Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0221-C04
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в Община Гълъбово
Бенефициент 000817696 ОБЩИНА ГЪЛЪБОВО
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 17.01.2018
Дата на стартиране 17.01.2018
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Гълъбово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Осигуряване на топъл обяд в Община Гълъбово " е насочена към подпомагане на хора в тежко икономическо положение с цел задоволяване потребностите им от храна. В рамките на 26 месеца, 532 дни  от 15 март 2018г. до 30 април 2020г. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП, самотно живеещи лица и лица с доказана липса на доходи ще получават безплатна храна приготвена и доставена от външен изпълнител,, избран по реда на чл. 182 ал. 1 т.5 от ЗОП пряко договаряне с определени лица. Изпълнителят притежава Удостоверение за регистрация на заведения за обществено хранене.
Целевата група по проекта обхваща 430 лица и семейства от населени места в Община Гълъбово - гр.Гълъбово, кв.Митьо Станев, с.Мусачево, с.Разделна, с.Великово, с.Априлово, с.Обручище, с.Медникарово, с.Искрица, с.Мъдрец, с.Главан и с.Помощник. Приготвената и в опаковка за еднократна употреба храна ще бъде съобразена с нуждите на съответната целева група, ще бъде разнообразна и ще отговаря на изискванията на съответните контролиращи органи. Условията за приготвянето на храната ще бъдат под непрекъснат контрол от Община Гълъбово, която ще следи и за всички документи, изискуеми и от контролиращите органи.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване най-нуждаещите се лица и семейства през целият период на изпълнение на проекта, поради което ангажираният екип на тази дейност ще положи достатъчно усилия за реализацията и, за да се гарантира успешното изпълнение на целият проект и постигане на поставените цели. Подборът на екипа, който ще проведе информационната и разяснителна кампания, с която ще привлече и определи представителите на целевите групи, ще бъде направен на база професионалният опит в областта на социалните проекти. По Операция "Осигуряване на топъл обяд - 2016-2020 " се предоставя възможност на Община Гълъбово да над гради дейността си в тази област. Ще бъдат обхванати най-нуждаещите се лица и семейства от основната целева група според социалната експертиза и преценка на служителите от Дирекция "Социално подпомагане " гр.Гълъбово . Основната целева група е : 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане" - гр.Гълъбово. 3. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, несвързани с трудова дейност и други доходи. 4. Наредба № РД -07-1 от 4.04.2016г. в смисъла, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си Обхвата на целевата група е 430 броя за 26 месеца за 532 дни, за периода 15.03.2018г. - 30.04.2020г. Дейността включва: 1. Провеждане на разяснителна информационна кампания за старта на Проекта чрез публикуване на обяви за набиране на заявления - кандидат потребители на сайта и на информационните табла на входа на Община Гълъбово. 2. Приемане на заявления от кандидатите и регистриране в деловодната система на Община Гълъбово. 3. Изготвяне на поименен списък на постъпилите заявления и предоставяне на Дирекция "Социално подпомагане " гр.Гълъбово за идентифициране на представителите на конкретните целеви групи. 4. Екипът по проекта определя основен списък с конкртните лица, които ще бъдат включени в Проекта , след като получи списъка с желаещите да участват от Дирекция "Социално подпомагане " гр.Гълъбово. 5. След запълване на броя потребители от основния списък екипът по проекта определя допълнителен списък на чакащите с конкретните лица. 6. Сключване на договори за социалната услуга и вписване на потребителите в Регистър по чл.40д ППЗСП. 7. Изготвяне и утвърждаване от Кмета на Общината на Процедура по жалби, възражения и сигнали., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Към момента дейността се предоставя от Домашен социален патронаж гр.Гълъбово с капацитет от 12 щатни бройки в т. ч. - управител, сътрудник социални дейности, касиер - домакин, 3 санитари, 4 разносвач-храна, 2 шофьори. Кухненския блок разполага с : Кухненското помещение с оборудване ; Складови помещения за хранителни продукти и зеленчуци; Хладилни помещения с хладилници и фризери; Помещения за експедиция на готовата храна; Стая за персонала; Тоалетна и баня за персонала. Община Гълъбово е избрана на случаен принцип от АОР- Процедура с ИН 20171215-00420-0008 за проверка. На по-късен етап дейността ще бъде реализирана от избран от Община Гълъбово нов изпълнител за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на храна ( топъл обяд) . Договорът за периодични доставки на хранителни продукти в натурален и консервиран вид е специфицирани по вид и единични цени и сключен за реализиран на Операция BG05M9OP001-3.002 "Осигуряване на топъл обяд - 2016-2020", финансирана от Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица чрез, Оперативна програма за храни и / или основно материално подпомагане, по реда на чл.182 ал.1 т.5 от ЗОП пряко договаряне с определени лица. Типовете хранителни продукти за доставяне са : зеленчуци , зеленчуци-консерва, варива и ориз, хляб и брашно, пилешко, свинско, телешко месо и кайма, риба, яйца, кисело мляко, маслини, подправки и олио. Храните се доставят франко в склада на избрания изпълнител. Доставките на хранителните продукти следва да бъдат изпълнени при спазване изискванията за Закона за храните, Закона за ветеринаромедицинската дейност, Наредба №5 / 25.05.2006 г. за хигиената за храните, Наредба №7 от 08.04.2002г. за хигиенните изисквания към предприятията, които произвеждат и търгуват с храни, и към условията за производство и търговия с качествени и безопасни храни, Наредба № 108/12.09.2006г. за изискванията за качество и контрола за съответствие на пресни плодове и зеленчуци, другите наредби по прилагане на Закона за храните и всички други законови и подзаконови актове и разпоредби, гарантиращи качественото изпълнение на предмета на поръчката по договора и качеството и годността за консумация на хранителните продукти, в съответствие с номенклатурата на Възложителя. Доставянето на необходимите хранителни продукти, приготвянето на храната и доставката и се организира от Изпълнителя под контрола от екип на Възложителя във време и периодичност според типовете храни и съобразно предварителните заявки за брой топъл обяд и по предварително одобрени менюта. При всяка доставка Изпълнителят по договора съхранява необходимите документи, удостоверяващи произхода, качеството и срока на годност на хранителните продукти. Предвижда се дейността да се извършва само през работните дни в периода 15.03.2018г. до 30.04.2020г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата има съответно следният брой работни дни: Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 430 броя. Поради извършен предварителен контрол от Агенцията по обществени поръчки за законосъобразност съгласно чл. 19, ал. 2, т. 24 от ЗОП, предоставянето на топлия обяд стартира на 15.03.2018 г. След направените промени дейността стартира от 15.03.2018г. до 30.04.2020г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата има съответно следният брой работни дни: 2018 г. - 10 месеца - 199 раб. дни; 2019 г. - 12 месеца - 249 раб. дни. 2020г. - 4 месеца . 84 раб. дни Общият брой дни, в които ще се извършва дейността на трапезарията е 532 дни. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 430 броя., Договорена стойност: 570 825.00 , Отчетена стойност: 574 211.25
  • Дейност: Осигуряване на Топъл обяд.: Към момента дейността се предоставя от Домашен социален патронаж гр.Гълъбово с капацитет от 12 щатни бройки в т. ч. - управител, сътрудник социални дейности, касиер - домакин, 3 санитари, 4 разносвач-храна, 2 шофьори. Община Гълъбово е избрана на случаен принцип от АОР- Процедура с ИН 20171215-00420-0008 за проверка и на по-късен етап ще се сключи договор с нов изпълнител. Услугата по предоставяне на " Топъл обяд - 2016-2020" на територията на Община Гълъбово ще се извършва в една трапезария от избран по реда на ЗОП изпълнител въз основа на сключен договор с Изпълнителя за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на храна (топъл обяд) и ежедневно доставяне на готовата храна по предварителни заявки на Възложителя. Обслужването по договора включва доставка на хранителни продукти и приготвяне на обяд, приготвен с хранителни продукти на Изпълнителя по предварително предоставена заявка за броя на потребителите на следващият ден и утвърдено седмично меню от Възложителя. Храната ще бъде опакована в еднократна опаковка от избрания Изпълнител, които я приготвя. Складирането на хранителните продукти, приготвянето на храната и опаковането и ще се извършва в материална база на Изпълнителя ( външна фирма ) съгласно сключен договор, като ще бъде спазено изискването обекта на Изпълнителя за притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните. Операцията ще се осъществи на територията на 11 населени места от Общината - гр.Гълъбово, кв.Митьо Станев, с.Мусачево, с.Разделна, с.Великово, с.Априлово, с.Обручище, яс.Медникарово, с.Искрица, с.Мъдрец, с.Главан и с.Помощник. На място е създадена организация и разпределение на наличните складови помещения , кухня и кухненско оборудване. Топлият обяд ще се доставя в клубовете на пенсионера по селата и се получава от потребителите. За реализирането по Операция "Осигуряване на топъл обяд - 2016- 2020" ще се използва целият кухненски блок на фирмата приготвяща храната: Кухненското помещение с оборудване ; Складови помещения за хранителни продукти и зеленчуци; Хладилни помещения с хладилници и фризери; Помещения за експедиция на готовата храна; Стая за персонала; Тоалетна и баня за персонала. Пунктове за раздаване на опакованата готова храна - клубове на пенсионери в Община Гълъбово. Община Гълъбово има дългогодишен опит при предоставянето на обществена трапезария от 2010 г. и създадена добра организация за комуникация с потребителите. Персоналът, ангажиран с изпълнение по дейностите по проекта с богат опит и добра квалификация. Целият състав на Домашен социален патронаж от години работи в трапезарията, познава услугата"Обществена трапезария" и се справя успешно както с контрола така и с предоставянето и отчитането на социалната услуга. Община Гълъбово е провела процедура за избор на изпълнител по чл.20, ал.2, т.2 от ЗОП, във връзка с чл.182 ал.1 т.5 с предмет: "Приготвяне и доставка на топъл обяд по предварителна заявка на Община Гълъбово. Избрания доставчик и НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПАЦИЕНТА и е сключен Договор № 21/13.03.2018г.. Услугата се предоставя, считано от 15.03.2018 г. от НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПАЦИЕНТА., Договорена стойност: 28 541.25 , Отчетена стойност: 25 155.00
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Гълъбово разполага с необходимия квалифициран персонал за предоставяне на съпътстващи мерки, изразяващи се в: - Съдействие и подаване на документи пред Дирекция "Социално подпомагане " - Консултация, съдействие и снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване - Консултация с медицинско лице при необходимост - Консултация и съдействие за получаване на административни общински услуги, информиране. Служителите на патронажа, клубовете на пенсионера, Кметове на села и Кметски наместници, ще имат на разположение ежедневно формуляри за заявяване на съпътстващата услуга / изразена при необходимост на лицето/, които да предоставят на потребителя. , Договорена стойност: 28 541.25 , Отчетена стойност: 28 541.25

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 430.00 , Достигната стойност: 743.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 627 907.50 BGN
БФП 627 907.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 627 901.99 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN