Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP001-4.001-0002-C02
Наименование на проекта Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“
Бенефициент 000695089 Агенция "Пътна инфраструктура"
Източник на финансиране ЕФРР ==> Транспорт и транспортна инфраструктура
Дата на сключване на договора/заповедта 12.12.2016
Дата на стартиране 23.03.2019
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област

Описание

Кратко описание на проекта
Идеята на проектното предложение е пряко свързана с повишаване на безопасността на движение на моторни превозни средства (МПС) в обхвата на автомагистрала „Тракия“, спазвайки последните директиви на ЕС в тази област. Внедряването на интелигентна транспортна система (ИТС) предвижда модернизирането на определени пътни съоръжения, разположени в обхвата на АМ „Тракия“ и внедряването на специфични пътни принадлежности, с цел осигуряване на максимална сигурност на движението на МПС и увеличаване на пътната безопасност. Чрез въвеждането на интелигентна транспортна система за автоматична идентификация на инциденти в тунел "Траянови врата" и използването на ИТС принадлежности се очаква да се повиши пътната безопасност и да се покрият изискванията, заложени в директива № 2004/54/ЕО на ЕС.
В рамките на проекта трябва да бъде разработена и въведена в експлоатация интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“, съдържаща различни хардуерни компоненти и централизиран софтуер за мониторинг, контрол и управление на трафика в обхвата на автомагистрала „Тракия“. Основните дейности, които се предвижда да се изпълнят са следните:
- Внедряване на интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти, управление на трафика и модернизация на тунел „Траянови врата“;
- Доставка и монтаж на електронни информационни табели (Variable message signs - VMS) в различни участъци от АМ „Тракия“ с възможност за отдалечен контрол в реално време;
- Доставка и монтаж на сензори за претегляне на МПС в движение (Weigh in motion - WIM);
- Доставка и монтаж на камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от АМ „Тракия“.
Предвижда се всички дейности за изпълнение на проекта да приключат до 36 месеца от сключването на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между АПИ и УО на ОПТТИ.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Екип за управление на проекта: Екипът за управление на проекта следи изпълнението на всяка дейност, като определя успехите и проблемите по време на нейната реализация, като взима обосновани и навременни решения в подкрепа на осъществяването на дейността. Води отчетност по отношение на използваните ресурси и постигнатите резултати, информира заинтересованите страни за напредъка и постиженията на проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществява вътрешен мониторинг, следейки физическия напредък и качеството на изпълнение на дейностите по проекта. В тази връзка се предвижда непрекъснат контрол върху работата на изпълнителите по отношение качеството на извършваните дейности, спазването на предвидените срокове и ефективното разходване на отпуснатите от бюджета на проекта средства. Конкретните мерки, които екипът по проекта ще прилага по отношение на осъществяването на вътрешен мониторинг по възложените за изпълнение дейности на изпълнителите включват: • Проверка на документация; • Осъществяване на периодични проверки на място; • Оценка на събраната информация при осъществените проверки, представяне на препоръки за по-ефективно изпълнение, както и предоставяне на препоръки при констатирани допуснати нередности при изпълнение на съответната дейност; Целта на вътрешния мониторинг е да се получи информация относно реалното изпълнение на дейността в съответствие с плана за изпълнение и в случай на допуснати отклонения да се предприемат необходимите мерки и действия за тяхното отстраняване. Събраните и анализирани данни от вътрешния мониторинг ще бъдат използвани като база за изготвяне на периодични отчети, а на края на проекта и за финален отчет. Вътрешният мониторинг ще се осъществява по отношение контролирането на техническото съответствие на изпълнението със заложените в договора и тръжната документация изисквания. Финансовите аспекти имат за цел верифициране съответствието на представените документи със заложените в договора за изпълнение условия. Процедурите за вътрешен мониторинг задължително предполагат тясно сътрудничество между техническия и финансовия експерт от екипа на изпълнение на проекта. При констатиране на отклонения и нарушения, ръководителят на проекта има право да предприема разписаните в съответния договор действия за отстраняване на допуснатите отклонения и дефекти. Общата стойност на дейността е в размер на 191 160 лева, като разходите за възнаграждения на екипа са в общ размер на 187 200 лева без ДДС, а разходите за дневни са 720 лева без ДДС (върху тях не се начислява ДДС). Върху разходите за пътни и квартирни, които са в общ размер на 3 240 лева без ДДС се начислява ДДС (3 888 лева с ДДС)., Договорена стойност: 191 160.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2: Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“ : Основните под-дейности в рамките на дейност 2 са следните: 1. Внедряване на интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти, управление на трафика и модернизация на тунел „Траянови врата“. За подобряване на пътната безопасност в тунела е необходимо внедряването на софтуер за автоматична идентификация на инциденти (Automatic Incident Detection – АID), с цел постигане на максимална безопасност и бърза реакция, в случай на възникване на спешна ситуация. Чрез въвеждането на този софтуер ще се постигне много високо ниво на сигурност, съответстващо на последните европейски стандарти и съгласно директива № 2004/54/ЕО на ЕС. В тази дейност се предвижда и внедряването на автоматизиран софтуер за управление и пренасочване на трафика в обхвата на тунела, посредством подвижни бариери в реално време. В случай на възникване на ПТП или друг вид инцидент в тунела (пожар, дим, отпадане на електрозахранване и липса на осветление, разлив на опасни течности, обгазяване и т.н.), подвижните бариери ще имат възможност автоматично да пренасочват трафика от едната посока за движение в други ленти в обратната посока за движение, като цялото събитие ще е напълно синхронизирано със съпътстващи светофари и VMS от двете страни на тунела. По този начин системата ще има възможност в реално време да пренасочва трафика безопасно и по този начин да се избегнат ПТП и други непредвидени инциденти. Подобни решения се използват широко в редица европейски страни и са доказали свята висока ефективност. 2. Доставка и монтаж на електронни информационни табели (Variable message signs - VMS) в различни участъци от АМ „Тракия“ с възможност за отдалечен контрол в реално време. VMS ще осигуряват бърза, надеждна и високо технологична възможност за своевременно уведомление на шофьорите на пътя при необходимост от налагане на ограничение или за съобщаване на извънредни ситуации. Очаква се значително повишаване на безопасността на движение на МПС в участъците от АМ „Тракия“, на които са поставени VMS, както и значително намаляване на вероятността за възникване на ПТП и увеличаване на комфорта на пътуване. 3. Доставка и монтаж на сензори за претегляне на МПС в движение (Weigh in motion - WIM). В рамките на дейността ще бъдат доставени и монтирани сензори за претегляне на МПС в движение, които ще бъдат монтирани на определени участъци от АМ „Тракия“. Местоположенията са определени съвместно с Института по пътища и мостове към АПИ, след извършен обстоен анализ и прецизно проучване, като са избрани най – благоприятните условия за монтаж, на които същите ще бъдат максимално ефективни за получаване на информация за натоварването на пътната настилка в участъци преди мостове /виадукти/, пътни възли, изходи от автомагистралата и други. Чрез изграждането на сензори за претегляне на МПС в движение се предвижда да се постигне качествен контрол върху движението на тежкотоварни МПС и да се оптимизира натоварването на пътната инфраструктура и влиянието на тежкотоварни МПС върху нея. 4. Доставка и монтаж на камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от АМ „Тракия“. В рамките на дейността ще бъдат доставени и монтирани камери с прилежащо оборудване, които ще позволят измерването на средна скорост между точки, в които участъците са без промяна на трафика и ще се получава информация за реалната скорост, с която се движат МПС, без да е необходимо използването на допълнителни радари и сензори. Участъците са избрани, след проучване на детайлна статистика за потенциално опасните участъци от АМ "Тракия", при които е възможно възникването на ПТП. Разходите за материални активи са 4 935 000 лв. без ДДС. Разходите за СМР (30% от общо предвидените разходи за дейността) са 2 115 000 лв. без ДДС. Непредвидените разходи (10% от стойността на СМР) са в размер на 211 500 лв. без ДДС., Договорена стойност: 7 261 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Информиране и публичност на проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите, които изпълнителят следва да осъществи за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПТТИ за Обособена позиция № 1 Осъществяване на дейност „Информационни дейности“, са следните: - организиране и провеждане на пресконференции: минимум 2 броя. Провеждането на публичните събития ще бъде на място, различно от сградата на АПИ, в пълно съответствие с изискванията на Наръчника за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020; - подготовка и публикуване на информация за проекта в печата: минимум 5 материала в печатни национални медии (популярни новинарски издания). В публикациите в печатните медии трябва да се спазват графичните изисквания за логото и слогана на ОПТТИ. Ще бъде публикувана текстова информация за проекта в пресата, с цел информиране относно целите, обхвата и етапите на изпълнение на проекта; - разяснителна онлайн кампания за Дейност № 2 от проекта в новинарски и специализирани сайтове. В интернет публикациите също трябва да се спазват правилата за информация и комуникация по ОПТТИ. Също така, в интернет страницата на АПИ - http://www.api.bg/index.php/bg/ периодично ще бъде публикувана текстова информация със снимков материал за проекта, с цел информиране относно целите, напредъка, обхвата и етапите на изпълнение на проекта. В допълнение, ще бъде актуализиран и продукта „Сайт на АМ Тракия“ http://www.amtrakia.com/, като в него ще бъде включена информация за настоящия проект. - медийни кампании в национални радиостанции за дейност № 2 от проекта. Продължителност: минимум 1 месец. Подготовка на 1 брой радио спот с продължителност до 30 секунди. Излъчване на минимум на 66 бр. радио – спота в следните дни и часови пояси: • Минимум 22 бр. излъчвания между 08:00 ч. и 09:00 ч. от понеделник до петък включително; • Минимум 22 бр. излъчвания между 12:00 ч. и 12:30 ч. от понеделник до петък включително; • Минимум 22 бр. излъчвания между 18:00 ч. и 19:00 ч. от понеделник до петък включително. Дейностите, които изпълнителят следва да осъществи за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПТТИ за Обособена позиция № 2: Осъществяване на дейност „Изработване, доставка и разпространение на рекламни материали“, са следните: - изработване и разпространение на рекламни материали. Рекламните материали ще включват самозалепващи стикери с логото на ОПТТИ и наименованието на проекта, химикалки, тефтери, флаш памет, външен хард диск, термо чаши, мобилни зарядни батерии, пътен сак на колела, автоматични светлоотразителни чадъри, брошури, луксозни кожени тефтери, календари и други; - проектиране, изработване и монтаж на 2 броя билбордове и 2 броя постоянни обяснителни табели; - изработване на ролбанери; Индикативната стойност на дейността е в размер на 65 000 лева без ДДС или 78 000 лева с начислено ДДС., Договорена стойност: 65 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЗЗД "ТРАНС ТЕХНИКЪЛ" - "ТЕХНИКЪЛ КОНСУЛТ СЪРВИСИЗ" ЕООД и "ТРАНСКОНСУЛТ - БГ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 760.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 612.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ИТС ТРАКИЯ" ДЗЗД - "СИСКОМ ИНЖЕНЕРИНГ" АД и "АЛТИМАТЕ" С.А. (Акционерно дружество), Договорена стойност по проекта*: 8 713 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Организирано и проведено публично събитие за популяризиране на инвестиционен проект, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 73.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Доставени програмни продукти/софтуер/лицензи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Инсталирана информационна система (когато е приложимо конфигурирана и интегрирана), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Доставено оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 66.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Доставени рекламни материали, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Изготвени анализи, доклади и становища, свързани с изпълнението на проекта, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 5.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Избор на изпълнител за реализиране на дейност „Мерки за информиране и публичност“ по две обособени позиции: • Обособена позиция № 2: Осъществяване на дейност „Информационни дейности“ по проект BG16M1OP001-4.001- 0002 „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“, Прогнозна стойност: 31 195.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 2: Осъществяване на дейност „Информационни дейности“ по проект BG16M1OP001-4.001- 0002 „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“
    Изпълнител: "ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 760.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Определяне на изпълнител на консултантска услуга за разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“, Прогнозна стойност: 170 000.00
  • Обособена позиция 1: „Определяне на изпълнител на консултантска услуга за разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“
    Изпълнител: ДЗЗД "ТРАНС ТЕХНИКЪЛ" - "ТЕХНИКЪЛ КОНСУЛТ СЪРВИСИЗ" ЕООД и "ТРАНСКОНСУЛТ - БГ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Определяне на „Избор на изпълнител за осъществяване на дейност „Информиранe и публичност“ за проект „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“, с две обособени позиции: Обособена позиция № 1: Осъществяване на дейност „Информационни дейности“; Обособена позиция № 2: Осъществяване на дейност „Изработване, доставка и разпространение на рекламни материали“, Прогнозна стойност: 65 000.00
  • Обособена позиция 1: „Изработване и доставка на рекламни материали“, попадащи в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП, по проект BG16M1OP001-4.001-0002 „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 612.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Определяне на изпълнител за „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“, Прогнозна стойност: 7 261 500.00
  • Обособена позиция 1: Определяне на изпълнител за „Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“
    Изпълнител: "ИТС ТРАКИЯ" ДЗЗД - "СИСКОМ ИНЖЕНЕРИНГ" АД и "АЛТИМАТЕ" С.А. (Акционерно дружество)
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 713 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN