Редизайн на УИС-2 в ПРБ с цел преминаване към използване на електронни документи в рамките на ПРБ и между ПРБ и др. държавни институции. Предоставяне на електронни услуги и информация за граждани.: Поддейност 1: Въвеждане на електронен документооборот в ПРБ
Поддрейността предвижда автоматизиране на процесите на обмен на електронни документи в рамките на ПРБ. За тази цел ще бъдат разработени:
• Опростен интерфейс за въвеждане на прок. актове и ел. деловодна регистрация на документи.
• Маршрутизиране на документите в рамките на ПРБ
• Въвеждане на електронен документооборот в следствените отдели - унифициран документоборот с прокуратурите, достъп до данни, търсене, следене на срокове
С това ще се ускори процесът на обмен на документи, ще се намалят хартиените документи, ще се намалят допуснатите грешки. В изпълнение на мярката за осигуряване на условия за предоставяне на електронни услуги на граждани и други държавни институции ще се изпълни:
• Привеждане на УИС в съответствие с наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите
• Проектиране и реализация интерфейс на УИС към други системи.
За осигуряване надежден електронен документооборот ще бъде извършен редизайн на модула за обработка и съхранение на документите, настройване на
параметри на обмен, междинно съхраняване на попълнените електронни форми, повишаване на информационната сигурност на УИС-2
Поддейност 2: Предоставяне на електронни услуги за граждани, фирми, държавни институции и ЕИСПП.
Поддейността предвижда да се реализират 6 електронни услуги - 2 от 4-то ниво и 4 от 3-то ниво, за което ще се извърши:
• Проектиране и реализиране на услуги за граждани и бизнеса и вътрешни електронни административни услуги в единна среда на обмен.
• Подготовка на документите за регистриране на услугите и удостоверяване съгласно Наредба за оперативна съвместимост и информационна сигурност
С оглед ангажимента на ПРБ по ЗСВ за обмен на данни с ядрото на ЕИСПП ще бъде изпълнено:
• Осигуряване на възможност за предаване/получаване на електронен неструктуриран документ на/от органите на наказателно производство, свързани с ЕИСПП.
• Импортиране на входящи съобщения свързани с наказателния процес от ЕИСПП до 5 бр.
В рамките на дейността ще се реализира модул за използване на вътрешноадминистративни услуги от системите на Булстат, бълг. документи за самоличносст, търг. регистър и свидетелства за съдимост. Също така ще предоставят ел. услуги на други държавни институции при спазване на ЗЕУ.
Поддейност 3: Надграждане на хранилището на данни и справочната подсистема на УИС-2 и осигуряване на възможност за предоставяне на отворени данни
Тази поддейност предвижда да се актуализира справочния модул на УИС с оглед подобряване на статистическата отчетност и прозрачност на работата на прокуратурата като се предвижда и предоставяне на данни в отворен формат. Дейността включва:
• Определяне обхвата на публичните статистически данни, които ще се предоставят като „отворени данни“
• Разработване и внедряване на онлайн интерфейс за достъп до данните
• Поддържане на публичен достъп до спецификацията на формата на данните и интерфейса за достъп.
• Интеграция с портала за отворени данни
• Актуализация на ETL процедури, хранилище от данни, справки, разработени с Oracle BI
Поддейност 4: Обучение на магистрати и служители за работа с електронно съдържание. Съобразно проекта на учебна програма са предвидени общо 6 тридневни обучения, с по две нощувки, които ще се проведат в апелативните центрове, както следва: в гр. София – 2 обучения (едното без нощувки); гр. В. Търново – 1; гр. Пловдив – 1; гр. Бургас – 1 и в гр. Варна – 1 обучение както и 2 двудневни обучения за работа с ел. съдържание, с една нощувка, в гр. Велико Търново.
На обучението в гр. В. Търново ще се представи ел. документооборот пред аудитория от прокурори и служители. Другите шест тридневни обучения са насочени към служители и ще обхванат ел. документооборот и останалите промени, свързани с въвеждането и извеждането на информация от УИС. Обученията ще се проведат на групи с теоретически и практически занимания. |
1 039 473.00
|
1 050 295.61
|
„Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“: Подд-т 2.1: "Доразвитие на ЕИСПП", вкл.: разширяване на зоните на сигурност, доразвитие на ядрото на ЕИСПП, доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП, осъвременяване на базовия софтуер и хардуер, създаване на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи:
Целта е повишаване степента на сигурност, чрез въвеждане в експлоатация на КЕП в уеб-услугите и справочната дейност към ядрото на ЕИСПП, както и доразвитие на системата за мониторинг, контрол и отчетност чрез създаване на централизирана система за наблюдение на качеството на IT услугите представяща по ясен и визуален начин взаимовръзката на различните компоненти на ЕИСПП. Доразвитието на рековери центъра и разширяването обхвата на информационните обекти от стандартите на ЕИСПП, както и създаването на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи, е конкретна следваща стъпка за повишаване достоверността, интегритета и защитеността на обмена на информация между всички участници в ЕИСПП и значително намаляване риска от загуба на информация, дори и при критични ситуации;
Подд-т 2.2: "Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data". В поддейността е включено изготвянето на доклади с аналитичен характер, поради обстоятелството, че съобразно чл.378 ал.2 от ЗСВ информацията, която се обменя и интегрира е създадена от различни ведомства и институции, участващи в ЕИСПП и чието мнение трябва да се вземе предвид. В рамките на изготвянето на докладите и съгласуване между ведомствата от ЕИСПП ще бъде определена и дефинирана обобщената информация, подлежаща на предоставяне по инициативата Open Data. Последващо ще се изгради система за реализиране на автоматичен обмен към порталите за отворени данни на електронното правителство и/или съдебната система. В рамките на тази поддейност ще бъде проведена работна среща за напредъка на проекта. В срещата ще участват експертите по проекта и представители на заинтересованите страни и участници в ЕИСПП и ще бъдат представени доклади за напредъка по етапите на Д-ст 2, както и решаването на организационни, междуведомствени, технологични и технически проблеми за дефиниране на обощената информация, подлежаща за предоставяне към http://opendata.government.bg. На участниците в работната срещата ще бъдат предоставени рекламни материали.
Подд-т 2.3: "Предоставяне на вътрешно административни услуги към институции и ведомства доставчици на КАО, ":
В поддейността е включено изготвяне на спецификация на вътрешно-административните услуги, предоставяни от ведомства и институции, следвайки разпоредбите на чл.8, ал.2 от Наредба за ЕИСПП - „За нуждите на наказателния процес информация в ЕИСПП се предоставя и за: съдимост на лицата - от МП и от районните съдилища; за български документи за самоличност - от МВР; за гражданската регистрация на физически лица - от МРРБ чрез национална база данни "Население"; за код по БУЛСТАТ - от МП чрез АВ.“ По предходния проект по ОПАК беше реализиран модул за използване на програмен интерфейс и уеб-услуга към националната база данни „Население“. По аналогия на въведения в експлоатация модул до национална база данни „Население“, следва да се проучи, анализира и реализират модули и за другите услуги, определени в чл. 8, ал.2 от Наредбата за ЕИСПП. В тази поддейност ще се извърши миграция на данни и описване на услуги, предоставяни от ядрото, вписване на услуги в регистрите на ЕУ.
Продължава в допълнително прикачен в т.12 документ: „Детайлен план за изпълнение на дейностите" |
1 362 955.75
|
1 317 980.69
|
"Публичност и визуализация." : 1. Организиране на встъпителна пресконференция (със собствени средства на бенефициента). Ще бъде проведена непосредствено след подписване на Договор с ОПДУ.
2. Заключителна пресконференция за отчет на изпълнението на проекта и постигнатите резултати с не по-малко от 60 участника. В конференцията се предвижда участието на ръководството на ПРБ, на представители на съответните органи имащи отношение към ЕИСПП - МП, МВР, ВСС, съдилища, прокуратури, представителството на ЕК, средствата за масово осведомяване, неправителствени организации и др.
3. Периодично публикуване на официалния сайт на прокуратурата на прессъобщения за дейностите, резултатите по някои по-важни направления и публично оповестяване на предстоящи събития-около 12.
4. Пакети с рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПДУ и ЕСФ към реализацията на проекта:
Рол-банер табели за визуализация на проекта – 2 броя, ще се използва за 1 конференция, работна среща, заключителна пресконференция, обучения и др.
Химикалки – 300 бр., ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медиите и заинтересованите страни – 150 бр.
Бележник – 300 броя, ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медии и заинтересовани страни 150бр.
Информационна брошура с целите на проекта-200бр., ще бъде предоставяна на конференцията за публично обсъждане, на работната среща, на обученията, ще бъде предоставена и на медиите.
Информационна брошура с резултатите от проекта - 200бр., ще бъде раздаван на заключителната конференция, на медии, на заинтересованите страни и разпратена до всички териториални звена.
Комплект Power Bank - 50 броя., ще бъдат използвани за популяризиране на проекта, като бъде предоставен на работната среща със заинтересованите страни и на медиите.
Стикери - 100 броя, за обозначаване на проекта в ПРБ и в териториалните звена.
Покани за конференции, пресконференции и работна среща – 200 броя.
Подготовката и изпращане на информация до медиите ще се извърши от експерт информация и публичност и служители на прокуратурата.
Разработени програми, присъствени списъци, анкети, снимков материал. При изпълнение на дейността ще се спазват всички задължения на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност / Приложение 14 /. |
24 493.63
|
19 869.48
|