемат текущата организация и координация на всяка от дейностите. Тези експерти ще поемат общия документооборот на проекта, комуникацията с партньорите и отговорните органи, ще следят провеждането на процедурите по ЗОП и ще поемат координацията на място на дейностите (обучения, семинари, учебни визити и т.н.). Всеки експерт ще бъде частично профилиран по дейности. 188 574.32 41 100.27
Повишаване на административния капацитет и професионалните умения на служителите на Държавната агенция за бежанците и институции, ангажирани в сферата на предоставяне на закрила.: В рамките на процеса по повишаване на административния си капацитет,ДАБ при МС ще проведе серия от обучения на служителите си,както и ще изпълни редица други дейности,касаещи организацията на работа в Агенцията,условията за работа,обмен на добри практики,стажове - Провеждане на обучения Индикативно се предвижда провеждането на 14 обучения за 350 участници от ДАБ,представители на партньорите,местната власт и администрация,институции и организации в сферата на убежище и работа с уязвими групи, както и за минимум 25 законови представители на непридружени малолетни и непълнолетни (в съответствие с чл.25 от ЗУБ).Обученията се предвижда да се провеждат присъствено,при спазване на противоепидемични мерки,но в извънредни ситуации,наложени от пандемична обстановка могат да бъдат провеждани и дистанционно. - Провеждане на учебни визити в Норвегия и страните от ЕС ДАБ планира провеждането на визити за обмен на опит в Норвегия и в държави от ЕК за свой персонал,партньори,представители на местните власти и др.институции,компетентни да работят с непридружени непълнолетни лица – ДАЗД,АСП и др.Визитите може да са двустранни,с ДАБ при МС за домакин.Индикативно се предвижда провеждането на 8 учебни визити,всяка,за не повече от 10 участници и с продължителност максимум 5 дни. - Провеждане на чуждоезикови обучения,в това число специализирана и професионална лексика и окончателно сертифициране. Предвижда се провеждането на две модулни обучения по английски език,всяко разделено на три модула – за начинаещи,средно напреднали и напреднали.При записването в курса,езиковите умения на служителя ще бъдат оценени и той ще бъде насочван към съответния курс.Планира се обучаването на индикативно 10 участници във всеки модул или индикативно 60 участници от ДАБ.Чуждоезиковите обучения могат да се провеждат както присъствено,така и дистанционно. - Провеждане на стажове в сродни институции в България,други държави от ЕС и Норвегия; Тези стажове ще допринесат за обмяната на опит в областта на работата с лица,търсещи закрила и процедурата за предоставяне на международна закрила.Индикативно се предвижда провеждането на 12 стажа,по един служител в стаж или общо 12 души,с максимална продължителност от 14 дни. - Провеждане на семинари за отчитане на резултатите,постигнати въз основа на предходната година; В края на всяка изтекла година в рамките на проекта на проекта,се предвижда да бъде проведен семинар,на който ще се отчетат постигнатите резултати.На тях ще присъстват представители на ДАБ и партньорите,както и представители на програмния оператор,норвежката страна и средства за масова информация.Индикативно се предвижда провеждането на минимум два двудневни семинара.Семинарите се предвижда да се провеждат присъствено,при спазване на противоепидемични мерки,но в извънредни ситуации,наложени от пандемична обстановка,могат да бъдат провеждани и дистанционно. - Изработване и отпечатване на разговорник най-малко на четири основни езика,предназначен за служители на ДАБ,когато няма наличен преводач - за времето на провеждане на процедурата за международна закрила,ДАБ осигурява преводачи за различни езици,но понякога,на служители на ДАБ се налага да общуват с търсещи закрила,без да е наличен преводач. - Изработване на видео клипове за работа с търсещи закрила и лица от уязвими групи. С изработването на информативни видеоклипове,насочени и към работа с уязвими групи,значително ще се разшири информираността и публичността на работата с търсещите закрила,особено тези,които са от уязвими групи.Предвижда се изработването на минимум 4 видеоклипа и тяхното разпространение в обществеността. - Изработване и отпечатване на наръчник С отчитането на особеностите на представителството на непридружени непълнолетни в съответствие с чл.25 от ЗУБ,ще бъде изготвен наръчник,който такива представители да ползват при работата си с търсещи закрила непридружени деца. - Дейности,пряко свързани с осигуряване на изпълнението на дейностите - продължава 1 495 017.10 372 192.79
Подобряване на условията и оптимизиране на работата на Държавната агенция за бежанците: - Изготвяне на функционален анализ на ДАБ Целта на тази дейност е по-ефективното функциониране на всички звена на ДАБ. След провеждането му, на база на препоръките, предоставени в резултат на анализа, ДАБ ще има възможност максимално да оптимизира работата на своите структури, за прилагане на интегриран подход в сферата на бежанците и търсещите закрила. - Ремонт и реновиране на минимум 4 зали и оборудването им с мебели и аудиовизуално оборудване; Необходимостта от провеждане на СМР е, че ДАБ при МС разполага с голям брой помещения за настаняване, но само с една зала оборудвана за ефективното провеждане на срещи (в това число ръководни и видеоконферентни), съвещания и обучения. Реновирането е предвидено за съществуващата зала в централната администрация, както и за зали в териториалните поделения в София, Харманли и Пъстрогор. Оборудването им с аудиовизуална и комуникационна техника, за провеждането на такива срещи, съвещания и обучения е крайно важно за ефективността на работния процес. Необходимостта от провеждане на СМР е, че ДАБ при МС разполага с голям брой помещения за настаняване, но само с една зала оборудвана за ефективното провеждане на срещи (в това число ръководни и видеоконферентни), съвещания и обучения. Реновирането е предвидено за съществуващата зала в централната администрация, както и за зали в териториалните поделения в София, Харманли и Пъстрогор. Оборудването им с аудиовизуална и комуникационна техника, за провеждането на такива срещи, съвещания и обучения е крайно важно за ефективността на работния процес. Оборудването може да включва техника за копиране/сканиране/принтиране на материали за работни срещи и семинари. Мултифункционалните устройства трябва да имат възможността да работят и с формат А3, да осигурява висока производителност, широка гама от функции и качествен печат. Оборудването може да бъде разположено, както в залата, така и в свързаните с нея коридори (чрез мрежова свързаност). Наличието на техниката ще позволи размножаване, отпечатване и при необходимост сканиране за целите на работа и обучение на персонала на ДАБ при МС. Възможно е да се оборудват и мебелират зали, които не се нуждаят от ремонт и реновиране, но с цел да бъдат ефективни в тяхното предназначение, имат сериозна нужда от мебелиране и оборудване. 396 947.45 222 486.78
Информационно осигуряване на изпълнението на дейностите по проекта: В рамките на проекта, с цел да се подчертае ролята на Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 и да гарантира, че помощта от механизма е прозрачна, ДАБ при МС ще организира информационното осигуряване на изпълнението на дейностите, предвидени за изпълнение от всички партньори. Основните цели при разпространяването на информация за проекта ще бъдат: 1. Повишаване на информираността на обществото за приноса и ролята на Кралство Норвегия като донор на финансови механизми; 2. Разпространяване на информация за целите на проекта, предвидените за изпълнение в него дейности и начините на реализирането им; 3. Разпространяване на информация за изпълнението на предвидените дейности и постигнатите резултати. Провеждане на национални кампании и пресконференции С цел информацията за приноса на механизма, целите и резултатите на дейностите по проекта ще бъдат проведени минимум 2 национални кампании, за разпространяване на информация пред максимално широка аудитория за изпълнявания проект, целите му, информация за партньорите, изпълняваните дейности, постигнатите резултати и напредък, и др. Също така ще се проведат и минимум 2 пресконференции (начална и заключителна), с участие на представители на партньорите, за запознаване на широката публика с изпълнявания проект, целите му, информация за партньорите, изпълняваните дейности, постигнатите резултати и напредък. Предвижда се изработването на секция (уебстраница) за проекта в рамките на съществуващия сайт на ДАБ при МС. Уебстраницата ще поддържа български и английски език за целия период на изпълнение и минимум 5 години след приключване на проекта. Освен директните целеви групи и непреките целеви групи, информацията за съществуването, целите, двустранното сътрудничество, изпълнението и въздействието от подкрепата от финансовия механизъм за проекта ще е насочена към максимално широка аудитория, не само на територията на България, но и на ЕС. Това ще бъдат институции, организации (международни, национални, регионални и неправителствени) и др., работещи или имащи интереси в сферата на убежището и миграцията. 126 022.00 4 920.00
Повишаване на административния капацитет на служители на Главна дирекция "Гранична полиция" в сферата на противодействие на трафика на хора и работата с непридружени непълнолетни лица: За да може максимално да повиши своя капацитет в областта на работата с непридружени деца, главна дирекция "Гранична полиция" ще организира общо минимум 10 обучения за свой персонал на следните теми: - Повишаване на административния капацитет на персонала на ГДГП за работа с непридружени непълнолетни лица Ще бъдат проведени минимум 5 обучения в различни градове, като на всяко се предвижда да присъстват 15 служители на ГДГП. Общо ще бъдат обучени 75 служителя на ГДГП. - Повишаване на административния капацитет на персонала на ГДГП в областта на противодействието на трафика на непридружени непълнолетни лица, зачитане на техните права.Ще бъдат проведени минимум 5 обучения в различни градове, като на всяко се предвижда да присъстват 15 служители на ГДГП. Общо ще бъдат обучени 75 служителя на ГДГП. Целта на обученията е ефективно приложение на правните инструменти на Общността в областта на работа с непридружени лица и противодействие на трафика на тази категория лице, при спазване на техните права; и други регламенти и директиви на ЕС в тази област. Обученията ще са 3-дневни и ще се проведат за индикативно по 15 служители на ГДГП за всеки курс, като индикативния брой съответно по всяка една от двете теми ще е по 75 обучени служители или общо 150 служители за цялата дейност. Предвижда се обученията да се проведат за РДГП Аерогари (София), РДГП Русе, РДГП Елхово, РДГП Смолян и РДГП Драгоман, като съответно, обученията ще се проведат в тези градове. 163 952.74 0.00
Повишаване на административния капацитет на служители на Дирекция "Миграция" и Националната полицейска служба по имиграция: Дирекция "Миграция" ще организира учебни визити и обучения както следва: - Две учебни посещения на представители на Дирекция Миграция в Осло, Норвегия. Целта е обмен на опит и разбиране на най-добрите практики на Националната служба за имиграция на полицията (NPIS) по въпроси, свързани с работата с граждани на трети страни, подали молба за международна закрила. Фокусът на посещенията ще бъде опознаване на опита, процедурите, реда и предизвикателствата в работата на норвежките власти при справянето с незаконната миграция. В две последователни учебни посещения на служителите на дирекция „Миграция“ участие ще вземат 20 участника (по 10 във всяко). Всяка визита е с индикативна продължителност 4 дни, като първият и последният ден са отделени за пътуванията. В бъдеще, тези визити ще спомогнат за стартирането на ползотворно сътрудничество между двете страни за справяне с общите предизвикателства в сферата на работата с граждани на трети страни, които търсят международна закрила. - Провеждане на две обучения в Република България с участието на норвежки експерти. Две обучения от по 2,5 дни, които ще са посветени на въпроси, свързани с работата с граждани на трети страни, които търсят международна закрила, както и по време на кризи за действие, изискващи незабавна реакция. Във всяко ще участват по 40 и 41 служители от Дирекция „Миграция“ и регионалните миграционни сектори, или общо 81. Веднага след приключването на едно обучение, в същия ден започва следващото. Предвижда се организирането на обученията в рамките на една седмица (5 поредни дни) и в рамките на едно посещение на осем лектори от Национална полицейска служба по имиграция (NPIS) в България. Посещението на лекторите е в съответствие на per diem на ЕС за шест нощувки и дневни разходи за шест дни. Обученията ще включват в себе си следните основни теми: 1. Регистриране на търсещите убежище и необходимостта от установяване на самоличността им в ранен етап; 2. Идентификацията на незаконно пребиваващите граждани на трети страни в Кралство Норвегия; 3. Норвежки практики при идентифицирането и работата с незаконно пребиваващите граждани на Афганистан, Иран и Ирак в центровете за настаняване; 4. Осведоменост на деца по въпроси свързани с връщането; 5. Задържане и центрове за задържане. Реализирането на тези обучения ще допринесе за подобряване прилагането на законодателството и повишаване на знанията и усъвършенстване на уменията на българските компетентни служители, които работят с граждани на трети страни, чрез обмен на опит и добри практики, както и ще положи основите на бъдещо ползотворно сътрудничество с Национална полицейска служба за имиграция (NPIS) в Кралство Норвегия. 159 107.18 0.00
Допълнителни дейности за повишаване на административния капацитет и професионалните умения на служителите на Държавната агенция за бежанците и институции, ангажирани в сферата на предоставяне на закрила: В рамките на настоящата дейност ще се реализират следните поддейности: 1. Ремонт и реновиране на коридори в централна администрация на ДАБ при МС, намиращи се на етажа, на който е разположена залата за срещи и обучения и прилежаща към нея инфраструктура; В рамките на дейността ще се проведе ремонт и реновиране на минимум 2 бр. коридори, което при необходимост ще включва замяна на интериорните врати и каси на ет.6. При необходимост може да бъдат извършени ремонтни дейности и замяна на електрическата и осветителната инсталации на коридорите на ет.6. 2. Основен ремонт на покрив на административна сграда на РПЦ Харманли; В рамките на дейността ще бъде извършен основен ремонт на покрива на административната сграда в РПЦ Харманли в това число хидроизолация, топлоизолация, мълниезащита и други. Ремонтът се налага, поради общо износване на покрива и започнали течове, което заплашва от наводнение залата, разположена непосредствено под покрива, която е ремонтирана и оборудвана по настоящия проект. 3. Провеждане на семинари с представители на съдебна власт, служители на ДАБ при МС, НПО, партньори, институции и организации, работещи в сферата на предоставяне на международна закрила и работа с уязвими групи. Предвиждат се пет броя тридневни обучителни семинара, всяко за индикативно 25 човека. 4. Замяна на дограма в зала за провеждане на срещи и обучения, ремонтирана, обзаведена и оборудвана по настоящия проект в РПЦ София, ТП Военна рампа. Дограмата не е била заменена в рамките на ремонтирането на залата, поради липса на установени проблеми и повреди към онзи момент. Замяната на прозорците ще включва сваляне и извозване на старите, монтаж на новата и при необходимост шпакловане и боядисване (обръщане). 255 676.55 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.